|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#251
|
||||
|
||||
Totta. Olishan se mukava jos tuonne joku "oikea" moottori löytyis, mutta tilanpuute rajoittaa melkoisesti vaihtoehtoja, ja se, että moottorin persiiseen täytyy sopia tuollainen nykyisen kaltainen rotostart-käynnistys palikka, karsiikin sitten jo loputkin vaihtoehdot pois...
Tarkoitus olisi sovitella tuon .28 Axialin sijasta .32 LRP:n konetta, jolloin saadaan maksimoitua tuo mahdollinen alavääntö. Toki tutkiskelen kaikkia mahdollisia vaihtoehtoja, mutta kyllä se todennäköisesti on vain tyytyminen ihan tuollaiseen perusmoottoriin.
__________________
-Pauli- |
#252
|
||||
|
||||
Tommonen cen:n isolohko vois vääntää kivasti?
http://www.cenracing.com/engines.html
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#253
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuota .32 LRP:tä on vain useampi jo mulle suositellut, joten ei se varmaan myöskään mikään huono ole. Siinä olis vielä plussaa se, että "lohko" on musta, koska olis suotavaa ettei se kone sieltä rungon välistä paljoa näkyisi, ja pilaisi scale-lookkia...
__________________
-Pauli- |
#254
|
||||
|
||||
Ei voi sanoo oikeestaa mitää muuta ku onnea OIKEASTI ansaitusta palkinnosta. on kyllä ihan vi"*n hieno "nikko" laita ihmeessä lisää viteota.
|
#255
|
||||
|
||||
Lainaus:
Videoita tulee taas joskus kun kerkeän ajelemaan ja kuvailemaan. Jonkin sortin talviajovideo oli suunnitteilla, mutta toivottavasti lunta nyt ei sitten tuliskaan kun näin pitkälle ollaan jo selvitty ilman!
__________________
-Pauli- |
#256
|
|||
|
|||
http://www.osengines.com/engines-car...078/index.html
Itellä ol tuommonen O.S. kone joku vuos sitten Hpi savagessa, liikku kyllä ilosesti Keuli ihan hervottomasti ja hyvin otti huippuja. Ei ollu myöskään hirmu nirso säädöiltään. Ei mikään kovin halpa kone kyllä, sillon oli yli 300e, paljo lie nykyään.. (edit.) Oma ol vetostartilla. Kaks vikaa omassa ol kyllä. Kaasarin lukituspultti löysty ja kaasari lens irti. Eli jos hommaat niin kannattaa laittoo ruuvilukitteella se.. Ja sit myöhemmin kone sai imastua vissiin hiekan murun sisuksiinsa ja menki sit aika surkeeseen kuntoon sisältä (edit.)Molemmat viat kyllä voi myös omaan piikkiin laittoo, vaikka eka vika takuuseen menikin (uudet laakerit ja mäntä/sylinteriputki tuli). Viimeksi muokannut RalliJari : 04.01.2014 01:23 Perustelu: tarkennus |
#257
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
-Pauli- |
#258
|
||||
|
||||
Kaikessa hiljaisuudessa alkanut tämänkin kanssa taas vähän jotain kummaa tapahtumaan aina kun on muitten projektien välissä kerennyt tekemään...
Etuakseli on häippässyt jonnekin. Tänään alkoi syntymään myös jotain tämmöistä outoa häkkyrää... No joo, vähän meni teaseriksi, mutta ehkä tässä joku päivä saa taas jotain kunnolla näkyvää ja kuvaamisen arvoista aikaiseksi, niin päivitellään sitten lisää...
__________________
-Pauli- |
#259
|
||||
|
||||
No niin, eli etuakseli lähti aikaisemmin kälppimään sen takia, että aloin vihdoinkin kaventamaan akseleita, koska tuo järkyttävä raideleveys on häirinnyt alusta lähtien...
Nyt on akseli kuitenkin napsaistu 30mm lyhyemmäksi, ja murikkakin siirtyi sen seurauksena keskelle, ja iskareille ja jouston rajoittimille tein vähän erilaiset kiinnikkeet. Saattavat tosin vielä muuttua hiukan, kun ei ainakaan vielä ole silmä niihin tottunut täysin. Kaikki onneksi vasta hepissään ja koemallauksessa. Vaikka kavennus oli tosiaan vain kolme senttiä, niin vaikutus ulkonäköön on melkoinen! Eipä tuota eroa kyllä varmaan äkkinäinen huomaa, mutta itselle tätä onneksi rakennankin! Ja nyt kehtaa ottaa kuviakin suoraa edestä, kun ei tarvitse liian leveää akselia hävetä! Hiukan vaikeata saada tuota eroa kunnolla näkyviin kuvien välityksellä, mutta oikeasti akseli on kyllä selkeästi kapeampi. Taka-akseli siis vielä vakiolevyinen. Joku jo varmaan arvasikin että mikä tuo häkkyrä on mistä laitoin jo aiemmin kuvan, ja sille alan huomenna rakentelemaan kiinnityksiä...
