|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#3201
|
||||
|
||||
mikähän on vitsi kun ln65 kaasupoljin rupeaa väpättämään ku lähtee liikkeelle? polkimessa ei tunnut olevan väljää ja kaasuvaijeri on vakio ja sopivasti väljyyttä, sanotaan nyt että sama efekti on abs jarrullisessa polkimessa, mutta tässä se on isompi, vai tuleeko tuo kytkin, jarru, kaasu poljin kompliitti kokonaisena pakettina tulipeltiin kiinni?
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3202
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#3203
|
||||
|
||||
tämä siis tapahtuu vain liikkeelle lähdössä, ja kaikki kolme väpättää, tosin ilmeenty seuraava ominaisuus, käänsin ratin suoraksi ja se pysy suorana hetken kunnes se taas oli vinossa? miten helvetissä on mahdollista että ratti muuttaa asentoaan? nivelet ei ole väliä ja sektori varressa ihan pieni väljys, tosin nelikolla vetelee aika paljon ja tappiin kääntäessä joku rupeaa ahistamaan kun ei tykkää rullata ollenkaan
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3204
|
|||
|
|||
Paljo tossa LN65 hiluxin etuperässä sais pyöriä kardaanin laippa tyhjää? Mulla näyttäis pyörivän pelottavan lähelle neljäsosakierrosta tyhjää ennenku ottaa hampaat kiinni?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#3205
|
|||
|
|||
Ei ole paha. Kun mietit niin siellä on melko monta kohtaa mistä tuo välys kertyy, vetopyörästö, tasauspyörät, vetonivelet, napalukot...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#3206
|
||||
|
||||
kaasupoljin vikakin ratkesi, oli jollain joskus hypännyt kaasuvaijeri sen puolikuun päälle mihin tuo vaijeri laitetaan ja syöttö ruuvvilla oli laittanu tyjäkäynnin pienelle ku tuota vaijeria ei paljon näköjään säädetä, ja näyttää hyppäävän tuo vaijeri joka kerta kun kädellä vääntää vivustosta.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3207
|
|||
|
|||
Lainaus:
Entäs onko kellään ollut sellaista vikaa, että välillä, toistaiseksi todella harvoin avainta käännettäessä kuuluu vaa se kalskea naksahdus vähä niinku akuissa ei olis tarpeeks virtaa startin pyörittämiseen. Paitsi että akut on tässä tapauksessa todella hyväkuntoiset. Välillä lähtee startti pyörimään pikku viiveellä, ja tällä kertaa piti pieni hetki naksutella, että lähti pyörimään. Edellinen omistaja on viritellyt jonkun nappistartin, missä on viety katkaisijan kautta joku suora piuha startille, mutta tekee kyllä tuon nappulan kanssa ihan samaa mitä virtalukolta startatessakin. Sillon kun tekee ton, niin muualta ei kuitenkaan häviä virrat
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#3208
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#3209
|
|||
|
|||
Onko tavallista, että ln65 etukardaanin toinen laippa on 60mmx60mm jaolla ja toinen (tuplanivelen päässä) 60x68,3mm jaolla? Ostin ehjemmän tuplanivelettömän kardaanin, mutta siinä olikin kummassakin päässä 60x60mm jako, mistä tämmöinen on pois?
|
#3210
|
||||
|
||||
mikähän on kuusvitosessa vitsi kun jarruttaa voimakkaasti niin ratin asento muuttuu? välillä vasemmalle ja sitten taas oikealle? sektori varsi on ehyt ja tiukattu sopivaksi banaani bumerangi miksi nyt kukakin sitä kutsuu niin on ehyt samoiten apparin puolen pää, nivelet ehjät ja varsi ehjä, voiko tuo simpukka hypätä hampaalla? toisinaan tuntuu yhtäkkiä viettävän jompaan kumpaan suuntaan. niin ja lehdet on myös suorat ja akseli ei ole liukunut lehtien päällä tai liikkunut muutenkaan. rupeaa vitsit olemaan hieman kortilla.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3211
|
|||
|
|||
Mites jousien puslat? Ei ne tosin mitää hirveitä nykäsyjä väljänä rattii tee, mutta vaikuttaa kyllä paljon ajettavuuteen jarruttaessa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#3212
|
|||
|
|||
Pitänee vaihtaa tosta leimattomasta hiluxista hyväksi todettu startti ja kattoa mitä se sanoo.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#3213
|
||||
|
||||
Mun muistikuvien perusteella tuo 60x60mm kuulostais oikealta LN65 hiluksiin. Onko mahdollista että sulla paikallaanolevaan kardaaniin olis joskus vaihdettu koko tuplanivel jossa eri pulttijako, ja samalla vaihdettu jakolaatikon laippa?
