Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1776  
Vanha 13.08.2014, 14:55
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

1 on kolme reikää ja yhteen menee lämpöanturin näköinen, joten ajattelin josko se olis vedenkierto sieltä kautta.

Pitää varmaan kaivaa jostain kuvia, ettei käy niin, että menee vesi koneeseen
Vastaa lainaten
  #1777  
Vanha 13.08.2014, 17:00
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

1 vois tosiaan olla se lämmitys, siihen voi liittyä jonkinlainen vahapatruuna joka kylmänä aukaisee ilmakanavaa. Valojen yms tarvitsema thjäkäynnin korotus voi olla hoidettu ulkoisella magneettiventtiilillä kuten kaasutinkoneiden yhteydessä ja gti swiftissäkin taisi olla.

Oikeestaan aika turvallinen tapa lähtä liikkeelle on tulpata kaikki reiät joille ei keksi käyttöä.

Eihän tosta pakollisia tulostuloja ole kuin jakajalle, tehostimelle ja mapille.

Se nestekierto on tietenni talvella ihan kiva varuste.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #1778  
Vanha 13.08.2014, 17:07
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Sen verran tutkailtu että 3. on toi IAC-tyhjäkäynti venttiili tms. 4.tulpattu ja 1. on tosiaan vesikierto eli lämmitys

Noista meen takuuseen

Sinisellä merkityt alipaineet vois liittyä egr venttiilin ohjaukseen/siihen pönttöön mikä liittyi tankin höyryihin...
Vastaa lainaten
  #1779  
Vanha 13.08.2014, 18:31
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Tästä onkin jo hyvä lähteä liikkeelle. EGR:t ja muut turhalta tuntuvat onkin jo karsittu pois.

Keruusäiliötä hitsaillessa tuli mieleen, että onkohan kukaan tehny sellasta säiliötä jossa on pumppu sisässä? Sais siistimmän paketin ja vähemmän letkuja ja liittoksia.
Vastaa lainaten
  #1780  
Vanha 14.08.2014, 19:27
zuitsisti:n Avatar
zuitsisti zuitsisti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.13
Sijainti: KantaHäme,Suomi
Viestit: 249
Perusasetus

Nopea kysymys, onko mahdollista säätää kytkintä SJ413:ssa ottamaan kiinni alempa vai onko kytkinlevy vaan yksinkertaisesti kulunut, tällä hetkellä kun otta aika korkealta?
__________________
Team Kelju & Kalju

OFFROADVIDEO
Vastaa lainaten
  #1781  
Vanha 15.08.2014, 08:28
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.228
Perusasetus

Vaijerin alapäässä säätö
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #1782  
Vanha 17.08.2014, 18:15
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Käykö 1.3 8v imu/pakosarja 1.6 8v koneeseen suoraan Täh?
Vastaa lainaten
  #1783  
Vanha 19.08.2014, 07:33
Puska-suska:n Avatar
Puska-suska Puska-suska ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.10
Sijainti: Helsinki, Veräjämäki
Viestit: 101
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Peuhu Näytä viesti
Mikähän alkoi vaivaamaan suzukin päälaatikkoa, kun nelosvaihteelta ei meinaa saada vaihdetta alaspäin tai vapaalle. Autohan on sj 410 vuosimalliltaan -82 ja laatikko on nelilovinen, ajokilometreistä ei ole tietoa. Laatikkoöljyt on ok.
Tarkoittaako tässä "ei meinaa saada" että et saa ollenkaan, vai että saat mutta et kovin helposti?

Mulla jäi nelonen pykälään lopullisesti viime talvella. Piti purkaa laatikko ja syyksi selvisi yksi vaihtajarenkaan lukkopala joka oli ponnahtanut pois paikaltaan ja lukinnut koko mekanismin siihen paikkaan.

