|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#301
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#302
|
||||
|
||||
missäs mahtaa ol vika kun toi käyttis 61 polttaa tuulilasinpyyhkijöide sulakkee.
jos lyö sulakkee kii ku pyyhkijät o lyöny pääl nii toimii moitteettomasti ainaki tunni ja varmaa pidempääki mut sit ku lyö poies päältä niin polttaa hetken pääst sulakkee. voisko se si rele olla entinen tai jottai?
__________________
kyllä hojo kuljettaa |
#303
|
|||
|
|||
Vastaus ongelmaan oli signaalijohto poikki, ja signaali piuha on kelta/punainen, joten sen tilalle vain uutta johtoa ja pelaa.
|
#304
|
||||
|
||||
Lainaus:
Oletko kysynyt myyjältä jos se tietäisi mitä on tapahtunut? Sama se kuka teki mitä mutta voisi auttaa vian selvityksessä. Muuten myyt pelin jenkkeihin, siellä tuollainen loopkäynti on parasta herkkua
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#305
|
||||
|
||||
Alkoi HJ:n vitosvaihde pitämään semmoista ei säännöllistä roklatusta. Muilla vaihteilla ei ääntä kuulu, joten epäilen että sieltä on laakerit mennyt. Noin 480000 mittarissa ja nyt mennään ilman vitosta. Vitonen kuitenkin pysyy päällä myös moottorijarrutuksissa.
Hetken ajan meinasin vaihteistopaketin ostaa käytettynä, mutta irrallaan olevien laatikoiden ostaminen voi osoittautua hankalaksi. Koeajo pitäisi päästä suorittamaan, eikä tämänkään jälkeen ole tietoa milloin alkaa ääntämään "uusi" laatikko. Päätin että remontoin nykyisen laatikon. Samalla kun laatikkoa levittelee pitkin tallin lattiaa ja pihamaita niin voisi uusia kaikki laakerit mitä päävaihteistosta löytyy. Uudet tiivisteet ja stefat samalla. Jakovaihteistoon on remonttia tehty muutama vuosi takaperin välityksien vaihdon yhteydessä. Samalla kun laatikot ovat irti voisi niiden huohotukset rakentaa uusiksi. Löytyykö jostakin ohjeistusta laakereiden irrotukseen ja muuhun laatikkoremonttiin liittyen? Jostain muistan lukeneeni joidenkin laakereiden olevan hankalampia irrottaa, ja ehkä jotain spesiaaleja ulosvetäjiä tarvitaan? Mitenkä sitten kasauspuoli. Meneekö uudet paikalleen hellällä lämmittelyllä ja kevyellä koputtelulla? Kannattaako uusia vielä laakereiden ja tiivisteiden lisäksi muuta vaihdelaatikosta? Kytkinremonttihan olisi hyvä päivätä samaan syssyyn tietysti |
#306
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuolla neljällä eri sivulla manuaaleja: http://daemon4x4.org/portal/downloads.php?dcid=17&p=1 vaihteistomanuaali: H41/H42/H50/H55F Transmission Repair Manual - PN: 36237E tai sitten koko iso manuska: Land Cruiser Chassis & Body Manual - PN: 36262E Torrentin lataat eka koneellesi, jotta noita voi ladata esim. http://www.bittorrent.com/ |
#307
|
|||
|
|||
http://www.youtube.com/watch?v=mjltXyzDROk
http://www.youtube.com/watch?v=FUwototHAc4 Tuossa pari videota aiheesta |
#308
|
|||
|
|||
|
#309
|
||||
|
||||
paljos hojos on vakio nyyttöneitä?
kävin penkis coolerin kanssa ja tehot nousi 150 hepoon nyyttöneitä 385 |
#310
|
||||
|
||||
Onko vakio ahdot ja syötöt?
Jostain lukenu et 12ht antais huimat 315nm vakiona . Pitäs varmaa ite viedä kans penkkiin toi oma kuhan saan turbon vaihettua vielä
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#311
|
||||
|
||||
Juu vakio ahdot. Syötöstä en tiiä mutta kierros pienemmälle ni savu arvot oli tänää 0,59
|
#312
|
||||
|
||||
onks hj61 ollu muka pohjaus kumit rungossa takapäässä?
|
#313
|
||||
|
||||
Kylhä siel taitaa olla?
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#314
|
|||
|
|||
Missäs ja millanen toi potikka oli 61 mikä pitää kylmänä tyhjäkäyntiä korkealla? kun ei kierrokset laske missään vaiheessa ja kun säätää sieltä helpommasta paikkaa tyhjäkäyntiä pienelle niin on kylmänä liian pienellä ja rynkyttää
|
#315
|
||||
|
||||
Oolrait. Omassa ei oo vaa ikinä ollu ja nyt viidennessä katsastuksessa asiasta mainittiin.
|
#316
|
|||
|
|||
Eikös siinä ole automaattiryyppy joka hyppää startatessa kylmänä päälle, kierrokset silloin 1100. Putoaa lämmetessään pois päältä ja kierrokset n. 720 r/min.
Rattipylvään vieressä on myös käsiryyppy. |
#317
|
|||
|
|||
Lainaus:
http://www.peoplehelp.com.au/landcru...m%20piping.pdf |
#318
|
||||
|
||||
siellä on lohkossa oikealla puolella se kylmäkäynin anturi joka alipaineella ohjaa kierrokset ylös kylmänä. maksaa toyotalla 180e. siihen menee muistaakseni 2 alipaine letkua mulla jossain albumissa kuva siitä
|
#319
|
|||
|
|||
Mulla ei nosta kylmänä kierroksia ku johku vajaasee tonnii, normaalityhjäkäynti jotai 700-800.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#320
|
||||
|
||||
mitenkäs on kun öljynpaine on oman mittarin mukaan kylmänä +0 kelillä 5w40 öljyillä karvan yli puolenvälin mutta venakopaan kun kurkkaa niin kovin kuivan oloinen näyttää olevan? onko 12ht koneessa sama kun hiacesissa ettei öljy jaksa nousta vintille asti kylmänä? käyttelin normi läpöiseks ja paineet laskee normaalisti toiseen viivaan tyhjäkäynnillä mutta öljy ei näy yläkerrassa.
__________________
<<Tutun turbon vihellyksen kuulen Äänellään se mielen kohentaa Ujellus kuin rajun myrskytuulen Sitä desibelipellet koittaa ohentaa>> |
#321
|
||||
|
||||
Lainaus:
siis onko autoon yhtäkkiä nyt tullut joku vika? tai kolina? jos ei niin laita se konepelti kiinni ja jatka ajamista |
#322
|
|||
|
|||
ottamalla kopan pois vai pelkästä korkista katsottuna
|
#323
|
|||
|
|||
Lainaus:
12h-t on ohv-kone, siis nokka-akseli lohkossa, ja yläkerrassa voitelua kaipaa vaan keinuvivut molempine päineen, ja pikkasen öljyroiskeita venttiilin ohjareille/niiden kumeille. Jos asia epäilyttää, niin nokkakoppa pois, ja kone käymään, ja katsomaan L-moottorissa pitäs öljyn lentää hiljalleen mm. naamaan, 12h-t nätisti räpistää keinuvipujen akselin/pukkien juuresta... ja noihin toyotan 20-40 vuotta vanhoihin orkkis sähköisiin öljynpainemittareihin ei kannata luottaa liikaa.... ne tuppaa näyttämään aina liian vähän, varsinkin kuumana. |
#324
|
|||
|
|||
Terve.
Aamulla piti töihin lähteä niin hj meinas ettei välttämättä mennäkkään.. starttauksen jälkeen jäi startti pyörimään ja piti ottaa akut irti.. mistä kannattaa lähteä tojotasta vikaa hakemaan? Virtalukko? Solenoidi? Kyseessä siis 12ht kone.. |
#325
|
|||
|
|||
Vaihda solenoidin kärjet ja mäntäkään ei kallis, niin sekin menee siinä samalla. 99% varmuudella toinen kärki loppuun kulunut.
|