|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#226
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#227
|
||||
|
||||
Varmasti. Laittelehan sitte miten vaikutti mihinki asiaan, ois itelläki tässä suutinkärkien vaihto edessä.
__________________
JulmaJii, Tappaa talossa ja puutarhassa. |
#228
|
||||
|
||||
Kuvia kansalle!
Uusi akseli paikallaan ja jonkin näkönen perän panssari sovituksessa. Vähän yksinkertainenhan tuosta panssarista tuli mutta pääasia että se toimii. Tosiaan pysty rauta on jotain 8mm kamaa ja poikittais rauta on 4mm kamaa. Kyllä harmittaa kun en älynnyt sitten tehdä tuota sillon, kun perä oli irallaan Noh tyhmästä päästä kärsii koko keho Ja tämän näköiset olivat uudet suutinkärjet. Jännä että paketissa luki bosch automotive systems onkohan tuo joku bosch:in lisenssillä oleva firma? |
#229
|
||||
|
||||
eikös nämä kiki diisselin pumput oo järkiään possin kopioita
__________________
"Yks iso on parempi ku kaks pientä" Nissan Patrol GR Y60 RD28T vm-91 |
#230
|
||||
|
||||
No niin nyt on auto melkein iskussa suuttimia vaille ajokunnossa! Suuttimet tulee perjantaina ja auto pitää olla lauantai aamuna kello 9.30 liikenteessä, mutta eikait tuossa mitään kiirettä ole, kunhan se lähtee vain käyntiin.
Perän panssarista tuli nyt vähän yksinkertainen pääasia että toimii! Ja vielä lisättiin perää rumentamaan tuollainen merkityksetön tarra mikä oli jäänyt jostain nurkkiin pyörimään nii siihenhän se piti lätkästä |
#231
|
||||
|
||||
Eli tänään asentelin nuo huoletut suuttimet paikalleen, niin kappas vaan suutin putket vuotaa melkein joka suuttimen kohdalla. Mitähän mää nyt sitten tein väärin? Kun ei saa ilmattuakaan, kun aina suhahtaa suutin putken juuresta. (ei pumpun päästä)
Vai pitääkö ostaa jostain uudet suutin putket? Kävi sitten mielessä että eihän se nyt sillä, kun suuttimet eivät tuleet samoille paikoille että eihän se vuoto johtuisi siitä? Merkkasin kyllä suuttimet maalarin teipillä, mutta huollossa olivat repineet teipit pois. Kertokaapa tyhmälle mikä neuvoksi? Rupee kypsyttämään pikku hiljaa, kun laukaan ajotkin meni nyt ohi suun tämän takia. |
#232
|
||||
|
||||
Oliskohan vaan jotain schaisee liitoskohdassa putken ja suuttimen rungon välissä.
Mä puhdistin suutinputken pään vesihiomapaperilla ja kiristin pirun piukkaan niin loppu vuodot. Onhan ne putkien päät voinu liiskaantua aikojen saatossa kun availtu ja kiristelty ja näinollen jää jostain reunasta "kantamaan" .
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#233
|
||||
|
||||
Itsekkin mietin tuota että siellä kartioitten välissä voisi olla paskaa, Mutta ihmettelin myös, kun niissä oli syviä naarmuja jossakin kartioissa. Mistäköhän sais uusia suutin putkia ? Voi maksaa nissanilla hunajaa.
|
#234
|
||||
|
||||
Joskus vanhaa kuormaauton mosaa olin kasaamassa ja törmäsin samaan onkelmaan ja sillon pyöreytettiin kartiot varovasti vesihiemopaperilla, kiristettiin yksi kerrallaa ja loåuksi vasta ne suutinputket toisiinsa kiinni.
|
#235
|
||||
|
||||
Joskus murtui Ransiitista suutinputki poikki heti putken päässä olevan kartion jälkeen. Ajelin paikalliselle kiisselikorjaamolle, jossa asentaja lykkäs putkenpäähän irtomallisen kartioholkin ja kiristi putken paikoilleen. Ei mennyt montaa minuuttia eikä maksanut montaa markkaa.
Veneeseen tarvitsin joskus molemmat uudet suutinputket. Korjaamolta hain putkea metritavarana ja päihin samanlaiset kartioholkit. Holkit kiristyvät puken ympärille ekalla kiristyksellä, joten on syytä muistaa pujottaa putkeen ensin ne mutterit. Otin suunnilleen mitat vanhoista putkista ja tein saman mittaiset. Asentajan mukaan pituudella ei ole kummoistakaan merkitystä, nestehän ei puristu kasaan, mutta kaikkiin sylintereihin on syytä kuitenkin laittaa samanmittaiset putket. Ja putkien taivutus onnistuu suurimmalta osin paljailla kourilla, eivät mene lyttyyn paksun seinämän ansiosta. En suosittele kuitenkaan edestakaisin vääntelyä, murtuvat jossain vaiheessa, joten nautitaan ne asennusrasvat vasta jälkikäteen, niin ei tule niin paljoa niitä vääränkätisiä mutkia |
#236
|
||||
|
||||
[QUOTE=Rausku4x4;476139]Eli Eli jotain on taas saatu tehtyä
Jäähdytys ongelmat jäivät kun laitoin gti pösön tupla flektit. Kytkin vielä ne niin että ne ovat sarjassa joten ne ovat 24 volttiset. aika pahan näkönen toi syyläri on ainakin tän kuvan perusteella, eihän siinä oo ollenkaan enää tota kennojen välirivotusta...
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#237
|
||||
|
||||
Lainaus:
Se on vähän huonossa kunnossa tuolta ylä nurkasta. Muualla on vielä jonkun verran tota rivotusta. |
#238
|
||||
|
||||
Ei ruvennut pitämään suuttinputket vaikka otin ne kartiot vesihioma paperilla. Eli pitääkö marssia johonkin diesel pajaan ja ostaa metri tavarana sitä putkea ja niitä nippoja? Mistähän jyväskylästä saisi niitä tarpeita?
|
#239
|
||||
|
||||
ootko kysässy Hiomo Kantaselta?
|
#240
|
||||
|
||||
Jos sulla ei oo copyrightia noille kylkien mustaksi maalaukselle niin aattelin hieman kopioda sua
Löyty työpaikalta 3 litraa MAN:in runkoharmaata (käytännössä mustaa) joilla aattelin sutia puolet autosta. Laiskottaa sen verran, että ei jaksa ruveta hiomaan koko autoa.
__________________
JulmaJii, Tappaa talossa ja puutarhassa. |
#241
|
||||
|
||||
En oo kysynyt pitäs käydä joku päivä kysymässä kunhan kerkiää
Lainaus:
|
#242
|
||||
|
||||
Ei kellään sattuis löytymään räjäytyskuvia näihin suuttimiin, kun musta rupee tuntumaan että jostain puuttuu jotain rikkoja? Pitääkö tuon kultaisen värisen paluu puolen"laatan" alle tulla joku erikoisempi tiiviste?
|
#243
|
||||
|
||||
"Herra mun aikani tiesi sehän toimii vielä"
Oli kyllä hymy herkässä kun se tänään hörähti käyntiin. Niin siis ei siellä ilmeisesti mitkään suutin putket vuotaneetkaan, kun diiseli tuli sieltä kullan värisen jutun päältä. Eli tuolta Laitoin sen kultaisen paluupuolen jutun ja suutinrungon väliin semmoiset erikois alumiini rikat, niin se rupes pitämään paremmin, mutta vielä se vuoti sen verran ettei lähtenyt käyntiin. Tänään sitten sain paikallistettua vuodon, kun tukin paluu puolen letkun ja samaan aikaan painelin siirtopumpulla, niin kolmos suuttimen kohdalta tuli vielä diiseliä, kiristin sen oikein tiukkaan ja ilmasin järjestelmän kerran, niin sehän lähti käyntiin jotenkuten. Ja vähän ajan päästä kävi niinkuin unelma. Nyt jäi vielä mietityttämään että onko suutin rungon ja kannen välissä joku tiiviste mikä pitää uusia aina? |
#244
|
||||
|
||||
Joo itse olen uusinut ne aina löytyy myös kuparisena ne kun löijää ekana niin ei vuoda sen jälkeen ollenkaan maksaa noin 0,50cent /kpl ainakin täällä päin .
