|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#226
|
||||
|
||||
onkos kukaan onnistuneesti vaihtanut tehostimen letkuja mersukoneiseen.. (2.7 crd) porukoitten autossa orkkis letku pumpulta ropellille on jo pitkään tihkunut öljyä sotkien koneen kylkeä ja haisten inhottavasti siitä johtuen, ehjään ajateltiin vaihtaa mutta... bensakoneiseen letkua kyllä löytyi muuta eipä oikein helposti diisseliin joten pakko oli marmoritiskiltä hakea korvaava osa, melko kallis, hinta yli 10 kertainen rokkiauton v8 version letkuun nähden...
no kuiteskin, uusi letku ja kaikkea, hyvä että vuoto lakkaa, se uus ei tosin kestänyt kun palan matkaa ajoa tallin ovelta kun paukahti putki irti nipasta, sitte oliki vähän enemmän öljyä koneen päällä... asennusvirhe kuulemma ja uus tilalle mutta kun en kerran osaa niitä nippoja oikein laittaa niin ystävällisenä asensivat siellä tiskillä ne nipat valmiiksi, se oliki sitte paljo paremmin asennettu kun ei päässy edes sieltä tallista ulos sillä letkulla ku jo putki (ja öljyt) lenteli taas, oikein asennettu ja lyhyempi kesto kun mun väärin asentamalla ei viitsitty enää edes yrittää vaan meinattiin että laitetaan se vanha letku takasin, se ainakin kestää vaikka vähän tihkuaa mutta kun rahaa oli jo palanut enemmän kun tarpeeksi paskoihin letkuihin niin soitto tiskille aiheutti jeepin viennin hinurilla autokeskuksen pajalleen ja nyt auto on sitte ollut pari viikkoa siellä ilman sen suurempaa edistystä... |
#227
|
||||
|
||||
Do dii itsellekin tuli nyt hommattua tuolainen jeep wj 4.7 v8 vuosimalli 00. Valmiina oli 2 tuuman korotus ja uuden malliset mutikat..autolla.on kyl mukava ajaa toyotan jälkeen letkeä meno ja tässä on myös ne hydralliset lukot..onko normaalia et kierokset pomppaa 2000 kun kylmä käynistää mut sitten se tasottuu??
|
#228
|
||||
|
||||
Käynnistys ongelmia
Moro!
Vein Jeepin tiistaina maalarille (ajamalla), väri päälle ja uuni 70*C. Aamulla kun maalari laittoi virrat päälle, kaikkien mittareiden viisarit tappiin ja takas nollaan. Kun laittaa virrat päälle niin heti alkaa jäähdyttimen tuuletin pyöriä, moottorin varoitusteksti palaa. Ajonestonvalo ? palaa (avaimenkuva), sammuu kun alkaa startata mutta syttyy heti uudestaan. Pyöittää, mutta ei käynnisty. Saako tuota ajon estoa nollattua tai ohitettua, ettei tarttisi Jeeppiä (maalaria ) koyden jatkoksi laittaa .
__________________
Autot tykkää kun niillä ajetaan.. Tis is in tires, ja näillä mennään... |
#229
|
||||
|
||||
Infotaulu skulaa. Radio pyytää kuitenkin koodia. Onko tietoa miten sen voisi nollata tms.?
|
#230
|
||||
|
||||
Vain koodilla!! Jos sitä ei ole, niin se pitää selvittää, sitten kun radio on taas toiminnassa, sitten sen koodauksen voi ottaa pois käytöstä (tämä tosin riippuu mallista, pystyykö)...
__________________
Killing time is not murder |
#231
|
||||
|
||||
edeleen jeeppi makaa pajalla yhen letkun takia, nyt tosin siellä on keksitty viaksi hydraulinen flekti, se on yhtäkkiä rikki nyt kun ei uudet lekut kestä niinku vanha kesti...
52079988AA numerolla tarvis nyt löytää semmone ropelliyksikkö, ja kun niitä ei enää tehdä vaan uudet on AC loppuisella numerolla niin niitä varten pitää vaihta johtosarja 52080135AB että saa sopiin... onkos muut nyt noiden kanssa touhunneet vai vieläkö yhtä hiljaista on siinäkin saralla... |
#232
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Killing time is not murder |
#233
|
||||
|
||||
Äääh, tarkistin ja olikin pelkkä sähköflekti :-(
__________________
Killing time is not murder |
#234
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuskinpa Sveitsissä alun perin rekisteröidyn, Virosta ostetun auton radion koodia saa selvitettyä... |
#235
|
||||
|
||||
Saa, miks ei sais, soita mulle, kerron toimintakuvion....
