Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1976  
Vanha 01.11.2014, 17:10
savlari savlari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.11.06
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 545
Perusasetus

Purettiin tänään 1992 swihtistä ruisku ja johtosarjat pios.
Pitäs ens viikonlopul ruveta asentaa niitä samuraihin.
Oisko jollain neuvoja miten johtosarjaa sais modattua turhat johdot HELPOSTI pois???

Muutkin neuvot kyseiseen projektiin kiinnostaa.
Vastaa lainaten
  #1977  
Vanha 01.11.2014, 17:21
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja savlari Näytä viesti
Purettiin tänään 1992 swihtistä ruisku ja johtosarjat pios.
Pitäs ens viikonlopul ruveta asentaa niitä samuraihin.
Oisko jollain neuvoja miten johtosarjaa sais modattua turhat johdot HELPOSTI pois???

Muutkin neuvot kyseiseen projektiin kiinnostaa.
Sivareilla turhat pois. Ei kai se sen kummempaa ole?
Jättää niiden muutamien antureiden ja valojen piuhat jäljelle. Kytkentäkaaviosta näkee hyvin mitä tarttee.
Vastaa lainaten
  #1978  
Vanha 04.11.2014, 08:31
Nivaar-6:n Avatar
Nivaar-6 Nivaar-6 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.14
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 236
Perusasetus

Minkä/mitkä iskarit kannattais istutella lievästi korotettuun "pidemmät riiput" samuraihin? Tulevaisuudessa ehkä lisää korotustakin tulossa.
Vastaa lainaten
  #1979  
Vanha 06.11.2014, 15:54
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

mistä löytys äkkiä 91 samurain kytkentäkaavio?
jostain syystä vilkut sekoilee samoin parkit, ja maadotukset on tarkistettu, eikä vikaa löytyny. auto seisonu noin2v purettuna ja nyt kasaus vaiheessa tullu kyseinen vika
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #1980  
Vanha 06.11.2014, 15:56
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

http://www.suzukiinfo.com/
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #1981  
Vanha 06.11.2014, 16:22
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

http://www.acksfaq.com/sitemap.htm
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #1982  
Vanha 06.11.2014, 18:50
wolfigy wolfigy ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.08.14
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 23
Perusasetus

Mistä suzukiin bensapumppu. Ei löytynyt motonetistä ja merkkiliikkeessä oli 106€.

En ole ehtinyt vaihtamaan autoon uutta suodatinta tankinpuhdistuksen jälkeen enkä edes kattomaan mistä johtuu, että auto ei käynisty..ilmeisesti paskaa bensaletkuissa.

Veikkaan silti, että nykimis ongelma johtuu rikkoutuneesta bensapumpusta.
Muutenkin olisi hyvä ostaa osia, koska näyttää siltä että autosta ei ole vaihdettu vuosiin osia.

Mistä voi tarkistaa, että toimiiko bensapumppu ollenkaan?

Nykyinen pumppu on mekaaninen..Miten sähköinen pumppu toimii tuossa rotiskossa jos sellaisen laittaa..sähkö hommista en tajua paljon mitään.
Pahoittelen tietämättömyyttäni suzukista ja autoista yleensäkin...tahtoisin vain, että minä ja suzuki olemme teiden ja metsien tukkona taas..
(suzuki sj413)

Viimeksi muokannut wolfigy : 06.11.2014 19:14
Vastaa lainaten
  #1983  
Vanha 06.11.2014, 19:05
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

http://www.skruvat.fi/Polttoainepumppu-P36177.aspx

Ota kaasarista bensaletku irti ja laita tyhjään limsapulloon ja sit starttaamaan,Niin pitäisi ruikkia ainetta!

Tää nyt ei kerro sit sitä ettää riittääkö tuotto ajossa...

