Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 25.01.2015, 19:57
maco maco ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.12.11
Sijainti: kuvansi
Viestit: 43
Perusasetus

Itsekin ostin ton seetekin, mut jäi mietityttää, että kumpaan akkuun laitan sen seetekin kiinni? Autona -88 kingcappi 4wd...
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 25.01.2015, 20:42
IHKULAINEN:n Avatar
IHKULAINEN IHKULAINEN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.08.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 148
Perusasetus

Mul on tämmöne: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...-A125-A-37736/
25A 12v ja 12,5A 24v
Ihan hyvin pelittäny. Hyvä hintalaatusuhde. Tosin pari huonompaa akkuu kiehuttanu oikee kunnolla normi latausasetuksessa. En tiiä onko laturin vika vaiko akun... oishan tossa toi elvytys huonommil akuil... ja sit latausjännitettä näyttää yli 15v ?
Jos webasto tyhjänny Ducatosta akkua niin ettei startti pyöritä, nii tol laturil 10minuuttia nii sit starttaa.
-tosin ei ennää autos tyhjenemis ongelmaa -> tavaratilassa 2kpl 100ah lisäakkua päävirtakytkimen takana.

Ja sit mull on tommone pikkunen 5A Benton älyhoi-laturi motonetistä. Aluks muistaakseni pelitti ok, mut sit lakkas ottamasta käskyjä näppäimistä. Oli vuoden hyllyssä, mut nyt taas toimii Jotenki. Tosin välil joutuu renkuttaa niit nappei. Ja sit se ei tajuu alottaa latausta jos verkkojohtoo käyttää irti. Lopettaa myös lataamisen jos starttaa ladattavaa autoa. Menee standby tilaan. Ja sit piuhat meni tosi nopeest pakkases rikki... eli ei sovellu ylläpitolaturiks eikä oikee muutenkaa. Googlasin et nää on tyyppivikoja. Tätä malli
-eli Ctek kandee ostaa mielummi...
__________________
Niva- ei tarvitse katua
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 25.01.2015, 22:38
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maco Näytä viesti
Itsekin ostin ton seetekin, mut jäi mietityttää, että kumpaan akkuun laitan sen seetekin kiinni? Autona -88 kingcappi 4wd...
Ei väliä, kinkkukaapin akut on toisiinsa kytketty sen verran paksuilla piuhoilla.

Tuo C-Tekin verkkojohto on kyllä luvattoman jäykkä kovalla pakkasella, ne akkupiuhat omassa pysyy ihan taipuisina vaikka -30C pakkasissa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 25.01.2015, 22:39
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

On pikkasen tullut vertailtua noita latureita...


Ja niin pahalta kun se tuntuukin; niin nuo Ruotsalaiset ctek:t on aina ensimmäisenä käsillä, kun pitää ladata akkua...
Historiaa: veneessä oli peltikuorisia Einhell tms. atomilogolla varustettuja puolijohde- latureita, viimmeisimpänä 12A versio, ja jaksoi "ladata-" noin 3-6 amppeeria 13,6 volttiin, jos verkkosähköä oli 230v, 14 volttiin ei sitäkään. ja kun venesatamassa jännite tippui laturin kytkentäpisteessä alle 200 voltin, niin latausvirta tippui alle amppeerin...
Tuo ensimmäinen 7 A ctek jaksoi työntää 13,6 v jännitteellä 7 amppeeria, vaikka verkkojännite oli alle 200 volttia...
Ja tuo ctek tosiaankin kärsi johtojen kylmä muremisesta, soitin asiasta kahalle, ja tuumasivat että lähetä tänne korjaukseen, asiakaspalautuksena tms. Jäi lähettämättä, kun oli tarve/ kyky korjata itse...

Ja nuo ctek:it on olleet vesisateessa tms, ja edelleenkin molemmat toimii....

Ja minulle on tärkeintä se, että lataa automaattisesti, siis jos unohtuu.... niin ei keitä akkua,,, ja se, että toipuu sähkökatkosta.!

ja noista "verrokeista-" bd:n 30 A laturi otti loparit noin 3 tunnin käytön jälkeen... ja pari halpis älylaturia ei toivu sähkökatkosta...

Ja jos tallissa/hallissa tarvii akkulaturia, niin -80 luvun kemppi on lyömätön, 70-80 amppeeria 12-14 volttiin, ja puolet 24 volttiin. mutta tuo paino rajoittaa...
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 27.01.2015, 17:21
t0ny:n Avatar
t0ny t0ny ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 20.10.13
Sijainti: Iitti
Viestit: 634
Perusasetus

Ctek on palvellut mulla jo useamman vuoden, loistava keksintö.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 28.01.2015, 06:50
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.211
Perusasetus

Itelle ostin taannoin Ctekin Polar MXS n plus kourallisen pikaliitosledvalvontajohtoha ja ei kyllä kaduta ...[/QUOTE]

Millon noi ledijohtojen ledit palaa?
Ois yks tommonen kanssa ja täytys emännän raviiin kolvata se kiinni ja tuoda pää maskin takaa näkyviin.


