|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Sika ajaa Possulla |
#127
|
|||
|
|||
Kiitoksia koko Maasturistien porukalle, hienot kisat olitte taas järjestäneet! Sijoituskin oli positiivinen yllätys siihen nähden, että meinattiin lauantaiaamuna heittää pyyhe kehään kun vesipumpun hihnapyörä heilui puolisenttiä kun siivestä väänti. Hieman pelko perseessä kuitenkin päätettiin jatkaa, ja hyvinhän se kesti. Mitä nyt siirtymillä joutui ajamaan hissukseen, kun lämmöt meinasi nousta punarajalle jos vähänkään enemmän meinasi pitää vauhtia... Kisan loputtua välys oli jo sentin-puolentoista luokkaa, mutta kyllä sillä vielä ajamalla kotiin pääsi.
Mitä kilpailukonseptiin tulee, niin henkilökohtaisesti pidän paljon mielekkäämpänä tätä että välimatkat ovat pitkiä ja pääpaino on suunnistuksessa eikä rastien vaikeustasossa. Varsinkin kun kaikki rastit samanarvoisia... Meinasin olla kommentoimatta mitään tuohon, että modi-luokkaan sallittiin portaali-akseliset, mutta kommentoinpa kuitenkin: Saattaa olla, että Tapsa4x4 sai siitä etua että ei tarvinnut niin paljon kierrellä kiviä ja kantoja kuin suora-akselisten, mutta tasoitusta tuli tosiaan Tapsan renkaista. Katselin eräälläkin rastilla Merrasmäessä kun Patrolli jauhaa neljällä renkaalla tyhjää kun rengas ei kerta kaikkiaan pidä. Eikä ollut kummoinen nyppylä mikä piti kiivetä... Ihan hyvin pystyi modi-luokan Toyotalla antamaan vastusta porttaali-autollekkin, kerran hävisimme vain kahdella rastilla. Joka tapauksessa, kyllä he ovat voittonsa ansainneet, onnittelut heille siitä. Onnittelut myös muiden luokkien voittajille! Lopuksi vielä kiitokset appareille Pasille ja Joonakselle, hauskaa oli ja tulosta tuli! Moc/Team Wiljamille myös kiitokset kun pysähdyitte antamaan järkeä kiristimen kanssa... Ja lopuksi erityiskiitos Jounille, vietit monta päivää auton kimpussa sen saamiseksi katsastus/ kisakuntoon!!! Toivottavasti ensi syksynäkin Retroillaan! Moc/Team Wille 2
__________________
MOC |
#128
|
||||
|
||||
Vielä porttaaleista!!
Ei nyt vedetä herneitä mihinkään suuntaan, kukaan. Uskon et Uokkikin tarkoitti vain Retron perinteeseen viitaten, et Modi luokassa on porttaalit kielletty paitsi mallisarjaan kuuluvissa tapauksissa. Se, mitä vastasin Uokin kysymykseen oli ajateltu niillä perinne säännöillä, mutta tämän kisan säännöthän tekivät siinä poikkeuksen. Ja HYVÄ niin, sillä näinä aikoina jokainen kilpailija on järjestäjille todella tärkeä, kun ei noita kilpailijoita tunnu oikein olevan missään kisassa. Ja, jos vanhan liiton sääntöihin verrataan Tapsan Patrollia, niin sinnehän se Modeihin menee kaikin puolin ja sit niillä uusilla boggereilla myös. MUTTA, niinkuin Uokki jo totesi et miksei vois olla proto luokkaa Retrossa? Uskallan väittää, että Retron osallistuja määrä kasvaisi jonkin verran kyseisellä kilpailuluokalla. Kertokaa Te Retron järjestäjät, mikä estäis kokeilemasta ens vuonna KUN Retro järjestetään?? Toivottavasti!! Niinkuin vanhaan hyvään aikaan, Finland Trophyn tavoin, mut paperikartoilla silti.
