|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#101
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=68349 |
#102
|
|||
|
|||
Lainaus:
Tuossa oma kuitti viime kevään hankinnasta, tehdaskunnostettu simpukka, 282,24$ eli nykykurssilla 205€ kaikkine kuluineen. Mikä tuossa on se vaiva? Ebaysta valittu toimittaja, joka laskuttaa myös nuo tuontikulut (Import Charges) ja hoitaa tullauksen, pari klikkausta, PayPal maksu ja viikon päästä paketti tuodaan kotiovelle. --Mika |
#103
|
|||
|
|||
njoo alkaa pikkuhiljaa loppuu huumorintaju nuitten jarrujen kaa. Mikäs oliskaan järkevä vaihtoehto osille jos muokkaa levyjarrut tohon?? Leimalle pitäs tietysti pystyy sen jälkee viemään..
Nyt tarviis uusii jo sylintereitä pyöriin ku menny paskaks..
__________________
Emmie tiiä |
#104
|
||||
|
||||
Lainaus:
helpommaks taitaa tulla vieläkin vanhojen jarrujen elvytys.
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#105
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mikä ongelma ne orkkisjarrut on saada kuntoon? Siis vaikka leimaa varten, kurassa ajelun jälkeen ei tietysti (ainakaan kunnolla) toimi ilman kahluusarjaa. Huollat tai uusit työsylinterit tai vaihdat pelkät tiivisteet ja hoonaat sylkyt, uudet/pinnantut kengät tarvittaessa, ilmaus ja kenkien säätö. On sitten niin hyvä kuin rumpujarrut ikinä, eli toimii hyvin ja ehkä tehokkaastikin ainakin vähän aikaa ja ainakin puhtaina ja kuivina. Osia saa helpolla, itse hommasin jotain lantikan osia offroadpajalta, ei tartte osanumeroita kun sanoo että porttaalivolvoon eteen tai taakse jarruosaa ja aina tuli oikein, eikä maksanut mahdottomia. Sellanen mielikuva vuosien takaa että Volvon orkkiskengät olit ollut helpompi säätää kuin lantikan "kopiot" (tiedä sitten kellä on olleet ekana). Lantikkaankin saa kyllä aika montaa erimerkkistä jarruosaa (ainakin paketissa erit nimet/numerot, tiedä sitten monestako tehtaasta ne tulee). Rumpujarrut on persiistä. -Paavo |
#106
|
||||
|
||||
En kyllä jaksa ymmärtää mikä valitus nuissa Volvon rumpujarrussa oikeen on kun jos kengissä on pintaa tarpeeksi ja ne on ILMATTU OIKEIN niin volvo kyllä pysähtyy erittäin tehokkaasti jarrut lukossa ja pää miltei tuulilasissa
|
#107
|
|||
|
|||
Vastaanpa reilun vuoden takaiseen kysymykseen, ei ehkä tuu silmäistyä palstaa tarpeekx tiheään...
Eli perissä ja portaaleissa reilu ylitäyttö sen takia, että liian kanssa pärjää aina. Poltin etuperästä pinjonin ylemmän laakerin, kun se etupinjonin nokka on aika paljon alkuperäistä korkeammalla, niin luulen ettei saanut kunnon voitelua, maantiellä ajellessa hirtti kiinni ja ulkokehä alkoi pyörimään mukana. Sai sen vielä ehjättyä kun lopetti ajot mahdollisimman lyhyeen, mutta ulkokehä piti liimata kiinni. Tai sitten tuli vaan laakerille tunnit täyteen? Mutta minkään laisia ongelmia ei ylitäytöstä ole ollut, kutosen perillä koslalla ajeltiin pelipaikoillekin (Raajärvelle 300 kilsaa sivu), eikä voimansiirto lämmennyt yhtään edes heinäkuun helteillä 80-90 vauhdeissa. Mix pitäis laittaa vähän jos voi laittaa paljon? :-) Porttaalit huohottaa akseliputkeen, ja akseliputkesta on letkut, joten mun käsittääkseni lämpiäminen ei pitäis vaikuttaa mitään mihinkään, ainakaan sisäosien paineisiin? Jos porttaaleihin kertyis painetta, niin satavarmasti ampuis öljyä sinne laakerien väliin vassun sekaan ja sieltä ulkostefan ohi. Tai muistelen että se sisästefa (öljyn ja vaseliinin välissä) on niinpäin että vuotaa helpommin ulos/vaseliiniin päin, on kyllä jo useampi vuosi kun oli viimeiksi porttaalin sisäosat levällään. -Paavo |
#108
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kokeiles joskus: kahlaa autolla kurassa niin että jarrut on satavarmasti täynnä lillua, nouset siitä heti maantielle ja kunnon vaihdista polkaset jarrut kerralla pohjaan. Pysähtyykö? Puoltaako? Tai, jäikö kukaan kertomaan asiasta jos oli vastaantulijoitakin ja vasen arpa voitti? Mun kokemuksella ei tartte edes kahlata lillussa, riittää että ajaa asfalttitiellä kovemmalla sateella puhtailla jarruilla (mutta ilman kahluusarjaa), jarruttaessa auto loikkaa metrin-pari jompaan kumpaan puoleen (vasen tai oikea, suunta siis arvotaan lottokoneella). </märinämoodi> Edit: Hyvä kunnossa oleva kahluusarja ja tiiviit huohotukset jarrukilven sisältä auttaa kyllä aika tehokkaasti tuohon "käpyjä jarruissa" -tautiin. Uusilla tiivisteillä ei menny edes kunnolla vesi sisään. -Paavo Viimeksi muokannut Paavo : 08.04.2014 20:10 Perustelu: Typojakin korjattu, ei pitäis kirjoittaa jos ei kerta osaa. |
#109
|
||||
|
||||
Saako muuten kahluusarjoihin enää noita rummun ja kilven väliin tulevia "stefoja" uusia mistään?
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#110
|
||||
|
||||
tatanka parts myi joskus mutta taitaa olla niin että niilläkään ei enään ole.
|
#111
|
||||
|
||||
Pientä välystä on pinjonin laakereissa, olikos jollain tietoa millä numerolla nuo löytyy? Nyt kun ovat vielä irtaallaan vois nuokin vaihdaltaa.
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#112
|
||||
|
||||
Aikansa kun netissä selaili ja ihmetteli niin löytyhän ne pinjonin laakereiden tiedot, pistetään tännekkin jos joku joskus tarvii,,,,
Volvo varaosanumero : Ulompi laakeri 181301-3 (M86647) Laakerikooli 181302-1 (M86610) Sisempi laakeri 181303-9 (HM88649) Laakerikooli 181304-7 (HM88610) Ebaystä löyty saksanmaalta ja rahteineen 80€ tekivät, eli ei paha.
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#113
|
|||
|
|||
Ja sitten kun seuraavaksi tarvii pinjonin stefan niin se on alkperäisnumeroltaan 9143317.
Sama stefa käytössä -60 luvun pv volvosta lähtien aina -90 luvun 960 kärryyn asti. Löytyy mistä varaosaputkasta tahansa, juuri tänään hain Oulun Tarviketorilta ja maksoi 12€/kpl. --Mika |
#114
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#115
|
|||
|
|||
Stefoja mistä
Nyt tarvis jakikseen kardaanilähdön stefat... Ois helppo vaihtaa ku kone/laatikko paketti lattialla...
|
#116
|
||||
|
||||
alkuperäinen on ihka omansa.
Laakeripuljusta ne parikymppää suuremmat, sitten lyhennät kiristysjousen sopivaksi ja jää vielä reilusti rahaa kahviin ja pullaan Origenelli tais olla jotain 80€ tarvike muutamia jUuroja, siis vain sisämitassa pikku ero.
|
#117
|
||||
|
||||
Lainaus:
mulla pitää ihan laakerikaupan stefa ihrat sisällä ilman jousen kiristelyäkin. mittaa en nyt muista, mutta soita mulle maanantaina jos tarviit stefan numerot.
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#118
|
||||
|
||||
eli stefan mitat olis
ulko halk.62mm lev. 10mm sis.halk 38mm
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#119
|
||||
|
||||
Lainaus:
8-pulttijako säilytetty levyjarrut ja volvon orkkis vanteen sopii pienellä sorvauksella. Tosi helppo tehdä vanteet. http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=91157 |
#120
|
||||
|
||||
Osaako joku viisaampi valasta miks tossa meikäläisen -75 vuosmallisessa 303:ssa on ryypyn vaijerin paikka "vaihdettu?" kojetaulusta vaihdekepin ja moottoriluukun väliin, semmonen vedettävä T-mallinen kahva.
Eipä tuo mitenkään häiritse, kunhan ihmettelen... |
#121
|
||||
|
||||
On vissiin kutakuinkin kaikissa siirretty kojelaudasta poies, ainakin kaikissa näkemissäni. Oiskohan ollu ongelmia jumittavan vaijerin kanssa alkuperäisessä paikassaan tms...?
|
#122
|
||||
|
||||
Minkäslaisessa kulmassa tuon etuakselin pitäs olla?? Tuosta on käännetty etunapoja, nyt pitäs ruveta mallailemaan etakselia paikalleen ja jousipedit hitsuutella akseliin....
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#123
|
||||
|
||||
Akselin kulmat ratkenneet, mutta uusia kysymyksiä! Mistäs kardaanin ristikko? Käykö jonkun takatuuppari Volvon ristikko suoraan?
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#124
|
||||
|
||||
Kahta kokoa niitä on 140 sarjalaisesta 900 sopii, valitse rasvanipallinen.
|
#125
|
||||
|
||||
Kiitokset! näköjään samaa ristikkoa käytetäänkin rangesta volvoon.
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Volvo C303 | Repro | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 04.02.2012 22:51 |
Myyty volvo c303 | antti-85 | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 01.09.2011 19:47 |
Myydään volvo c303 | mobil2 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 22.12.2010 18:08 |
Bj40 etuakseli ongelma | Lalli bj40 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.09.2010 20:29 |
Myydään Volvo C303 | Heering80 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 10.05.2010 22:10 |