Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #151  
Vanha 10.01.2014, 22:07
Z1K Z1K ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 15.02.13
Sijainti: Jämsä
Viestit: 6
Perusasetus

http://www.docstoc.com/docs/24317677...-Owners-Manual

tuossa manuaali fronteraan, jonka mukaan nelivedon voi kytkeä vauhdissakin, KUNHAN napalukot on kiinni. (sama myös 3-ovisella) Tuli kans ostettua vastaava -95 2.4 pitkä fronttera hiljattain ja kaivelin tuon manuaalin netistä. Napalukot kiinni ajamisesta tuskin on muuta haittaa, kun bensankulutus voi hieman kasvaa. Ite ainakin ajelen aina liukkailla napalukot kiinni ja kepistä sit nelikkoa tarvittaessa.

Viimeksi muokannut Z1K : 10.01.2014 22:16
Vastaa lainaten
  #152  
Vanha 14.01.2014, 13:43
Lampuoti Lampuoti ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.01.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 4
Perusasetus

Kiitos vinkeistä ja manuaalista!
Vastaa lainaten
  #153  
Vanha 20.01.2014, 14:13
Lampuoti Lampuoti ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.01.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 4
Perusasetus

Juu, aika jännä peli on tämä frontera.
Kuivilla pikiteillä yms. olen ajellut ihan takavedolla, ei ongelmaa.
Eilen sitten lumisella/jäisellä asuinaluetiellä meinasi takavedolla ajellessa mutkassa lähteä (perä) täysin lapasesta vaikka vaihtia ei ollut kuin 30-40 km/h. Aikaisemmin päivällä peilijäässä olleet metsätiet sujui nelivedolla ilman mitään ongelmia 50-60 vauhdissa.
Renkaat ovat kyllä vanhat ja kovettuneet, uudet on jo tilauksessa.
Vastaa lainaten
  #154  
Vanha 20.01.2014, 22:46
Z1K Z1K ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 15.02.13
Sijainti: Jämsä
Viestit: 6
Perusasetus

Itselläni on hyvät nastarenkaat ja pito yllättävän hyvä pelkällä takavedollakin, eli ei siis aiheuta mitään yllätyksiä liukkaammallakaan maantiellä. Sladiin jos yrittää, niin hyvin rauhallisesti ja johdonmukaisesti tottelee rattia. Kyllähän se niin vain on, että suomen talvessa pitää olla hyvät nastarenkaat.

Viimeksi muokannut Z1K : 20.01.2014 22:49
Vastaa lainaten
  #155  
Vanha 21.01.2014, 15:27
Jam0 Jam0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.02.12
Sijainti: Aura
Viestit: 223
Perusasetus

Onkos raadilla mitään käryä mikä vois olla B-mallin vm.98 Fronterassa vikana kun ei puhalla lämmintä? Autossa on ilmastointi jos se asiaan jotenkin vaikuttaa.

Koneen lämmöt ok ja termari vaihdettu syksyllä, sisälle ei vaan tule lämmintä. Mittailin tulipellistä läpi meneviä ja tulevia vesiletkujakin ja lämmintä vettä kiertää kyllä kojelaudan sisään.

Tuohon on 2009 vaihdettu uusi lämppärin kenno, tai ainakin sellaisesta työstä löytyi kuitti hanskalokerosta. Joten en oikein usko että lämppärin kenno voisi vielä kauhean tukossakaan olla?

Onko noissa jotain hienoa anturia tms joka vaikuttaisi sisäilman lämpöihin?
Kojelautaa purin jonkun verran mutta kennoa en saanut mistään näkyviin.
Säätöläpät toimii vaijereilla, ja kuulostaisi että kaikki läpät liikkuvat. Paskaa ei myöskään ole kennon edessä koska ilmastoinnin kenno on ilmakanavassa ensimmäisenä ja kerää lehdet sun muut itseensä.

Alkaa vähän ideat loppumaan kesken.....
__________________
HDJ100 -99

Ex:
HDJ80 -91
VW Taro -90
Vastaa lainaten
  #156  
Vanha 21.01.2014, 15:36
Pudejovicky:n Avatar
Pudejovicky Pudejovicky ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 30.08.10
Sijainti: Salo
Viestit: 15
Perusasetus

Tuosta Rontin omistajille huoltomanuaalia, tosin oikeanpuolisella ohjauksella ja ainoastaan 3.2 ja 2.2 litrasiin bensakoneisiin. Tuli engelsmannien sivuilta vastaan kun tässä omani jarrujen kanssa tappelen parhaillaan:
http://www.mediafire.com/download/nz...a+B+serise.pdf

Saattaa siitä jotain apua saada kuitenkin...
Vastaa lainaten
  #157  
Vanha 21.01.2014, 20:10
h.hartikainen h.hartikainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.12
Sijainti: kiiminki
Viestit: 35
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jam0 Näytä viesti
Onkos raadilla mitään käryä mikä vois olla B-mallin vm.98 Fronterassa vikana kun ei puhalla lämmintä? Autossa on ilmastointi jos se asiaan jotenkin vaikuttaa.