Tää laji katoaa kohta, kun kukaan ei kisoja järjestä 10-15 autolle. Retro on positiivinen poikkeus nyky Suomen offikartalla osallistuja määrien suhteen, mutta olisko ens vuonna jo iso näytön paikka osallistuja määrien kasvun aikaansaamiseksi? Ja Tapsa, ykköspyttyn kyl ansaitsitte, ette saaneet sitä lahjaksi!! Onnittelut suorituksesta koko tiimille!!
__________________
Mikkelin Offroad Club ry MOC Maasturistit ry Keltalan Kahlaajat ry Montenegro Offroad Club ry |
#129
|
||||
|
||||
Kiitoos!
Iso kiitos järjestäjille ja kaikille jotka tällaisen tapahtuman taas mahdollistivat. Tulemme taas ensi vuonnakin jos vaan kisat pidetään. Mukavasti riitti suunnistettavaa koko yöksi vaikka haimme vain rasteja joihin pääsi orkkisluokan työmatkakulkineella käyttämättä edes vinssiä tai ramppeja. Mielestäni on hienoa kun alueet on isoja ja niitä on useita niin joukkoon mahtuu meitä cruisailijoitakin ilman että olisimme nopeampien tukkeena koko ajan. Mahtava tapahtuma joka mielestäni soveltuu kaikenlaisille "kisailijoille". Ainoa muutosehdotus meiltä on sama kuin on kuultu vähän muualtakin: Ajankohdan siirto takaisin viimevuotiselle kohdalle.
Toivottavasti jaksatte järkätä kisat vielä ensi vuonnakin! |
#130
|
||||
|
||||
Ja jos pikkua ruvetaan kiertämään oikeen kunnolla
Tasan 10vuotta sitten warn trophyn aikaa modifieldissä sai olla porttaalit ja vaikka 39.5 renkaat. Vaihoja sääntöjön 2000luvun taitteesta ei löytynyt mistään netis syövereista. |
#131
|
||||
|
||||
Kiitokset taasen järjestäjille ja maanomistajille hienosta kilpailusta. Meitin osalta meni kisa vähän penkin alle, kun uitiin rastia hakiessa plus molemmat takajouset meni poikki toinen vaihettiin ehjään ja toinen hitsattiin la aamuna kasaan. Sitten katkes laturin remmi joka korvattiin nippusiteillä tais katketa takavetarikin ja yks murros jouduttiin vaihtamaan, mutta hauskaa oli ja sehän on pääasia.
Ps. eipä ne taida porttaalit yksistään johtaa menstykseen...
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi. |
#132
|
||||
|
||||
Ei ainakaan tuossa tapsan tapauksessa.. sen minkä patrollilla nyt hyöty niistä portoista, ni tuli kyllä renkaissa takas.. Ja miä en muutenka ymmärrä et jos akselit on autoon leimattu, ni miksei sillä sit sais ajaa kilpaa? Pitäskö modiluokka sit poistaa kokonaa? Kielletää kaikki paitsi orginaalit? Joka jätkälle täysin vakiot hoojiit alle 205/16 renkailla. Ei tulis ainakaa itkua et toisel on parempi auto.
Ugh. |
#133
|
|||
|
|||
Lainaus:
Edit: hyvin tapsa on vetänyt noilla pikkurenkailla! Viimeksi muokannut hitoy : 08.09.2014 17:55 |
#134
|
||||
|
||||
kiitoksia kisasta niin järjestäjille, kilpa kumppaneille kuin myös
kilpatiimille (tapsa ja kekkula), ja mainittakoon myös huolto. ja voitto ei tullu kuin tekemällä, tapsa ei patrollii sääliny, vaan anto mennä vaan irtonaisella akselilla. tapsan 2. appari ja kontista huutelija
__________________
HDJ80 -92 VX (käyttis) BJ40 -78 wanhus BJ75 -86 (safaripeli) HJ60 -85 (piiitkän ajan rojekti) FJ55 -80 rautasika hj60 - (varaosa) HJ60 -81 (ex) PÄHÄMA |
#135
|
|||
|
|||
Kuulostaa tutulta... Ei kaivata takasin, laitetaan uus ja parempi tuotantoon
|
#136
|
||||
|
||||
Kiitokset Maasturisteille ja maanomistajille sekä kilpakummppaneille hienosta kilpailusta, toivottavasti ensi vuonnakin järjestetään.