En ole tohon murenevaan johtooon törmännyt vaikka kyllä tolta parikolmevuotta sitten ostetulta polarilta (se oranssi 5A lataava) voisin olettaa johtojen murenevan pakkasessa, mulla se on seinässä kiinni kun mönkiän akkua lataa talvet ja kesätkin välillä joten verkkojohtoon ei ole juuri koskettu.
Täytyykin tutkia tarkemmin.

Tuon lisäksi on pari ketaletta noita 3.6A lataavia malleja.
Yksi kelkkaaan ja yksi hiluxiin näin talvis aikaan.

Yhdestä setekistä on mennyt mode nappi serkkupoika siihen kolvaili uuden ja taas pelaa.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200

Viimeksi muokannut Vilkutin : 28.01.2015 06:58
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 28.01.2015, 07:22
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Ledit palaa aina, tai siis vilkkuu

Kertoo siis värein jännitteen tason
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 28.01.2015, 11:36
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.211
Perusasetus

Ok
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 30.01.2015, 00:50
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Ledit palaa aina, tai siis vilkkuu

Kertoo siis värein jännitteen tason
Ja jos ei latauksessa, niin tyhjentää hiljalleen akkua....
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 30.01.2015, 05:35
timppat timppat ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 02.02.07
Sijainti: jämsänkoski, Finland.
Viestit: 516
Perusasetus

Lidlin laturissa volttimittari, benton merkkisessä myös paskat piuhat.
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 30.01.2015, 07:11
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.671
Perusasetus

onko jollain tietoa järkevän hintaista 24v ylläpitimistä?
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 30.01.2015, 11:05
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.990
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Ja jos ei latauksessa, niin tyhjentää hiljalleen akkua....
Niin tekee, mopon akku parissa-kolmessa kuussa tyhjä.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/45556...engasliittimet
Lainaus:
Virrankulutus noin 1mA eli noin 0,7Ah kuukaudessa
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 30.01.2015, 11:35
t0ny:n Avatar
t0ny t0ny ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 20.10.13
Sijainti: Iitti
Viestit: 634
Perusasetus

Ylläpito laturi pidentää pienien akkujen elin ikää.. jos käyttö satunnaisempaa..
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 30.01.2015, 14:42
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.494
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
onko jollain tietoa järkevän hintaista 24v ylläpitimistä?
Laadukasta norjalaista tarjolla:

http://www.tori.fi/pohjois-karjala/A....htm?ca=17&w=3
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 30.01.2015, 21:47
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Ison akun tyhjentyminen kestää tosi pitkään, mutta päivässäkin pikkasen...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Niin tekee, mopon akku parissa-kolmessa kuussa tyhjä.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/45556...engasliittimet
Mitä itse olen mitannut tuota c-tek 10A latausjohdossa olevaa, niin 1,3 - 2,5 mA vilahtelee fluken näytössä, toki huomattavan epä luotettava mittaustapa...

Mutta jos syö ylimääräistä vaikka yhden milli amppeerin, niin se on ladattava tavalla taikka toisella....
ja kun ylläpitolatureita asennellaan, niin monesti on kyse siitä, että auton sähköt on jossain vaiheessa känyt vähänä.
Ja jos esim. tuo minun ctek:n indikaattori vilkuttelee talvella kuukausi tolkulla, niin tuo 1-2 Ah/kk tekee hallaa varsinkin pienille akuille; voi verrata esim. siten, että jos 5 amppeerituntia ei merkitsen mitään, niin jättää edellisenä päivänä auton parkkiin valot päällä puoleksi tunniksi 25 asteen pakkaseen, ja seuraavana päivänä kokeilee käyntiin.
Mutta nykyautoissa on niin paljon sähköä syövää älyä, pahimmillaan jopa suunnittelukukkasia, että tuo c-tek:n indikaattori on aika pieni tekijä....

-> jos mahdollista, niin tuo ylläpitolaturi (jos kokoajan akussa kytketty, niin ylensä tyhjää pikkasen akkua, jos ei verkkosähköä) on todella hyvä juttu, ja jos puhutaan 24v autoista, niin molemmille akuille oma.
ja itse suosin noita sähköttömyydestä itsestään toipuvia älylatureita, siis vaikka sähkökatko tms. niin alkaa omatoimisesti lataamaan.
(esim. minulla oli HJ-61:ssä tuo 7 A c-tek ruokkimassa webaston akkua, ja ei tarvinnut kuin "työntää tökkeli seinään"
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 30.01.2015, 21:54
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Hyvä ylläpitolaturi:

- Haistelee välillä varauksen pitoa, eli lopettaa latauksen ja jää kuulolle, kunnes taas tarvitaan

- Osaa jatkaa jos sähköt katkeaa

Tuohon ledien virran kulutukseen tietty joo, mutta kuten sanottua, radion, auton älyjen, ja muiden hapettumien kulutus on yleensä isompi
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty defa DA 450020 ylläpitolaturi 2x4WD O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.03.2014 15:25
24V YLLÄPITOLATURI, MISTÄ KOHTUU HINTAAN? HZJ73 Tekniikka & Jutustelu 18 18.03.2013 09:14


Sivu luotu: 16:08 (GMT +2).