Normaaleissa olosuhteissa noin ei mitenkään oikein voi päästä käymään, mutta omat laakerit oli ainakin niin väljät, että pääakselilla oli varmaan milli liikkumavaraa.
__________________
Suzuki SJ410 -83

Viimeksi muokannut Puska-suska : 19.08.2014 07:38
Vastaa lainaten
  #1784  
Vanha 19.08.2014, 07:58
Peuhu:n Avatar
Peuhu Peuhu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.06
Sijainti: Tyrnävä, Finland.
Viestit: 141
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Puska-suska Näytä viesti
Tarkoittaako tässä "ei meinaa saada" että et saa ollenkaan, vai että saat mutta et kovin helposti?

Mulla jäi nelonen pykälään lopullisesti viime talvella. Piti purkaa laatikko ja syyksi selvisi yksi vaihtajarenkaan lukkopala joka oli ponnahtanut pois paikaltaan ja lukinnut koko mekanismin siihen paikkaan.

Normaaleissa olosuhteissa noin ei mitenkään oikein voi päästä käymään, mutta omat laakerit oli ainakin niin väljät, että pääakselilla oli varmaan milli liikkumavaraa.
Tässä minun tapauksessa nelonen ei lähde päältä auton ollessa liikkeellä. Täytyy pysäyttää täysin ja ronklaamalla vaihdekeppiä ja suostuttelemalla on tähän asti saanut nelosen pois päältä.
Laatikkoa ei ole vielä avattu, otin Suskan pois liikennekäytöstä, mutta taitaa tässäkin tapauksessa alkaa olemaan laatikon laakerointi ajankohtainen.
Vastaa lainaten
  #1785  
Vanha 21.08.2014, 19:06
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Yksi highsteer versio on sellainen että tilaa merkkihuollosta oikeanpuoleisen ohjauksen raidetangon ja kalvaa kartiot kääntöpäihin yläpuolellekkin.
Olikos sulla tehty tälleesti omaan ohjaus? Tänään just kävin laittamassa kyselyn sisään että vieläkö tuon raidetangon saa hommattua,hinta ei omasta mielestäni ollut paha kun alkuperäisellä osalla huudetaan ~200€

EDIT:Tänään lähti omat osat tulemaan japanista,4vko. toimitusaikaa.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy

Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 22.08.2014 13:11
Vastaa lainaten
  #1786  
Vanha 26.08.2014, 08:53
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

http://www.ebay.com/itm/Power-Trax-S...983c50&vxp=mtr




eikös tuo ole sopiva 410 suzukiin kun on 22 spline?


niin ja olisin käyttäny hakua mutta ei toimi mobiili laitteella...
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!

Viimeksi muokannut cybress : 26.08.2014 08:58
Vastaa lainaten
  #1787  
Vanha 26.08.2014, 10:18
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
http://www.ebay.com/itm/Power-Trax-S...983c50&vxp=mtr

eikös tuo ole sopiva 410 suzukiin kun on 22 spline?
JEP
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #1788  
Vanha 26.08.2014, 11:58
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
JEP
Entä sopiiko tuo etuperään?
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #1789  
Vanha 26.08.2014, 12:16
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Entä sopiiko tuo etuperään?
Ei ku hetkinen. Katoin Powertrax:n manuaalista niin seuraavat sopii Suzukeihin:

SUZUKI ® GRAND VITARA 1999-2001 - REAR 1520-LR
SUZUKI ® SAMURAI (a) kit 1530-LR replaces side gears - kit 1510-LR uses factory side gears, which must be in good condition to operate properly
1985-1995 - REAR 1530-LR (a)
SUZUKI ® SIDEKICK (a) kit 1532-LR replaces side gears - kit 1512-LR uses factory side gears, which must be in good condition to operate properly
1989-1995 - REAR 1532-LR (a)

Eli vedetäänpäs tuo eka kommenttikin takasin, menin ihan sekaisin. Itsellä oli satavamasti juuri tuo 1520 pikkulohkon suikassa takana......
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #1790  
Vanha 26.08.2014, 12:19
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Ei ku hetkinen. Katoin Powertrax:n manuaalista niin seuraavat sopii Suzukeihin:

SUZUKI ® GRAND VITARA 1999-2001 - REAR 1520-LR
SUZUKI ® SAMURAI (a) kit 1530-LR replaces side gears - kit 1510-LR uses factory side gears, which must be in good condition to operate properly
1985-1995 - REAR 1530-LR (a)
SUZUKI ® SIDEKICK (a) kit 1532-LR replaces side gears - kit 1512-LR uses factory side gears, which must be in good condition to operate properly
1989-1995 - REAR 1532-LR (a)

Eli vedetäänpäs tuo eka kommenttikin takasin, menin ihan sekaisin. Itsellä oli satavamasti juuri tuo 1520 pikkulohkon suikassa takana......
Nii eli sopiiko vai ei ja jos ei niin mistä vois löytyä lockrightiä 410 etuperään?
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!

Viimeksi muokannut cybress : 26.08.2014 12:22
Vastaa lainaten
  #1791  
Vanha 26.08.2014, 12:24
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Tarkistin niin itsellä on ollut 1520-LR pikkulohkon suikassa takana. Ja sen pitäisi mennä myös eteen, koska perät ovat poskirattaiden spoorien lukumäärää lukuunottamatta samanlaiset.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #1792  
Vanha 26.08.2014, 13:43
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tarkistin niin itsellä on ollut 1520-LR pikkulohkon suikassa takana. Ja sen pitäisi mennä myös eteen, koska perät ovat poskirattaiden spoorien lukumäärää lukuunottamatta samanlaiset.
Ok, ajattelin että jos pitäisi kemppi perän takana ja tuommosrn lockrightin laittas etuperään. Saattaisi kulkea pikkusen paremmin, 6,5 välityskin on nyt koeajettu ja osoittauti todella hyväksi.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #1793  
Vanha 26.08.2014, 14:01
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja cybress Näytä viesti
Ok, ajattelin että jos pitäisi kemppi perän takana ja tuommosrn lockrightin laittas etuperään. Saattaisi kulkea pikkusen paremmin, 6,5 välityskin on nyt koeajettu ja osoittauti todella hyväksi.
Auttaahan se maastossa hurjasti mutta rasittaa voimansiirtoa. Huhupuheiden mukaan murroksia alkaa kulumaan enempi kuin näkkileipää armeijassa. Ja nelivedolla ajo kaupunkioloissa talvella on mielenkiintoista
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #1794  
Vanha 26.08.2014, 15:24
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Auttaahan se maastossa hurjasti mutta rasittaa voimansiirtoa. Huhupuheiden mukaan murroksia alkaa kulumaan enempi kuin näkkileipää armeijassa. Ja nelivedolla ajo kaupunkioloissa talvella on mielenkiintoista
No tuolla mun suzukilla ei paljoa terveisiä ajella. Kaupunki ajot on jääny pois kokonaan. Ainoat ajot mitä on ajettu niin siirtymät ajoalueelle ja sieltä takaisin..
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #1795  
Vanha 29.08.2014, 18:21
MRV MRV ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.08.14
Sijainti: Vilppula
Viestit: 17
Perusasetus

Ensimmäinen viesti tänne. Tuli hommattua vm92 samurai on erittäin mielenkiintoinen ajettava. Jakopään hilut vaihdoin samantien kun viimeisestä vaihdosta ei ollut tarkkaa tietoa. Vettä se tiputti sateella kengälle, tuli siitä pissapojan suuttimen juuresta. Ainut vika on että liikkeelle lähdössä perästä kuuluu kolahdus. Muuten se ei äännä mitenkään. Mistä kannattaa vikaa lähteä kattelemaan?
Vastaa lainaten
  #1796  
Vanha 29.08.2014, 18:34
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MRV Näytä viesti
Ainut vika on että liikkeelle lähdössä perästä kuuluu kolahdus. Muuten se ei äännä mitenkään. Mistä kannattaa vikaa lähteä kattelemaan?
Oiskohan kardaanista ristikko ihan loppu...
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #1797  
Vanha 29.08.2014, 20:34
MRV MRV ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.08.14
Sijainti: Vilppula
Viestit: 17
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Oiskohan kardaanista ristikko ihan loppu...
Käsin kun kokeilin niin tuntuisi että se olisi perä mikä on väljä... No varmistan asian huomenna kun pääsen nosturille. Ja luulis että väljä ristinivel oireilisi myös ajossa.
Vastaa lainaten
  #1798  
Vanha 30.08.2014, 16:38
MRV MRV ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.08.14
Sijainti: Vilppula
Viestit: 17
Perusasetus

