|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
Lainaus:
muistakko minnepäin simpukan kääntövarsi törrötti kun ratti oli keskiasennossa...ylös vaiko alas ? tuo määrää renkaiden kääntösuunnan. |
#27
|
|||
|
|||
muistaakseni kokeiltiin eri asentoihin tuota vartta saaha, nutta ei vaan kääntö riittäny niin että ois sopivaks saanu, toyon simpukan muokkasin samalailla ja tuntu toimivan, kohta saa tän ns. lapsuuden projektin käyntiin potkaista uudelleen,onhan tuosta kohta 5vuotta kun viimeks koskenu koko laitteeseen
|
#28
|
||||
|
||||
täytyy tuota simpukka asiaa viikonloppuna hieman tutkia ja mittailla kun se omegan simpukka kuitenkin hyllystä jo löytyy. En nyt ulkoo muista kuinka tuolla oli tilaa, mut mahtuuko toi kääntövarsi oleen alaspäin ja riittääkö kääntövarren tangon liikeradat ja nivelien kulmat silloin?. Vakionahan se törröttää ylös.
|
#29
|
|||
|
|||
Ja muutenkin kannatan tota jojotaa kun miettii mitta suhdetta valpin ja jojotan välillä luulis että toy kestää paremmin kun suuniteltu isoon autoon, kumminkin suht. isot renkaat ja pahat paikat missää simpukka aika kovilla (ainakin omalla ajotavalla)
Ainot osat mitä voi toyjosta ottaa on bj peilit ja hj simpukka. Viimeksi muokannut VOLIATTI : 20.03.2014 20:48 |
#30
|
|||
|
|||
Laitoin tosta toyjon simpukasta kuvia profiiliin, aika huono kuvauksen kohde kun on hyvin piilotettu tonne rungon sisään
|
#31
|
||||
|
||||
Lainaus:
hitaasti etenee, uuden laturin sais soviteltua paikalleen, lyhennettyä takakardaanin laippaa (autto yllättävän paljon kulmien pohjaamiseen). Ikävä asento kökkiä apparinpenkillä nuppi konehuonees kun tuota laturia sovitteli. Sähköjä tuli lisää perattua ja taitaa olla helpompaa alkaa vetään uusiks piuhoja, kun on kaikennäkösiä hyppyjohto viritelmiä+ muita ylimääräsiä johtoja auto täynnä. Jarrut sain ilmattua huomattavasti paremmiksi. Oli rohkeutta heittää kilvet päihin ja käydä testaamas valtavia maantie ominaisuuksia. Ei varmaan ole tarkotettu paljoo yli 70 vauhteihin tätä laitetta Aurauskulmis taitaa olla edes pientä sanomista kun tuntu vänkäävä vähän puolelta toiselle... Kannonnosto työmaalla mettäs tuli pyörittyä ja kyllä toi tuntuu vaan yllättävän ketterästi liikkuvan. |
#32
|
|||
|
|||
ite suosittelen hj simpukkaa,renkaat on 36x12.5/15
ja näillä renkailla 130km motarilla on ihan ok vauhti tasaantuu 100 jälkeen tosin ohjaus muutettu pois kahelta ohjausvarrelta eli 1kpl ohjausvarsi ja raide tanko tasaa meinaan vähän tota renkaiden voblausta |
#33
|
||||
|
||||
No niin! Viime ajat on lähinnä ajeltu ympäri metsiä ja aavistuksen myös maantiellä. Kelit on ollu niin kelpoja että on pakko ollut kerätä hiukan maileja alle Pikku päivittelyjä on myös tapahtunut, eturiippujen väliin sain tehtyä holkit ja jousen puslien väliin muoviprikat. Näillä muutoksilla autolla pystyy ajelemaan 100 km/h ilman pelkoa tieltä suistumiseen. Taakse jousen kumipuslien tilalle sorvailin POM-muovista puslat, oli vanhat kumipuslat entisen oloiset. Eikä muutosta ainakaan huonompaan tapahtunut. Takapäätä laskin noin 30mm jousien etupäästä, kardaanin kulma parani sekä ajettavuus tais taas pykälän kehittyä parempaan suuntaan. Sähköjä on perattu siihen malliin että kaikki alkaa oleen kunnossa, paitsi jakolodjussa oleva kytkin joka ohjailee sitä nelivetoa ja hitaan puolen merkkivaloa. Täytys saada sitä hiukan kiristettyä/lähemmäksi. Sitä varten käsijarrun kilpi pitäis purkaa, ja se saa odottaa siihen asti että lavan saa irrotettua rungolta. Niin ja jarrut alkaa oleen aika priimat, kengät täytys vaan uusia kesän mittaan kulumisen takia. Uuden kitkapinnat vai löytyykö jostain sopivia kenkiä?? Pääkaarista sain kuvat tehtyä ja aattelin kysyä jostain CNC-taivutus pajalta tarjouksia. Toisaalta kunnon oma taivutinkin kiinnostais, tuolla Biltemalaisella ei tuon yhden ketjun mukaan vissiin hirveitä tehdä.