__________________
-Pauli- |
#260
|
||||
|
||||
Aikansa kun taas tallissa askarteli, niin sai jälleen vähän jotain näkyvää aikaiseksi.
Eli tavoitteena oli rakentaa kardaanin suojahäkille kiinnitys akseliin, ja tuollainen oli päivän päätteeksi pöydällä, hermojen menetyksien, kiroiluiden ja veren vuodatuksen jälkeen. Toivottavasti kelpaa yleisöllekin! Palikat koesovituksessa. M2 pallonivelet tilauksessa, joten ei pääse tätä projektia ennen niiden saapumista jatkamaan tämän pidemmälle...
__________________
-Pauli- |
#261
|
||||
|
||||
Tuli mieleen palloniveliä odotellessa, että kyllähän tuo kardaaninsuojahässäkkä tarvii jotain tuonne jakiksen päähänkin jos meinaan sen kiinnittää johonkin!
No, tuli sitten askarreltua taas vähän, ja kun ei jarrujen takia mitään kovin 1:1 esikuvan mukaista systeemiä voinut kehitellä, niin ajattelin sitten veistellä omasta päästä jotain siistin näköistä, ja tuommoinen sitten syntyi... Just ja just väistää jarrulevyn. Saas nähdä maalaanko tuon vihreäksi, vai piilotanko vain mustalla koko häkkyrän, mutta kyllähän siitä nyt ihan tarpeeksi hyvän näköinen tuli.
__________________
-Pauli- |
#262
|
||||
|
||||
Täytyy sanoo että oot sä kyllä seppä. Hienoo työtä.
__________________
--dance with the devil-- |
#263
|
||||
|
||||
Kiitos.
Tämän päivän saldona nakertelin sitten vähän jakikselle "takakuorta", jotta saa siihenkin tuon suojahäkin kiinni, kun ei oikein muutakaan tekemistä ollut pallonivelien puutteessa... Tämmöinen siitä syntyi, eli hiukan yksinkertaisempi kuin tuo etupuolen osa. Alkoi oikeastaan näyttämään vähän turhankin simppeliltä, niin porailin siihen vähän reikiä, jotka toivon mukaan luo illuusiota pultin kannoista, kunhan tuo on auton alla paikoillaan ja piilossa. Niin, ja vähän tuo hionta ja kiillottelu lähti lapasesta siinä lopussa, mutta saahan nyt vähän blingiä olla tässäkin vehkeessä!
__________________
-Pauli- |
#264
|
||||
|
||||
Helvetin hienoa jälkeä!
Vaikea arvioida noita mittasuhteita kun ei (ainakaan itsellä) ole mitään kokemusta pienoismalleista ja RC-vehkeistä.Millä oot hitsannu noi kardaanin suojat ja rungon?Minkäkokosia pultteja/muttereita/ylipäätään työkaluja noiden kanssa käytetään? Nimim. "äitini harrastaa nukkekotia"
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#265
|
||||
|
||||
Lainaus:
No tämähän on sellainen vajaat 60cm pitkä ja melkein kymmenen kiloinen järkäle. Renkaat on 160mm korkeat ja 100mm leveät. Runko on 6x1mm HST putkea, ja hopealla juotettu kasaan. Kardaanin suojat on myös hopealla juotettu, koska osittain messinkiputkea. Näitä kiinnikehässäköitä olen nyt ihan migillä hitsaillut kasaan, kun ovat suht yksinkertaisia ja täyttä rautaa. Hitsaamalla tehdyissä tämän kokoluokan osissa on vain kauhea dremelöinti että saa siistin näköisiksi, joten siksi juottamalla on helpompi tehdä, niin tulee kerralla siisti sauma. Mutterit ja ruuvit pääpiirteittäin kokoa M3, ja sen kokoiseen mutteriin käy 5.5mm lenkkiavain, joten onhan tuo vähän sellaista näpertämistä.
__________________
-Pauli- |
#266
|
||||
|
||||
Upeen Huikee Projekti!
Kuus tuntia tuli persauksia puudutettua tätä lukiessa.
Mahtavaa osaamista, pitkäjänteisyyttä ja kiinnostusta. Selkeetä kerrontaa,hyvät kuvat ja videot. Paljon Onnea saavutuksista!!! Jatkoa ja uusia kuvioita odotellaan mielenkiinnolla!
__________________
-Muistitko tänään- |
#267
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja mukavaa kuulla että mielenkiinto riitti lukea koko ketju läpi. Onhan tässä jo melkein kolmen vuoden edestä juttua! Tänään puuhastelin taas vähäsen, ja porailin ja kierteytin osiin reiät palloniveliä varten jo valmiiksi, ja vähän mallasinkin M3 niveliä samalla. Nyt on siis tulossa M2 kokoiset nivelet, joihin toivon mukaan saan tehtyä M2.5 kierteen, kun suunnitelmat muuttui puolella millillä. No, jotenkin noin ne tulevatkin nivelet siihen istuu. Näihinkin porasin ja kierteytin reiät, sekä maalasinkin jo vähän. Lakkaan ne vielä huomenna, ja maalaan tuosta toisesta vielä tuon kiinnityslätkän mustaksi. Ja yleisön pyynnöstä tuli vihreitä osia. Ja pakko oli vielä vähän iskarin kiinnikkeitä siirtää, joten alapäät on nyt 4mm ulompana per puoli, eikä nuo joustonrajoittimet nyt kauhean pahaan kulmaan onneksi jääneet. Paljon paremman näköinen tuli omasta mielestä, kun iskarit on nyt hiukan suuremmassa kulmassa, aikaisemman melkein pystysuoran lookin sijaan. Alkuviikosta jos vaikka sais koko systeemin valmiiksi, niin voisin ottaa takapään työn alle. Jostain tarvis vain löytää vielä M2.5 kierretappeja. Toivottavasti jostain lähistöltä löytyis, niin ei aina joutuis tilaamaan ja odottelemaan...