Meillä kisa meni miten meni, kivaa oli molemmilla koko reissun ajan. Aamusta hiluxista meni takatukivarsi poikki, klenkattiin kilpailukeskukseen ja rempan jälkeen ruokailuun. Ruokailun jälkeen ei saatu kunnollista ajovirettä päälle 2h ajeltiin hasassa, joten päätimme lähteä valmistautumaan saunomaan Pasin luo kisakurat pois. Pasille ja Minnalle kiitokset majoituksesta, saunasta ja aamukahvista, kivaa oli ja ensi vuonna uudelleen. Janne ja Tarja |
#137
|
|||
|
|||
Lainaus:
Aloitetaan vaikka alkuperäisestä suunnistus cupista mitä ajettiin jokusia vuosia ja joka kisassa oli hemmetisti ajoneuvoja lähtöviivalla ja kaikilla oli mukavaa. Sitten alkoi nillitys kun "mun" auto ei menekkään sääntöihin vaan sääntöjä pitää "Mun" takia muuttaa. Tuli henkilökemia ongelmia sääntöjen takia ja ns. vanha cuppi loppui kokonaan. Tuli uusi cuppi jossa väljemmät säänöt ja vähemmän osallistujia, sitten tais tulla veilä "hienompi" cuppi missä vissiin edelleenkin vähän osallistujia. Tehdään säännöt ja rakennetaan kalusto sääntöjen mukaan. Ei pitäs olla vaikea rasti. Silti riittää niitä jotka tekee omat valintansa ja tekee sääntöjen vastaisia ratkaisuja ja porua riittää. Luojan kiitos Maasturisteilla ja Vitikaiselle kun alkoivat pitämään Retro kisoja. Tässähän ei kerätä mitään cup pisteitä vaan ajellaan rehdisti kilpaa sääntöjen mukaan tietyissä luokissa ja hauskaa pitäisi olla. Nyt se säännöistä vänkääminen alkoi tämän kisan puitteissa. Portaaleilla pitää päästä ajamaan väkisin kun ei ole luokkaa portaalivehkeille. Tai on, safari muttta kuka nyt safaria haluaisi ajaa ja sieltä ei saa palkintoja. Sit sääntöjä muutetaan että päästään ajamaan ja tästä tulee lisää porua sekä kädenvääntöä. Mitenkähän tämän kilpailun käy jos tämä jatkuu vielä pidemmälle. Koetetaan nyt vetää henkeä ja mietitään minkälainen kuva annetaan kyseisestä lajista sekä kilpailusta satunnaisillle palstan lukijoille. Näistä lukijoista tulee sitä uutta sakkia kisarintamalle mutta epäilen että tälläinen "keskustelu" saattaa muuttaa ajatuksia ihan toiseen suuntaan. Jotenkin tuntuu että luullaan olevamme pienessä yhteisössä missä ei ole mitään väliä mitä suustaan päästää. Sami89 heittti mielenkiintoisen ajatuksen tuosta ns. merkkiluokasta. Onhan suomessa ajettu aikanaan suzuki cuppia. Hirvensalmen reiteillä Hojotttimella 205/16 kumeilla ei olisi enää niin helppo keräillä rasteja Ens vuonna olis tarkotus olla mukana mikäli tää kisa pidetään eikä modiluokkaa kielletä kokonaan. Että ei mulla muuta t: sen keltaisen gebardikuvioisen bertan kuljettaja. |
#138
|
||||
|
||||
Lainaus:
