|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
kannattaako ostaa ?discovery 2 ,2002/9 dieseli automaattionko facelifti mallissa mitä parannuksia sähköissä/laatikossa, gs malli vielä ilmajousitus?? takana.mitä tarkistuksia kannattaa tehdä on ajettu jo yli hieman 200tkm!. rekisteri otteessa maininta öljy vuodoista. ei viittis yli 4000e maksaa mistää purku romusta. myyjän mukaa pitäisi olla täysin ehjä peli. on myynnissä liikkeessa pääkaupunki seudulla vihreä,mustat nahat,automaatti,gs-malli, edellinen huolto tehty offroad centterissä. jollekkin tuttu?
Viimeksi muokannut toyota4x4 : 23.04.2014 22:48 |
#2
|
|||
|
|||
Oijoi.Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#3
|
||||
|
||||
tosta oli pohjasta kuvat pinta ruosteessa mutta, ei läpi mätä vielä. hinta lähinna houkuttaa muttei 2000e remontoiminen. joillain oli loota ongelmia 2000 mallissa tää on vielä samaa sekundaa sitten?
Viimeksi muokannut toyota4x4 : 23.04.2014 23:15 |
#4
|
||||
|
||||
Discon ilmajousitus eroaa P38:n vastaavasta. Nettijuttujen perusteella vikoja tuntuu siinä olevan hieman enemmän kuin Rangen ilmoissa, tarkkaa syytä en osaa sanoa mutta enemmän siitä keskustellaan.
Rangessa ilmajousitus toimii hyvin, kunhan on pidetty mielessä että ei ole 100% huoltovapaa systeemi. Nimim. 10v ilmapussien päällä ajellut.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#5
|
||||
|
||||
Lainaus:
Runko kannattaa tarkistaa takaa varsinkin tankin ympäristöstä huolella, tuppaa olemaan mätä. Tuolla juttua ko. autosta: http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?t=7748 http://roverfriends.fi/foorumi/viewt...utoksi&start=0
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#6
|
||||
|
||||
Eikai RIPAX nytten vaan sekoittas L322 pasha rangen laatikkoa Discoveryn laatikkoon.. Niissähän ne laatikot GM hajoaa 100tkm välein ja diskossa on ZF ja ne kyllä yleisesti on ollut kestäviä..
Ja mielestäni AVRO: P38sin ilmajousituksen kanssa on enemmän ongelmia kuin diskon. P38seissa tahtoo mennä venttiilipöytiä, sitä matolaatikkoa siitä kyljestä, ja kompressoreita.. Mun diskolla on ajettu 250tkm, ja ei missään ole mainintaa että olisi ilmajousitukseen tehty mitään. Itse olen siihen yhden pussin vaihtanut 160tkm kohdalla, ja toinen näyttäis olevan vielä alkuperäinen. P38sissa kun tulee vika päälle, se yleensä heittää hard faultin päälle ja koko ilmajousitus halvaantuu ja joka nurkka on alhaalla. Netissähän myydään hätäapukittia jossa tulee 4kpl rengasventtiileitä ilmajousituksen rinnalle. Näillä saa huoltoasemalla ilmaa pusseihin että matka jatkuu. Disko ei sentäs mene lukkoon jos tulee toimintahäiriö, se nousee yleensä aina ylös vikakoodeja kuittaamatta. Tässä kaveripiirissä on 2kpl P38seja ja oli kolmaskin, ja jokaisessa on jatkuvasti häikkää ilmajousituksessa. Diskoja ilmajousituksella samainen määrä, ja ei niissä mitään ole.. |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jotenkin vaan jäänyt sellainen kuva Discoista että vaikka se takapää pysyiskin ryhdissään niin ihan ongelmatonta meno ei siinäkään ole. Toki nämäkin saattavat olla niitä pikkuvikoja joita ei korjata vaan ajellaan ne niskassa siihen asti kun kosahtaa ja sit itketään. Mene ja tiedä.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#8
|
|||
|
|||
No tota..Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
LT77 päävaihteiston häntäakseli kuluu voitelun puutteessa (käytetty Discoveryssä/Defenderissä noin -94 asti).Olen sen verran purkanut noita alkupään YKKÖS Discoja,että tämän tiedän varmasti. Siihen LT77 laatikkoon on korjausosat kehitetty jo 80-luvun lopulla ja peruskorjatussa vaihteistossa/jakovaihteistossa tätä ongelmaa ei enää esiinny. Range Classiceissa on käytetty vanhemmissa TF727 jenkkilaatikkoa ja uudemmissa on ZF4HP22.Sitä en tiedä mitä Mersu on 123 koppaisessa käyttänyt.Ei kait tuo TF727 jenkkilaatikkokaan mikään täysi paska voi olla kun sitä on isokorisissa Moparin autoissakin ollut?Ja jos