|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#2001
|
|||
|
|||
Joo eli orginal suodatin on vaihdettu kahteen kertaan apparin puolelta ja vähän vaikea uskoa, että joku on työntänyt toisen suodattimen johonkin piiloon.
Nykyinen bensakorkki on aivan susi ja tuntuu, että kosteus saattaa päästä läpitse reunoista. Onko tuo bensatankki 4 pultilla kiinni ja onko monen tunnin homma irrottaa kyseinen mötikkä? edit. Onko tankin sisällä joku oma suodatin tai vastaava vekotin joka on voinut mennä tukkoon? Kannattaako ilmaa puhaltaa apparin puolen suodattimen kohdalta tankkiin päin? Viimeksi muokannut wolfigy : 12.11.2014 11:26 |
#2002
|
||||
|
||||
Tankki on neljällä pultilla kiinni + yks sähköjohto menee sinne anturille, tietysti sit vielä täyttöputki ja kaks bensaputkee irrottaa niin irtoo. Ei pitäis mennä kauaa mikäli pultit ei oo ruostunut kiinni
Varmaan joo olis ihan syytä tarkistaa että mitä siellä tankissa on jos kaikki muut kuitenki tehty, ilman tankkiahan on sit hyvä puhaltaa molemmat bensalinjat kunnolla puhtaaks.
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#2003
|
||||
|
||||
onko tietoa mitä dokumentteja tarvitsen, ku muutoskatsastan samurain mallisarjan mukaiseksi avoksi. muutos on tehty vastaamaan rakenteellisesti orkkis avoa johon on käytetty avo samurain osia, mm tuulilasin kehys ja "targakaari"
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#2004
|
||||
|
||||
Yhden avomuutoksen olen leimannut, ja vaikka ei ollut original osilla edes tehty, niin ei ollut leimalla mitään ongelmia, ja minkäänlaisia dokumentteja ei kyselty. Tiedä sitten miten joku vähän mulkumpi nihilisti-inssi suhtautuu moiseen...
__________________
-Pauli- |
#2005
|
||||
|
||||
tarkotus ottaa mukaan tuo orkkis avo mistä saa inssi vertailla, että on tehty orkkista vastaavaks
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#2006
|
||||
|
||||
eli todisteena siitä, että on riittävän tukeva oli tuo orkkis avo josta inssi otti valokuvia liitteeksi. nyt siis samulai on virallisesti muutoskatsastette vastaamaan mallisarjan avoa, ja vuosikatsastus suoritettu samalla
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#2007
|
||||
|
||||
Saiskohan Samuraista leimattua sellasta avoa, että kaikki pois ylhäältä ja tilalle turvakaaret + joku sopiva kaadettava tuulilasi?
Vai onko noi targat yms. pakollisia. |
#2008
|
||||
|
||||
Ei ole targat pakollisia. Tee ihan millainen huvittaa.
__________________
-Pauli- |
#2009
|
||||
|
||||
saakos noitten ikäisissä tehdä itse turvavyön paikat,? orkkiksessahan vyöt on targassa kiinni. ja mun käsittääkseni ei saa tehdä mistävaan autosta avoa, koska pitää löytyä mallisarjasta verrokki
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#2010
|
||||
|
||||
25 §
Avoautomuunnokset 1. Auton mallisarjaan kuuluvan avoautomuunnoksen saa tehdä seuraavin edellytyksin: a) runko ja kori vahvistetaan vastaamaan avoautoversiota; ja b) tuulilasinkehyksen on lujuudeltaan vastattava avoauton tuulilasinkehystä; jollei tätä voida osoittaa tai jos esikuvana olevassa mallissa on ollut turvakaari, on turvakaari asennettava myös muutettuun autoon, jolloin turvakaaren on oltava alkuperäisen tai 27 §:ssä määrätyn mukainen. 2. Auton, jota ei ole ollut saatavana avoautona, saa muuttaa avoautoksi seuraavin edellytyksin: a) auton kori ja runko vahvistetaan riittävästi; b) vahvistuksien lujuus voidaan selvittää luotettavasti; ja c) autoon asennetaan 27 §:ssä tarkoitettu turvakaari. 27 § Turvakaari 1. Autoon saa asentaa turvakaaren. Jos tässä päätöksessä on määrätty turvakaari pakolliseksi, on sen oltava valtakunnallisen rekisteröidyn autourheilujärjestön hyväksymää mallia. 2. Henkilö- ja pakettiautossa (M1- ja N1-luokka) hyväksytään turvakaari, joka on valmistettu seinämän vahvuudeltaan vähintään 1,5 mm:n ja halkaisijaltaan vähintään 50 mm:n teräsputkesta ja joka on varustettu ainakin yhdellä auton pituussuunnassa symmetrisesti sijoitetulla vastaavan vahvuisella vinotuella tai joka omaa vastaavan lujuuden. Turvakaari vinotukineen on kiinnitettävä pulttiliitoksella koriin tai runkoon käyttäen riittävän suurikokoisia vahvikelevyjä. Turvakaaren korkeuden kuljettajan istuimen istuinpinnasta on oltava vähintään 85 cm mitattuna istuimen selkänojan suunnassa. |
#2011
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mun SJ:ssä on turvakaarissa vöiden yläkiinnitykset, ja ovat kelvanneet edellisellä omistajalla ollessaan. Nyttemmin mull on nelipistevyöt. Ja niin kuin tuossa ylempänä jo tulikin noita pykäliä. Suzukeissa avoja on tottakai verrokiksikin vaikka sellaista ei edes tarvitsisi, mutta mikään ei pakota tekemään original avon mukaista avomuutosta.
__________________
-Pauli- |
#2012
|
|||
|
|||
Terve! pitäs 410 uudet jouset laittaa. Cross4wdllä ois 40mm korottavia jousia.. kysymys kuuluu käykö vakio iskarit nuille jousille? Ois hyväkuntoiset iskarit ittellä..
|
#2013
|
||||
|
||||
Kannuskoskella repeytyi jakolaatikon kiinnikkeet. Alkuperäisten tilalle olin tehnyt 5mm raudasta, mutta se on nätisti haljennut.
Mites porukka on vahvikkeita tehnyt? Kuvia näkyville. |
#2014
|
||||
|
||||
Tossa omia kötöstyksiä...
|
#2015
|
||||
|
||||
Jtn kuvia on mulla rakentelu topicissa ja ihan alkuunsa kannattaa vahvistaa ne kiinnitys pisteet rungon kyljestä.
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#2016
|
|||
|
|||
Sopiiko samurain pidemmät riiput suoraan sj410?
|
#2017
|
||||
|
||||
Tuli apinoitua vähän Pajareksin vahvikkeen tyylinen kötös. Tuntuis vahvalta.
Vaihtelin jakikseen samalla suovellit, hallilta ei löytynnyt vellejä niin laitoin hypoidit. Kura tehnyt tehtävänsä ja arviolta 250km ajetut etuvedon/sisääntulon laakerit väljät.. on tää offaaminen on taas kivaa. Kepistä näyttäisi vuotavan kurat sisälle. Oliko etuvedon/sisääntulon laakeri sama 28x58x16? Leuka kohti rintaa ja nokka kohti uusia pettymyksiä. Viimeksi muokannut SptV : 20.11.2014 12:59 |
#2018
|
||||
|
||||
Onko kellään mitään käryä mikä nelipiste ruiskun imusarja sopis suoraan tohon g13 kanteen kiinni ? Jos vaikka siirtyisi tosta 1. Ruiskusta 4. Ruiskuun.
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#2019
|
||||
|
||||
Lainaus:
Eli kansikin pitäisi sitten ottaa Jimnystä/Balenosta, tai GTi Swiftistä yms jos bolt-on nelipisteruuttaa halajaa.
__________________
-Pauli- |
#2020
|
||||
|
||||
Lainaus:
1.0 alton imusarja g10b 4syl. vois olla ainoa? Tossa g10b tiivisteestä kuva --->http://limru.com/catalog/prokladkavp/2223109_1.jpg ja tossa g13a/b https://listselltrade.co.nz/dbimage_...800_height_600 |
#2021
|
||||
|
||||
Lainaus:
Joo siis just tota 413/samurain kantta tarkotin mut tulipa sit selitettyä muka tollai teknisesti ..olikos toi 1,6l vitaran kasitappinen moottori kans 1. Ruisku ? Kun se koko moottorihan sopii tohon 413 laatikkoon kun lohko sama , oonko oikeessa ?
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#2022
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lohko on kuitenkin eri, eli G16, ja ei käy 413/Samurain laatikkoon ilman välilaippaa. Kannet kuitenkin käy ristiin G13 ja G16 lohkoihin.
__________________
-Pauli- |
#2023
|
||||
|
||||
Jatketaanpa hiukan vielä tätä kyselytuntia , onkos tossa g16 mosan kannessa (siis se 8v) kuinka paljon eroo tohon g13 mosan kanteen.
Isompaa venttiiliä ja hieman erilainen nokkakeppi ? Olikos gti swiftin männät samoilla mitoilla kun samurain, paitsi enemmän ruttua ?
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 20.11.2014 22:15 |
#2024
|
||||
|
||||
Pistä tollanen balenon/swiftin/jimnyn g13bb 1.3 16v 86hv motti sinne keulille.Niin saat sen 4-piste ruiskun samalla.
Hyvä ja ärhäkkä menijä. Tälläinen ajatus itsellä on,Kun toi käyttis alkaa lahoamaan.Niin siirrän siitä tekniikan maasturiin... |
#2025
|
||||
|
||||
Lainaus:
Semmosta siis etsimään
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |