Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #176  
Vanha 22.06.2014, 16:20
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Kyllä, taitaa tuolla pärjätä muutaman taivutuksen kanssa.
Vastaa lainaten
  #177  
Vanha 09.07.2014, 20:58
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Loma käynnissä. Ajattelin että moottorikehikosta on hyvä aloittaa. Kaks täyttä päivää ny vääntäny ja tässä etenemä. Kuvia ei ole kerenny ottamaan enempää.

Olisko noin puolet moottorikehikosta tehty, pääasiassa aika menny ihmetellessä kulmia ym. Biltema ryppymeisteri toimii ku saksan peli. Puuhasin tälle lestille siihen apulestin ja se auttaa.

Kehikosta oli pakko tehdä pultattava, muuten ei onnistunu meikältä. Tulipellin läpi sivuilta menee putket koelaudan taakse tulevalle poikkiputkelle ja sitä kautta a-pilareille. Kehikon vaakaputki pultataan hieman vahvistettuun tulipeltiin, vai mikä se on, kuitenki se minkä takana on pyyhkijäkoneisto. Vaakaputken päät on 45ast että saranat mahtuu. Kehikon etupää tulee vahvistettuun koripalkkiin pulteilla. Iskarille ja jousenpedille tulee jonkunlaisia triangulaatiotioita. Aika älytön monella tapaa, mutta kivaa harjoittelua tämä on.

Säkällä tuli tuo putki tuosta reiästä, kolmen pellin läpi. Hieman ihmettelin kyl et onnistu noinkii.



Toinen keskiputki uupuu, teen istutukset niille tuossa pukkien päällä.



Viikon päästä touhotus keskeytyy n. Viikon reissuun Vienan-karjalaan. Kahdella melko vakiolla Jeepillä mennään.
Vastaa lainaten
  #178  
Vanha 10.07.2014, 17:49
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Kuvia tältä päivältä.

Pelti mahtuu kiinni.









Vastaa lainaten
  #179  
Vanha 10.07.2014, 18:08
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Asiallista, Tsemppiä rakenteluun.
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #180  
Vanha 10.07.2014, 19:33
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Kiitos! Tsemppi on aina tarpeeseen.
Vastaa lainaten
  #181  
Vanha 11.07.2014, 08:09
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 917
Thumbs up

Hyvän näköistä puuhastelua
__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten
  #182  
Vanha 12.07.2014, 23:47
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.358
Perusasetus

Kaima, moottori ei mahu enää pois ilman rälläkkää, muokkaa tota poikittaista putkea ihan tulipellin iholle.
Vastaa lainaten
  #183  
Vanha 13.07.2014, 04:22
Late_:n Avatar
Late_ Late_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Hamina
Viestit: 979
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Kaima, moottori ei mahu enää pois ilman rälläkkää, muokkaa tota poikittaista putkea ihan tulipellin iholle.
Tuollahan luki että se kehikko on pultattava..
Vastaa lainaten
  #184  
Vanha 13.07.2014, 09:30
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Late_ Näytä viesti
Tuollahan luki että se kehikko on pultattava..
Niinpäs näköjään lukeekin, pienessä hönössä kun katteli ni ei ihan kaikkea huomannu.
Vastaa lainaten
  #185  
Vanha 13.07.2014, 15:12
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Jep, pultattava.
Vastaa lainaten
  #186  
Vanha 13.07.2014, 18:45
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Mikäs virka tuolla kehikolla on?
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #187  
Vanha 13.07.2014, 19:27
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
Mikäs virka tuolla kehikolla on?
Tukee ja vahvistaa kuin k..pä wanhaa ihmistä ??
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #188  
Vanha 14.07.2014, 18:59
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Joo, tukee ja vahvistaa koria, kiinnityspisteitä tulee useita. Ekana teen pääkehikon loppuun ja sitten korivahvistukset/kiinnitykset.
Vastaa lainaten
  #189  
Vanha 04.08.2014, 22:04
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Lomalla nukuttiin ja mentiin eteenpäin.



Sinnepäin hahmollaan

Takapenkin tilat:

Iskareiden paikka:


Tuohon jäi. Takapuskuri hahmotelma näyttää hirveälle vielä, mutta sitä vielä vähän leikkaillaan ja taivutellaan.

Mm. Muutama kolmiotuki puuttuu vielä. Seuraavaksi koriinkiinnitykset, kotelot iskareille, katon läpiviennit, pultattava kattoteline ja tarakka varapyörälle +2xjerrylle.