Kyl se vika vielä löytyy

Ja kyllähän suzukilla kerkiää kun on älyissään ja varsinkin jos on pikkurenkaat alla
Vastaa lainaten
  #1984  
Vanha 06.11.2014, 19:53
wolfigy wolfigy ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.08.14
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 23
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
http://www.skruvat.fi/Polttoainepumppu-P36177.aspx

Ota kaasarista bensaletku irti ja laita tyhjään limsapulloon ja sit starttaamaan,Niin pitäisi ruikkia ainetta!

Tää nyt ei kerro sit sitä ettää riittääkö tuotto ajossa...

Kyl se vika vielä löytyy

Ja kyllähän suzukilla kerkiää kun on älyissään ja varsinkin jos on pikkurenkaat alla
Mitkä ovat oireet jos bensapumppu on loppusuoralla?
Osaako joku kertoa vastausta tähän kysymykseen?
Vastaa lainaten
  #1985  
Vanha 06.11.2014, 20:19
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Varmaan alkaa oleen nykimistä täys kaasu vedossa ja muutenkin röpöttämistä. Mutta mittaa ihmeessä paineet , pitäis olla noin 2-3bar luokkaa

Edit : joo niin tietysti kysehän oli mekaanisesta pumpusta, ja toi 2-3bar on ruiskulliseen autoon.
Vanhassa 410ssa mulla oli toi motonetin Hugo merkkinen imevä pumppu konehuoneessa, mulla toimi täysin tolla ja hinta oli silloin 69e


http://kauppa.motonet.fi/web/guest/e...ductid=28-1210
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410

Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 06.11.2014 20:23
Vastaa lainaten
  #1986  
Vanha 06.11.2014, 21:24
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Joo isommalla kaasulla rötää takuu varmasti ja jos vitkuttelee vaihtoa,Niin voi oireilla ihan ajettavillakin kierroksilla!

Pumpusta hajoaa se kalvo,Niin se alkaa imeä ilmaa.
Voi myös vuotaa öljyä tms.

Eli tuotto tippuu..

Vähän kuin kaataisi lokakolaa lasiin,Näyttää että on täynnä mutta kun kuoha laskee.Niin ei olekaan kun liru pohjalla

ihan Ite keksin ton vertauskuvan!

T:Pajales 4v
Vastaa lainaten
  #1987  
Vanha 06.11.2014, 21:39
wolfigy wolfigy ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.08.14
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 23
Perusasetus

Huomasin, että on alkanut tässä lähiaikoina alkanut vuotamaan nestetta ja jättää läntin pihaan.
edit. http://www.skruvat.fi/Polttoainepumppu-P36177.aspx Tilasin kyseisen osan tuolta..kun ei ollut paikallisissa liikkeissä saatavilla.
Toivottavasti osa on oikea ja menee kiinni mukisematta.

edit2. Millainen urakka tuolaisen pikku sukin uudelleen maalaaminen on? Onko joku käyttänyt automaalaamossa ja paljonko hinta on suunilleen?

Viimeksi muokannut wolfigy : 09.11.2014 10:52
Vastaa lainaten
  #1988  
Vanha 09.11.2014, 12:00
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Unohda automaalaamot

Ostat jostain muutaman kympin kannun ja sillä jotain teollisuus väriä niskaan!

Noi teollisuusvärit on helppoja maalata ja ensikertalainenkin pääsee hyvään tulokseen.
Vastaa lainaten
  #1989  
Vanha 09.11.2014, 16:32
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Maalasin oman susukin ihan ite tollasessa pienessä autotallissa.
Raskaankaluston väri makso muistaakseni 90e ohenteineen ja kovetteineen, ei siis paha. Valumiahan tuli ja appelsiiniä mut mitä sit kelpaa mulle , eli ei muutaku vedät ite värin päälle.
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #1990  
Vanha 10.11.2014, 15:27
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.359
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Suttasin pari kuvaa.

Ruisku on tietääkseni -90 1.3L Swiftistä ja siinä on pari "ylimäärästä" paikkaa letkuille.

