Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 18.03.2014, 18:43
HannuN HannuN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.09.05
Sijainti: N/A
Viestit: 519
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
En muista oliko A vai B omega mistä tein ekan koe vedoksen 3314:jään ja se teki semmosen tempun kun käännät oikealle niin renkaat kääntyivät vasemalle eli tarkistappa viellä se pyörimis suunta alkuperäiseen, itse leikkelin korvat pois ja hieoin putken sileäksi ja rungonreiän isommaksi ja simpukan työnsin rungon läpi että ei tarttis runkoa pilkkoa sen enempää, harmi kun kuvat kadoneet, tänhetkinen simpukka hj60 ruko lovettuna kestänyt edelliseltä omistajalta vuodest 96 kisa käyttöä tähän päivään saakka. Kuvia toisesta autosta profiilissa
oon ollu siinä luulossa että ooppelin simpulla homma onnistuu.
muistakko minnepäin simpukan kääntövarsi törrötti kun ratti oli keskiasennossa...ylös vaiko alas ? tuo määrää renkaiden kääntösuunnan.
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 18.03.2014, 21:57
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 741
Perusasetus

muistaakseni kokeiltiin eri asentoihin tuota vartta saaha, nutta ei vaan kääntö riittäny niin että ois sopivaks saanu, toyon simpukan muokkasin samalailla ja tuntu toimivan, kohta saa tän ns. lapsuuden projektin käyntiin potkaista uudelleen,onhan tuosta kohta 5vuotta kun viimeks koskenu koko laitteeseen
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 20.03.2014, 07:23
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

täytyy tuota simpukka asiaa viikonloppuna hieman tutkia ja mittailla kun se omegan simpukka kuitenkin hyllystä jo löytyy. En nyt ulkoo muista kuinka tuolla oli tilaa, mut mahtuuko toi kääntövarsi oleen alaspäin ja riittääkö kääntövarren tangon liikeradat ja nivelien kulmat silloin?. Vakionahan se törröttää ylös.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 20.03.2014, 20:46
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 741
Perusasetus

Ja muutenkin kannatan tota jojotaa kun miettii mitta suhdetta valpin ja jojotan välillä luulis että toy kestää paremmin kun suuniteltu isoon autoon, kumminkin suht. isot renkaat ja pahat paikat missää simpukka aika kovilla (ainakin omalla ajotavalla)

Ainot osat mitä voi toyjosta ottaa on bj peilit ja hj simpukka.

Viimeksi muokannut VOLIATTI : 20.03.2014 20:48
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 23.03.2014, 09:21
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 741
Perusasetus

Laitoin tosta toyjon simpukasta kuvia profiiliin, aika huono kuvauksen kohde kun on hyvin piilotettu tonne rungon sisään
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 23.03.2014, 18:52
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
Laitoin tosta toyjon simpukasta kuvia profiiliin, aika huono kuvauksen kohde kun on hyvin piilotettu tonne rungon sisään
hyvin se sinne näyttää istuvan. Hyvän näkönen valppi muutenkin, mikkäs noi renkaat tuos on alla? pitääköhän nyt sitten kuitenki haeskella hj:n simpukkaa, ei kerinny tuota omegan simpukkaakaan vielä yhtään ihmetteleen. Täytys aina viikoilla keritä hyvin miettiin etukäteen mitä viikonloppuna tekee ettei me "tehokas" aika ihmettelyyn

hitaasti etenee, uuden laturin sais soviteltua paikalleen, lyhennettyä takakardaanin laippaa (autto yllättävän paljon kulmien pohjaamiseen). Ikävä asento kökkiä apparinpenkillä nuppi konehuonees kun tuota laturia sovitteli. Sähköjä tuli lisää perattua ja taitaa olla helpompaa alkaa vetään uusiks piuhoja, kun on kaikennäkösiä hyppyjohto viritelmiä+ muita ylimääräsiä johtoja auto täynnä. Jarrut sain ilmattua huomattavasti paremmiksi. Oli rohkeutta heittää kilvet päihin ja käydä testaamas valtavia maantie ominaisuuksia. Ei varmaan ole tarkotettu paljoo yli 70 vauhteihin tätä laitetta Aurauskulmis taitaa olla edes pientä sanomista kun tuntu vänkäävä vähän puolelta toiselle...
Kannonnosto työmaalla mettäs tuli pyörittyä ja kyllä toi tuntuu vaan yllättävän ketterästi liikkuvan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	WP_20140323_007.jpg‎
Views:	259
Size:	104,4 Kt
ID:	47542   Click image for larger version

Name:	WP_20140323_008.jpg‎
Views:	255
Size:	80,3 Kt
ID:	47543   Click image for larger version

Name:	WP_20140323_004.jpg‎
Views:	334
Size:	72,3 Kt
ID:	47544   Click image for larger version

