Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #301  
Vanha 08.10.2014, 16:56
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ..Marko.. Näytä viesti
Tankki ei näytä löpyä vaikka on vaihrettu mittari ja parit anturit tankkiin..Tankin maajohto myöski testailtu eikä vaikutusta.. mittari ei värähdä vaikka laittaa johdot yhteen.
Eli onko jollakulla tietoa mikä noista johdoista on se signaali piuha joka menöö tankin anturille, ja jos niin saako sen korvata kokonaan uurella 0.75 johdolla.. jostaki se ilmeisesti on poikki..http://i1004.photobucket.com/albums/...a/IMG_1453.jpg ja tankin päästä löyty tän väriset.. --> http://i1004.photobucket.com/albums/...a/IMG_1451.jpg
toinen anturilta suoraan maihin ja sitten ainakin omassa -87 61 oli keltainen johto joka tuli mittaristolle. piippaa anturin päästä johtoja, toinen pitää mennä maihin ja toinen tulla mittaristolle. jos ei niin johto poikki.
Vastaa lainaten
  #302  
Vanha 08.10.2014, 20:05
lampola:n Avatar
lampola lampola ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.03.13
Sijainti: nousiainen
Viestit: 531
Perusasetus

missäs mahtaa ol vika kun toi käyttis 61 polttaa tuulilasinpyyhkijöide sulakkee.

jos lyö sulakkee kii ku pyyhkijät o lyöny pääl nii toimii moitteettomasti ainaki tunni ja varmaa pidempääki mut sit ku lyö poies päältä niin polttaa hetken pääst sulakkee.

voisko se si rele olla entinen tai jottai?
__________________
kyllä hojo kuljettaa
Vastaa lainaten
  #303  
Vanha 09.10.2014, 14:45
..Marko.. ..Marko.. ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.03.11
Sijainti: Maassa
Viestit: 229
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi Näytä viesti
toinen anturilta suoraan maihin ja sitten ainakin omassa -87 61 oli keltainen johto joka tuli mittaristolle. piippaa anturin päästä johtoja, toinen pitää mennä maihin ja toinen tulla mittaristolle. jos ei niin johto poikki.
Vastaus ongelmaan oli signaalijohto poikki, ja signaali piuha on kelta/punainen, joten sen tilalle vain uutta johtoa ja pelaa.
Vastaa lainaten
  #304  
Vanha 11.10.2014, 15:57
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikkoska Näytä viesti
Kerkesit eka.. joo aika samanlainen rynkytys tosin vielä hittaamin hakkovvaa
Joko se käy?
Oletko kysynyt myyjältä jos se tietäisi mitä on tapahtunut?
Sama se kuka teki mitä mutta voisi auttaa vian selvityksessä.

Muuten myyt pelin jenkkeihin, siellä tuollainen loopkäynti on parasta herkkua
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #305  
Vanha 02.11.2014, 20:39
Aparaatti:n Avatar
Aparaatti Aparaatti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.09.07
Sijainti: Mikkeli
Viestit: 263
Perusasetus

Alkoi HJ:n vitosvaihde pitämään semmoista ei säännöllistä roklatusta. Muilla vaihteilla ei ääntä kuulu, joten epäilen että sieltä on laakerit mennyt. Noin 480000 mittarissa ja nyt mennään ilman vitosta. Vitonen kuitenkin pysyy päällä myös moottorijarrutuksissa.

Hetken ajan meinasin vaihteistopaketin ostaa käytettynä, mutta irrallaan olevien laatikoiden ostaminen voi osoittautua hankalaksi. Koeajo pitäisi päästä suorittamaan, eikä tämänkään jälkeen ole tietoa milloin alkaa ääntämään "uusi" laatikko.

Päätin että remontoin nykyisen laatikon. Samalla kun laatikkoa levittelee pitkin tallin lattiaa ja pihamaita niin voisi uusia kaikki laakerit mitä päävaihteistosta löytyy. Uudet tiivisteet ja stefat samalla. Jakovaihteistoon on remonttia tehty muutama vuosi takaperin välityksien vaihdon yhteydessä. Samalla kun laatikot ovat irti voisi niiden huohotukset rakentaa uusiksi.

