Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Linkit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Linkit Off-Road -linkkejä ympäri maailman.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.01.2015, 09:36
JERKKU:n Avatar
JERKKU JERKKU ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.04
Sijainti: VANTAA
Viestit: 970
Perusasetus

Nitro 9000 iskarit -50%


Nyt runsas määrä iskunvaimentimia poistohinnoin.
Rough Country Nitro 9000 kaasuiskunvaimentimet poistetaan varastosta.

http://www.4x4parts.fi/5162-poistokori

Yleistietoa kiinityksistä.
http://www.4x4parts.fi/content/11-shock_mounts
EB1- pusla, jossa 16mm sisäreikä
EB2- pusla, jossa 19mm sisäreikä
S1- ns. tappi kiinike
BP - 16/19mm pusla, jossa jonkin näköinen keskitappi sisällä

Pituuksia
http://www.4x4parts.fi/content/10-shock_info_RC

__________________
Maastossa se on mukavinta


www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA -
www.facebook.com/4x4parts.fi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.01.2015, 23:36
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Ainakin Jeeppiin tuli pikaisella kokeilulla melkoinen parannus näillä iskareilla verrattuna vanhoihin öljy(pomppu)keppeihin. Nyt ei enää tunnu terävät montut oikeastaan ollenkaan, ja isommat heitot tuntui menevän ihan ok. Katsotaan nyt kun pääsee ajamaan enemmän miltä tuntuu.

Ainakin alustaan tuli takaisin sitä jenkkiauton mukavuutta mitä pitää ollakin, ilman että on ihan "letku".
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.01.2015, 08:13
JERKKU:n Avatar
JERKKU JERKKU ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.04
Sijainti: VANTAA
Viestit: 970
Perusasetus

Hieno homma. Ne neste-malliset vanhat 8000srj. Iskarit oli alunperin suunniteltu lehtijousille ja kierrealustassa ei varmaan ollut parhaimmillaan.
Nää 9000srj. Toimii molemmissa alustatyypeissä paljon paremmin.
__________________
Maastossa se on mukavinta


www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA -
www.facebook.com/4x4parts.fi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.01.2015, 09:38
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

Löytyiskö silveraatoon sopivia iskareita ? Ei oo mittoja tiedossa juur ny joten mahtaisko olla sulla ?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.01.2015, 10:37
JERKKU:n Avatar
JERKKU JERKKU ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.04
Sijainti: VANTAA
Viestit: 970
Perusasetus

Tarkennappa autosi tietoja.
vuosimalli? mikä alusta?

voit laittaa vaikka mulle sähköpostilla jarno.halme@4x4parts.fi
__________________
Maastossa se on mukavinta


www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA -
www.facebook.com/4x4parts.fi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.01.2015, 14:13
Rotpal GR:n Avatar
Rotpal GR Rotpal GR ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.10
Sijainti: Siellä jossain metsässä
Viestit: 501
Perusasetus

2500hd. Ja sais olla vakiota vähä pitemmät .
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.01.2015, 15:18
JERKKU:n Avatar
JERKKU JERKKU ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.04
Sijainti: VANTAA
Viestit: 970
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rotpal GR Näytä viesti
2500hd. Ja sais olla vakiota vähä pitemmät .
Eteen kuuluu 20088, mitä ei ole ale-iskareina
http://www.4x4parts.fi/3-4-e-b/184-premium-n20.html

korvaava voisi olla tämä http://www.4x4parts.fi/1998-2001/117...9000-shoc.html alhaalta pitää vain poistaa barpin ja laittaa sinne nykyisestä iskarista holkki

Taakse kuuluu 20046, mitä ei myöskään ole ale-iskarina.
http://www.4x4parts.fi/1983-1997/155-n20-20046.html

Korvaava voisi olla
http://www.4x4parts.fi/1978-1979/148...9000-shoc.html
Siinä pitää poistaa ylhäältä barpin ja laittaa vanhasta iskarista holkki.

