|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Muita irto jakiksia kuin suzuki ?Elikkä mitä muita irto jakiksia on tarjolla ?
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0 |
#2
|
||||
|
||||
Paras on tietysti divorced tyyppinen NP 205. 60-70 luvun Fordista, Dodgesta tai hieman vanhemmasta Chevystä. Ison meren takaa löytyy myös NP203, ja Dana jakiksia kardaanien välistä.
Saksasta löytyy ainaki G mersuista, mutta ainakin vanhemmissa etukardaani pyörii vekkulisti väärin päin. Vanhoissa Patrolleissa taisi olla, Nivassa, Uazeissa jne.. itä laitteissa. |
#3
|
||||
|
||||
Vanhas king cabis on kans erilline loota
|
#4
|
||||
|
||||
tääl ois just rempattu nivan loota.
|
#5
|
||||
|
||||
Ainakkaa 82 patrollissa ei oo irto jakista.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#6
|
||||
|
||||
tekkee vaikka hiluxin jakiksesta... yleinen, suht kestävä ja löytyy välityksiä...
|
#7
|
|||
|
|||
Mikä hiluxin jakis?Lainaus:
Tuossa kuvassa oleva toteutus, siis jakis omana pakettina tuettu runkoon, ja päävaihteisto omilla kumityynyillä, voi aiheuttaa sen, että jakiksen kestoikä lyhenee, kun noita jakiksen pääakselia/takakardaanin akselia väännetään sivusuunnassa, vaikka alunperin akselit pysyy samassa linjassa päälaatikon ansiosta... Siis korostan, että mielikuva tuosta laakeroinnista, ei ollenkaan varmaa tietoa, mutta kannattanee tarkistaa, jos/kun tietoa jakiksesta, siis sen tyypistä. Ja jos toyota linjalla jatketaan: hdj/hzj Land cruiseri jakikset on jakolaatikkoon laakeroidulla sisääntuloakselilla, mutta sisäänmenoakseli on naaraspoorilla. BJ-HJ laatikot taasen on toteutettu siten, että jakisen pääakselina on vaihteiston pääakseli, joka on laakeroitu vaihteiston perään ja jakiksen päätyyn; siis jos meinaa erottaa jakiksen, niin tuo sisääntulopään laakeri pitää rakentaa uusiksi jakolaatikon yhteyteen/öljytilaan. Ja nämä BJ-HJ-HDJ jakiksethan on siis tyyppiä, että molemmat kardaanit tulee vänkärin puolelle, kun hiluxissa takakardaani on keskellä. |
#8
|
||||
|
||||
Gaz 66 ja G mersut
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#9
|
||||
|
||||
GR-patrollin jakis on tiivistetty ja muutamalla pultilla kiinni päälaatikossa, välissä sellanen kuiva tila. helppo erottaa erilleen, ja niitä on vähän kaikilla. Ne ei tunnu kelpaavan edes ilmaiseksi kenellekkään, kun niitä ei kukaan tunnu saavan rikki.
|
#10
|
||||
|
||||
Millais näis muuten oli kardaani lähdöt? Takakardaanin lähtö keskellä? Esim. suzukiin verrattuna ku molemmat lähdöt on oikeel puolla, voi olla tuo ero silti niin pieni ettei vaikuta mihinkään.
|
#11
|
||||
|
||||
|
#12
|
||||
|
||||
terrano/king cab on täysin samanlainen ulkoselta rakenteeltaan kun GR patrollinki, eli tiivis paketti ja heleppo siitäki on tehhä ns yksittäinen
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#13
|
|||
|
|||
Osassa unimogeista on myös erillinen jakolaatikko, ainakin U100L oli sellaisella varustettu.
|
#14
|
||||
|
||||
tossa mun "kömpijässä" on pajeron pikkulaatikon jakis., se on helppo irroittaa ja laakerointi stefoineen valmiina. eikä ihme kyllä oo ketju hyppiny.
vanhan patrollin jakiksen saa kans irtomalliksi aika helposti,vaatii kyllä askartelua ,mut sellasesta jos tekee niin mieluummin 4 vaihteisen jakiksesta.. siihen saa laakerit jne halvemmalla.olikohan 3mm paksummat akselit tuossa 5-vaihteisessa ja siksi laakerit erikoisimmilla mitoilla. |
#15
|
|||
|
|||
Lainaus:
En tiedä mitä alkuperäinen kysyjä hakee, mutta on vähän eroa painossa ja vääntömomentin kestossa jollakin suskan ja mokin jakolaatikolla
__________________
Jukka |
#16
|
||||
|
||||
Juu ei tohon suzukin runkoon mitää hirveen painavaa viitti ripustella Elikkä projektissa on mazdan 3 litranen v6:n ja aisinin automaattiloota, ln65:n akselit ja nyt alkoi tuon suzukin oman jakiksen kestävyys mietityttää. Siksi kartoittelen lähinnä mitä sinne voisi laittaa.
__________________
Hilux 2.4TD + MADzuki 3.0 |
#17
|
|||
|
|||
Minulta löytyy king cabin irtojakis ja kardaanit,pistä vaikka yv jos kiinnostaa.
|
#18
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mun MANnissakin on erillinen jakis, painoa reilu 100 kg ja maks sisääntulomomentti 3000 Nm, tuosta on myös isompi versio, 155 kg ja 4500 Nm. |
#19
|
||||
|
||||
Neuvosto jakolaatikoiden painoja.
Lada Niva, 25 kg GAZ-66, 53 kg ZIL-157, 124 kg ZIL-131, 112 kg URAL-375D, 178 kg (ite oon punninnut 207 kg) KRAZ-255B, 400 kg GAZ-69 maastoauton jakiksen painoa en löytänyt?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#20
|
|||
|
|||
3314l-c202-c303 volvot pitäis olla aika kestäviä
|
#21
|
||||
|
||||
Eivät vaan ole erillisiä. Onko kukaan tutkinu että minkälainen työ olis muuttaa pikkuvolvon jakis erilliseksi? (zf vg50 laatikko)
|
#22
|
|||
|
|||
160-korisissa bensamoottorisissa patrolleissa on erillinen jakolaatikko ja kardaanin lähtö takaa katsottuna oikealla. voip olla hankala löytää moinen, yks löytyy nimimerkki fordisti :lta, mutta on eriasia et luopuuko aarteestaan
GR patrollin jakoksesta on helppo tehdä irrallinen jakolaatikko ja on kestävä. takakardaanin lähtö on keskellä. näitä on suomi pullollaan... molemmissa on hitaanpuolen välitys jotain 1:2.2 molemmissa on hyvänä puolena erittäin tehokas rumpukäsijarru takakardaanin lähdössä. osat on jarruun halpoja ja pitää varmasti vaikka olis mutaa täys jos muuten kunnossa. |
#23
|
||||
|
||||
Mut ei pidä kauaa ku unohat kepin pystyy ja ajat vähän matkaa.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Irto-/paikallis-/puoliautomaattimoottori | mähönen | O/M/V Muut | 0 | 05.11.2014 19:25 |
Myyty Suzuki 413 moottori 125e ja jotain irto osia | konttikaira | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 16 | 18.03.2012 20:33 |
Ostettu Suzuki tuulilasin kehys + muita osia | Repro | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 11.11.2008 09:53 |
"M" suzukin merkkivalottomia jakiksia | tjl | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 13.02.2008 19:07 |
OT: Muita haaraste pelejä kuin offit? | Oskari | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 20.09.2004 09:38 |