haukuit ZF4HP22 laatikon,niin samalla tulit haukkuneeksi Porschen,Volvon,BMW:n ja aika monta muuta "laatumerkkiä",jotka käyttää samaa laatikkoa. Sitten kun päästiin vihdoinkin siihen asiaan mitä topicin aloittaja alunperin kysyi,niin Disco kakkosissa on käytetty kahta eri bensakonetta 2,0 MPI ja V8,ja diesel on TD5. Kaksilitrainen nelipyttyinen bensakone on Discon koppaan aivan liian heikko ja niitä ei onneksi montaa ole Suomeen asti eksynyt.V8 ja TD5 ovat ihan perus toimivia koneita,muutamine pikku heikkouksineen. En ymmärrä miksi aina tuodaan koko merkin historia esille,kun joku kysyy tietyn automallin ominaisuuksia/omituisuuksia. Samahan se olisi jos joku kysyisi 2000-luvun Land Cruiserin ominaisuuksia ja minä heti paukaittaisin,että ne on ihan paskoja kun ne happanee alta ja on surkeita ajaa lehtijousisena. (vrt.HJ) Viimeksi muokannut Racingrabbit : 27.04.2014 06:34 |
#10
|
||||
|
||||
melkein jo OT:
ei liene mersulaisia laatikoita ollut tehtaan jäljiltä Rovereissa ikinä ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#11
|
||||
|
||||
Lisä OT L322 diselit gm laatikolla ja bensat ZF:n.
|
#12
|
||||
|
||||
Ja jos olis ollu niin,ne olisi kestänykki yykaakoossa oli jo 722.3 lootia ainakin tdt:ssä
|
#13
|
|||
|
|||
Lainaus:
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#14
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#15
|
|||
|
|||
mut kannattaako ostaa ko. ajoneuvoa?
__________________
WWW.RASKAS.FI |
#16
|
||||
|
||||
Hei nyt tää OT menee jo liiallisuuksiin... Jotain rajaa.
Altapäin toi alun auto näytti yllättävänkin kuivalta, muutenhan kahden-kolmen kuvan perusteella on aika vaikea sanoa mitään. Tekijämies tommosen kanssa pärjää aina. Koskeeko muuten Discoa se vanha "Rangen osto kannattaa aina"-sanonta? Kaitsu tuossa aiemmin jo laittelikin parit linkit keskusteluihin Discon vaivoista, josko ketjun aloittaja enää tätä viisastelua jaksaa lueskella.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#17
|
||||
|
||||
Disko 2sessa automaatissa ei todellakaan ole mitään laatikkovaivaa tyyppivikana, etenkään 100tkm kohdalla. Yleisin syy laatikon rikkoontumiseen on se että 60% ihmisistä ei tajua autoista yhtään mitään (vaikka luulee tietävänsä), ja nämä 60% ihmisistä ajaa autolla käyttäen tehtaan ensiasennus öljyä niin pitkään kun auto vain kulkee, ja öljynmäärää ei tarkasteta ikinä, kun nämä tuuppaavat vuotamaan ajan kannssa sitä öljyä.
Laatikon jäähäriputki rupeaa vuotamaan keulasta tyyppivikana, ja meno senkun jatkuu vaikka onkin pieni vuoto. Eräs ystävien palstalla oleva kaveri ajoi tietäen automaatti disko 2sella että laatikko vuosi öljyä, no eise kauaa ilmeisesti kestänyt kun joutui hakea +2-3000e vaihtolaatikon varsinaissuomen korjaamolta.. (Nimeä en viitsi kertoa) Ja toinen ilmeinen vika millä toi laatikko noista saadaan rikki että se säretään. Vedetään sitä 3500Kg kärryä D:llä vaikka se tiedetään ettei se auto sitä jaksa vetää kunnolla noin isolla vaihteella. Suomesta löytyy n:500tkm ajettuja D2sia joissa ei ole laatikolle tehty mitään. Tämä on korjaamon täyttä faktaa. Jos manuaalista puhutaan on se että sinne R380 laatikkoon laitetaan ihan jotain muuta öljyä kuin sinne pitäisi. Jopa aikanaan kun Volvo (liekö wetteri?) toi maahan Land roveria, he laittoivat väärää öljyä manuaali laatikoihin tietäen mitä teki huoltotiedotteesta piittaamatta. Isän autoonkin on vaihdettu 100tkm kohdalla uusi laatikko sen takia kun VOLVON korjaamon miehet TIETÄVÄT ETTÄ TÄSSÄ VOIDAAN KÄYTTÄÄ JUURI TÄTÄ VOLVON ÖLJYÄ. Mutta näin ei ollut kun tuli sitten laatikkoremppoja eteen useammassakin autossa. Vaihteet ei menneet enään edes rautakankea käyttäen päälle. Varmasti sarjaan mahtuu autoja joista on laatikko mennyt noilla kilsoilla. Mutta eise ole tyyppivika tuossa sarjassa. |
#18
|
||||
|
||||
Liekö autoon olemassa minkäänlaista huoltokirjaa tai muuta todistetta että autolle on matkan varrella edes yritetty tehdä jotain huoltoa, säännöllisesti?