Tänään tilasin longarmit eteen, päädyin pitkän pähkäilyn jälkeen kokeilemaan radius arm tyyppistä settiä ihan sen takia että aika ei ehkä riitä nelilinkki short-/midarmien kunnolliseen modifioimiseen.Chromo varret ja Currien johnny joint/polyuretaani nivelillä.
Vastaa lainaten
  #190  
Vanha 05.08.2014, 10:37
jukkan jukkan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.09
Sijainti: Lpr
Viestit: 119
Perusasetus

Siistiä työtä on ja tukeva tulee kyl. Kuinka paljon tulee lisää painoa ?
Oletko ajatellut, miten kevennät autoa. Tai lisäät tehoa ?
Omana kokemuksena se, että kun poistin hj tojotasta n. 150 kg, niin auton ominaisuudet paranivat.

Viimeksi muokannut jukkan : 05.08.2014 10:49
Vastaa lainaten
  #191  
Vanha 05.08.2014, 13:21
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Painonlisäyksestä olen miettinyt seuraavaa: Pelkät reissukamat painaa paljon, kehikon kanssa kori tulee kuitenkin kestämään nipussa paljon paremmin.

Eli painoa tulee vakioon verrattuna aivan väkisin lisää. Katto ja takahäkkyrät tulee irrotettavat että ei tarvi aina raahata.

Lasken metirit putkista kuhan valmis niin sit saa sen painon.

Pakoputki, suutin, imuilma muutoksilla toivottavasti 10-20 muulia lisää.
Tiheämmät välitykset tullee auttamaan.

Karkee veikkaus että ainakin 300kg on vakioo painavampi näillä renkailla, vinssillä, panssareilla, tuplaakuilla ja putkihäkkyrällä.

Painoa voisi tiputtaa kuitusella konepellillä, aluvanteilla, vinssinarulla...
Vastaa lainaten
  #192  
Vanha 06.08.2014, 09:05
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.521
Perusasetus

Todella asiallista työtä! Kaarista voisi veikata että jotain vauhtilajejakin on mielessä? Lisääntynyttä painoa voisi parhaiten kompensoida 258:sin kampuralla ja veiveillä
Vastaa lainaten
  #193  
Vanha 06.08.2014, 11:55
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Hienoa työtä!


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jukkan Näytä viesti
Siistiä työtä on ja tukeva tulee kyl. Kuinka paljon tulee lisää painoa ?
Oletko ajatellut, miten kevennät autoa. Tai lisäät tehoa ?
Omana kokemuksena se, että kun poistin hj tojotasta n. 150 kg, niin auton ominaisuudet paranivat.
Jeepissä on se hyvä puoli että auto on kevyt, ja koneessa on jo valmiiksi tehoa ja vääntöä toisin kuin tojotassa Ei vaan, aina se painonsäästö muuten on ihan paikallaan, mutta toisaalta lähtöpaino tosiaan on aika alhainen - vakiokuntoinen 4.0 koneella oleva XJ automaattilaatikolla painaa vain n.1500kg +/-50kg.

Koneessa on vajaa parisataa heppaa ja kolmisensataa vääntöä. Tiheillä perillä ja isommilla renkailla se jaksaa ihan oikeasti mennä vielä pari tonnia painavana aika hyvin kiitos alhaalta vääntävän koneen (80% väännöistä käytettävissä n.1200rpm kohdilla). Lisäteho ei sinäsnä koskaan ole haitaksi, mutta normaalit ajot tuolal pärjää jo vakiokoneellakin oikein mukavasti. Ei ainakaan itsellä tullut tunne, että olisi puutunut 35" renkailla ja 4.88 perillä oikeastaan ikinä (auto punnittuna ajokunnossa oli 1900kg). Ei tuo toki mikään kasikone ole että hiekka tai muta lentää urakalla kun vähän polkaisee.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 06.08.2014 12:00
Vastaa lainaten
  #194  
Vanha 07.08.2014, 23:06
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

3.55 väleillä 32" tuumasilla ja pirunmoisessa kuormassa viime syksynä kärry ei tuntunut enää virkeälle. Asiaa haittasi lisäksi erinäiset pikkuviat koneessa. Nyt tulee 4.88 kolmekolmosilla. Stroker kyllä hiipii silloin tällöin mieleen, mutta kun pitäis luotto pysyy itellä koneen kestävyyteen, että uskaltaa vielä reissuihin. Pysyköön stroukkaus vielä poissa kuvioista

Pikkuhiljaa pitäis ruveta keräilemään wj jarru/ohjaus osia. Rusty's ja Clayton möis valmiita kittejä mutta hinnat maahantuotuna 2k pinnassa. Toisaalta erikseen tilailtunakin rahdit pomppaa ylös.
Vastaa lainaten
  #195  
Vanha 08.08.2014, 09:16
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Varmasti tuntuu XJ 3.55 /32" yhdistelmällä puutuneelta, kun ZJ 5.9 koneella 3.73 / 32" tuntui aika väsyneeltä Mulla on nyt ZJ:ssä 4.56 välitykset 32" renkailla ja on ok. XJ:ssä 33" renkaille ehdottomasti 4.88:t jos polttoainetaloudellisuus (= matalat kierrokset maantiellä) ei ole prioriteetti 1.