|
#245
|
||||
|
||||
Sielä on kärkirengas semmonen nepparin näkönen ja kuparitiiviste sitte siinä kierteen alaosasa.
|
#246
|
||||
|
||||
Jeps eli pitää vielä purkaa noi kerran No toi menee kyllä jo niin rutiinilla ja suurinpiirtein silmät kiinni.
Milläköhän ne renkaat sais poies sieltä? Koska ei sieltä ainakaan mitään tullut poies kun oon noita purkanut. Noita tiivisteitä varmaan saa ihan paikalliselta diesel pajalta? |
#247
|
|||
|
|||
Minulla on kolmen kannen suuttimien alta löytynyt iso kupariprikka siitä kierteen alta ja tuon kärkitiivisteen ("neppariprikan") tilalla on ollut kanssa kupariprikka.
Siitä on Wuosia aikaa, kun olen suuttimen alta löytänyt tuon "oikean" prikan. Luulisi dieselkorjaamoilta löytyvän. Itse ostin IKH:lta sen suurimman kupariprikkalajitelman, jonka hinnaksi jäi tiukan könttäostosväännön jälkeen reilu satanen... Jos päädyt ostamaan ne alkuperäisen näköiset prikat, niin ne pitäisi asentaa se kouru oikeinpäin. Vähän niinkuin muki... kattila... räystäskouru... Itse olen vanhat prikat ronkkinut pois sellaisella koukkupäisellä piikillä, vähän niinkuin sen kaikkien tunteman hammaslääkärin koukun näköisellä työkalulla. Tai paineilmalla suhauttamalla,... Onpa joskus joutunut laittamaan Dremeliin kiinni sen taipuisan jatkovarren & pienellä poranterällä "katkaissut" sen levinneen ison kupariprikan. Osaa meinaan olla tiukassa, jos on moneen kertaan kiristelty wanhaa tiivistettä... |
#248
|
||||
|
||||
No niin nyt se ois sitten leimattukin ja vuos ois ajo aikaan. Tosin ilman huomautuksia se ei mennyt läpite, sanomista tuli pyöränlaakerista, takavalon lasista ja rekisteri kilven valosta, eli ei nyt mikään armoton lista.
Nyt kun vielä pääsis vetämään kunnon testit ajot . "uusi" kitka lukko tuntuu pitävän yllättävänkin hyvin mitä vähän soralla kokeilin. Tämäkin voi olla kohta puolin myynnissä mikäli saan jonkunlaisia tarjouksia edes. Eli tarjota saa! Uudet pervot visiot on jo mielessä tulevalle romulle, josta tulis sitten trailerqueen, ehkä jonkun näkönen kilpurikin? kuka tietää. |
#249
|
||||
|
||||
Jotain on tapahtunut?
Minulle tämä tuli syksyllä '12 Heinolasta aikalailla ulkoisesti tämän näkösenä,renkaat oon vaihtanu ja kaatanu 1,5 kertaa
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty M: Maastokärry (uudet kuvat) | PL | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 31.03.2008 19:41 |
M: LJ-70 # uudet kuvat # | las-c | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 13.04.2007 17:18 |
M: Pätkä Patrolli -81 varaosiksi | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 08.04.2006 18:56 | |
M:Patrolli pätkä paku | Humu | O/M/V Muut | 8 | 05.10.2004 18:36 |
M:Pätkä Paketti Patrolli | Rabarberg | O/M/V Muut | 0 | 12.04.2004 15:24 |