Meinaatko että mä palkintojen takia tota ajan?2 alta 20e ledityö valon takia. miks mä tulisin safariin maksaisin siitä 150e? Kun kerhomme safari samoissa maisemissa taitaa maksaa 20e |
#139
|
|||
|
|||
Lainaus:
Eli et löytäny tosta mun kirjotuksesta ns. punasta lankaa ollenkaan. En jaksa vääntää enempää rautalankaa ko.asian tiimoilta. Jos ei tajuu niin ei tajuu. |
#140
|
|||
|
|||
Miksei autoja jaeta vaan katulaillisiin(orggis ja stanu) ja laittomiin(modi ja proto)? Saatais molempiin luokkiin yli 15 kilpailijaa. Orggis ja modi autoille joku kerroin(esim 1,5) pisteisiin. Teknisetsäännöt olis protossa esim porttaalit yms muut nykyään laittomat jutut. Periaatteessa kaikille autoille löytyy luokka jossa pääsee kisaamaan pisteistä. Jos joku jää retrosta pois sen takia, että vetää herneet nokkaan kilpakaverin paremmasta kalustosta niin lähtökohtaisesti retro on väärä kilpailu ko henkilöille. Itselle ainakin tärkein vastustaja retrossa on aina itse. Voittaa itsensä niin voittaa aina, oli sijoitus kisassa sit mikä tahansa. Mun mielestä on turha takertua vanhoihin cup sääntöihin, tärkeintä on että kaikkien aikakausien autot pääsevät lähtöviivalle. Kumpi on tärkeämpää; se että kilpaillaan tasavertaisesti 10€ ledivalosta vai että näivettyvä laji saa mahdollisimman paljon osanottajia? Mun puolesta jopa pytyt voi jättää pois jos vaan viivalle tulee kourallinen autoja lisää. Jokainen voi miettiä mikä itselle on tärkeintä...
|
#141
|
|||
|
|||
Suora lainaus Simpan kanssa käydystä puhelusta tänä aamuna: "ois ollu muutakin tekemistä kuukaudeksi."
Että siitä vaan hetkeksi miettimään että paskotteko omaan hiekkalaatikkoon vai mietittekö muita murheita ja tuurillaan ensikin vuonna pääsette ajamaan Retroa? |
#142
|
||||
|
||||
Minä ilmoittauduin stanuihin olematta varma, mahtuuko renkaat stanumittoihin. Ajatuksella että jos ei mahdu, hypätään modiin. Ei sillä luokalla ole oikeasti ainakaan mulle mitään väliä. Samat maastot ja rastit on kaikille, eli yhtä kivaa ajella, oli luokka mikä hyvänsä. Sillä että meidän stanupisteillä olisi tullut modissa seitsemänneksi, ei kyllä mulle oo isoakaan väliä.
Tässä portaalikeskustelussa sekä Tapsalla että Murroksella (ja tietty muutamalla muullakin) on pointtinsa mielipiteissään, mutta joku kultainen keskitie olisi hyvä löytää. Kiukuttelemalla ja vittuilemalla sitä ei löydy, niin kuin varmasti kaikki suunnistus-cupin hajoamista seuranneet ovat huomanneet parin viime vuoden aikana. Mä toivoisin että päätyvät järjestäjät mihin hyvänsä ratkaisuun Retron suhteen, tätä ei pilattaisi samanlaisella "keskustelulla" kuin cup pilattiin.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#143
|
||||
|
||||
Kiitos järjestäjille kisoista!
Kiitos Maasturisteille hyvistä kilpailuista!