Mistä öljyvuodot aiheutuvat, moottorista, akseleista, laatikosta? Jos kori ja runko ei ole rapea ja tekniikka toimii luotettavasti, niin ei huono ostos, edellyttäen että on järkevä käyttöprofiili. Kaupanteon hetkellä normaalit koeajot ja jos laatikko vaihtaa asiallisesti, öljy ei haise ja jos vielä huoltohistoriassa on todettavissa että laatikkoakin on huollettu, niin se ei ole murheista suurin. Ilmajousituksen kaikki asennot tulee testata. Käyttöprofiililla tarkoitan tässä että tarvitsee oikeasti isoa diesel-maasturia ja jos jotain hinaa, niin hetken miettii miten sen tekee. Kiinnostava auto kaikin puolin. Jos jostain pitää huolestua on suutinjohtosarjan mahdollinen öljyyntyminen ja mahdollinen moottorin ryntäys, jonka seurauksena Td5:sta tulee äkkiä romua. Nuo Kaitsu67:n linkit kertovat varsin perinpohjaisesti, hyödyt ja haitat |
#19
|
||||
|
||||
Yksi parhaista autoista millä minä olen ajellut tai vetänyt kärryä. Omassa oli ace (mutkien kallistelu esto) eli etuiskaiden kaverina pienet hydrauli sylinterit mitkä tasasi auton kulkua.
Ilmajousissa välillä pientä kiukuttelua, mutta kun oppi oireet ja löysi ongelmat niin varsin helppo ja halpa huoltaa. Kai se korjaamolla olis maksanu sit paljon.? Laatikoissa ei yleisesti mitään vikaa. |
#20
|
||||
|
||||
jos ei oteta huomioon että disco2 lootan perässä on normaalin hännän tilalla sovite jakolaatikolle niin laatikon korjaussarja näkyy sopiva ainakin muutamiin bemareihin, volvoihin, alfoihin, lancioihin jaguaareihin ja pösöön, mutta mistä minä mitään tiedän
disco 1:stä niitä "laatikoita" taisi porsia 100 tkm välein, tosin vika oli enemmänkin siinä koneen ja laatikon välissä vetolevyssä eikä itse laatikossa, vetolevystä irtosi keskiöt mutta ilmeisesti sekin vika on toivottavasti jäänyt sinne disco1 aikakaudelle ja niihinkin saa hd vetolevyä nykyään, td5 vetolevy taasen on ihan erimallinen. tf727 on lootana aivan surkea, sitä ei ole aikanaan edes viitsitty laittaa muuta vääntäviin isolohkomopareihin, siis mm. chrgerit, yorkkerit, truckit ja motorhomet on liikkuneet sillä lootalla jo 60 luvulta ja edelleen niistä tehdään lootia (jopa kiihdytyskäyttöönkin). lt230 jakikset tuntuu hajoavan aika hyvin tossa jonku 300-500 tkm kohdilla kun niillä ajetaan vanhoilla, lähes pois palaneilla öljyillä, desi-kaksi semmosta mustaa haisevaa mössöä mitä niistä avatessa tule ulos ei auta laakereissa läheskään yhtä hyvin kun pari litraa gl-4:sta ja usein on jostain laakerista mennyt siitä johtuen pinta sekä diffistä kulunut 4 messinkiprikkaa, hammaspyörät onneksi kestää vähän vähemmälläkin mössöllä ilman vaurioitumista ja laakeriremontilla lootasta tulee taas toiset saman verran kestävä. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kannattaako ostaa? | HEKULIINI | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 20.09.2004 21:05 |
Kannattaako Hankookia ostaa? | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 03.06.2004 09:59 | |
Kannattaako ostaa | Juniori83 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 07.05.2004 10:26 |
Kannattaako ostaa ??? | tapsa4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 17.03.2004 19:24 |
Kannattaako ostaa jenkkilästä | Yleiset | 14 | 19.01.2004 07:21 |