Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #726  
Vanha 22.12.2014, 20:21
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.083
Perusasetus

Mä käänsin pumppua nyt lohkosta pois päin.. veto parani alakierroksilla... saas nähä miten se lähtee aamulla tulille.. käynti ääni ainakin pehmenee kun kääntää lohkoon päin.. eikös sillon pitäis mennä myöhäselle??

Mites tuota pumppua säädellään muuten kun on turbo-pumppu?

Epäilen kyllä että mulla on jossain vielä hämminkiä kuten esmes polttoaine linjoissa kun en saa vehjettä käymään oikein alle tonnia.. säädin kaasuvipuakin jos muttei se meinaa mihkään laskea..

sinettejä näyttäis olevan pumpussa paikoillaan että niihin ei EHKÄ ole koskettu.. kierrokset palaa tyhjäkäynnille mun mielestä aika hitaasti myös..


Edit: http://www.patrol4x4.com/forum/nissa...-tuning-36717/

tollanen linkki löyty...

Viimeksi muokannut Temutin : 22.12.2014 21:09
Vastaa lainaten
  #727  
Vanha 22.12.2014, 22:46
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti Näytä viesti
Vihdoin löytyi ehjä jousiprikka kitkalukkoon. Eli siis 160 pätkän takamurikka tulee nyt eteen... Kysymys: Paljonko uskaltaa kiristää? Tuleekos liika raju jos laittaa yhden ylimääräisen sellaisen alkuperäisen kitkalevyn?
mulla on edessä 0.5mm shimmit puolellaan ja sekin pidoltaan liki hitsiperää ainakin hyvillä kitkalevyillä se oli liikaa. etuoven kahvojen kohalta taakse kylet mutkalla kun ei taivu mihinkään..
oli tarkoitus ottaa ainakin toinen shimmi pois kun sen joskus saisin suzukiin eteen laitettua.. tai jospa sitä sais arbin ostettua
Vastaa lainaten
  #728  
Vanha 23.12.2014, 07:30
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

Onneksi on kyljet jo entuudestaan ihan rutussa. Käännellään kaasulla
Noi perän omat kitkalevyt on ihan iskemättömän näköiset, laitan varmaan mielummin kuluneet kitkat jos vaikka hiukan välillä luistais
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
  #729  
Vanha 23.12.2014, 21:01
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.083
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temutin Näytä viesti
Mä käänsin pumppua nyt lohkosta pois päin.. veto parani alakierroksilla... saas nähä miten se lähtee aamulla tulille.. käynti ääni ainakin pehmenee kun kääntää lohkoon päin.. eikös sillon pitäis mennä myöhäselle??

Mites tuota pumppua säädellään muuten kun on turbo-pumppu?

Epäilen kyllä että mulla on jossain vielä hämminkiä kuten esmes polttoaine linjoissa kun en saa vehjettä käymään oikein alle tonnia.. säädin kaasuvipuakin jos muttei se meinaa mihkään laskea..

sinettejä näyttäis olevan pumpussa paikoillaan että niihin ei EHKÄ ole koskettu.. kierrokset palaa tyhjäkäynnille mun mielestä aika hitaasti myös..


Edit: http://www.patrol4x4.com/forum/nissa...-tuning-36717/

tollanen linkki löyty...
Tuon linkin mukaan kääntelin tänään vähän ruuveja.. tai no siis ilmeisesti ahdonalasta.. rupes vetää paremmin.. tarvii ajan kanssa joskus pelleillä.. savutus ei oikestaan lisääntynyt.. mutta tuota "no boost" ruuvia ei ole tai ei siellä mitään ruuvia/kantaa näkynyt.. tuolla foorumilla puhuvat että tuo oranssi ruuvi mikä näkyy on fuel pressure ruuvi.. sitä kääntelin, mutten huomannut mitään eroa.. tarviaa varmaan kääntää takaisin..
eikö tässä pysty vaan sitten säätämään perussyöttöä?