Name:	WP_20140323_003.jpg‎
Views:	291
Size:	73,2 Kt
ID:	47545  
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 23.03.2014, 19:07
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 741
Perusasetus

ite suosittelen hj simpukkaa,renkaat on 36x12.5/15
ja näillä renkailla 130km motarilla on ihan ok vauhti tasaantuu 100 jälkeen tosin ohjaus muutettu pois kahelta ohjausvarrelta eli 1kpl ohjausvarsi ja raide tanko tasaa meinaan vähän tota renkaiden voblausta
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 13.04.2014, 10:38
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

No niin! Viime ajat on lähinnä ajeltu ympäri metsiä ja aavistuksen myös maantiellä. Kelit on ollu niin kelpoja että on pakko ollut kerätä hiukan maileja alle Pikku päivittelyjä on myös tapahtunut, eturiippujen väliin sain tehtyä holkit ja jousen puslien väliin muoviprikat. Näillä muutoksilla autolla pystyy ajelemaan 100 km/h ilman pelkoa tieltä suistumiseen. Taakse jousen kumipuslien tilalle sorvailin POM-muovista puslat, oli vanhat kumipuslat entisen oloiset. Eikä muutosta ainakaan huonompaan tapahtunut. Takapäätä laskin noin 30mm jousien etupäästä, kardaanin kulma parani sekä ajettavuus tais taas pykälän kehittyä parempaan suuntaan. Sähköjä on perattu siihen malliin että kaikki alkaa oleen kunnossa, paitsi jakolodjussa oleva kytkin joka ohjailee sitä nelivetoa ja hitaan puolen merkkivaloa. Täytys saada sitä hiukan kiristettyä/lähemmäksi. Sitä varten käsijarrun kilpi pitäis purkaa, ja se saa odottaa siihen asti että lavan saa irrotettua rungolta. Niin ja jarrut alkaa oleen aika priimat, kengät täytys vaan uusia kesän mittaan kulumisen takia. Uuden kitkapinnat vai löytyykö jostain sopivia kenkiä?? Pääkaarista sain kuvat tehtyä ja aattelin kysyä jostain CNC-taivutus pajalta tarjouksia. Toisaalta kunnon oma taivutinkin kiinnostais, tuolla Biltemalaisella ei tuon yhden ketjun mukaan vissiin hirveitä tehdä.

Viikko takaperin tuli päästeltyä aika kivikkoista ja kantosta metsäkoneuraa ja täytyy sanoa että on toi ihmeen maastokykynen laite tuollain lähes vakiokuntosena. Usko meinas loppua monesti mutta kyllä toi vaan mönki meneen, tuntuu aina joku pyörä osuvan kiven/kannon päälle. Keulan saa sovitettua sopivaan väliin, niin perä tulee mukana sitten kuinka vaan, väliin aika villin tuntusta. Autossa ei tietenkään mitään vinssiä/taljaa/tunkkia tms. ollut joten ihan hyvä että eteni, kävelymatkaa traktorin hakuun olis ollu riittävästi Yllättävän ketterä on kyllä, huutaa vaan sitä ohjaustehostinta että säästyy omat nivelet. Kaikin puolin tuntu että toi kulkee paljon notkeemmin ja kevyemmin tuon pahan runnomisen jälkeen, tais hakee akselit lopullisen paikkansa Täytyy vielä odotella että kurakot sulaa kunnolla niin pääsee tuon upottaan kunnolla Takapään jouset sais olla ehkä pykälää löysemmät, sitten tosin toi kantavuus heikkenee. Tarkotus olis toi pitää kuitenkin 8-hengen autona.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	WP_20140405_001.jpg‎
Views:	445
Size:	46,5 Kt
ID:	48241   Click image for larger version

Name:	WP_20140405_004.jpg‎
Views:	434
Size:	77,7 Kt
ID:	48242   Click image for larger version

Name:	WP_20140412_006.jpg‎
Views:	416
Size:	117,9 Kt
ID:	48243   Click image for larger version

Name:	WP_20140412_007.jpg‎
Views:	417
Size:	76,8 Kt
ID:	48244   Click image for larger version

Name:	WP_20140412_005.jpg‎
Views:	408
Size:	87,3 Kt
ID:	48245  

Click image for larger version

Name:	WP_20140405_006.jpg‎
Views:	529
Size:	102,2 Kt
ID:	48246  
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 20.05.2014, 18:28
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 741
Perusasetus