Auto tuli muutettua takaisin tieliikenteeseen sopivaksi kisojen jäljiltä. Safaritiimille riitti ajettavaa hyvin ja tuli siinä sieltä täältä rastikin lyötyä. Oikein mukavat herrasmieskisat on kyseessä. |
#144
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tällä ei tehä muuta kun tapetaan nämä kilpailut. Kilpailun tekijöillä on varmasti ollu pointtinsa tähän protottomaaan kisaan ja sitä pitäs kunnioittaa. Itse en ole kiiltävän perään jos joku sitä luulee. Toi Simpan kommentti on kyllä aika paha ja ymmärrän täysin Simpan fiiliksiä. Itsekin olen ollu tekemässä suuunnistuskisoja aikanaan ja siiitä ei saanut kuin vittuilut päällensä joten päätin lopettaa palkattoman vapaaaehtoistyön. Mielestäni nämä merrasmäen kisat on ollu suomen parhaita kapinoita jotka soisin jatkuvan. Älä simppa ota ittees näitä jorinoita. Ei tässä sua syytetä mistään. |
#145
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#146
|
||||
|
||||
Team Tahmatassujen takapenkkiappari kiittää ja kumartaa
Iso kiitos järjestäjille että jaksavat/ viitsivät retroa järjestää... neljäs kerta nyt mukana ja aina se on yhtä hieno kisa ollut Varmasti mukana myös ensi vuonna, ja ehkä jopa taas omalla autolla Täytyy vähän ihmetellä tätä keskustelua... minkä ihmeen takia tähänkin täytyy sotkea vanhoja ja nykyisiä cuppi kisoja mukaan? cuppi on cuppi ja retro on retro piste. tahallaanko tässä yritetään retron rento ja mukava fiilis pilata? Aikuiset ihmiset kinastelee ku missäki hiekkalaatikolla Tuolta löytyy meitin tiimin kisakuvaa ja vähän kertomusta http://www.salonseudunoffroad.fi/6 |
#147
|
||||
|
||||
Lainaus:
Laittakaa niitä kuvia tai viteoita kisasta kellä niitä on... ni päässää takas oikeille linjoille täs topikissa...
__________________
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi. |
#148
|
|||
|
|||
Kiitokset hienosta kisasta järjestäjille ja kaikille asianosaisille! Oli jo neljännet kisat meille, toivottavasti ensi vuonna viidennet?!
Joo laittakaas kuvia ja videoita jakoon kellä niitä on, kuvaajia ainakin oli pirusti. Ite ei kerenny kuvailee kun aina oli kiire seuraavalle rastille... |
#149
|
||||
|
||||
Vaikken retroihin osallistunut, niin pakko silti nostaa hattua kilpailun järjestäjille, jotka näki retrojen eteen paljon vaivaa.
Kovasti kiinnostaisi ajaa ensivuonna, jos retrot järjestetään. Ensimmäistä kertaa oltaisi tulossa, mutta monesta suunnasta kuultu palaute ja mielipiteet retroista ja SLCK:n poppoon kannustamisen & vinkkien johdosta on päätetty parsia LJ retrokelpoiseksi. |
#150
|
||||
|
||||
Lainaus:
3 retroa takana ja olisin ehdottomsti osallistunut tänävuonna, jos kisa olisi ollut samoihin aikoihin, kuin aikaisemmin. Harmittaa, jos sääntö-sekoilu tappaa tämänkin hienon tapahtuman. TEMÄHIK Viimeksi muokannut ranke : 09.09.2014 17:06 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
FINLAND TROPHY RETRO 4-5.10 2013 !!!!! | mettäsika | Tapahtumat | 125 | 13.10.2013 21:48 |
finland trophy retro 2012 5-6.10 2012 ILMOITTAUTUMINEN AVATTU !!! | mettäsika | Tapahtumat | 135 | 29.07.2013 18:09 |
FINLAND TROPHY RETRO 30.9-1.10.2011 | myllis | Tapahtumat | 203 | 20.07.2012 18:57 |
Myydään finland trophy retro dvd | mettäsika | O/M/V Muut | 7 | 19.03.2012 20:04 |
Warn trophy / Finland Trophy | the_undertaker | Chit-Chat | 2 | 15.08.2007 05:10 |