__________________
-Pauli- |
#268
|
||||
|
||||
__________________
Kun ostaa maastoauton, ei tarvitse katua |
#269
|
||||
|
||||
Nuo ahtimet on kyllä suurta kusetusta. Kaks tahtinen kone kun toimii hiukan eri periaatteella kuin nelari...
__________________
-Pauli- |
#270
|
||||
|
||||
Leikkiahtimista en tiedä mutta kyllä oikeilla ahtimilla 2t ahtaminen onnistuu.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#271
|
||||
|
||||
Toi ahtamistouhu ei kai skaalaudu kunnolla tai sitte noissa on jotain perustavaalaatua oleva ongelma rakenteissa. Jossain oli testissä kokeiltuna kaksikin tuollaista pikkuhyrrää samassa moottorissa ja parhaimmillaan teho ei laskenut paljoa Minulla ei näitä ole, mutta sattumalta vähän tutkinut asiaa kyllä. Rättipääthän laittaa sekaan naurukaasua josta ilmeisesti jotain iloa jo irtookin.
|
#272
|
|||
|
|||
Vaan ei sitä ihan perinteistä 2t moottoria ahdeta. Täytyy olla hieman erilainen 2t kone jossa pakopuoli hoidetaan venttiilillä eikä männän ohjaamana.
Tai no, tokihan sitä perinteistäkin 2t konetta voi koettaa ahtaa, en nyt vaan itse oikein keksi kuinka se toimis, kun paineethan karkaa pakoputkeen ja jarruttavat mäntää enemmän sen mennessä alaspäin. http://en.wikipedia.org/wiki/Two-str...flow-scavenged Offtopickiksi menee taas.
__________________
"If in doubt - flat out" |
#273
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
-Pauli- |
#274
|
||||
|
||||
Kyllähän otti aikansa saada osia taas vaihteeksi, Itellan uusien täyspaskojen järjestelyjen vuoksi, mutta kaikki nippelit kotiutui vihdoin, ja sain tehtyä tuon etuakseliston kuntoon!
Kokovertailua perinteisen M3 pallonivelen ja M2 kokoisen välillä. Kakkosen reikä täytyi saada suurennettua milliä isommaksi, joten täytyi purkaa mokomat kappaleiksi että pääsi poraamaan. Tämöiset niistä sitten syntyi. Päät porasin ja kierteytin myös M2-->M2.5. Eloksointi oli onneksi tosi ohut, joten pikkuisen viilaamalla sai sinisen värin pois, ja samalla hiukan "kärsineen" lookin niveliin. Kardaanin suoja vihdoin maalattuna, ja nivelet paikoillaan. Ja sitten pääsikin laittamaan koko systeemin kasaan, ja vähän jännitti kun en ollut mitään kunnollisia koesovituksia ennen maalausta tehnyt, mutta kyllähän se onneksi sinne paikoilleen sopi, ja jopa toimiikin vaikka vääntelee akselia mihin asentoon tahansa. Alapuolelta katsottuna... Ja vähän sivultakin... Vähän sumea kuva, kun ei meinannut puhelin mahtua tuonne mitenkään että olisi saanut kunnon kuvan koko systeemistä kerralla. No onhan se suunnilleen scalen näköinen kötöstys... Tuo vihreiden sävyero ei paljaalla silmällä juurikaan erotu, vaikka kuvassa näkyykin selvästi. Ja lopuksi vielä kokonaiskuvaa koko roskasta maalatun akselin kanssa. Taka-akselikin on jo työn alla, joten toivon mukaan saa tämän homman pian valmiiksi, niin pääsee raapimaan päätä pakosarjaprojektin kanssa...
__________________
-Pauli- |
#275
|
||||
|
||||
On taas kerran aivan uskomattoman siistiä jälkeä. Miten sä jaksat näprätä noin pikkusia palikoita, notahan joutuu jo pinseteillä pyörittelemään. Tupakkia menee varmasti kaks perhe pakkausta per ilta
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
Luokat |
1:8, grave digger, monster truck, monsteri, rc |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
I Spit on Your Grave (2010) [elokuva] | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 2 | 11.03.2011 11:12 |
Mud Digger | Repro | Maasturiprojektit | 31 | 12.01.2011 22:26 |
Brave digger | panzer | Maasturiprojektit | 23 | 24.02.2010 21:54 |