Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1751  
Vanha 15.07.2014, 12:55
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Flekti vois tehdä taikoja itellekkin. Nyt lämmöt alkaa nousta vasta kun auto on näillä helteillä paikalla ja ei hirveästi kierroksia, niin ei ropellikaan liikuta paljoa ilmaa.
oma avo oli tunnin tyhjäkäynnillä eka puolet varjossa ja toisen puolikkaan auringossa lauantaina eikä lämmöt noussu yli puolenvälin ja siinä on kaikki vakioo
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #1752  
Vanha 16.07.2014, 10:40
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Mistä sj413 hi-steer osat (halvimmalla)? Piirrustuksetki kelepaa niin vois käyttää koneistajalla ja näitä sais sitten jatkossa ihan Suomesta..

Viimeksi muokannut MiKo : 16.07.2014 11:06
Vastaa lainaten
  #1753  
Vanha 26.07.2014, 14:53
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Mistä sj413 hi-steer osat (halvimmalla)? Piirrustuksetki kelepaa niin vois käyttää koneistajalla ja näitä sais sitten jatkossa ihan Suomesta..
Meinaatko, että ihan leimakelposia teettää jossain?
Lowrangesta saa ainakin ostettua ja ei tunnu pahan hintaseltakaan.
Vastaa lainaten
  #1754  
Vanha 26.07.2014, 14:54
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Vaihdoin taka-akseliin tiivisteen ja samalla huomasin laakerin vähä klappaavan, olisko joku puolisen milliä. Haittaako tuollanen pieni mitään ja miten nopeasti se syö uuden tiivisteen?
Vastaa lainaten
  #1755  
Vanha 26.07.2014, 16:35
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MiKo Näytä viesti
Mistä sj413 hi-steer osat (halvimmalla)? Piirrustuksetki kelepaa niin vois käyttää koneistajalla ja näitä sais sitten jatkossa ihan Suomesta..

Eikös Mersun ohjausvarret käynyt satulanpulttien alle,Onks toi sit ihan tieliikenne kelpoinen ratkaisu???

Kannattaa googlettaa "mercedes steering arms suzuki"

V8 380SE 1984-85
V8 380SEL 1981-83
V8 420SEL 1986-91
V8 500SEL 1984-85
V8 560SEL 1986-91
300SD Turbodiesel 1981-85
300SDL Turbodiesel 1986-87
300SEL 1988-91
300SE 1989-91
350SDL Turbodiesel 1990-91
350SD Turbodiesel 1991
V8 380SEC 1982-83
V8 500SEC 1984-85
V8 560SEC 1986-91

http://i664.photobucket.com/albums/v...g/101_3660.jpg

http://i664.photobucket.com/albums/v...g/101_3662.jpg
Vastaa lainaten
  #1756  
Vanha 26.07.2014, 21:05
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Yksi highsteer versio on sellainen että tilaa merkkihuollosta oikeanpuoleisen ohjauksen raidetangon ja kalvaa kartiot kääntöpäihin yläpuolellekkin.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #1757  
Vanha 28.07.2014, 21:59
topeho topeho ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.06.14
Sijainti: oulu
Viestit: 67
Perusasetus

Alkas oleen 410:n koneremppa loppusuoralla(hoonaus, renkaat, stefat, tiivisteet) niin mitä öljyä kannattais moottoriin laittaa? Ajo on ympärivuotista.

Tuossa nokka akselin hihnapyörässä näyttäs olevan kaks kiilauraa, toisessa 1 ja toisessa 2 pistettä
Kumpaan laitetaan?
Vastaa lainaten
  #1758  
Vanha 29.07.2014, 07:03
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja topeho Näytä viesti
Alkas oleen 410:n koneremppa loppusuoralla(hoonaus, renkaat, stefat, tiivisteet) niin mitä öljyä kannattais moottoriin laittaa? Ajo on ympärivuotista.
Laadukasta synteettistä käytän itse ja hakukin on samoilla linjoilla.
Vastaa lainaten
  #1759  
Vanha 29.07.2014, 14:10
topeho topeho ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.06.14
Sijainti: oulu
Viestit: 67
Perusasetus

Mikähän ois laadukasta synt. kun ei oo tullu paljo öljyjenkans lotrattua
Vastaa lainaten
  #1760  
Vanha 29.07.2014, 14:35
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Nokkapyörän asento tod.näk. riippuu siitä montako hammasta hihnassa on.
Tai ainakin omassa täsmää 84 merkinnän kanssa.



__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #1761  
Vanha 29.07.2014, 15:55
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja topeho Näytä viesti
Mikähän ois laadukasta synt. kun ei oo tullu paljo öljyjenkans lotrattua
Laitat mitä vaan synteettistä öljyä ja muistat vaihtaa öljyt + suodattimen ajallaan niin hyvä tulee.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #1762  
Vanha 30.07.2014, 20:48
topeho topeho ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.06.14
Sijainti: oulu
Viestit: 67
Perusasetus

Oisko kellään tietoa paljoko 410 pelkkä koppa painaa..?
Vastaa lainaten
  #1763  
Vanha 31.07.2014, 16:47
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja topeho Näytä viesti
Oisko kellään tietoa paljoko 410 pelkkä koppa painaa..?
Kokonaisena vaiko osittain purettuna? Osittain purettuna,ilman keulapalaa,ovia ja sisustaa niin olisko jonkun 100-120kg ja kokonaisena varmaankin vähän alta 200kg:n,kahdestaan sitä nostaa silti.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #1764  
Vanha 31.07.2014, 18:10
Puska-suska:n Avatar
Puska-suska Puska-suska ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.10
Sijainti: Helsinki, Veräjämäki
Viestit: 101
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
oma avo oli tunnin tyhjäkäynnillä eka puolet varjossa ja toisen puolikkaan auringossa lauantaina eikä lämmöt noussu yli puolenvälin ja siinä on kaikki vakioo
Onko kenelläkään tietoa paljonko lämpöjen tulisi ylipäänsä nousta? Itsellä sama homma. Kaikki vakiona, 1.0L kone ja tyhjäkäynnillä hyvä jos lämmöt nousee 1/5 asteikolla.
__________________
Suzuki SJ410 -83
Vastaa lainaten
  #1765  
Vanha 31.07.2014, 18:39
GrapL GrapL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.09.11
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Puska-suska Näytä viesti
Onko kenelläkään tietoa paljonko lämpöjen tulisi ylipäänsä nousta? Itsellä sama homma. Kaikki vakiona, 1.0L kone ja tyhjäkäynnillä hyvä jos lämmöt nousee 1/5 asteikolla.

kyllä sulla on varmaa sitte termostaatti otettu veks? puhaltaako ees kuumaa kunnolla? jos puhaltaa lämmintä hyvi nii sit luulen et sun mittari on sökö.

lähes kaikkiin autoihi pätee sääntö et puoleen väliin lämpömittaria on normilämpö, poikkeuksia tietty on. Mut ainakin meidän 1.3 ja 1.0 suskat on puolivälissä ollu aina ja silloin vasta saa kunnolla kuumaa tulemaan puhaltimesta.
Vastaa lainaten
  #1766  
Vanha 31.07.2014, 19:28
topeho topeho ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.06.14
Sijainti: oulu
Viestit: 67
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Kokonaisena vaiko osittain purettuna? Osittain purettuna,ilman keulapalaa,ovia ja sisustaa niin olisko jonkun 100-120kg ja kokonaisena varmaankin vähän alta 200kg:n,kahdestaan sitä nostaa silti.
Ok. Kiitti tiedosta. Eli miesvoimin nousee ainaki kokonaan purettuna

Eihän tuossa 1.0 f10a pääse männät lyömään venttiileihin jos sattus remmi katkiaan
Vastaa lainaten
  #1767  
Vanha 31.07.2014, 20:52
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja topeho Näytä viesti

Eihän tuossa 1.0 f10a pääse männät lyömään venttiileihin jos sattus remmi katkiaan

Tosta tulikin mieleen :

G13A
The SOHC 8-valve G13A has a non-interference valvetrain design.

Tarkottaako toi just sitä ettei venttiilit osu mäntiin vaikka remmi menee poikki ? Vai oonko ymmärtänyt jotenkin täysin väärin
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #1768  
Vanha 03.08.2014, 12:56
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Joo ihan oikein älytty.

Interference engines: when the timing chain/belt breaks,the pistons WILL hit the valves and bend them.

Non-interference engines: when the timing chain/belt breaks,the pistons WILL NOT hit the valves and bend them.
Vastaa lainaten
  #1769  
Vanha 03.08.2014, 17:40
MiKo:n Avatar
MiKo MiKo ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 03.06.06
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 1.563
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Eikös Mersun ohjausvarret käynyt satulanpulttien alle,Onks toi sit ihan tieliikenne kelpoinen ratkaisu???

