|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Niinhän mää sanoin...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#27
|
|||
|
|||
Ajelin muuten tuossa yhden viikonlopun hienolla vuoden 2008 S4:lla. Oli kyllä melkoinen pettymys. Kivat kyydit se antaa, ei siinä mitään. Mutta missä se hieno V8 ääni on?!?! Helvetin hipit kun moottorista pitää äänet piilottaa. Toinen mikä häiritsi oli se ettei se vauhti tuntunut missään. Eikä se kiihtyvyys tuntunut missään. Melkein ainoa mistä huomasit että nyt lähtee lujaa liikenteeseen oli kun seurasit nopeusmittaria. Samaisesta paikasta huomasi myös että nyt on se 200 mittarissa, eikä olekkaan 80.. Vähän fiilis katoaa siinä vaiheessa kun ei nopeus tai kiihtyvyys vaan tunnu missään.
Tuossa yhdessä vaiheessa oli viikonlopun ajossa vuoden -98 Opel Corsa GSi. Siinä vasta kinneri. Vaikka ei se kiihtyvyydessä Audia päihitä ikinä niin siinä muuten tuntui että nyt lähtee. Hemmetti kun pelotti 120 vauhdissa ajella sillä. Tuntui että oli reilusti enemmän vauhtia. Ehkä paremman kyydin olisi saanut jos sitä ei olisi pilattu kivikovalla madalletulla alustalla. Joku noista ehkä pitää, mutta kun nuo tiet ei ole kauhean tasaisia nykyään niin ei tuollaisella kivireellä ole kovin kiva pidemmän päälle ajella. Mut ihan hieno mikroauto fiilis siinä tuli kun sillä ajeli mutkatietä. Ja kyllähän tuo oma Mitsun Lancer GTi antaa myös kivat fiilikset. Mitsulla ovat hienon koneen osanneet tehdä. Sillä onnistuu rauhallisesti ajaminen ja kunhan kierrokset on vaan yli 5000 niin sit onnistuu se kunnolla kepittäminenkin. Hieman vanha se on, mut veikkaan että jos se olisi tuoreempi niin päästään tuohon S4 ongelmaan. Se ei vaan tunnu missään kun auto kulkee. Toisaalta muinoin tuli ajeltua myös muistaakseni vuoden 2004 Impreza WRX STi:llä. Siinä muuten tuntui vauhti ja kiihtyvyys. Sellainen ois kyllä hieno peli. Eikä muuten nuo amerikan ihanuudet nykyään tunnu sen parempia valintoja olevan kun kokeilin tutun Ford Thunderbirdiä. Oli jostain 90-luvun lopusta. Moottorin äänistä ei kyllä osannut sanoa yhtään mikä moottori on nokalla. V8 sieltä lopulta paljastui. Mut ei siinäkään taas tuntunut missään se kiihtyvyys tai vauhti. Onko tuo sitten koosta tai painosta kiinni? Tuskin Thunderbird kovin kevyt keijukainen on? Tuo S4 tais painaa kanssa joku 2000kg. Ihan helvetin painava auto. Mutta jos fiilistä haluaa niin ei se siis aina tarkoita himmeetä tehomäärää, kuten Corsan tapaus näytti. Kevyt peli alle niin johan alkaa tuntua vaikka nokalla ei olis ihan niin hirveästi tehoa. |
#28
|
|||
|
|||
En mä mistään mitään tiiä mut -01 S8 painaa sen 1950kg niin ei kai S4 nyt kahta tonnia paina.
Mutta topikin aloittajalle vielä, onko budjettia olemassa? Tai muita rajoitteita? Kun kyllä kai melkeen mistä vaan autosta saa rahalla kivan. Oma valinta menis kyllä johonkin isolohko jenkkiin tai sitten M3/AMG kippoon Viimeksi muokannut Ville. : 23.03.2014 13:00 |
#29
|
|||
|
|||
En minäkään sitä uskonut kunnes katsoin otteeseen. Tarkka paino tais olla joku 1960kg tai vastaavaa, mut ihan helvetin painava pikku kottero. En tie mihin sitä painoa on tungettu?
|
#30
|
||||
|
||||
mk3 rs turbo olis piristettynä varsin hauska,valitettavasti vaan etuveto.
Mut jdm autot on ihan kivoja ollu, pari 200sx,skylle,evo ollu ittellä |
#31
|
||||
|
||||
Harrastepohjalta jos lähtis rakentelemaan, niin budjetti olis abaut TLP-osista (tallin lattian parhaat) koottu viritys. Eli parista satasesta pariin tonniin.
|
#32
|
|||
|
|||
Tolla budjetilla vaikka 323gt mazda.
