Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.05.2014, 13:13
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Onko tuttu Niva CRU-38?


http://www.nettiauto.com/lada/niva/6401393

Tunteeko kukaan autoa, historiaa yms?

__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.05.2014, 10:29
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Ei hajuakaan tuosta menopelistä, mutta olen ihmetellyt miksei porukka hae virosta halpoja Nivoja tänne? Ei tarvis niillä 80-luvun paskoilla ajella. Sieltä saa edukkaasti 90-luvun lopun ja jopa 2000-luvun Nivoja. Virolaiset kun ei ladoja arvosta pätkääkään.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.05.2014, 13:26
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

sua ku tuntuu nuo camokuvioidut autot kiinnostavan niin osta multa corsa
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.05.2014, 14:28
NiFa1 NiFa1 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.04.13
Sijainti: Lumijoki, Suomi
Viestit: 235
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
sua ku tuntuu nuo camokuvioidut autot kiinnostavan niin osta multa corsa
Sunko se Corsa on? Oon monesti miettiny että kuka sillä ajelee

:EDIT: Ja ei oo itelle tulossa tuo auto ku kaveri suunnittelee tuon ostoa niin aattelin kysellä täältä jos löytyis ostopäätöstä helpottavia tekijöitä. Tai ostamatta jättämisen helpottavaa tekijää
__________________
Jos pyörä ei vedä, se hidastaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.05.2014, 15:48
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.104
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
olen ihmetellyt miksei porukka hae virosta halpoja Nivoja tänne? Ei tarvis niillä 80-luvun paskoilla ajella. Sieltä saa edukkaasti 90-luvun lopun ja jopa 2000-luvun Nivoja
No itelle ainaki tulee ekana mielee se että tuoreempien vuosimallien askartelua rajottaa kai useammat säädökset ku vanhempia. Sitten on katit ja kaikki elektroniikkahimmelit mitä ei kai niitäkään pidetä järin haluttuina maastovarusteina.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.05.2014, 07:42
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
No itelle ainaki tulee ekana mielee se että tuoreempien vuosimallien askartelua rajottaa kai useammat säädökset ku vanhempia. Sitten on katit ja kaikki elektroniikkahimmelit mitä ei kai niitäkään pidetä järin haluttuina maastovarusteina.
Nivan elektroniikka taitaa olla vain se GM:n tekemä ruiskujärjestelmä. Kaasutin on nykyään vähän ongelmallinen laite kun ei löydy enää kavereita mitkä osaa tehdä niille jotain jos säädöt on persiillään. Enkä tiedä onko tuo kattikaan nykyään kovin suuri ongelma? Senhän voi ottaa pois leiman jälkeen ja laittaa sen vaan leimalle aina.

Mut en tiedä onko noissa muita rajoitteita säädöksien suhteen? Edelleen rengaskokoa voi muuttaa kuten ennenkin. En myöskään usko että Nivan osalta kukaan tulee vinkumaan jos vaihdat alkuperäisen puskurin tilalle itse tehdyn missä on vinssi. Kukaan ei myöskään kiellä ettei helmoihin voisi putkia laittaa. Pohjapanssaria ei ole kielletty.. Korotuksestakaan en tiedä onko mitään lakia mikä sen kieltäisi? Niissä tietääkseni tietystä vuosimallista eteenpäin pitää olla eu hyväksyntä, mutta ainakin ennen Saabin jouset korotti Nivaa. Joten käytä edelleen Saabin jousta niin kyllä sille olettaisi edelleenkin olevan eu hyväksyntä. Eikä Nivaa kovin paljon pystynyt korottamaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.05.2014, 08:37
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Talking

Saabin jousella EU-hyväksyntä Lada Nivaan?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.05.2014, 08:23
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Samsonite Näytä viesti
Saabin jousella EU-hyväksyntä Lada Nivaan?
Ööh. Meneekö ne niin että se jousi pitää olla hyväksytty juuri tuohon malliin? Olen ymmärtänyt että se riittää että jousella on EU hyväksyntä ylipäätään. Tuon takia olen ymmärtänyt ettei itse pysty teettämään jousia kun hyväksyntä puuttuu. Toisaalta kuinka moni katsuri noita katsastuksessa katselee? Nivakin on sen verran harvinainen peli että jos alla on saabin jouset niin tuskin ne niitä sen enempää kattelee.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.05.2014, 20:26
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Ööh. Meneekö ne niin että se jousi pitää olla hyväksytty juuri tuohon malliin? Olen ymmärtänyt että se riittää että jousella on EU hyväksyntä ylipäätään. Tuon takia olen ymmärtänyt ettei itse pysty teettämään jousia kun hyväksyntä puuttuu. Toisaalta kuinka moni katsuri noita katsastuksessa katselee? Nivakin on sen verran harvinainen peli että jos alla on saabin jouset niin tuskin ne niitä sen enempää kattelee.
Korotusjouset vaatii nykyään TÜV-hyväksynnän, joka on juurikin automallikohtainen hyväksyntä. Eikä siis mitään EU-hyväksyntää... Ja tämä taisi olla 1996 ja uudempiin autoihin? Vai oliko 1998? En muista enään...

Ja jos katsastuksessa huomataan että autoa on korotettu, niin aivan varmasti kyselevät hyväksyntälappua ennen kuin leima heltiää.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.05.2014, 22:10
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 805
Perusasetus

Rupes sen verran kiinnostaa noi "halvat" Nivat viros et katoin autoee sivuilt, tasan 2000 oli halvin... Omassani myytävänä olevassa on itselle suurin vika toi ohjaustehostimen puute, joka on noissa 1,7 koneisis sit. Sellai maksaa 900 ja up ostopaikasta ja välikäsien määrästä riippuen... Korotus ja rajalliset rengasvaihtoehdot on kyl niitä miinuspuolia
Mut vastaus alkuperäiseen kysymykseen, en tiedä kyseisestä autosta mitään mutta kerro kaverille t lukasee mitä toi mun auto sisältää
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.05.2014, 07:46
wikke:n Avatar
wikke wikke ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.04.07
Sijainti: Kupolin alla.
Viestit: 3.862
Smile

[QUOTE=Palex;1134611]Korotusjouset vaatii nykyään TÜV-hyväksynnän, joka on juurikin automallikohtainen hyväksyntä. Eikä siis mitään EU-hyväksyntää... Ja tämä taisi olla 1996 ja uudempiin autoihin? Vai oliko 1998? En muista enään...[QUOTE]

Korotussarjoihin tuli vasta hiljain. Madallus sarjat aiemmin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.05.2014, 12:06
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja wikke Näytä viesti
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Korotusjouset vaatii nykyään TÜV-hyväksynnän, joka on juurikin automallikohtainen hyväksyntä. Eikä siis mitään EU-hyväksyntää... Ja tämä taisi olla 1996 ja uudempiin autoihin? Vai oliko 1998? En muista enään...
Korotussarjoihin tuli vasta hiljain. Madallus sarjat aiemmin.
Niin tuli vasta muutama vuosi sitten, mutta koskee silti vanhempiakin autoja 90-luvun jostain kohtaa alkaen.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.05.2014, 16:18
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.848
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uni Näytä viesti
Rupes sen verran kiinnostaa noi "halvat" Nivat viros et katoin autoee sivuilt, tasan 2000 oli halvin...
Oho. Piti ihan itse katsoa ja näin näköjään tällä kertaa. Kuukausi sitten katselin että halvin oli 600e ja vuosimalli oli 1999. Seuraava taisi olla joku 1200e ja 1997.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
AVK lla Classic RanGe - onko jollekin tuttu auto pee Chit-Chat 18 20.02.2013 00:03
Wheel Winch onko tuttu mtz-50 Tekniikka & Jutustelu 11 15.11.2010 20:13
onko kenellekään tuttu rankku ranver Tekniikka & Jutustelu 0 21.06.2010 20:46
onko kellekkään tuttu hilux? henteri Tekniikka & Jutustelu 5 02.02.2010 22:12
Tuttu Elmo Jokes 0 24.10.2005 22:49


Sivu luotu: 03:17 (GMT +2).