Edelleen ihmetyttää tuo tyhjäkäynnin korkeus.. pumpun kääntely ei siihen vaikuta (nyt tosiaan mielestäni vetää hyvin ja läks paremmin käyntiin kun otti lohkosta pois päin.. tarvii sitäkin testailla vielä)

laitoin fortea ja 2t öljyä tankkiin tänään..
voikos siellä pumpussa jumia joku paikka? tosin moottoriöljylläkin varmaan on osuutta asiaan kun eikös näissä sekin siellä voitele??
Vastaa lainaten
  #730  
Vanha 23.12.2014, 21:24
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

olikos sulla alkuperäinen turbomoottori?
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
  #731  
Vanha 23.12.2014, 22:26
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Millanenkos homma on kaivaa 160:sta patikasta lämppärin kenno näkyviin? Ja onko hyviä ideoita miksei tuu lämmintä koppiin vaik kennolle menevät letkut on kuumia?
Tässäpä pari syytä siihen ettei tullu lämpöä kabiiniin.



Eli kenno oli niin tukkeessa ettei "oikeinpän" menny ees painevesi läpi. Väärinpäin meni ja puolisen tuntia ku laski vettä läpi ni alko jo olee ihan veden näköstä.
Nyt taas lämpiää.
Vastaa lainaten
  #732  
Vanha 24.12.2014, 07:56
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.083
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti Näytä viesti
olikos sulla alkuperäinen turbomoottori?

on alkuperäinen turbo...

Hyvää joulua patroli väelle ja muillekin
Vastaa lainaten
  #733  
Vanha 24.12.2014, 17:13
JaakkoM:n Avatar
JaakkoM JaakkoM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.09
Sijainti: nivaLA
Viestit: 300
Perusasetus

Hyvät joulut vain kaikille
__________________
Simply put klever


Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis

Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja
Vastaa lainaten
  #734  
Vanha 24.12.2014, 19:34
ISE ISE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.11.12
Sijainti: s-salmi
Viestit: 430
Perusasetus

patrol gr muisti näin jouluna 120km ajoa,jäähdystin nesteessä mäkäräisen kokoisia karstapalloja,ei kaisan kokoisia kuitenkaan.no tämä on vittuillut muutenkin.tais kansi sanoa moro.
Vastaa lainaten
  #735  
Vanha 25.12.2014, 00:40
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

siitä turbon pumpusta niin omastani pumpun kyljestä lisää syöttöä ja ahdonalaisen kellon ruuvi niin piukkaan sisälle kuin saa.
Pumpun ajoitukseen en ole koskenut sillä joskus peloteltu että patrollista katkeaa kampiakseli jos ajoitus on pielessä...
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
  #736  
Vanha 25.12.2014, 08:42
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rolpatti Näytä viesti
siitä turbon pumpusta niin omastani pumpun kyljestä lisää syöttöä ja ahdonalaisen kellon ruuvi niin piukkaan sisälle kuin saa.
Pumpun ajoitukseen en ole koskenut sillä joskus peloteltu että patrollista katkeaa kampiakseli jos ajoitus on pielessä...
Taitaa kuitenki kierrokset katkoa sen.. eli ku ruuvaat rajottimen pois et se kiertää yli 6000rmp ni sit se voi katketa ku oikee huuattaa. näin ainaki miulla.
Vastaa lainaten
  #737  
Vanha 25.12.2014, 11:14
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.695
Perusasetus

Nii ei siitä nakutuksesta niin paljo vasta iskua tule että poikki menis. Tai jos tulee niin ei siellä enää tehoakaan ole.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #738  
Vanha 25.12.2014, 11:52
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

Joo ei toi ollut mikäään tieto muistan vaan lukeneeni täältäkin että joku katkonut kampiakseleita kaksin kappalein ja syyski paljastu väärä pumpun ajoitus

jaa tommoisen löysin..

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja NHOffroadTeam Näytä viesti
joo ei kannata mennä liikaa kääntelee ajotusta aikaselle ettei kampiakseli napsahda kahteen osaan.näin olen todennut ainakin omas turbo patrollissa.2 kampiakselia on menny poikki samasta kohtaa (6syl.kaulan jälkeen ja ylemmät kiertokangen laakeriliuskat hakannu leveeks)
ja vielä korvakuulolla kävi kauniisti.