Eli kyllä se pieni väljyys on perässä, mutta ei menoa haittaa. Tuli öljyt kuitenkin vaihdettua ihan joka paikkaan sekä rasvattua kaikki nipat. Onpa sattunut tuuri sillä pohja oli hyvinkin terve. Sitten rengas asiaa. Ajattelin pyöräyttää alle 215/80R15 INSA-TURBO SAHARA kumit ja mietin että jaksaako hurja 1,3 kaasari kone vielä mennä näillä kumeilla? Ja kai akselit kestää näitä kumeja? Auto oli ostaessa tosi laiska sillä oli imuilmavuoto, ei ollut ilmanputsarissa filtteriä ja lisäksi jakopään remppaa tehdessä huomasin jaon olevan hampaanverran pielessä. Nyt kun nämä viat/puutteet on korjattu niin johan tuntuu menohaluja löytyvän
Vastaa lainaten
  #1799  
Vanha 30.08.2014, 16:44
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MRV Näytä viesti
Eli kyllä se pieni väljyys on perässä, mutta ei menoa haittaa. Tuli öljyt kuitenkin vaihdettua ihan joka paikkaan sekä rasvattua kaikki nipat. Onpa sattunut tuuri sillä pohja oli hyvinkin terve. Sitten rengas asiaa. Ajattelin pyöräyttää alle 215/80R15 INSA-TURBO SAHARA kumit ja mietin että jaksaako hurja 1,3 kaasari kone vielä mennä näillä kumeilla? Ja kai akselit kestää näitä kumeja? Auto oli ostaessa tosi laiska sillä oli imuilmavuoto, ei ollut ilmanputsarissa filtteriä ja lisäksi jakopään remppaa tehdessä huomasin jaon olevan hampaanverran pielessä. Nyt kun nämä viat/puutteet on korjattu niin johan tuntuu menohaluja löytyvän
Joo, ehdotin tuota risaa ristikkoa nyt vain helpoimpana vikana. Saattavat joskus olla melko huomaamattomastikin rikki...

Perässähän kuuluukin olla back lashia eli väljää vähän, mutta se ajan myötä korostuu tietysti kun hampaat kuluu. Säätämällä saa kyllä paremmaksi jos jaksaa laittaa.

Isommilla renkailla jaksaa kyllä mennä melko hyvinkin, mutta maastoon kyllä ihan ekana modauksena jakoaskiin välitykset, kun ei siitä muuten tule yhtään mitään kytkintä luistatellessa. Akselit kestää ihan varmasti, varsinkin ilman lukkoja. Samurain akselit on kuitenkin yllättävänkin kestävät, ja maailmalta saa kestävämpää sisuskalua tarvittaessa.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #1800  
Vanha 30.08.2014, 17:21
MRV MRV ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 23.08.14
Sijainti: Vilppula
Viestit: 17
Perusasetus

Kiitoksia tiedosta. Eli uutta kumia alle. Pitää ruveta kattelen välitettyä jakolaatikkoa... Autoa onkin jo koroteltu jonkinverran ja kaaret laikattu/levitetty. Koska nämä muuttui ns vähä päästoisiksi? Omani on otettu käyttöön 19.10.1992. Rekkarissa ei ole mitään mainintaa vähäpäästöisyydestö/ katista.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 03:13 (GMT +2).