|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#226
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#227
|
|||
|
|||
Mäkin meinailin kaasupolkimelle jousen sijottamista ettei kävis suotta vaijerin päälle, mutta menee melkein jo atomien halkasu osastolle
|
#228
|
|||
|
|||
Onko olkatappien takakallistumaa muutettu? jos soa:a tehdessä on pikkasen nostettu etukardaanin laippaa kulman helpottamiseksi, eikä napoja ole käännetty, niin olkatapit kallellaan väärään suuntaan, jolloin auto tuppaa puoltamaan aina jompaan kumpaan suuntaan, suoraan ei mene kuin vahingossa.
|
#229
|
||||
|
||||
Just näin
|
#230
|
|||
|
|||
Ei kai nyt sentään
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#231
|
||||
|
||||
Missä asennossa olkatappilinjan olisi oltava jotta ajaminen olisi mielekästä.Siis silloin kun soa?
|
#232
|
|||
|
|||
Hyvä kysymys!Lainaus:
Nimimerkin mukaisessa bj:ssä ensimmäiset soa kokemukset oli muutama aste väärään suuntaan alkuperäisestä "nollasta".... Ja tuo 2. päivitys SOA:lle (1990 luv) osui nappiin, nyt nimimerkkini mukaisessa cruiserissa takakalistumaa on "muutama" aste. Ja jos pitäs "arvata, kun vanteista/renkaista jne ja käytöstä" ei ole tietoa, niin 0,5 aste takakallistusta on minimi? ja 6,5 astetta on tarpeeksi/liikaa/vaatii ohjaustehostimen (ensimmäinen nimimerkin "soa") --> siis pitäisi pysyä tiellä, toisessa kädessä känny, jos takakallistusta "aste-pari" |
#233
|
||||
|
||||
Kyseessä on hj 61 vm 87 ja ei tulis mikään jokapvn offiauto,vaan tiellä ajetaan enimmäkseen (metsästys käytössä). Soan on tehnyt joku aikaisemmin ja nyt yritän paikkailla jotta saisi hyvän ajolleen edes jotenkin.
Kiitos tähän asti. |
#234
|
|||
|
|||
Kuinka herkästi 61 horasee ilmaa ? Ku yli puolitankkia ainetta ja tuntuu että ei tarvi kummosta rinnettä rymistellä ylös niin saa ilmata ? Tosin huohotin vissii jo tukossa ku edellisen omistajanki ajalta sanonu ajelleensa korkki puoliks auki... Tosin jos annetaan mopon hieman keulia niin teen uuden tankin konttii...
|
#235
|
||||
|
||||
En tajuu ku roplasin löpö mittarin toimimaan. Sitten ku laittaa valot päälle niin lämpö ja löpö mittarit menee täysille.
Mikä piru siinä nyt voi olla? Osaisko joku veikata? Keltanen johto menee mittarille ja toiseen anturin navoista kun laitttaa sähköä niin toimii löpö mittari. Kunnes laittaa valot päälle niin kipuu tappiin lämpöjen kanssa. Viimeksi muokannut 0ltzi : 15.06.2014 21:03 |
#236
|
|||
|
|||
Lainaus:
Esim. itse en ole ilmannut/täyttänyt suodatinta vaihdon yhteydessä; siis käyntilämpöiseen koneeseen uusi suodadin paikoilleen, ja startista käyntiin, ja paikallaan ilman kuormaa, siis ilman valoja tms. nopeutettua tyhjäkäyntiä, n. 1000 rpm niin lähes aina on ilmannut itse itsensä. Jos tankkiin kertyy ALIPAINETTA, että sihahtaa, kun on ajanut jonkin aikaa, niin se on hyvä merkki: siis siellä takalokasuojassa on muovinen "makkarapaketti" siitä lähtevä huohotusletkun suodatin on tukossa: siis motonetistä tms tilalle mahdollisimman tiheä MUOVI verkolla oleva mopon/ruohonleikkurin tms. bensan suodatin. (halpis mallin paperisuodattimet turpoaa kosteudessa, siis ei läpäise bensaa, ilmasta ei omakohtaista testausta) Siis jos kertyy alipainetta, niin se tarkoittaa sitä, että tankista tulevat putket eivät ole ruostuneet puhki. (eikä muutkaan polttoaineputket vuoda) Mutta se, ettei nosta polttoainetta keula ylöspäin, tarkoittaa että siirtopumppu on viallinen, ja jos moottoriöljyt ja dsl pysyy erillään, niin vika on siirtopumpun venttiileissä (taikka sihti tukossa: siirtopumpussa on sihti siinä bajoneettipultissa, millä putki tulee kiinni). Taikka tankissa oleva sihti on tukossa? |
