|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
Itsekin ostin ton seetekin, mut jäi mietityttää, että kumpaan akkuun laitan sen seetekin kiinni? Autona -88 kingcappi 4wd...
|
#27
|
||||
|
||||
Mul on tämmöne: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...-A125-A-37736/
25A 12v ja 12,5A 24v Ihan hyvin pelittäny. Hyvä hintalaatusuhde. Tosin pari huonompaa akkuu kiehuttanu oikee kunnolla normi latausasetuksessa. En tiiä onko laturin vika vaiko akun... oishan tossa toi elvytys huonommil akuil... ja sit latausjännitettä näyttää yli 15v ? Jos webasto tyhjänny Ducatosta akkua niin ettei startti pyöritä, nii tol laturil 10minuuttia nii sit starttaa. -tosin ei ennää autos tyhjenemis ongelmaa -> tavaratilassa 2kpl 100ah lisäakkua päävirtakytkimen takana. Ja sit mull on tommone pikkunen 5A Benton älyhoi-laturi motonetistä. Aluks muistaakseni pelitti ok, mut sit lakkas ottamasta käskyjä näppäimistä. Oli vuoden hyllyssä, mut nyt taas toimii Jotenki. Tosin välil joutuu renkuttaa niit nappei. Ja sit se ei tajuu alottaa latausta jos verkkojohtoo käyttää irti. Lopettaa myös lataamisen jos starttaa ladattavaa autoa. Menee standby tilaan. Ja sit piuhat meni tosi nopeest pakkases rikki... eli ei sovellu ylläpitolaturiks eikä oikee muutenkaa. Googlasin et nää on tyyppivikoja. Tätä malli -eli Ctek kandee ostaa mielummi...
__________________
Niva- ei tarvitse katua |
#28
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tuo C-Tekin verkkojohto on kyllä luvattoman jäykkä kovalla pakkasella, ne akkupiuhat omassa pysyy ihan taipuisina vaikka -30C pakkasissa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#29
|
|||
|
|||
On pikkasen tullut vertailtua noita latureita...
Ja niin pahalta kun se tuntuukin; niin nuo Ruotsalaiset ctek:t on aina ensimmäisenä käsillä, kun pitää ladata akkua...
Historiaa: veneessä oli peltikuorisia Einhell tms. atomilogolla varustettuja puolijohde- latureita, viimmeisimpänä 12A versio, ja jaksoi "ladata-" noin 3-6 amppeeria 13,6 volttiin, jos verkkosähköä oli 230v, 14 volttiin ei sitäkään. ja kun venesatamassa jännite tippui laturin kytkentäpisteessä alle 200 voltin, niin latausvirta tippui alle amppeerin... Tuo ensimmäinen 7 A ctek jaksoi työntää 13,6 v jännitteellä 7 amppeeria, vaikka verkkojännite oli alle 200 volttia... Ja tuo ctek tosiaankin kärsi johtojen kylmä muremisesta, soitin asiasta kahalle, ja tuumasivat että lähetä tänne korjaukseen, asiakaspalautuksena tms. Jäi lähettämättä, kun oli tarve/ kyky korjata itse... Ja nuo ctek:it on olleet vesisateessa tms, ja edelleenkin molemmat toimii.... Ja minulle on tärkeintä se, että lataa automaattisesti, siis jos unohtuu.... niin ei keitä akkua,,, ja se, että toipuu sähkökatkosta.! ja noista "verrokeista-" bd:n 30 A laturi otti loparit noin 3 tunnin käytön jälkeen... ja pari halpis älylaturia ei toivu sähkökatkosta... Ja jos tallissa/hallissa tarvii akkulaturia, niin -80 luvun kemppi on lyömätön, 70-80 amppeeria 12-14 volttiin, ja puolet 24 volttiin. mutta tuo paino rajoittaa... |
#30
|
||||
|
||||
Ctek on palvellut mulla jo useamman vuoden, loistava keksintö.
|
#31
|
||||
|
||||
Itelle ostin taannoin Ctekin Polar MXS n plus kourallisen pikaliitosledvalvontajohtoha ja ei kyllä kaduta ...[/QUOTE]
Millon noi ledijohtojen ledit palaa? Ois yks tommonen kanssa ja täytys emännän raviiin kolvata se kiinni ja tuoda pää maskin takaa näkyviin. En ole tohon murenevaan johtooon törmännyt vaikka kyllä tolta parikolmevuotta sitten ostetulta polarilta (se oranssi 5A lataava) voisin olettaa johtojen murenevan pakkasessa, mulla se on seinässä kiinni kun mönkiän akkua lataa talvet ja kesätkin välillä joten verkkojohtoon ei ole juuri koskettu. Täytyykin tutkia tarkemmin. Tuon lisäksi on pari ketaletta noita 3.6A lataavia malleja. Yksi kelkkaaan ja yksi hiluxiin näin talvis aikaan. Yhdestä setekistä on mennyt mode nappi serkkupoika siihen kolvaili uuden ja taas pelaa.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 Viimeksi muokannut Vilkutin : 28.01.2015 06:58 |
#32
|
||||
|
||||
Ledit palaa aina, tai siis vilkkuu
Kertoo siis värein jännitteen tason
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#33
|
||||
|
||||
Ok
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#34
|
|||
|
|||
Ja jos ei latauksessa, niin tyhjentää hiljalleen akkua....
|
#35
|
|||
|
|||
Lidlin laturissa volttimittari, benton merkkisessä myös paskat piuhat.
|
#36
|
|||
|
|||
onko jollain tietoa järkevän hintaista 24v ylläpitimistä?
|
#37
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/45556...engasliittimet Lainaus:
|
#38
|
||||
|
||||
Ylläpito laturi pidentää pienien akkujen elin ikää.. jos käyttö satunnaisempaa..
|
#39
|
|||
|
|||
Lainaus:
http://www.tori.fi/pohjois-karjala/A....htm?ca=17&w=3
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#40
|
|||
|
|||
Ison akun tyhjentyminen kestää tosi pitkään, mutta päivässäkin pikkasen...Lainaus:
Mutta jos syö ylimääräistä vaikka yhden milli amppeerin, niin se on ladattava tavalla taikka toisella.... ja kun ylläpitolatureita asennellaan, niin monesti on kyse siitä, että auton sähköt on jossain vaiheessa känyt vähänä. Ja jos esim. tuo minun ctek:n indikaattori vilkuttelee talvella kuukausi tolkulla, niin tuo 1-2 Ah/kk tekee hallaa varsinkin pienille akuille; voi verrata esim. siten, että jos 5 amppeerituntia ei merkitsen mitään, niin jättää edellisenä päivänä auton parkkiin valot päällä puoleksi tunniksi 25 asteen pakkaseen, ja seuraavana päivänä kokeilee käyntiin. Mutta nykyautoissa on niin paljon sähköä syövää älyä, pahimmillaan jopa suunnittelukukkasia, että tuo c-tek:n indikaattori on aika pieni tekijä.... -> jos mahdollista, niin tuo ylläpitolaturi (jos kokoajan akussa kytketty, niin ylensä tyhjää pikkasen akkua, jos ei verkkosähköä) on todella hyvä juttu, ja jos puhutaan 24v autoista, niin molemmille akuille oma. ja itse suosin noita sähköttömyydestä itsestään toipuvia älylatureita, siis vaikka sähkökatko tms. niin alkaa omatoimisesti lataamaan. (esim. minulla oli HJ-61:ssä tuo 7 A c-tek ruokkimassa webaston akkua, ja ei tarvinnut kuin "työntää tökkeli seinään" |
#41
|
||||
|
||||
Hyvä ylläpitolaturi:
- Haistelee välillä varauksen pitoa, eli lopettaa latauksen ja jää kuulolle, kunnes taas tarvitaan - Osaa jatkaa jos sähköt katkeaa Tuohon ledien virran kulutukseen tietty joo, mutta kuten sanottua, radion, auton älyjen, ja muiden hapettumien kulutus on yleensä isompi
__________________
- Levannon We(l)ho - |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty defa DA 450020 ylläpitolaturi | 2x4WD | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.03.2014 15:25 |
24V YLLÄPITOLATURI, MISTÄ KOHTUU HINTAAN? | HZJ73 | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 18.03.2013 09:14 |