Heittää sisustan ja kaiken muun painavan tallin nurkkaan odottamaan ja hauskaa on. |
#33
|
||||
|
||||
Autilla voima välittyy tiehen asti...
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#34
|
|||
|
|||
Juu ite tahtoisin vanhan s4.sen. http://www.youtube.com/watch?v=X8vSCzaTywg Perus liikennevalo lähtö..
Edit juurikin €/hp takia. |
#35
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#36
|
|||
|
|||
Paljon, tai lähinnä tuon konimäärän hakeminen sieltä koneesta. Voimansiirto kytkimen jälkeen on melko kestävää jo vakiona noissa.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#37
|
|||
|
|||
Lainaus:
Mutta kyllä jopa 5-pyttyisistä saadaan aika "äkäsiä" kun "rovi" on tarpeeksi pieni.... alkaa turvavyö ottamaan vastaan "rauhallisessa" vaihdossa, ainakin minulla, kun en huomannut varautua.... |
#38
|
||||
|
||||
esim. -96vm. w202 mebe 230 kompressor siinä olis melkeen 200hp orkkiksena, jos kiinnostaa niin tollanen löytyis multa.
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#39
|
|||
|
|||
Lainaus:
Varmaan tuo vajaa 1000hv maksaa PALJON joka vehkeeseen. tuosta löytyy about 230? hepoa vakiona ja veikkaan että ahdin,suutin,putki,ohjelma päivityksillä saisi jo ihan rivakan vehkeen ja eurojakaan ei olisi mahdottomia kulunut. Lähtökohtiahan löytyy varmasti 1000 mutta itteä kiehtoo tuo neliveto ja vitoskone. |
#40
|
|||
|
|||
Pudjetti pelinä kaverilla oli 10v? sitten korivaihto munakadetti. perus 3d 1.6s lähtökohtana ja 2.0 16v gsi tekniikka. 156hv vakiona ja kevyt koppa. Nokkapyörät,powercap,putkisto ja mite lie muuta pientä oli siinä ja about 17x hepoa penkistä. Radalla oli hauska kikotin. Vehjettä rääkkäsi 3 eli kaverusta vuorollaan ja monta vuotta. Kesti ja kesti ja kesti. Noita taitaa saada tonnilla jo kohtalaisia..
Viimeksi muokannut hitoy : 27.03.2014 16:01 |
#41
|
||||
|
||||
Lainaus:
350-400 kaakkia on vielä "halpoja" ja riittänee muun liikenteen mukana pysymiseen...talvella jopa enempään.
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen. |
#42
|
||||
|
||||
Paras hp/€ suhde on jollain sadan hepan sadan euron autolla, tonnilla ei kuitenkaan saa tuhatta heppaa.
Toi buikki olikin todella hyvän näköinen, aika tyyriitä tosin..
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#43
|
|||
|
|||
Joko on tehovehje hommattu?
|
#44
|
||||
|
||||
Toyota 2JZ:lla tai joku Nissanin uudempi ahdettu takaveto.
__________________
Toyota RJ70 -89 Toyota HDJ80 -92 - Eastcoast Offroad ry - |
#45
|
||||
|
||||
Kylä lähtee.
Työkaverilla oli jonkin aikaa uudempi Mini Cooper joku sportti versio ja se lähti kyllä aika hätäseen ja siinä uppos selkänojaan ja kulki kuin mikroauto kun sitä vähän kokeiltiin??
Itse kyllä jostain kumman syystä toivottavasti päädyn Jeep Grand Cherokee SRT8 hankkintaan vielä joskus?? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#46
|
||||
|
||||
Joo, tuli hommattua. Vähän speksejä: 2-paikkainen urheilumalli, 6,6L, turbo, alunperin 204hv. Tästä ruvetaan sitten ottamaan woimaa pihalle. :P
Laittelen kuvia, kuhan saan työn alle. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vaihtoehtoinen ratkaisu SOAn tilalle? | Yere | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.10.2012 10:20 |
Tässä ratkaisu EU-takauksiin. | H_Nietu | Chit-Chat | 15 | 11.03.2011 17:48 |
Patrollin alusta ratkaisu | Masai | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 06.03.2006 14:17 |
Halvin vinssi ratkaisu? | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 06.03.2005 20:30 | |
Koulukiusaamisongelman ratkaisu! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 16:04 |