Mitäs tälle kuuluu
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 13.06.2014, 13:33
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Pikku hiljaa edistyypi, täytyy korjailla maastoajelujen aiheuttamia vaurioita välis lisäillään kuvia kun keritään ja jotain merkittävää tapahtuu, tuppaa noi viraapeli hommat haukkaan aikaa viikonlopuista. Niin juu ja täytys tuota Blazerin rohjoo lyödä hieman iskuun aina välis jos sitä hukkailis pois.
Osaakos joku heittää taakse pinionin stefan kokoo, tai olisko perus 240 vollen stefa lähellekään?
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 13.06.2014, 14:13
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

kanto nappas tuonne puskurin kolmion väliin kun pikkasen lipsahti sivusuuntaan ronskilla kaasun käytöllä, ja toinen pyöri pohjan alla, jotain kiviäkin aikasemmin kolisi pohjas. Lopputuloksena kierot raidetangot, hukkunu jarruputki, vääntyneet iskarin alapäät ja iskari edessä. Kardaanin ristinivel takaa otti vähän kipiää ja alkoi pinionin stefa vuotaan, niin ja toisen etujousen kaikki välipannat repes irti. Korjataan ne niin pääsee jatkamaan muita kohteita etiäpäin
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	WP_20140425_001.jpg‎
Views:	241
Size:	122,1 Kt
ID:	50156   Click image for larger version

Name:	WP_20140425_002.jpg‎
Views:	243
Size:	100,9 Kt
ID:	50157  
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 13.06.2014, 15:22
HannuN HannuN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.09.05
Sijainti: N/A
Viestit: 519
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jakaraik Näytä viesti
Pikku hiljaa edistyypi, täytyy korjailla maastoajelujen aiheuttamia vaurioita välis lisäillään kuvia kun keritään ja jotain merkittävää tapahtuu, tuppaa noi viraapeli hommat haukkaan aikaa viikonlopuista. Niin juu ja täytys tuota Blazerin rohjoo lyödä hieman iskuun aina välis jos sitä hukkailis pois.
Osaakos joku heittää taakse pinionin stefan kokoo, tai olisko perus 240 vollen stefa lähellekään?
Moro
Jamantilta löyty L3314:sen perään sopiva, liekkö C202:ssa sama.
1 x STEFA, FSJ, AMCJ0998092 (AMCJ0998092) = 12.10 eur
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 16.06.2014, 16:43
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HannuN Näytä viesti
Moro
Jamantilta löyty L3314:sen perään sopiva, liekkö C202:ssa sama.
1 x STEFA, FSJ, AMCJ0998092 (AMCJ0998092) = 12.10 eur
kerkesin jo 240:n stefan tilaileen, täytyy hommata toi jos ei tuo tilattu sovikaan. Kai tuossa c202s ja valpis samat akselien kuoret ja akselit on kuiteski.
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 16.06.2014, 17:09
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Jotain edes vähän näkyvää saatu tehtyä. Taakse runkopalkkien paikkaamista,

Click image for larger version

Name:	WP_20140614_008.jpg
Views:	229
Size:	78,2 Kt
ID:	50228Click image for larger version

Name:	WP_20140614_007.jpg
Views:	214
Size:	81,8 Kt
ID:	50229

Olis kyllä kovasana kun viittis tuon purkaa kunnolla ja puhaltaa läpi. Tuppaa vaan noi liikaa puretut jäämään myös kesken Koppi täytyy joka tapaukses katkasta ja nostaa lavaosa pois rungolta että sen saa edes välttävästi paikattua ja suoristettua. Samalla vois tuolle takaosan rungolle antaa hiekkaa...

imukotelon alotus (putsari ylös katon päälle tietenkin )

Click image for larger version

Name:	WP_20140614_005.jpg
Views:	214
Size:	76,0 Kt
ID:	50230

ja pari yleiskuvaa montulta päin.

Click image for larger version

Name:	WP_20140614_004.jpg
Views:	257
Size:	73,5 Kt
ID:	50231Click image for larger version

Name:	WP_20140614_001.jpg
Views:	265
Size:	88,3 Kt
ID:	50232Click image for larger version

Name:	WP_20140614_002.jpg
Views:	247
Size:	84,9 Kt
ID:	50234

On kyllä ollu oikeen suunnittelun kukkanen toi orggis ilmansuodattimen sijoittelu. Etummaiset pultit on aikas ikäväs paikas ja koko kotelo ylipäätään, eikä asiaa helpottanu toi oma viritelmä kun joutuu vähän pidempien pulttien kanssa vielä leikkiin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään volvo c202 SAMROCK O/M/V Ajoneuvot 19 10.09.2012 13:16
Annetaan volvo c202 jeepisti O/M/V Muut 0 22.08.2009 19:10
volvo c202 tjl Tekniikka & Jutustelu 3 07.10.2007 17:48
Volvo C202 ? Tekniikka & Jutustelu 2 20.03.2006 17:19
M:VOLVO C202 O/M/V Muut 0 11.10.2005 19:42


Sivu luotu: 10:59 (GMT +2).