Bensan tulo ja paluu on selkeä, sekä MAP-anturille löyty viisto putki manuaalien perusteella. Toistaiseksi outoja on numero 1-6.
1 selvis sen verran, että ne on yhteydessä toisiinsa ku puhaltelin ja tulppasin. Muihinkin menee ilmaan, mutta tuntuu tulevan pihalle kaikkialta.
Orkkispostaus kaikkine kuvineen täällä: http://forums.offipalsta.com/showpos...postcount=1774

Meillä nyt ajankohtainen tuo Swiftin yksipisteruiskun asennus Samuraihin. Sähkökaaviot löytyivät täältä: http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...Suzuki_ECU.htm

Mutta nuo alipainelähdöt on vielä vähän hakusessa. Venttiilikopan puolella olevista kolmesta lähdöstä kaksi on tulpattu, ja kolmas on nyt sitten letkutettu virranjakajalle.

Alipaine MAP:ille on nyt samassa paikassa kuin tässä kuvassa (lainattu tuolta GaryRock:in postauksesta):



Mistä manuaalista muuten löysit tuon MAP-letkun paikan? Voisiko sen manuaalin jakaa?

Mutta eniten hämmästystä herättää imusarjan päässä nelospytyn kanavassa oleva lähtö (kädessä oleva musta letku menee siihen):



Lähikuva



Mitähän varten tuo on, eli mihin letku pitäisi viedä?

Bensa tulee siihen paksumpaan putkeen ja lähtee ohuemmasta takaisin välisäiliöön, menikö oikein päin? Vai just väärin?

Mitään hajua miten ne pikkuiset jäähdytysvesikanavat pitäis letkuttaa Samuraissa? Kellään orkkiskunnossa olevaa 1.3 TBI Swiftiä Oulun seudulla että vois käydä vakoilemassa? Tai korjaamokäsikirjaa tms. opusta tälle autolle/moottorille?

-Paavo

Käy laihalla, mutta oli tosiaan vähän koeluonteinenn asennus, lambda-anturikin oli irtaallaan: http://youtu.be/1FhSy2JZpXw

Viimeksi muokannut Paavo : 10.11.2014 15:30 Perustelu: Typoja, youtube linkki korjattu
Vastaa lainaten
  #1991  
Vanha 10.11.2014, 16:00
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti

Mistä manuaalista muuten löysit tuon MAP-letkun paikan? Voisiko sen manuaalin jakaa?

Mutta eniten hämmästystä herättää imusarjan päässä nelospytyn kanavassa oleva lähtö (kädessä oleva musta letku menee siihen):
Taisi olla tämä pruju http://www.rhinoman.org/manuals/swift/sf310_sf413.pdf

Tai joku tuolla olevista http://www.rhinoman.org/

Jossain saastelaitteita kuvaavassa manuaalissa oli noitden kummallisten letkujen paikat selostettuna jotenkin.

Viimeksi muokannut GaryRock : 10.11.2014 16:05 Perustelu: Lisätty urli ja uri
Vastaa lainaten
  #1992  
Vanha 11.11.2014, 09:26
Lasse80 Lasse80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.14
Sijainti: Lapin lääni
Viestit: 88
Perusasetus

Mikä suurin/korkein rengaskoko mikä mahtuu muokkaamatta alkuperäiseen sj410 ja miten leveän vanteen vaatii?
Vastaa lainaten
  #1993  
Vanha 11.11.2014, 17:31
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

235/75r15 ja laitat niille omille vanteille mutta käännät vanteet väärinpäin, eli venttiili tulee siis sisäpuolelle. 2" korotuksen kanssa tai pidempien riippujen kanssa ei pitäis olla mitään ongelmia.