Löytyykö jostakin ohjeistusta laakereiden irrotukseen ja muuhun laatikkoremonttiin liittyen? Jostain muistan lukeneeni joidenkin laakereiden olevan hankalampia irrottaa, ja ehkä jotain spesiaaleja ulosvetäjiä tarvitaan? Mitenkä sitten kasauspuoli. Meneekö uudet paikalleen hellällä lämmittelyllä ja kevyellä koputtelulla? Kannattaako uusia vielä laakereiden ja tiivisteiden lisäksi muuta vaihdelaatikosta? Kytkinremonttihan olisi hyvä päivätä samaan syssyyn tietysti
Vastaa lainaten
  #306  
Vanha 02.11.2014, 22:26
Hessu888:n Avatar
Hessu888 Hessu888 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.07
Sijainti: Finland
Viestit: 2.905
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Aparaatti Näytä viesti
Löytyykö jostakin ohjeistusta laakereiden irrotukseen ja muuhun laatikkoremonttiin liittyen? Jostain muistan lukeneeni joidenkin laakereiden olevan hankalampia irrottaa, ja ehkä jotain spesiaaleja ulosvetäjiä tarvitaan? Mitenkä sitten kasauspuoli. Meneekö uudet paikalleen hellällä lämmittelyllä ja kevyellä koputtelulla? Kannattaako uusia vielä laakereiden ja tiivisteiden lisäksi muuta vaihdelaatikosta? Kytkinremonttihan olisi hyvä päivätä samaan syssyyn tietysti
Lataa alkuperäinen manuaali, niin siellä on kerrottu kaikki oleellinen. Sen takimmaisen ylemmän laakerin irrotus oli ainakin mulla aivan mahotonta, joten piti vingulla kaivaa kolo josta kuulat ulos ja sitten koolit erikseen pois. Kasatessa kannattaa uusia lukkorenkaat kun niitä on eri paksusia ja niillä säädetään päittäisvälykset. Siinä manuaalissa on kerrottu nekin asiat ja eri paksuudet mitä saatavilla.

Tuolla neljällä eri sivulla manuaaleja: http://daemon4x4.org/portal/downloads.php?dcid=17&p=1
vaihteistomanuaali: H41/H42/H50/H55F Transmission Repair Manual - PN: 36237E
tai sitten koko iso manuska: Land Cruiser Chassis & Body Manual - PN: 36262E
Torrentin lataat eka koneellesi, jotta noita voi ladata esim. http://www.bittorrent.com/
Vastaa lainaten
  #307  
Vanha 02.11.2014, 22:33
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

http://www.youtube.com/watch?v=mjltXyzDROk
http://www.youtube.com/watch?v=FUwototHAc4

Tuossa pari videota aiheesta
Vastaa lainaten
  #308  
Vanha 02.11.2014, 22:41
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

http://www.youtube.com/watch?v=RxWeNCAbOyI

Vielä yksi.
Vastaa lainaten
  #309  
Vanha 25.11.2014, 20:53
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

paljos hojos on vakio nyyttöneitä?

kävin penkis coolerin kanssa ja tehot nousi 150 hepoon nyyttöneitä 385
Vastaa lainaten
  #310  
Vanha 26.11.2014, 21:07
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Onko vakio ahdot ja syötöt?

Jostain lukenu et 12ht antais huimat 315nm vakiona .

Pitäs varmaa ite viedä kans penkkiin toi oma kuhan saan turbon vaihettua vielä
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #311  
Vanha 26.11.2014, 21:14
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja t.haapala Näytä viesti
Onko vakio ahdot ja syötöt?

Jostain lukenu et 12ht antais huimat 315nm vakiona .

Pitäs varmaa ite viedä kans penkkiin toi oma kuhan saan turbon vaihettua vielä
Juu vakio ahdot. Syötöstä en tiiä mutta kierros pienemmälle ni savu arvot oli tänää 0,59
Vastaa lainaten
  #312  
Vanha 28.11.2014, 16:51
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

onks hj61 ollu muka pohjaus kumit rungossa takapäässä?
Vastaa lainaten
  #313  
Vanha 28.11.2014, 17:09
vartiainen:n Avatar
vartiainen vartiainen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.11.11
Sijainti: Pori
Viestit: 721
Perusasetus

Kylhä siel taitaa olla?
__________________
Tiäräksää tuanoi
Vastaa lainaten
  #314  
Vanha 28.11.2014, 17:17
offjake offjake ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.05.11
Sijainti: Kokemäki
Viestit: 286
Perusasetus

Missäs ja millanen toi potikka oli 61 mikä pitää kylmänä tyhjäkäyntiä korkealla? kun ei kierrokset laske missään vaiheessa ja kun säätää sieltä helpommasta paikkaa tyhjäkäyntiä pienelle niin on kylmänä liian pienellä ja rynkyttää
Vastaa lainaten
  #315  
Vanha 29.11.2014, 09:46
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vartiainen Näytä viesti
Kylhä siel taitaa olla?
Oolrait. Omassa ei oo vaa ikinä ollu ja nyt viidennessä katsastuksessa asiasta mainittiin.
Vastaa lainaten
  #316  
Vanha 29.11.2014, 11:17
parukit parukit ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.01.13
Sijainti: Ypäjä
Viestit: 145
Perusasetus

Eikös siinä ole automaattiryyppy joka hyppää startatessa kylmänä päälle, kierrokset silloin 1100. Putoaa lämmetessään pois päältä ja kierrokset n. 720 r/min.
Rattipylvään vieressä on myös käsiryyppy.
Vastaa lainaten
  #317  
Vanha 29.11.2014, 12:58
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja parukit Näytä viesti
Eikös siinä ole automaattiryyppy joka hyppää startatessa kylmänä päälle, kierrokset silloin 1100. Putoaa lämmetessään pois päältä ja kierrokset n. 720 r/min.
Rattipylvään vieressä on myös käsiryyppy.
Ei kai siinä nyt sentään ryyppyä ole ja rattipylvään vieressä on käsikaasu. Tuossa kuvia alipaineputkista ja muista aiheeseen liittyvää tietoa.

http://www.peoplehelp.com.au/landcru...m%20piping.pdf
Vastaa lainaten
  #318  
Vanha 29.11.2014, 14:40
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.690
Perusasetus

siellä on lohkossa oikealla puolella se kylmäkäynin anturi joka alipaineella ohjaa kierrokset ylös kylmänä. maksaa toyotalla 180e. siihen menee muistaakseni 2 alipaine letkua mulla jossain albumissa kuva siitä
Vastaa lainaten
  #319  
Vanha 29.11.2014, 17:11
Luoppis Luoppis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 17.01.10
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.148
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja parukit Näytä viesti
Eikös siinä ole automaattiryyppy joka hyppää startatessa kylmänä päälle, kierrokset silloin 1100. Putoaa lämmetessään pois päältä ja kierrokset n. 720 r/min.
Rattipylvään vieressä on myös käsiryyppy.
Mulla ei nosta kylmänä kierroksia ku johku vajaasee tonnii, normaalityhjäkäynti jotai 700-800.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä
Vastaa lainaten
  #320  
Vanha 09.12.2014, 09:48
Kierrejousi:n Avatar
Kierrejousi Kierrejousi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.06.13
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 74
Perusasetus

mitenkäs on kun öljynpaine on oman mittarin mukaan kylmänä +0 kelillä 5w40 öljyillä karvan yli puolenvälin mutta venakopaan kun kurkkaa niin kovin kuivan oloinen näyttää olevan? onko 12ht koneessa sama kun hiacesissa ettei öljy jaksa nousta vintille asti kylmänä? käyttelin normi läpöiseks ja paineet laskee normaalisti toiseen viivaan tyhjäkäynnillä mutta öljy ei näy yläkerrassa.
__________________
<<Tutun turbon vihellyksen kuulen
Äänellään se mielen kohentaa
Ujellus kuin rajun myrskytuulen
Sitä desibelipellet koittaa ohentaa>>
Vastaa lainaten
  #321  
Vanha 09.12.2014, 16:33
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kierrejousi Näytä viesti
mitenkäs on kun öljynpaine on oman mittarin mukaan kylmänä +0 kelillä 5w40 öljyillä karvan yli puolenvälin mutta venakopaan kun kurkkaa niin kovin kuivan oloinen näyttää olevan? onko 12ht koneessa sama kun hiacesissa ettei öljy jaksa nousta vintille asti kylmänä? käyttelin normi läpöiseks ja paineet laskee normaalisti toiseen viivaan tyhjäkäynnillä mutta öljy ei näy yläkerrassa.
kommentoin sen verran että siihen omaan mittariin ei oo mitään luottamista.

siis onko autoon yhtäkkiä nyt tullut joku vika? tai kolina?

jos ei niin laita se konepelti kiinni ja jatka ajamista
Vastaa lainaten
  #322  
Vanha 09.12.2014, 21:38
dodge3500 dodge3500 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: Lompolo
Viestit: 1.339
Perusasetus

ottamalla kopan pois vai pelkästä korkista katsottuna
Vastaa lainaten
  #323  
Vanha 10.12.2014, 02:09
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kierrejousi Näytä viesti
mitenkäs on kun öljynpaine on oman mittarin mukaan kylmänä +0 kelillä 5w40 öljyillä karvan yli puolenvälin mutta venakopaan kun kurkkaa niin kovin kuivan oloinen näyttää olevan? onko 12ht koneessa sama kun hiacesissa ettei öljy jaksa nousta vintille asti kylmänä? käyttelin normi läpöiseks ja paineet laskee normaalisti toiseen viivaan tyhjäkäynnillä mutta öljy ei näy yläkerrassa.
Jos näyttää kuivalta, varsinkin hiacessa L-sarjan koneella, niin silloin on jotain pahasti vialla. siis L-sarjalainen on ohc-kone, siis nokka kannessa, ja siellä oljyn pitä liikkua aina. se loiskepelti ohjaa öljynroiskeet pois täyttökorkista.
12h-t on ohv-kone, siis nokka-akseli lohkossa, ja yläkerrassa voitelua kaipaa vaan keinuvivut molempine päineen, ja pikkasen öljyroiskeita venttiilin ohjareille/niiden kumeille.
Jos asia epäilyttää, niin nokkakoppa pois, ja kone käymään, ja katsomaan
L-moottorissa pitäs öljyn lentää hiljalleen mm. naamaan, 12h-t nätisti räpistää keinuvipujen akselin/pukkien juuresta...
ja noihin toyotan 20-40 vuotta vanhoihin orkkis sähköisiin öljynpainemittareihin ei kannata luottaa liikaa.... ne tuppaa näyttämään aina liian vähän, varsinkin kuumana.
Vastaa lainaten
  #324  
Vanha 10.12.2014, 07:37
Hojo61 Hojo61 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.12
Sijainti: Turun seutu
Viestit: 69
Perusasetus

Terve.

Aamulla piti töihin lähteä niin hj meinas ettei välttämättä mennäkkään.. starttauksen jälkeen jäi startti pyörimään ja piti ottaa akut irti.. mistä kannattaa lähteä tojotasta vikaa hakemaan? Virtalukko? Solenoidi? Kyseessä siis 12ht kone..
Vastaa lainaten
  #325  
Vanha 10.12.2014, 08:33
PH75 PH75 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.12
Sijainti: Utajärvi
Viestit: 677
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hojo61 Näytä viesti
Terve.

Aamulla piti töihin lähteä niin hj meinas ettei välttämättä mennäkkään.. starttauksen jälkeen jäi startti pyörimään ja piti ottaa akut irti.. mistä kannattaa lähteä tojotasta vikaa hakemaan? Virtalukko? Solenoidi? Kyseessä siis 12ht kone..
Vaihda solenoidin kärjet ja mäntäkään ei kallis, niin sekin menee siinä samalla. 99% varmuudella toinen kärki loppuun kulunut.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
hj-61, hj61


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 19:54 (GMT +2).