|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Varaosia vanhan valmetin starttiin?Jep, eli Boschin tekemästä siirtoankkuristartista alkaa hampaat olla heikossa, ja ilmeisesti muutenkin olisi aika tehdä puolivuosisata-huolto. Tiedän että tarvikestartti ei paljoa maksa, mutta niistä on vähän heikkoa kokemusta...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#2
|
||||
|
||||
Jos on 12V systeemi, niin osta uusi tarvike. Ja tuskin alkuperinenkään paljoa maksaa. Iskra, Bosch, ja CAV sopii.
Kesällä hain veljen pyöräkoneeseen uuden 24V Boschin, noin 500e maksoi henkilökunta-alennuksella. Vanhaa oli korjattu useampi kerta, muun muassa scanian osilla...
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
|||
|
|||
http://hegetest.fi/ Tuota suosittelen jollei lähempää löydy.
|
#4
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tuo kunnostettava boschilainen on potkinut valmetin henkiin vuodesta -63, ja nyt olisi ensimmäinen remonttikierros...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#5
|
||||
|
||||
Älä vaan osta tarviketta! Kokemusta on myös moisista susikappaleista. Purkaamoilta saattais löytää ihan käypiä vielä moniksi vuosiksi. Myös autosähkökropaamot osaavat laittaa sen vanhan vielä potkimaan.
__________________
Mersumies. |
#6
|
|||
|
|||
Hyvä ja Halpa... (osta ensin hyvä, jää se halpa ostamatta, sorry)Lainaus:
Nuo, lähinnä tarvikkeet, on pilattu vähällä! siis käämien eristys/elktroniikka on numero yksi: ei kestä kosteutta/pakkasta, laakerit ja hiilet/kollektorit kestää tyydyttävästi, siis tyypillisesti vähintään yhden kymmenesosan alkuperäisestä Wanhasta Bosch:ta. Toki mekaniikka (siis kaikki muu kuin sähköinen-) voi olla heikompaa, jopa paljon- mutta kestää yleenä paremmin kuin sähköiset eristykset... Itselläni on paljon noita "kiinalaisia-" sähkötyökaluja, ja ovat kestäneet satunnaisessa käytössä hyvin, kun on säilyttänyt kuivassa (parhaimmillaan lämmin vesivaraajan päällä päivän/pari enen käyttöä) ja huoltanut...(siis esim. rälläkässä veistänyt kookosrasvan pois, ja rasvannut laakerit ja kulmavaihteen TB:n halvimmalla? moly-vassulla) p,s lainasin kaverille käsipyörösahan (kuivassa säilytetty! ja jonkin verran käytetty (vajaa kilometri pätkitty/halkaistu) Ja kaveri kyytitsi "käsisirkkeliä" peräkopissa muutaman päivän syksyllä, ja sirkkeli puhalsi toimintasavun ulos ensimmäisellä halkaisulla.. (kuulemma, mutta uskon täysin, sillä noita kosteusvaurio/tulipallo kollektorilla/hiilillä on sattunut itsellekkin, ennen kuin aloin säilömään noita halpiksia kuivassa...) |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Valmetin kolmepyttynen moottori | piippu79 | O/M/V Muut | 29 | 13.09.2015 22:03 |
Pajeron starttiin liittyen... | jyrden | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 12.09.2010 18:37 |
HJ starttiin vaihtomoottori? | Reetu | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 12.08.2006 12:20 |
Jeeppiin Valmetin jatkoksi automaatti? | tttreg | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 01.02.2006 22:21 |
Jeep Valmetin koneella | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 28.04.2004 10:44 |