Joku korjatkoon jos oon väärässä.
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #1994  
Vanha 11.11.2014, 17:45
Lasse80 Lasse80 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.14
Sijainti: Lapin lääni
Viestit: 88
Perusasetus

Mulla ei ole noita korotuksia eikä riippuja siksi kyselin vakioon suurimpia mahollisia. Näyttäs nuo parin tuuman korotukset maksavan tonnin luokkaa niin ei raski eikä ole ehkä tarvetta hankkia.
Vastaa lainaten
  #1995  
Vanha 11.11.2014, 19:13
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Pidemmät riiput on ainakin helppo tehdä. Voi olla että menee ilman korotuksia noi pyörät mutta en oo ihan sata varma...?? Mitäs muut on mieltä
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #1996  
Vanha 11.11.2014, 19:23
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Mulla oli 235/75/15 vako vanteilla oikeinpäin vakio alustalla ja otti edessä runkoon kiinni. Sitä en tiedä paljonko rajoitti kääntyvyttä, kun kokemusta lähinnä parin testilenkin verran. Tuo vanteiden kääntö olisi saattanut auttaa. 31" mudzillat otti jo kiinni puskuriin.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #1997  
Vanha 11.11.2014, 19:56
kenppi kenppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.13
Sijainti: Kajaani
Viestit: 496
Perusasetus

Paavolle!

Otin omasta swiftistä ylös nuo ruiskun letkulähdöt. Seuraavat kuvastasi katsoen:
1. Ylemmästä lähdöstä vesipumpun putkeen imusarjan alla. Sivussa oleva imusarjaan, kuvassa nro 6 letkulähtöön.

2. Tämä menee siihen hajusäiliöön. Voi tulpata jos tuota säiliötä ei ole, ja ainut "haitta" on että voi tulla moottoritilasta hajuja sisälle välillä.

3. Sähköisen ISC solenoidin ja pienen suotimen kautta ilmanputsarikotelon pohjaan.

4. Minulla tulpattu jo näköjään tehtaalta asti.

5. Jarrutehostimen alipaineletku.

6. Nesteletku kuvassa nro 1, sivussa olevaan.

Tuo imusarjassa oleva letku joka on kuvassa kädessäsi, tulee jakajan alipainekellolle.

Hajusäiliölle tulee myös niistä kolmesta letkulähdöstä ruiskua edestä päin katsottuna oikean puolimmainen. Keskimmäinen menee jakajalle. Vasemmalla oleva on tulpattu.
Tuosta säiliöstä tulee sitten letku imusarjan takana olevaan nippaan, joka on nesteen lämpöanturin vieressä.

Multa voit käydä ihmettelemässä tuota ruiskua, tosin jos oulussa asustelet niin pitkä matka on tänne kajaaniin tuon takia ajella

Viimeksi muokannut kenppi : 12.11.2014 14:02
Vastaa lainaten
  #1998  
Vanha 11.11.2014, 23:05
wolfigy wolfigy ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 24.08.14
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 23
Perusasetus

Loppuu jo usko tuohon suzukiin..
Posti toi uuden bensapumpun ja se vaihdettiin ilman ongelmia. Auto starttasi ja kävi nätisti.kävin koeajamassa sukin ja taas hyyty lähes pihasta päästyä. pistettiin ilmaa ilmapistoolilla tankkiin ja bensa putkesta aivan pikku liruna..joitain tippoja.

Tämän jälkeen vaihdettiin uusi bensasuodatin ja suoritin koeajon. JA HYYTY ja sammu ja lopulta ei enään edes lähtenyt käyntiin lukuisista yrityksistä huolimatta.

Vika ei siis ole bensapumpussa, eikä suodattimessa.

Ongelma liittyy selvästi bensa ongelmaan.
Autossa on edelleen samat bensat eli noin 10-15l, joten arvelimme että ongelma on vedessä, joka on joutunut tankkiin. Voiko vesibensa todellakin aiheuttaa tälläisiä ongemia?

Onko vika todellakin niin yksinkertaisessa asiassa kuin vesi bensatankissa?

ps. Mikä on paras & halvin keino huuhdella bensatankki vedestä ja muusta ravasta?
pss. Miksi käsijarru ei toimi, kun auton perä nostettiin koukusta ilmaan? Renkaat pyörivät aivan vapaasti, mutta maassa sitten käsijarru ottaa normaalisti?