Nämä pitäisi olla sopivat 1" korotukselle.
Eteen en suosittele pidempiä vaikka vääntösauvat olisi kiristetty tappiinsa.
(jos haluat eteen pidemmät, niin minulla on 1-pari viikon alla olleet http://www.4x4parts.fi/iskunvaimenti...emium-n20.html , nämä on minipituudeltaan 40mm pidemmät kuin "normit". Tämän parin saa 60€)
__________________
Maastossa se on mukavinta


www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA -
www.facebook.com/4x4parts.fi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.01.2015, 11:08
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.034
Perusasetus

Onks tällä listalla tohon Rolling Jeeppiin iskareita?
olikohan vuosimalli-90 xj ja 4" korotusta
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 20.01.2015, 14:49
JERKKU:n Avatar
JERKKU JERKKU ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.04
Sijainti: VANTAA
Viestit: 970
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tare Näytä viesti
Onks tällä listalla tohon Rolling Jeeppiin iskareita?
olikohan vuosimalli-90 xj ja 4" korotusta
Vähän modaamalla vois onnistua
Eteen tämä http://www.4x4parts.fi/poistokori/19...9000-shoc.html
alhaalla ei ole barpinniä, eli pitäis ottaa vanhasta
Taakse nämä
http://www.4x4parts.fi/iskunvaimenti...9000-shoc.html
Ylhäällä ei ole barpinniä, eli sekin pitäisi ottaa vahhasta.
__________________
Maastossa se on mukavinta


www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA -
www.facebook.com/4x4parts.fi
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.01.2015, 17:50
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.521
Perusasetus

Vaimentaako nämä myös sisäänpäin ja kuinka paljon? Onko kokemuksia onko jäykkyys lähempänä Ranchon 5000 vai 9000 sarjaa?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.01.2015, 18:54
popo99:n Avatar
popo99 popo99 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.06.04
Sijainti: Salo
Viestit: 1.306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JERKKU Näytä viesti
Vähän modaamalla vois onnistua
Eteen tämä http://www.4x4parts.fi/poistokori/19...9000-shoc.html
alhaalla ei ole barpinniä, eli pitäis ottaa vanhasta
Taakse nämä
http://www.4x4parts.fi/iskunvaimenti...9000-shoc.html
Ylhäällä ei ole barpinniä, eli sekin pitäisi ottaa vahhasta.
mahtoiskos passata myös vaan 2" korotettuun cherokeehen?
__________________
Mouho Motorsport
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.01.2015, 19:05
JERKKU:n Avatar
JERKKU JERKKU ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.04
Sijainti: VANTAA
Viestit: 970
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Vaimentaako nämä myös sisäänpäin ja kuinka paljon? Onko kokemuksia onko jäykkyys lähempänä Ranchon 5000 vai 9000 sarjaa?
Nämä on kaksisuuntaiset. Kaasua 220psi.

Jäykkyys vertailuun en osaa sanoa, mutta näitä on mennyt vuosien saatossa muutama tuhat ja asiakkaat on olleet yleisesti tyytyväisiä.
__________________
Maastossa se on mukavinta


www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA -
www.facebook.com/4x4parts.fi
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.01.2015, 19:06
JERKKU:n Avatar
JERKKU JERKKU ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.04
Sijainti: VANTAA
Viestit: 970
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja popo99 Näytä viesti
mahtoiskos passata myös vaan 2" korotettuun cherokeehen?
Saattaa olla pitkähköt.
Voin huomenna kattoa, että löytyiskö sopivampia.
__________________
Maastossa se on mukavinta


www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA -
www.facebook.com/4x4parts.fi
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.01.2015, 07:42
JERKKU:n Avatar
JERKKU JERKKU ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.04
Sijainti: VANTAA
Viestit: 970
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja popo99 Näytä viesti
mahtoiskos passata myös vaan 2" korotettuun cherokeehen?
Eli eteen nämä http://www.4x4parts.fi/1998-2001/152...9000-shoc.html
Taas pitäis modata siten, että barpinni alkuperäisestä iskarista.

Taakse nämä http://www.4x4parts.fi/myymala/147-p...9000-shoc.html
Ylhäällä ei ole barpinniä, joten se pitää ottaa vanhasta.
__________________
Maastossa se on mukavinta


www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA -
www.facebook.com/4x4parts.fi
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 21.01.2015, 11:50
jamppa92:n Avatar
jamppa92 jamppa92 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.10.14
Sijainti: Vkhti
Viestit: 48
Perusasetus

Eilen tuli tilattua iskarit ja jotain pikku sälää niin tunti sitten kävin hakemassa matkahuollosta. Äärimmäisen hyvää palvelua ja ennen kaikkea nopeeta! Kiitoksia vaan
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 21.01.2015, 13:33
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Vaimentaako nämä myös sisäänpäin ja kuinka paljon? Onko kokemuksia onko jäykkyys lähempänä Ranchon 5000 vai 9000 sarjaa?
Valaiskaas nyt tyhmää, miten joku halpa perusiskari vaimentaisi vain yhteen suuntaan? En ole vielä ikinä hypistellyt sellaista auton iskaria (tai oikeastaan mitään muutakaan iskaria), missä olisi vastusta vain yhteen suuntaan. Pitäisi varmaan avata noi vanhat iskarit ja katsoa, millaiset shimmit/ vaimennukset niissä on männässä sisään- ja ulosjoustolle, ja miten ne on toteutettu. Noilla shimmeillähän se sisään- ja ulosjouston vaimennuksen ero on muutenkin helpointa ja halvinta toteuttaa. Ilman shimmejä, erillisiä venttiileitä männässä, tai tietyt reiät yhteen suuntaan blokkaavia levyjä (ts. shimmejä ) männässä, iskari vaimentaa molempiin suuntiin tasan yhtä paljon.

Mutta noin niinkuin käytännössä, miten ja miksi halvassa/ huonossa iskarissa "estettäisiin" vaimennus sisäänpäinjoustossa? Männässähän on joka tapauksessa reiät mistä öljy virtaa molempiin suuntiin riippuen iskarin liikkeestä. Jos iskari vaimentaa vain yhteen suuntaan, se tarkoittaisi että toiseen suuntaan nesteen pitäisi virrata vapaasti, ja vain toiseen suuntaan rajoitetusti. Vaikka on ihan perus halvin öljyiskari ilman mitään kelluvaa mäntää ja kaasuja, niin vaimentaahan sekin molempiin suuntiin aikalailla väkisin..


Ymmärrän kyllä että jos halutaan sisään- ja ulosvaimennuksiin selkeitä eroja ja säätömahdollisuuksia, niin kalliissa iskareissa se toteutetaan usein joko kahdella eri männällä, kelluvalla ylimääräisellä männällä tai niiden yhdistelmällä - ja toki kaasut sisällä. Lisäksi voi olla "blowby- venttiileitä", jotta saadaan haluttu ohivirtaus jonkin osan ohi halutussa männnän liikesuunnassa, sun muuta mukavaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 21.01.2015 13:37
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 21.01.2015, 13:50
JERKKU:n Avatar
JERKKU JERKKU ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.04
Sijainti: VANTAA
Viestit: 970
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jamppa92 Näytä viesti
Eilen tuli tilattua iskarit ja jotain pikku sälää niin tunti sitten kävin hakemassa matkahuollosta. Äärimmäisen hyvää palvelua ja ennen kaikkea nopeeta! Kiitoksia vaan
Kiitos
__________________
Maastossa se on mukavinta


www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA -
www.facebook.com/4x4parts.fi
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 22.01.2015, 08:04
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.283
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Valaiskaas nyt...
Lehtijousitettuun tarkoitetussa voi sisäänjouston vaimennus olla hyvin heikko, kun se lehtipakka itsessään vaimentaa. Vahvalla vaimentimella vois tulla liian jäykkä.
Ja peltikuorisessa kaksiputkisessa (eli halvat ja jotkin kalliimmatkin) iskarissa ulosjousto vaimennetaan männässä olevilla venttiileillä, sisäänjouston vaimennus on pohjassa mistä öljy virtaa sylinteriputkesta putkien väliin. Ja kun on säädettävä, alaosassa ruuvi säätää sisäänjoustoa ja esim mäntä painettuna pohjaan ja pyöritystä säätää ulosjoustoa. (Kait nuo suunnat meni oikein?)
Kaasu- ja nesteiskarin erona on tuo putkien välitila, jälkimmäisessä paineistettu. Hillitsee kavitointia ja jäykistää sisäänjoustoa.
Yksiputkisisissa mäntä vaimentaa molemmat suunnat ja niissä voi olla ohituskanavia yms jne.
Kaksiputkinen yleensä selkeästi peltiä ja paksumpi osa alhaalla.
Yksiputkinen vahvempaa tavaraa ja paksumpi osa ylhäällä.
__________________
Harbor Cruisers

Viimeksi muokannut baxxter : 22.01.2015 08:08
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 22.01.2015, 10:11
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Löytyykö alelaarista iskareita -90 4x4 Chevy work truck jossa 3/4T alusta (kantavuus 760kg)
Ei mitään tietoa onko tuossa "vakio" iskarit vai jotain muuta ?
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 22.01.2015, 10:32
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Lehtijousitettuun tarkoitetussa voi sisäänjouston vaimennus olla hyvin heikko, kun se lehtipakka itsessään vaimentaa. Vahvalla vaimentimella vois tulla liian jäykkä.

....
Eli Suomeksi sanottuna ei ole mitään "vaimentamattomia" iskareita, mutta sisään- ja ulosjouston shimmaukset/ venttiilit voi olla eri tavalla säädetyt - kuten iskareissa yleensä onkin. Sitähän tässä ihmettelinkin, että mitä ihmeen "vaimentamattomia"..


Tuo loppu mitä kirjoitit on ihan selvää pässinlihaa, tuli pelattua DH- fillareiden ja täysjoustomaastopyörien iskareiden kanssa kymmenisen vuotta, kun niitä säädin sekä sisäisesti että ulkoisesti mieleisiksini. Ovat tekniikaltaan ihan vastaavia kuin vaikka offiautoihin tarkoitetut hipoiskarit, ovat vain kooltaan pienempiä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 22.01.2015, 13:23
JERKKU:n Avatar
JERKKU JERKKU ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.04
Sijainti: VANTAA
Viestit: 970
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari Näytä viesti
Löytyykö alelaarista iskareita -90 4x4 Chevy work truck jossa 3/4T alusta (kantavuus 760kg)
Ei mitään tietoa onko tuossa "vakio" iskarit vai jotain muuta ?
Jos se on perus IFS alusta, niin eteen nämä
http://www.4x4parts.fi/iskunvaimenti...9000-shoc.html

ja taakse nämä
http://www.4x4parts.fi/1978-1979/106...9000-shoc.html
(voi olla muutaman sentin liian lyhkäiset, mutta jos voit mitata niin saa selvyyttä)
__________________
Maastossa se on mukavinta


www.4x4parts.fi - EI TARVITSE KATUA -
www.facebook.com/4x4parts.fi
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 22.01.2015, 13:41
t0ny:n Avatar
t0ny t0ny ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 20.10.13
Sijainti: Iitti
Viestit: 634
Perusasetus

Yöllä näpyttelin iskarit tilauksee, aamulla tuli viestiä että toimitetaan matkahuoltoon tämän päivän aikana.
Kiitoksia, Loistavaa asiakaspalvelua!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Pro Comp 9000 iskarit (Land Rover) Racingrabbit O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2014 17:30
Ostetaan Pitkät iskarit,Bilsteinit tai rancho 9000:set -OSTETTU- kesis O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 13.01.2010 08:50
Myydään MB G-Wagenin iskarit 50€ miesmies O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.09.2008 13:51
Nitro mitsu Ex_inkkari Chit-Chat 7 04.06.2007 09:01
O:Ranchon 9000 iskarit Jouni Järvinen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 17.04.2006 21:52


Sivu luotu: 04:27 (GMT +2).