Koneen lämmöt ok ja termari vaihdettu syksyllä, sisälle ei vaan tule lämmintä. Mittailin tulipellistä läpi meneviä ja tulevia vesiletkujakin ja lämmintä vettä kiertää kyllä kojelaudan sisään.

Tuohon on 2009 vaihdettu uusi lämppärin kenno, tai ainakin sellaisesta työstä löytyi kuitti hanskalokerosta. Joten en oikein usko että lämppärin kenno voisi vielä kauhean tukossakaan olla?

Onko noissa jotain hienoa anturia tms joka vaikuttaisi sisäilman lämpöihin?
Kojelautaa purin jonkun verran mutta kennoa en saanut mistään näkyviin.
Säätöläpät toimii vaijereilla, ja kuulostaisi että kaikki läpät liikkuvat. Paskaa ei myöskään ole kennon edessä koska ilmastoinnin kenno on ilmakanavassa ensimmäisenä ja kerää lehdet sun muut itseensä.

Alkaa vähän ideat loppumaan kesken.....

niin eikö tuu ollenkaan lämmintä vai onko se viileää?
Vastaa lainaten
  #158  
Vanha 21.01.2014, 20:21
Jam0 Jam0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.02.12
Sijainti: Aura
Viestit: 223
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja h.hartikainen Näytä viesti
niin eikö tuu ollenkaan lämmintä vai onko se viileää?
Ykkösellä ku pitää puhallusta ni just ja just kädenlämpöstä suuttimen edestä kokeiltuna. Isommalla puhalluksella täysin kylmää.
__________________
HDJ100 -99

Ex:
HDJ80 -91
VW Taro -90
Vastaa lainaten
  #159  
Vanha 21.01.2014, 20:30
h.hartikainen h.hartikainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.12
Sijainti: kiiminki
Viestit: 35
Perusasetus

läpällä sitä lämpöä säädetään tuossa. kato että se toimii. pitäis päästä näkemään vänkärin jalkotilasta. tais jopa päästä kopeloimaan siitä reiästä mistä kartturin jaloille puhaltaa.
omassa joutuu kovilla pakkasilla pitään sisäkiertoa puolittain auki että tarkenee. ja kiertovesipumpun laitoin.
Vastaa lainaten
  #160  
Vanha 22.01.2014, 08:23
Jam0 Jam0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.02.12
Sijainti: Aura
Viestit: 223
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja h.hartikainen Näytä viesti
läpällä sitä lämpöä säädetään tuossa. kato että se toimii. pitäis päästä näkemään vänkärin jalkotilasta. tais jopa päästä kopeloimaan siitä reiästä mistä kartturin jaloille puhaltaa.
omassa joutuu kovilla pakkasilla pitään sisäkiertoa puolittain auki että tarkenee. ja kiertovesipumpun laitoin.
Hantin jalkatilasta pääsin näkemään läpän millä säädellään puhallusta tuulilasi/keskisuulakkeet/jalkatila, muuta ei mistään näkynyt vaikka oli koko keskikonsoli purettuna ja hanskalokero pois. Seuraava vaihe olis ollu ottaa koko kojelaudan tukikehikko pois edestä ja sisäkenno+ilmastoinnin kenno+puhallinmoottori syliin (lähtee yhtenä pakettina)

Onko noissa tosiaan vaan niin onneton lämmitysteho että kyseessä ei olekaan vika vaan ominaisuus?

EDIT h.hartikainen: Mihin väliin laitoit kiertovesipumpun?
__________________
HDJ100 -99

Ex:
HDJ80 -91
VW Taro -90

Viimeksi muokannut Jam0 : 22.01.2014 15:07
Vastaa lainaten
  #161  
Vanha 22.01.2014, 14:28
Lampuoti Lampuoti ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 07.01.14
Sijainti: Joensuu
Viestit: 4
Perusasetus

Omassa A mallin vehkeessä ei myöskään kovin läpimät olot ole nyt kovilla pakkasilla olleet. Pienellä pakkasella autossa tarkeni hyvin, mutta nyt -15-20 keleillä ei ohjaamossa tarennut ilman kunnon talvivaatteita vaikka lämmöt täysillä...
Vastaa lainaten
  #162  
Vanha 22.01.2014, 18:02
h.hartikainen h.hartikainen ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.10.12
Sijainti: kiiminki
Viestit: 35
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jam0 Näytä viesti
Hantin jalkatilasta pääsin näkemään läpän millä säädellään puhallusta tuulilasi/keskisuulakkeet/jalkatila, muuta ei mistään näkynyt vaikka oli koko keskikonsoli purettuna ja hanskalokero pois. Seuraava vaihe olis ollu ottaa koko kojelaudan tukikehikko pois edestä ja sisäkenno+ilmastoinnin kenno+puhallinmoottori syliin (lähtee yhtenä pakettina)

Onko noissa tosiaan vaan niin onneton lämmitysteho että kyseessä ei olekaan vika vaan ominaisuus?

EDIT h.hartikainen: Mihin väliin laitoit kiertovesipumpun?

onpi siellä läppä. syksyllä kennon omaan vaihdoin mutta eihän sitä enää mitään muista.
puhaltimelle, ilmastoinnin kennolle ja sisäkennolle oli jokaiselle oma "moduulinsa". kylmästoinnin ja puhaltimen sai pois ilman että purkaa tukirautaa pois. se tukirauta on kans yks perkele.

pumpun laitoin kannen etupäästä tulevan letkun väliin ja ryöväsin virrat ilmastoinnin releen alta. on päällä aina kun virrat.
muokkasin sen verta tuota puhallusta että saa joka suulakkeelle yht aikaa ilman. ei meinannu sivulasit pysyä sulana kun puhaltaa lasille ja jaloille.
ja kuvathan on kivoja.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20131007_165513.jpg‎
Views:	288
Size:	108,7 Kt
ID:	45351  
Vastaa lainaten
  #163  
Vanha 25.11.2014, 12:24
mehtis mehtis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.10.14
Sijainti: nivala
Viestit: 16
Perusasetus

Itellä 00 vuoden 2.2dti frontera. Polttoainemittari elää omaa elämäänsä. Seilaa ees taas. Mistä lähtiä vikaa ettimään?
Vastaa lainaten
  #164  
Vanha 26.11.2014, 10:38
Comax Comax ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.12
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 161
Perusasetus

Itsellä teki granada aikonaan samaa, kun tankissa olevan anturin liitin hapettui, putsauksen jälkeen pelas ok.
__________________
-----------------------------------------
Suzuki-mies varmistaa pultitkin hitsaamalla.
Vastaa lainaten
  #165  
Vanha 04.01.2015, 17:52
mehtis mehtis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.10.14
Sijainti: nivala
Viestit: 16
Perusasetus

Mitäs ootte hommannu b fronteraan korotuspaloja jousen ja rungon väliin? Tai onko jollakin valmiiksi mittoja jos teettää sorvarilla?

Huomannu tuossa tojotoja ja mersuja pelastaessa ettei kaikki renkaat kuovi. Ainaki vasen eturengas ei pyöri. Ja oikea takarengas tuntuisi pyörivän heikommin mitä vasen. Onko normaalia vai onko mulla jotaki rikki?
Vastaa lainaten
  #166  
Vanha 06.01.2015, 15:51
Jam0 Jam0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.02.12
Sijainti: Aura
Viestit: 223
Perusasetus

Ihan normaalia, taka-akselilla on kitkalukko mikä yleensä ei tämän ikäsissä vehkeissä oikein jaksa pitää ja etuakselilla on avoin perä.
Sama systeemi kuin esim hiluxissa.

Eli jumiin jäädessä yleensä vaan toinen eturengas ja toinen takarengas sutii.
__________________
HDJ100 -99

Ex:
HDJ80 -91
VW Taro -90
Vastaa lainaten
  #167  
Vanha 26.01.2015, 17:11
mehtis mehtis ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.10.14
Sijainti: nivala
Viestit: 16
Perusasetus

Mistäs nuita korotuspaloja metästä?
Vastaa lainaten
  #168  
Vanha 02.07.2015, 22:45
paroni78 paroni78 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.07.15
Sijainti: Hankasalmi
Viestit: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jam0 Näytä viesti
Ihan normaalia, taka-akselilla on kitkalukko mikä yleensä ei tämän ikäsissä vehkeissä oikein jaksa pitää ja etuakselilla on avoin perä.
Sama systeemi kuin esim hiluxissa.