#237
|
|||
|
|||
Kiitos neuvoista ! pitää tuonne takalonkkaan tutkia vielä tarkemmin, ja banjopultti tutkia, Nyt vika on pahentunu, mutta vähän nukkuneen tajusin nyt kun koitin sillä lutku käsipumpulla ilmata niin sieltä jostain tatin välistä tursuaa polttoainetta ja alkaa tiputtaan, Sieltä tuskin löytyy mitään "helikopteri tiedettä" jos sen rassaa irti tilkkeiden tutkiskelua varten ? Voin tunnustaa ihan rehellisesti että ikinä en oo pakosarjojen tekoo enempää diiselien kanssa peuhannu niin aika uskomattoman kädetön olo
Edittinä, siirtopumppu vaihettu sähkösee ja jokunen pätkä polttoainelinjoja, nyt pellaa Viimeksi muokannut Mela-Antero : 15.06.2014 17:37 |
#238
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#239
|
|||
|
|||
Tuon mittarien tappiin pomppaamisen aiheuttaa tankin mittarianturin johdon huono maadotus. Auton takaosassa keskellä lattiaa on huoltoluukku josta pääsee käsiksi johtosarjaan. Vilkasepa sitä.
|
#240
|
||||
|
||||
Jep, just vaihdoin koko tankin. Toinen johdoista menee mittarille. Kuuluuko toinen johto mennä maihin vai plussaan?
|
#241
|
|||
|
|||
Maihin. On siinä samassa johtosarjassa tankin päältä vasemmalle johonkin kohtaan takasivun tukirautoihin. (minulla)
|
#242
|
|||
|
|||
Näin uutena hojon omistajana kyselisin onko kellään vinkkiä vaihdelaatikon hullunkierto systeemin rakentamiseksi? Hydrauliikkakaupasta jos sais valmiit nipat täyttöproppujen tilalle tms.. Mitenkä muut on tehneet? P-A mittarikaan ei toimi en tosin ole ehtinyt kurkkia tankin päälle jos vika olis siellä..saas nähä..
|
#243
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#244
|
||||
|
||||
Onks tää semmonen mikä kannattaa tehä vaikkei oireita ole?
|
#245
|
|||
|
|||
Kannattaa teurastaa se huohotin, jaappinilaiset ovat jo 70 luvulla olleet niin arkoja öljytipalle, että kaikki huohottimet mallia takaiskuventtiili, siis ulospäin pääsee ilma, mutta ei sisään.
Siis kun ajat lämpimän akseli/laatikon kylmään suohon, niin kun se jäähtyy, niin pyrkii imemään suoturpeen stefojen välistä laatikkoon/akseliin; siis tarkoitus on ollut, että imasee ylimääräisen öljyn takaisin laatikkoon/akseliin, mutta tuo turve syö aika äkkiä stefat ja kaulat piloille. siis letkuta huohottimet konehuoneeseen, ja jos hyvän haluat, niin muoviverkolla oleva mopon bensansuodatin päähän. |
#246
|
|||
|
|||
Mä en vielä tänäkää päivänä hahmota missä kohtaa lootia ne huohottimet on? Ei mulla ainakaa mee mitää letkuja niistä.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#247
|
|||
|
|||
Lainaus:
En muista onko päälaatikossa ollenkaan huohotinta, siis hengittääkö pelkästään vaihdekepin juuresta, joku varmaan tietää? Jakolaatikossa on huohotin, siis semmoinen reilun sentin halkaisijanen ja puolitoista senttiä korkea peltikuppi, jonka heiluu runko-osan päällä. katsoppa minlälaiset huohottimet akseleissa on? siis jos nostettu letkuilla runkoon, niin se venttiili on siellä rungon kyljessä. vanhemmissa huohotin suoraan akselissa. |
#248
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#249
|
||||
|
||||
On normaalia talvella kun laittaa käyntii ni hehkuttaa ja näin ollen voltit laskee alle puolen mittarin.
Mutta onko normaalia että voltit laskee alle puolen myös nyt kesällä? N. Minuutin käynnin jälkeen rele napsahtaa ja voltit nousee sinne 27v paikkelle. Eli alkaa lataa. Onko tuo siis normaalia? Kunnen muista että ois noin ennen tehny. |
#250
|
||||
|
||||
En tiä onks normaalia mut mul ainaki tekee samal taval
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |