|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Puslat tuli,Niin vois viedä vähän eteenpäin.Nivellaakerit sen sijaan on vielä matkalla,Niin ei voi tehä runkoon kiinnikkeitä...
Kähvelän oloisia puslia tai ainakin mulla kävi heti mielessä pari muutakin käyttökohdetta Reikä 12mm Leveys 58mm ulko halk. 52mm Hinta alle 4e kappale ja mersun w140:sen takaakselilta alunperin. |
#27
|
||||
|
||||
Tonne ne löysi kutinsa,Jos vlopun aikana tekis kiinnikkeet akseleihin.
Ja noihin tulee vielä latta vahvikkeeksi jakarin yläpuolelle,Kunhan varmistun että kaikki muut mitat täsmää.. |
#28
|
|||
|
|||
hyvältä näyttää.
__________________
Suzuki Jimny 1.9TD |
#29
|
||||
|
||||
Paljos tukivarret painaa kappaleelta?
|
#30
|
||||
|
||||
7kg näytti tällä hetkellä puntari,Hytikkapää+lattaa,Niin lopullinen paino on jossain 8-10kg tienoilla!
|
#31
|
||||
|
||||
Kevyt hiekkapesu ja jakarin kiinnikkeet paikkaansa ..
-Tollein,niin on toivoa että sopivat vielä hitsauksen jälkeenkin. Ja pensselillä vähän jotain maalia mitä sattui olemaan niskaan! -Pitää vetää ruiskulla tai massapistoolilla vielä lopullinen väri joskus kun pihalla ei oo niin paljoo muuta kalustoa. Kun hytikka päät+tapit saapuu,Niin vedän rasiaporalla runkon kyljestä läpi ja tappi siitä läpi(tapista jää n.50-60mm kiinnityspintaa näkyviin,Pitää toivoa että ei taivu ja 25mm tappi siis kyseessä) No saahan tonkin vahvistettua jos näyttää huonolta! PAri fotoa.. |
#32
|
||||
|
||||
Hyvän näköstä. Taidan itekki leikkauttaa laaserilla alustaan palikat ku joutaat muilta projekteilta suzukin kimppuun, on sen verran näppärän näkösiä palikoita.
Tarviiko nuo tukivarret vielä vahvikkeita on aika vahvan oloset muutenki
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
#33
|
||||
|
||||
Kyllä tommonen kympin pelti on aika meltoo sivusuunnassa...
|
#34
|
||||
|
||||
Jep niinkuin tuolla ylempänä kirjoitin että latta tulee vahviikkeeksi jakarin päälle,kunhan kaikki mitat muuten vaan passaa..
16mm tavaraa on noi ja vahvikelatta tulee olemaan 650 6-8mm 50mm leveänä! Noin ei tosiaan kestäisi sivuttain suunnassa kummostakaan rasitusta,Mutta uskon että ton vahvikkeen jälkeen ei tule ongelmia siltä saralta! Ja auto pysyy mahd. kevyenä,Niin kaiken ei tarvii todellakaan olla rautakangesta tehtyä |
#35
|
||||
|
||||
Vahvempaa osaa laatikon ympärille
Toi pitkä kiinnitysrauta,Mikä on runkossa kiinni kokee kanssa pikku updatea... Ja samoiten jos ulosoton poistaa,Niin sieltä saa vielä lisää tukea otettua Pari kuvaa kötöstyksestä.. |
#36
|
||||
|
||||
Vähän väriä pintaa,Hitto kun ois lämpimämpää keliä.Niin vois vetästä uuden käyttiksenkin samalla värillä pintaan
Noilla tulee rungon puolen kiinnikkeet jakariin |
#37
|
||||
|
||||
Nuo hitsattavat hydraulisylinterin päät on aika hyvän olosia alustaan. Nuo ei oo samalla lailla valmiiks väljiä niin ku työntövarren päät . Laitettiin samanlainen tohon leikkikalu suzukiin Y-likin päähän.
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
#38
|
||||
|
||||
joko jakarit on valmiit? Se puslien väli on yllättävän tiukalla nuissa. Jotai ite tehtyjä varsia nähny mitkä on poikki nuitte puslien väliltä ne on murtunu lähinnää puutteellisen aine vahvuuden takia. Kyseessä vieläpä suzuki molemmissa tapauksissa. Varmaan se lirtasen koneen tuottama vääntö murtanu ne
|
#39
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
Ehkä vloppuna kerkeen hitsaamaan noi läjään,Joo toi puslien väli on onneks mitoitettu sillain että siihen kohtaan mahtuu lisää rautaa ylä/alapuolelle ja on muutenkin siitä ohuimmasta kohtaa n.45x16mm plootua+siihen vielä kovat 6mm latat molemmin puolin Tuntuu vähän huolestuttavalta jos litrasillakin on saatu särettyäMä oon kaavaillut 1.8 balenon konetta tähän projektiin.. |
#40
|
||||
|
||||
ehkä pituus suntaisessa rasituksessa olevissa vois haitata tuo lenkkien väljyys, mutta kuksassa ollu vuodesta 1997 asti panhardeissa tommoset raktorin työntövarresta tehdyt eikä ole haitannu yhtään. kerran tosin nekin vaihdettu. hyvä puoli sekin, ettei maksa juuri mitään ja samalla tulee eripari kierteet säätöä varten
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#41
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#42
|
||||
|
||||
Tähän tuli haettua plisut 35x12.5-16,Niin pääsee vähän mallailemaan tukivarsia+sun muita juttuja.
Laitinen88 thänks! Ei oo oikein eroa noihin 285/75 insoihin. Keskiöt pitää rälläköidä irti ja katella mieleinen raideleveys... |
#43
|
||||
|
||||
Tommosseen hassutteluun oli intoa tänään...
Pikku leikkaukset+Et:n muutos. Seuraavaks kiinnittäis noi tukivarret runkoon ja nostais kopan päälle tai siis mitä siitä siitä nyt on jäljellä. |
#44
|
||||
|
||||
sehän näyttää oikeenki hyvälle pinnalle.hyvä tuli
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
#45
|
||||
|
||||
Jousitusta aloiteltu.Pitää h.puhallella,Kun on ruoste iskenyt,Niin on mukavempi vetää saumaa..
TOllanen vahvike tulee tukivarren päälle,Pitää pillillä hakea vähän muotojen mukaan. Riipukkeesta tulee sellainen että puslat on vastakkain. Niin ei pitäis ahistaa(myös tukivarren päässä on hydraulisylinterin silmä,Niin senkin pitäis puoltaa hyvää joustoa) |
#46
|
||||
|
||||
No nyt on miellyttävää pelle-peloton hommaa, ootko löytäny jonkun muun käyttävän samaa systeemiä vai lähteekö ihan kokeilu ja erehdys meiningillä etenemään?
|
#47
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tuolla samantyyppistä jousitusta. |
#48
|
||||
|
||||
No voi perkele!!!! Meinasin tehä berttaan tuollaasen jousituksen kun en oo kellään suomessa vielä nähny
Noo, nyt pitää keksiä jotain muuta, alkaa vaan vaihtoehdot oleen aika vähissä jos yrittää tehä sellasta mitä muut ei oo vielä kokeellu, ja kilpiinki pitäis saaha... Edit: Mutta hei saat multa pojoja ku uskalsit lähtee kokeileen, nyt saan ottaa ite vaihtoehto n.2 eli kierrealusta, mut vähä omalaatusempaan tyyliin. Toivottavasti toimii tuo konsepti, ei tartte pelätä ulosjoustoissa että vieterit tippuu suohon ite meinasin toteuttaa takapäässä tuon puolilehtihässäkän nelilinkillä. Mitkä jouset sulla on tuohon ny tulos? Ite päättelin maalaisjärellä jotta tuollanen katkastu lehtipakka pitääs olla karkeesti puolta painavemmasta härvelistä nii silloon jousen käyttäytyminen pitäs olla aika ok.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja Viimeksi muokannut Häänrik : 07.06.2015 10:26 |
#49
|
||||
|
||||
Lainaus:
On ne tuol zukicrawlers sivuilla noita tehnyt. Nelilinkeillä ja jakareillakin.Pääosin linkeillä. Toinen puoli ready ja pitäis siirtyä keulan kimppuun. Keulan tukivarret taiteilin sillattiis että linkussa mahtuu pyörimään joku 39"rinkeli. Täytyy kerätä auton päälle kuvitteellisesti painoa,Niin voi vetää kaikki paikkaansa ja tehdä sopivan pitkät riiput väliin. JOs 500-600kg löis rautaa,Niin ei välttämättä olis kaukana? Kai akselit ja renkaat painaa sen +300-400kg? Etuvedon tekniikan kun laittaa perä hitsattuna+perään suzzukin vakio jakis. Niin välityskin olis aika passeli---> 3,250x3,944x2.268x4.88=141:1 Tää rakentuu aina silloin kun hyvältä tuntuu ja ei oo mitään muuta tekemistä(lue harvakseltaan pari kertaa vuoteen). |
#50
|
||||
|
||||
Paljastui lumen alta.
Jakari tyyppiset varret sai lähteä samantien..Puolikkaat lehtijouset sen sijaan pysyy uudessakn päänsisäisessä suunnitelmassa. Tommosta tehdään tilalle pikkuhiljaksii. Koppa+tekniikkakin löytyy. Akselivälin muutan tähän sopivaksi eli sen 2400mm |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MÖRÖN AUTO,(samurain hierontaa). | Pajares | Maasturiprojektit | 925 | 09.02.2022 11:32 |
Painepesuri, mutta mikä?? | Jare | Chit-Chat | 78 | 13.04.2015 15:09 |
Karua mutta totta | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 14 | 25.10.2009 12:23 |
Pajeroon 33" mutta.... | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 23.10.2006 10:03 |
M: Ohi aiheesta, mutta... | bj45lava | O/M/V Muut | 0 | 22.02.2004 19:30 |