|
#3214
|
||||
|
||||
Lainaus:
ei vikaa puslissa. anut vaan että pakat on suorat mutta sermaxilta käyn noutamassa vähän notkeemmat niin vaihtelee samalla sitten puslat yms muut kun pakka on auki, muuten kyllä pirun hyvä pirssi.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3215
|
|||
|
|||
Noniin. Joku entinen omistaja kytkenyt hiluksiin eberin lämmittimen ja toimiihan se muuten hienosti mutta sisäpuhallin ei lähde pyörimään. Eberiltä lähtee puhaltimen heräte ja se on kytketty releeseen. Releeltä lähtee piuha kabiiniin mutta se on sitten katkaistu. Johto on ollut kytkettynä suoraan puhaltimen moottoriin menevään virtajohtoon. Ei ole ilmeisesti toiminut kun piuha lyöty poikki. Sen verran kuitenkin testattu että saatu nyt rikki tuo puhaltimen nopein asento. Eli onko pukannu nyt virrat tuonne puhaltimen vastukselle ja kyrväyttänyt joko sen vastuksen tai puhaltimen säätimen. Kuinkahan tuo nyt sitten oikein kytkettäis? Kyseessä siis hiluksi d4d vm.08.
|
#3216
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tosta vois koittaa kattoa onks jotai patenttia mikä on nyt särkeny sen "nelosasennon" piuhan sieltä jostain puhaltimen/säätövastuksen nurkilta.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#3217
|
|||
|
|||
Joo ei nuista kyllä mitään tajuu. Vastusta oli auvottu ja tinailtu. En sit tiedä mitä oli koitettu tehdä. Eiköhän se nopein asentokin löydy kun kerkeän purkaa nuo säätimet irti koelaudasta. Tuntus että tuo nopein eli suora asento ois aika simppeli saada toimimaan. Ilmeisesti tuo eeberiltä tuleva virta pitäisi laittaa tulemaan tuohon säätimen virtapuoleen ja jollain releellä laittaa silleen että kun auton virrat kytkee niin se vaihtaa sen virran kulun siihen autosta eikä siitä eeberistä. Jos tota relettä ei ole niin sehän pukkaa virrat sitten joka paikkaan kun kytkee eeberin päälle. Osaako kukaan sanoa että oisko Oulun suunnilla ketään experttiä joka vois mulle tuon kytkeä?
|
#3218
|
||||
|
||||
nyt ois hiluxia pihassa pari kipaletta.
Mitäs eroa on bensa-takavedon ja diesel-nelivedon hyteillä?? pelleiltään sama? mutta ainakin johtosarjassa eroa. onko muuta? |
#3219
|
||||
|
||||
Minkäs ikäisiä?etuloksut on erit takavetoisessa oli se <88 tai siitä ylöspäin
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#3220
|
||||
|
||||
bensa on 87 ja diesel joko 88 tai 86. onko korissa jossai joku runkonumero,muualla kuin lukkopellissä?
|
#3221
|
||||
|
||||
kertokaahan jotain iskari osviittoja ln65 takapäähän? mitkä sinne passailee silleen ettei kovasti rajota joustoja
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b |
#3222
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#3223
|
|||
|
|||
hilux
Terve voisko joku antaaa pikkusen neuvoa missä olis vika kun hiluxsissa menee kaks vaihdetta yhtä aikaa päälle auto on vm90
|
#3224
|
||||
|
||||
Laakeri tainnu mennä pilalle
|
#3225
|
|||
|
|||
Huh huh.
Jos menee tosiaan kaks vaihdetta yhtaikaa päälle ni se jumittuu koko loota,voi olla hankalaa saada enää vapaalle. Jos ei oo isompi tuho ni sit on lootan kyljessä semmosia alumiinisia tulppia joissa on joko torx tai kuusiokolokanta ja joku abaut 12mm kierre,ja niistä joku/jotkut puuttuu.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 02.03.2008 20:02 |
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? | -Ville- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.02.2008 21:15 |
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? | Jari_M | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 23.05.2007 20:24 |
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 25.04.2006 18:14 |
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.12.2004 21:34 |