Viimeksi muokannut wolfigy : 11.11.2014 23:10
Vastaa lainaten
  #1999  
Vanha 12.11.2014, 01:29
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wolfigy Näytä viesti
Loppuu jo usko tuohon suzukiin..
Posti toi uuden bensapumpun ja se vaihdettiin ilman ongelmia. Auto starttasi ja kävi nätisti.kävin koeajamassa sukin ja taas hyyty lähes pihasta päästyä. pistettiin ilmaa ilmapistoolilla tankkiin ja bensa putkesta aivan pikku liruna..joitain tippoja.

Tämän jälkeen vaihdettiin uusi bensasuodatin ja suoritin koeajon. JA HYYTY ja sammu ja lopulta ei enään edes lähtenyt käyntiin lukuisista yrityksistä huolimatta.

Vika ei siis ole bensapumpussa, eikä suodattimessa.

Ongelma liittyy selvästi bensa ongelmaan.
Autossa on edelleen samat bensat eli noin 10-15l, joten arvelimme että ongelma on vedessä, joka on joutunut tankkiin. Voiko vesibensa todellakin aiheuttaa tälläisiä ongemia?

Onko vika todellakin niin yksinkertaisessa asiassa kuin vesi bensatankissa?

ps. Mikä on paras & halvin keino huuhdella bensatankki vedestä ja muusta ravasta?
pss. Miksi käsijarru ei toimi, kun auton perä nostettiin koukusta ilmaan? Renkaat pyörivät aivan vapaasti, mutta maassa sitten käsijarru ottaa normaalisti?


Onko siellä takana rungon päällä se originaali suodatin paikallaan apparin renkaan takana???
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #2000  
Vanha 12.11.2014, 07:25
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.111
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wolfigy Näytä viesti
Loppuu jo usko tuohon suzukiin..
Posti toi uuden bensapumpun ja se vaihdettiin ilman ongelmia. Auto starttasi ja kävi nätisti.kävin koeajamassa sukin ja taas hyyty lähes pihasta päästyä. pistettiin ilmaa ilmapistoolilla tankkiin ja bensa putkesta aivan pikku liruna..joitain tippoja.

Tämän jälkeen vaihdettiin uusi bensasuodatin ja suoritin koeajon. JA HYYTY ja sammu ja lopulta ei enään edes lähtenyt käyntiin lukuisista yrityksistä huolimatta.

Vika ei siis ole bensapumpussa, eikä suodattimessa.

Ongelma liittyy selvästi bensa ongelmaan.
Autossa on edelleen samat bensat eli noin 10-15l, joten arvelimme että ongelma on vedessä, joka on joutunut tankkiin. Voiko vesibensa todellakin aiheuttaa tälläisiä ongemia?

Onko vika todellakin niin yksinkertaisessa asiassa kuin vesi bensatankissa?

ps. Mikä on paras & halvin keino huuhdella bensatankki vedestä ja muusta ravasta?
pss. Miksi käsijarru ei toimi, kun auton perä nostettiin koukusta ilmaan? Renkaat pyörivät aivan vapaasti, mutta maassa sitten käsijarru ottaa normaalisti?
Eihän se nyt vedellä käy, eli jos siellä tankissa vettä on ni ei muuta kuin tankki irti ja moskat pois. Samalla näkee ettei bensan tuloputkessa tankin päällä ole hapantunut reikää josta vetää ilmaa. Riittää varmasti kun kaataa tankin tyhjäksi ja huuhtelee bensalla muutaman kerran. Ja kannattaa kattoo ettei ole letkuun lisätty johonkin välille ylimääräistä suodatinta, orginaali on tosiaan kiinni runkoputkessa apparin renkaan takana.
Ja tohon viimeiseen kysymyseen eli sulla on kardaani käsijarrulla varustettu suzuki ja jos taka akselilla ei ole lukkoa ja nostat perästä ylös niin tietenkin renkaat pyörii kun tasauspyörästö tekee työtään vaikka kardaani ei pyörimään pääsekään
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 7 (0 jäsentä and 7 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 18:40 (GMT +2).