__________________
Killing time is not murder |
#236
|
||||
|
||||
Joo, ihmetyttää toki kuinka se letkun vaihdolla edes rikkuu mut käytetty tars löytää, ne kun näkyy ainaki ebayssä olevan reilun tonni halvempia ku uudet
|
#237
|
|||
|
|||
Sanokaas joku kun en haulla tai googlella löytäny selekiää vastausta mikä on korkein rengas jonka saa WJ:hin muutoskatsastettua? Tai toisinpäin kysyttynä saako 235/80 R17 renkaat leimattua?
|
#238
|
||||
|
||||
32" renkaat ei ainakaan mene, eikä 265/75 R16 tai 235/85 R16. Muistaakseni halkaisijaltaan suurin tehdaskoko on 245/70 R16, siitä voi sitten STRO- taulukoista katsoa mikä on siitä +51mm.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#239
|
|||
|
|||
Hiivatti, mersukoneisesta ilmastointi lopetti toiminnan, aineet lisätty, sulakket katottu, releet vaiheltu ristiin, kytkimen välys katottu, voiko sitä 3-napasta paineanturia jotenkin jollain jumpperilla huijata et näkis onko vikasiinä ? VM koneisessa ilmastointi OK mutta syylärin perhana vuotaa kuin pieni eläin, ostaessa tietenkään mitään koeajoja tehty (oli rikki) ja kun kiiruskin tuli niin tehtiin koeajo Sortavalaan :-)
|
#240
|
||||
|
||||
Siis eikö kompura lähde pyörimään ollenkaan? Kytkimen välys katsottu, mutta onko koitettu suorasyötöllä että kytkeekö se kun annetaan virtaa? Akulta hyppylangalla 12V magneettikytkimen piuhaan ja tarvittaessa maadoitus, kuuntele/ katso naksahtaako.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#241
|
|||
|
|||
Juu ei oo suoraa viel tarjottu, tuo konehuone hiukka ahtaan olonen et jotain vissii purettava jos meinaa kompuralle päästä :-)
|
#242
|
||||
|
||||
tulipaha hommattua tollanen wj koppanen jeeppi mersun koneella ja pienia suunnitelmia mielessa auton suhteen. pyöräat vaihtu heti 31x10.5 r15 siin ja korotus sarja sekl ohjelmointi seuraavana listalla.
mahtaako kellään olla vinkkiäl mitäl kautta rough countryn 4" alustasarjaan sais tuv paperin ? kahen tuuman satseihin saa kyllä mutta .... ja juu voihan sitä laittaa kahen tuuman jouset ja koroblokit mutta menee hirveeks säätämiseks |
#243
|
|||
|
|||
Tuli hommattua pluutuuth mokkula OBD:hen... Pitäs päästä testaan sitä Jeeppiin, mut minkähän luukun takaa se liitin mahtaa autosta löytyä?
__________________
-MMC- |
#244
|
||||
|
||||
Eikö se siinä kuskin vasemman jalan potkupaneelissa ole
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#245
|
||||
|
||||
^- siellä se pitäisi ainakin standardin mukaan olla..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#246
|
|||
|
|||
Kyselin tuossa wj kokemuksia ketjussa ohjeita kutos nelikon ostoa koskien, mutta kokeillaan jos täällä joku vastaisi. Onko jeepeissä ns "normaalia" pieni jurina maantiellä yms hiljemmässä ajossa missä sellaisen nyt voi edes kuulla? myyjän mukaan on ja kuulemma niin vähäistä ettei normaali jeepinmyyjä näistä edes mainitsisi???.
|
#247
|
||||
|
||||
Kyllä ne monesti peristään jollottavat, mun vähäisellä kokemuksella. Jostain maGnesiumkuorista höpisevät Jeep ukkelit
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#248
|
|||
|
|||
Tässä olis aika kattava ostajanopas tuolta rapakon takaa. Toivottavasti ei englannin kieli tuota ongelmia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 4.0l I6 -99 MMC |
#249
|
|||
|
|||
Nysse se keksintö tuli siitin pemohtista, kaikki 5 käytetty ylhäällä ja tiivisteitä ja sisuskaluja vaiheltu, konetta ei irroteltu, tein välissä konnun Jeep synnyttömöllä huoltoluukun. Halpaa kuin saippua, ei menny ihan 2 tonnia ees, ilmastointi kettuilee edelleen, relepoksilta hyppyjoholla kompura lähtee nöyrästi päälle ja putket kylmenee komiasti. Ai että kun olisi pari vuotta vanhempi ni olis painekytkimet 2:lla joholla.
|
#250
|
|||
|
|||
Tulipa käytyä yhtä WJ jeeppiä koeajamassa tänään.
Jotenki oli kohtuu levottoman olonen ajoltaan, toki se voi johtua rengastuksesta. Suurin asia mikä jäi häiritsemään ja oikeastaan siirsi osto-aikeita oli voimansiirrosta kuuluva ujellus 80-100km/h:n vauhdissa, toinen oli aikamoinen paukkuminen ja semmonen vastustaminen vasemmalle jyrkästi käännettäessä. Auto oli Quadra-Drive lootalla. Mikähän moisen voisi aiheuttaa?? |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Unimoggeja ja jutustelua aiheesta | pee | Tekniikka & Jutustelu | 693 | 24.09.2020 09:37 |
Myyty jeep grand cherokee wj korotuspalat ja iskarit | jämtilaika | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 13.11.2013 10:11 |
jeep wj simpukka? | pikkujussi1 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 24.02.2013 18:52 |
Ostetaan Ostetaan Jeep WJ 2" korotuspalikat ja spacerit! | Jeepp | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 03.10.2012 20:34 |