Viikko takaperin tuli päästeltyä aika kivikkoista ja kantosta metsäkoneuraa ja täytyy sanoa että on toi ihmeen maastokykynen laite tuollain lähes vakiokuntosena. Usko meinas loppua monesti mutta kyllä toi vaan mönki meneen, tuntuu aina joku pyörä osuvan kiven/kannon päälle. Keulan saa sovitettua sopivaan väliin, niin perä tulee mukana sitten kuinka vaan, väliin aika villin tuntusta. Autossa ei tietenkään mitään vinssiä/taljaa/tunkkia tms. ollut joten ihan hyvä että eteni, kävelymatkaa traktorin hakuun olis ollu riittävästi Yllättävän ketterä on kyllä, huutaa vaan sitä ohjaustehostinta että säästyy omat nivelet. Kaikin puolin tuntu että toi kulkee paljon notkeemmin ja kevyemmin tuon pahan runnomisen jälkeen, tais hakee akselit lopullisen paikkansa Täytyy vielä odotella että kurakot sulaa kunnolla niin pääsee tuon upottaan kunnolla Takapään jouset sais olla ehkä pykälää löysemmät, sitten tosin toi kantavuus heikkenee. Tarkotus olis toi pitää kuitenkin 8-hengen autona. |
#34
|
|||
|
|||
Mitäs tälle kuuluu
|
#35
|
||||
|
||||
Pikku hiljaa edistyypi, täytyy korjailla maastoajelujen aiheuttamia vaurioita välis lisäillään kuvia kun keritään ja jotain merkittävää tapahtuu, tuppaa noi viraapeli hommat haukkaan aikaa viikonlopuista. Niin juu ja täytys tuota Blazerin rohjoo lyödä hieman iskuun aina välis jos sitä hukkailis pois.
Osaakos joku heittää taakse pinionin stefan kokoo, tai olisko perus 240 vollen stefa lähellekään? |
#36
|
||||
|
||||
kanto nappas tuonne puskurin kolmion väliin kun pikkasen lipsahti sivusuuntaan ronskilla kaasun käytöllä, ja toinen pyöri pohjan alla, jotain kiviäkin aikasemmin kolisi pohjas. Lopputuloksena kierot raidetangot, hukkunu jarruputki, vääntyneet iskarin alapäät ja iskari edessä. Kardaanin ristinivel takaa otti vähän kipiää ja alkoi pinionin stefa vuotaan, niin ja toisen etujousen kaikki välipannat repes irti. Korjataan ne niin pääsee jatkamaan muita kohteita etiäpäin
|
#37
|
|||
|
|||
Lainaus:
Jamantilta löyty L3314:sen perään sopiva, liekkö C202:ssa sama. 1 x STEFA, FSJ, AMCJ0998092 (AMCJ0998092) = 12.10 eur |
#38
|
||||
|
||||
kerkesin jo 240:n stefan tilaileen, täytyy hommata toi jos ei tuo tilattu sovikaan. Kai tuossa c202s ja valpis samat akselien kuoret ja akselit on kuiteski.
|
#39
|
||||
|
||||
Jotain edes vähän näkyvää saatu tehtyä. Taakse runkopalkkien paikkaamista,
Olis kyllä kovasana kun viittis tuon purkaa kunnolla ja puhaltaa läpi. Tuppaa vaan noi liikaa puretut jäämään myös kesken Koppi täytyy joka tapaukses katkasta ja nostaa lavaosa pois rungolta että sen saa edes välttävästi paikattua ja suoristettua. Samalla vois tuolle takaosan rungolle antaa hiekkaa... imukotelon alotus (putsari ylös katon päälle tietenkin ) ja pari yleiskuvaa montulta päin. On kyllä ollu oikeen suunnittelun kukkanen toi orggis ilmansuodattimen sijoittelu. Etummaiset pultit on aikas ikäväs paikas ja koko kotelo ylipäätään, eikä asiaa helpottanu toi oma viritelmä kun joutuu vähän pidempien pulttien kanssa vielä leikkiin. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään volvo c202 | SAMROCK | O/M/V Ajoneuvot | 19 | 10.09.2012 13:16 |
Annetaan volvo c202 | jeepisti | O/M/V Muut | 0 | 22.08.2009 19:10 |
volvo c202 | tjl | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.10.2007 17:48 |
Volvo C202 ? | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.03.2006 17:19 | |
M:VOLVO C202 | O/M/V Muut | 0 | 11.10.2005 19:42 |