Eli jumiin jäädessä yleensä vaan toinen eturengas ja toinen takarengas sutii.
Eli väännätkö vielä rautalangasta, nelikko päällä siis veto etuperälle, mutta sielläkö on tasauspyörästö? Eli toisin sanoen vaikka napalukot kiinni niin toinen vaan vetää? Vai onko veto jatkuvasti etuperälle ja nelikko kytkee ainoastaan lukot kiinni ja vetää molemmilla?
Vastaa lainaten
  #169  
Vanha 05.07.2015, 17:07
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja paroni78 Näytä viesti
Eli väännätkö vielä rautalangasta, nelikko päällä siis veto etuperälle, mutta sielläkö on tasauspyörästö? Eli toisin sanoen vaikka napalukot kiinni niin toinen vaan vetää? Vai onko veto jatkuvasti etuperälle ja nelikko kytkee ainoastaan lukot kiinni ja vetää molemmilla?
Tasauspyörästö sieltä löytyy, napalukot kytkee vetarin napaan. Neliveto ottaa etukardaanin mukaan jakolaatikon elämään.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #170  
Vanha 06.07.2015, 08:26
Jam0 Jam0 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.02.12
Sijainti: Aura
Viestit: 223
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Reetu Näytä viesti
Tasauspyörästö sieltä löytyy, napalukot kytkee vetarin napaan. Neliveto ottaa etukardaanin mukaan jakolaatikon elämään.
Siitä on nyt aikaa jo kun meidän taloudessa frontera oli mutta muistelisin että etukardaani ja etuperä pyörii koko ajan ja napista painamalla kytkee sitten vetarit kiinni pyörännapaan.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja paroni78
Eli väännätkö vielä rautalangasta, nelikko päällä siis veto etuperälle, mutta sielläkö on tasauspyörästö? Eli toisin sanoen vaikka napalukot kiinni niin toinen vaan vetää? Vai onko veto jatkuvasti etuperälle ja nelikko kytkee ainoastaan lukot kiinni ja vetää molemmilla?
Siellä edessä on tosiaan ihan normaali avoin tasauspyörästö ilman mitään lukkoyksikköä, eli periaatteessa vain toinen etupyörä vetää. Samalla tavalla kuin normaali etuvetoisessa henkilöautossa.
__________________
HDJ100 -99

Ex:
HDJ80 -91
VW Taro -90
Vastaa lainaten
  #171  
Vanha 06.07.2015, 21:09
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jam0 Näytä viesti
Siitä on nyt aikaa jo kun meidän taloudessa frontera oli mutta muistelisin että etukardaani ja etuperä pyörii koko ajan ja napista painamalla kytkee sitten vetarit kiinni pyörännapaan.


Siellä edessä on tosiaan ihan normaali avoin tasauspyörästö ilman mitään lukkoyksikköä, eli periaatteessa vain toinen etupyörä vetää. Samalla tavalla kuin normaali etuvetoisessa henkilöautossa.
Voi hyvinkin olla. En hokassu et oli noi tuore peli.
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #172  
Vanha 08.07.2015, 13:59
paroni78 paroni78 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.07.15
Sijainti: Hankasalmi
Viestit: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jam0 Näytä viesti
Siitä on nyt aikaa jo kun meidän taloudessa frontera oli mutta muistelisin että etukardaani ja etuperä pyörii koko ajan ja napista painamalla kytkee sitten vetarit kiinni pyörännapaan.


Siellä edessä on tosiaan ihan normaali avoin tasauspyörästö ilman mitään lukkoyksikköä, eli periaatteessa vain toinen etupyörä vetää. Samalla tavalla kuin normaali etuvetoisessa henkilöautossa.
Juurikin tätä tarkoitin, mutta kysymys oli hiukkasen epäselvä. Tuli itelle hommattua moinen laitos ja pääsinkin jo perehtymään sen sielunelämään. Kyllä kai tälläkin syksyllä pääsee metsästysreissut tekemään kunhan pikkasen korottaa. Pakollinen 25-30mm jousitusta ylös ja 31" alle...
Vastaa lainaten
  #173  
Vanha 09.01.2016, 14:13
VeeWee:n Avatar
VeeWee VeeWee ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.04.10
Sijainti: Salo
Viestit: 255
Perusasetus

Miten tuollaisesta b-mallin fronterasta saa konepellin näppärästi auki?
Vaijeri ilmeisesti poikki ja kaverin puolesta kyselen
__________________
Liian monta ikuisuusprojektia...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
myyt. FRONTERA O/M/V Ajoneuvot 3 20.03.2007 22:15
M: Frontera -92 sam-o O/M/V Ajoneuvot 6 02.06.2006 22:30
M: OPEL FRONTERA 2.4i -94 Ansu O/M/V Muut 2 22.09.2005 12:18
M: Opel Frontera 2,4i -92 Jyki O/M/V Muut 3 13.09.2004 12:50
opel frontera 2.4 i khv Tekniikka & Jutustelu 17 15.04.2004 08:39


Sivu luotu: 21:57 (GMT +2).