WJ jarru- ja ohjaushilppeet kannattaa ehdottomasti laittaa, jos vain budjetti antaa myöden. Parantaa sekä ohjausta että jarruja huomattavasti. Älä sitten lähde pilaamaan ohjausta Chevyn järeämmillä raidentangonpäillä inverted-T tyyliseksi, missä on keskellä aina vähän "tyhjää". Cross- overina ohjaus on aika lailla niin hyvä kun voi jäykkäakselisessa olla, eikä mitään tyhjää kohtaa ohjauksessa tunnu.. Ollut omassa autossa suurin yksittäinen parannus ajettavuuden osalta.

Itse ostin satulan pidikkeet täältä romikselta (en muista oliko Southwesttrade:stä vai USA varaosat Koskiselta), tehdaskorjatut satulat tilasin Rockautosta, samoin palat. Jarruletkut on Quadratecistä (riittävän pitkät metallipunosletkut), raidetanko & välivarsi on S355- luokan ainesputkesta kiertetty WJ:n raidetangonpäille (minulta löytyy vasemman käden kierretappi tarvittaessa "vuokralle"), raidentangot käännetty yläpuolelle Goferit:in holkeilla (voinee sorvata itse jos välineet löytyy), panhardi on JKS:n DIY- versio. Pyörännavan ja knucklen väliin tulevan 1/4" (6mm) spacerin tein itse, tosin rasiaterällä pylväsporakoneessa sahaten ei saanut riittävän hyvää. Olisi pitänyt tehdä pari milliä alamittaisella terällä, heppailla kiinni knuckleen, ja vingulla ajaa reuna tarkasti kohdalleen. Taitaa nuo tehdastekoiset spacerit olla CNC- tai laser- leikattuja.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 08.08.2014 09:19
Vastaa lainaten
  #196  
Vanha 08.08.2014, 11:02
jukkan jukkan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.07.09
Sijainti: Lpr
Viestit: 119
Perusasetus

- Jeeppi on tosiaan suht. "kevyt", ( itsekantava kori - eurooppalaista suunnittelua..). Käytännössä ne kilot ei niin tarkkoja ole, kun vaan on se paino toimivassa suhteessa jousituksen ominaisuuksiin, välityksiin ja moottorin tehoon. Tässä projektissa näyttää olevan jousitus, joka soveltuu isommillekin painoille.
--- mutta esim. se vanha tojota toimi vanhoilla lehtijousilla ja sillä teholla, kevennettynä hyvin. Ja Ylipainoisena oli vaarallinen ajaa. Kevennys oli halpa viritys, muuten en tojoa rakennellut, kun se ruosteen määrä oli niin tyrmäävä...

Viimeksi muokannut jukkan : 08.08.2014 11:11
Vastaa lainaten
  #197  
Vanha 08.08.2014, 11:44
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Niin...kevyt on lähtökohta joo. Sit kun vähän rakennellaan niin esim. tällainen on tulos (offroad oulun punnitustapahtuma)

Marko Jeeppi Cherokee XJ 38” creepy ½ tankkia polttoainetta? Täys safarivarustus, paino 2489 kg
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #198  
Vanha 08.08.2014, 13:11
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Laitetaan tavoite: 2200kg kaks ukkoo kyyissä täysissä outback survival varusteissa
Vastaa lainaten
  #199  
Vanha 08.08.2014, 13:39
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.262
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja koira Näytä viesti
Laitetaan tavoite: 2200kg kaks ukkoo kyyissä täysissä outback survival varusteissa
Ala äkkiä karsia painoa pois jos tohon meinaat päästä...
Vastaa lainaten
  #200  
Vanha 08.08.2014, 13:44
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

2200 olis varmaan siedettävä vielä. Markolla on jeepissä HDJ:n akselit, dieselkone, turvakaaret ainakin takana, tukevia panssareita edessä ja takana varmaan oli rampit/maastotunkki ja sellaista kyydissä.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
cherokee, expedition, jeep, venäjä, xj


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
XJ murrosremppa Dethlock Tekniikka & Jutustelu 33 08.05.2012 09:49
Ostettu XJ:n takavalo Pekka.j O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 10.06.2011 18:30
Ostetaan xj korotus jeepchero O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 04.10.2009 21:40
Ostetaan xj:n paisuntasäiliö kaistapää O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 02.10.2009 08:07
o: xj:n vetokoukku timppa253 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 07.03.2007 09:26


Sivu luotu: 09:35 (GMT +2).