Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.01.2015, 16:41
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Varaosia vanhan valmetin starttiin?


Jep, eli Boschin tekemästä siirtoankkuristartista alkaa hampaat olla heikossa, ja ilmeisesti muutenkin olisi aika tehdä puolivuosisata-huolto. Tiedän että tarvikestartti ei paljoa maksa, mutta niistä on vähän heikkoa kokemusta...

__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.01.2015, 00:50
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Jos on 12V systeemi, niin osta uusi tarvike. Ja tuskin alkuperinenkään paljoa maksaa. Iskra, Bosch, ja CAV sopii.

Kesällä hain veljen pyöräkoneeseen uuden 24V Boschin, noin 500e maksoi henkilökunta-alennuksella. Vanhaa oli korjattu useampi kerta, muun muassa scanian osilla...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.01.2015, 08:44
kari.k kari.k ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.05.13
Sijainti: aura
Viestit: 41
Perusasetus

http://hegetest.fi/ Tuota suosittelen jollei lähempää löydy.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.01.2015, 10:30
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Jos on 12V systeemi, niin osta uusi tarvike. Ja tuskin alkuperinenkään paljoa maksaa. Iskra, Bosch, ja CAV sopii.
On kyllä 12V mutta noista tarvikestarteista on niin kivaa kokemusta... Yhdestä reilun puoli vuotta vanhasta turpakappale poikki (tämän merkkiä en muista), nykyinen kolme vuotta vanha iskra pitää herättää solenoidin päästä meisselillä (isot navat yhteen hetkeksi) että toimii avaimesta...

Tuo kunnostettava boschilainen on potkinut valmetin henkiin vuodesta -63, ja nyt olisi ensimmäinen remonttikierros...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.01.2015, 20:21
farmforest:n Avatar
farmforest farmforest ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.10
Sijainti: Salo
Viestit: 376
Perusasetus

Älä vaan osta tarviketta! Kokemusta on myös moisista susikappaleista. Purkaamoilta saattais löytää ihan käypiä vielä moniksi vuosiksi. Myös autosähkökropaamot osaavat laittaa sen vanhan vielä potkimaan.
__________________
Mersumies.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.01.2015, 01:36
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Hyvä ja Halpa... (osta ensin hyvä, jää se halpa ostamatta, sorry)


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
On kyllä 12V mutta noista tarvikestarteista on niin kivaa kokemusta... Yhdestä reilun puoli vuotta vanhasta turpakappale poikki (tämän merkkiä en muista), nykyinen kolme vuotta vanha iskra pitää herättää solenoidin päästä meisselillä (isot navat yhteen hetkeksi) että toimii avaimesta...

Tuo kunnostettava boschilainen on potkinut valmetin henkiin vuodesta -63, ja nyt olisi ensimmäinen remonttikierros...
Siis nuo vanhemmat BOSCH- merkkiset laatua, omakohtaisia kokemuksia, että laatu romahti tuossa (noin -90 luvulla), kun laturit vaihtui ulkoisesta tuuletinsiivistä sisäisiin/valmistus karkasi euroopasta??? ja kokemukset lähinnä latureista, mutta myös muusta k.o Brändin alla myytävästä

Nuo, lähinnä tarvikkeet, on pilattu vähällä! siis käämien eristys/elktroniikka on numero yksi: ei kestä kosteutta/pakkasta,
laakerit ja hiilet/kollektorit kestää tyydyttävästi, siis tyypillisesti vähintään yhden kymmenesosan alkuperäisestä Wanhasta Bosch:ta.
Toki mekaniikka (siis kaikki muu kuin sähköinen-) voi olla heikompaa, jopa paljon- mutta kestää yleenä paremmin kuin sähköiset eristykset...

Itselläni on paljon noita "kiinalaisia-" sähkötyökaluja, ja ovat kestäneet satunnaisessa käytössä hyvin, kun on säilyttänyt kuivassa (parhaimmillaan lämmin vesivaraajan päällä päivän/pari enen käyttöä) ja huoltanut...(siis esim. rälläkässä veistänyt kookosrasvan pois, ja rasvannut laakerit ja kulmavaihteen TB:n halvimmalla? moly-vassulla)

p,s lainasin kaverille käsipyörösahan (kuivassa säilytetty! ja jonkin verran käytetty (vajaa kilometri pätkitty/halkaistu) Ja kaveri kyytitsi "käsisirkkeliä" peräkopissa muutaman päivän syksyllä, ja sirkkeli puhalsi toimintasavun ulos ensimmäisellä halkaisulla.. (kuulemma, mutta uskon täysin, sillä noita kosteusvaurio/tulipallo kollektorilla/hiilillä on sattunut itsellekkin, ennen kuin aloin säilömään noita halpiksia kuivassa...)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Valmetin kolmepyttynen moottori piippu79 O/M/V Muut 29 13.09.2015 22:03
Pajeron starttiin liittyen... jyrden Tekniikka & Jutustelu 2 12.09.2010 18:37
HJ starttiin vaihtomoottori? Reetu Tekniikka & Jutustelu 2 12.08.2006 12:20
Jeeppiin Valmetin jatkoksi automaatti? tttreg Tekniikka & Jutustelu 17 01.02.2006 22:21
Jeep Valmetin koneella Tekniikka & Jutustelu 10 28.04.2004 10:44


Sivu luotu: 23:50 (GMT +2).