Kannattaa googlettaa "mercedes steering arms suzuki"

V8 380SE 1984-85
V8 380SEL 1981-83
V8 420SEL 1986-91
V8 500SEL 1984-85
V8 560SEL 1986-91
300SD Turbodiesel 1981-85
300SDL Turbodiesel 1986-87
300SEL 1988-91
300SE 1989-91
350SDL Turbodiesel 1990-91
350SD Turbodiesel 1991
V8 380SEC 1982-83
V8 500SEC 1984-85
V8 560SEC 1986-91

http://i664.photobucket.com/albums/v...g/101_3660.jpg

http://i664.photobucket.com/albums/v...g/101_3662.jpg
Niin onko? Onhan nuo kyllä tehdastekoiset osat ainaki..
Vastaa lainaten
  #1770  
Vanha 04.08.2014, 16:57
Puska-suska:n Avatar
Puska-suska Puska-suska ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.10
Sijainti: Helsinki, Veräjämäki
Viestit: 101
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GrapL Näytä viesti
kyllä sulla on varmaa sitte termostaatti otettu veks? puhaltaako ees kuumaa kunnolla? jos puhaltaa lämmintä hyvi nii sit luulen et sun mittari on sökö.

lähes kaikkiin autoihi pätee sääntö et puoleen väliin lämpömittaria on normilämpö, poikkeuksia tietty on. Mut ainakin meidän 1.3 ja 1.0 suskat on puolivälissä ollu aina ja silloin vasta saa kunnolla kuumaa tulemaan puhaltimesta.
Vaihdoin termostaatin ja sillähän ne lämmöt nousi. Vanha termari oli kiinni-asennossa pikkasen raollaan minkä takia ei ihan normaaleihin lämpöihin asti noussut. Lämmintä kuitenkin puhalsi ihan reilusti talvipakkasillakin.
__________________
Suzuki SJ410 -83
Vastaa lainaten
  #1771  
Vanha 09.08.2014, 18:12
Peuhu:n Avatar
Peuhu Peuhu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.11.06
Sijainti: Tyrnävä, Finland.
Viestit: 141
Perusasetus

Sj 410 vaihdelaatikko jumii neloselle


Mikähän alkoi vaivaamaan suzukin päälaatikkoa, kun nelosvaihteelta ei meinaa saada vaihdetta alaspäin tai vapaalle. Autohan on sj 410 vuosimalliltaan -82 ja laatikko on nelilovinen, ajokilometreistä ei ole tietoa. Laatikkoöljyt on ok.
Vastaa lainaten
  #1772  
Vanha 10.08.2014, 13:12
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Onko Swiftin G10 TBI ja G13 TBI ruiskut samanlaisia?
Pitäs keksiä joka letkulle paikka tai tulppa, mutta löydän netistän manuaaleja vain G10 TBI:lle.
Vastaa lainaten
  #1773  
Vanha 12.08.2014, 16:25
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Suttasin pari kuvaa.

Ruisku on tietääkseni -90 1.3L Swiftistä ja siinä on pari "ylimäärästä" paikkaa letkuille.

Bensan tulo ja paluu on selkeä, sekä MAP-anturille löyty viisto putki manuaalien perusteella. Toistaiseksi outoja on numero 1-6.
1 selvis sen verran, että ne on yhteydessä toisiinsa ku puhaltelin ja tulppasin. Muihinkin menee ilmaan, mutta tuntuu tulevan pihalle kaikkialta.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_0749.JPG‎
Views:	1148
Size:	126,6 Kt
ID:	51537   Click image for larger version

Name:	IMG_0750.JPG‎
Views:	213
Size:	141,8 Kt
ID:	51538   Click image for larger version

Name:	IMG_0751.JPG‎
Views:	878
Size:	134,4 Kt
ID:	51539  
Vastaa lainaten
  #1774  
Vanha 12.08.2014, 21:21
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

3 ja 4 voiis olla läppäkotelon nestekierto.

5 tai 6 jarrutehostin.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #1775  
Vanha 13.08.2014, 14:18
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

1. vois olla "tyhjäkäynti moottori/ryyppy" ohjaa lisäilmaa kaasuläpän ohi onks toi nyt sitten lyhenteeltä IAC
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 23:09 (GMT +2).