Edited by - NHOffroadTeam on 05/11/2007 22:21:24
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
  #739  
Vanha 25.12.2014, 13:36
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.342
Perusasetus

Miulla meni ykkösen kaulalta. Satku vauhtia ja yhtää varottamatta kone jumiin ja pyörät kävi lukossa ennenku ehin polkasta kytkimen pohjaan. Ja väittäsin että ajotukset oli sillon kohillaa. Tuli vaan tunnit täytee kun oli ilman rajotinta huuatettu. Mut näkeehän tuon jo ku avaa öljypohjan ja kattoo kuin pitkä on runkolaakerien välimatka. Ja toleranssit tasapainotuksessa on ilmeisesti suhtkoht reilut ni kyllähän siellä jonkuulaiset värinät on jos kone kiertää vaikka +5000rpm.. Mulla kiertää yli kuustonnia. ja miä oon katkassu yhen ja jv ainaki yhen.. Ei ne oo ikuisia ku aletaa repimää voimanpaskaa noista sepelimyllyistä.
Vastaa lainaten
  #740  
Vanha 01.01.2015, 00:26
JaakkoM:n Avatar
JaakkoM JaakkoM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.09
Sijainti: nivaLA
Viestit: 300
Perusasetus

Hah saipahan omassaki pysyyn nesteet sisällä ku vaihto koko koneen nyt tulevaisuuden suunnitelmissa työntää nuot turbon romut vielä pellin alle

Oli aika koko ero turbon ja vaparin kutkimellä piti olla kaukaa viisas ja pistin nyt jo turbon vpyörän ja uuden asetelman ja levyn
__________________
Simply put klever


Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis

Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja
Vastaa lainaten
  #741  
Vanha 01.01.2015, 22:24
Tomppa-:n Avatar
Tomppa- Tomppa- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.04.13
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 179
Perusasetus

Olisko jollakin valmiita mittoja/kuvia välilaipasta jolla toi gr loota sovitetaan sd33 mosan perään?
Vastaa lainaten
  #742  
Vanha 02.01.2015, 09:48
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppa- Näytä viesti
Olisko jollakin valmiita mittoja/kuvia välilaipasta jolla toi gr loota sovitetaan sd33 mosan perään?
Kysäseppä "Tapsa4x4":ltä ku siellä tais olla jotain tuollast viritelmää tulossa....
Vastaa lainaten
  #743  
Vanha 02.01.2015, 13:08
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Kun käännän datsunin ulosottoakselin lähtemään taakseppäin niin pitääköhän kumisuojatut laakerit öljyt ulosoton sisäpuolella? Ei tartteis alkaa stefalle sovitusta tekemään.. pikkusen nuo varmaan ainakin ajansaatossa mehivät mut eipä tuo auto muutenkaan rasvaton ole
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #744  
Vanha 02.01.2015, 19:30
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.083
Perusasetus

Huomenna pitäis ruveta väsää soa.. katsotaan kuin äijien käy.. jostain olin kattokorkeuden katsovinaan että on vakiona ollu sen 1800mm ?? onko kaukana pitkässä matala kattoisessa? muutamat latit varmaan kannattaa poistaa samalla?? ite oon reilu 180 pitkä ja veikkaisin että tuo katto on äkkiseltään joku 10 cm matalemalla kun mun pää.. vissii jouset rupee olee ihan hyvät soa hommoo..
Vastaa lainaten
  #745  
Vanha 02.01.2015, 19:51
JaakkoM:n Avatar
JaakkoM JaakkoM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.01.09
Sijainti: nivaLA
Viestit: 300
Perusasetus

1850 oli muistaakseni kattokorkeus stwssä pitäis tarkistaa kirjoista
Highroohvia en muista mutta joku joskus oli sen korkeutta käyttäny vakiokorkeutena nii oli saanu suht reilusti "ilmaista"korotusta ku normikattosta oli menny leimaan
__________________
Simply put klever


Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis

Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja
Vastaa lainaten
  #746  
Vanha 03.01.2015, 11:24
vatta vatta ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.01.15
Sijainti: länsi-suomi
Viestit: 12
Perusasetus

Terve, onko kellään tietoa patrol gr y60 hehkutuksen jännitteistä? Minkälaista lukemaa mittarin pitäisi näyttää ja kuinka kauan jälkihehkutus kestää vakiona.
Vastaa lainaten
  #747  
Vanha 03.01.2015, 11:34
Mikael73 Mikael73 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 17.01.13
Sijainti: Kalajoki
Viestit: 395
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temutin Näytä viesti
Huomenna pitäis ruveta väsää soa.. katsotaan kuin äijien käy.. jostain olin kattokorkeuden katsovinaan että on vakiona ollu sen 1800mm ?? onko kaukana pitkässä matala kattoisessa? muutamat latit varmaan kannattaa poistaa samalla?? ite oon reilu 180 pitkä ja veikkaisin että tuo katto on äkkiseltään joku 10 cm matalemalla kun mun pää.. vissii jouset rupee olee ihan hyvät soa hommoo..
1805 kait se pitäs olla jos ei ole "high-roof"
http://forums.offipalsta.com/showthr...t=36864&page=2
1930 merkattiin omaan otteeseen, tosin meneehän se vähä
siittä yli kun vaihto 33set takaisin
Itellä oli ennen soan tekoa 1805 about korkeus vaikka 50mm
korinkorotukset..
__________________
http://www.cfline.fi/
Vastaa lainaten
  #748  
Vanha 03.01.2015, 18:07
Baananen:n Avatar
Baananen Baananen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.03.11
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 34
Perusasetus

Missähän mahtaa sijaita gr patrollissa -90 automaattivalojen rele? Jää kivasti valot palamaa prkl..
Vastaa lainaten
  #749  
Vanha 03.01.2015, 23:18
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.354
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Baananen Näytä viesti
Missähän mahtaa sijaita gr patrollissa -90 automaattivalojen rele? Jää kivasti valot palamaa prkl..
Vänkärin jalkotilassa? Ehkä.
Ei sattumoisin keiteleeltä tullu patrolli?
Tai ainaki sulakkeen irrottamalla sammuu.
Vastaa lainaten
  #750  
Vanha 04.01.2015, 00:16
Temutin Temutin ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 02.12.11
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.083
Perusasetus

Takapää saatu toiselle puolelle.. etupää jäi vaiheeseen.. mistähän mahtaa löytyä puslia jousiin?? onko tietoa?
Etupäähän ois akuutti tarve(läks se taaempi pusla jousesta jo irtikin taitaa olla venyny jonkun verran silmukka), mutta myös taakse tarvias.. mites tuon kun napoja kääntelee onko stefa siinä heti huulilla että kun polttaa sauman niin joutuu uusimaan?? mittoja stefaan kellään vai nissanilta tilattava steffat ja puslat?

takapäästä otettiin kaks alempaa kuormalatia pois ja mahdollisimman matalata pedit..

mahottomasti jäi tekemistä vielä iskarit puslat ja muut hitsaukset

hitaasti hyvä tulee
-...
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
patrolli


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HILUX- kysy ja vastaa- palsta KepesJokke Tekniikka & Jutustelu 5024 13.05.2024 19:07
Mitsubishi L200 -kysy ja vastaa- Jouni_S Tekniikka & Jutustelu 332 01.04.2023 15:38
Jeep Wranglerien kysy ja vastaa-Ketju hoojii Tekniikka & Jutustelu 227 15.08.2020 20:03
Kysy Piinalta, Piina tietää! piina Kysy Piinalta 0 02.11.2005 22:21
Tuhosinko Bfg MudTerrainit?? ja helmaputkista kysy sippis Tekniikka & Jutustelu 5 02.04.2004 07:20


Sivu luotu: 21:40 (GMT +2).