Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.03.2014, 13:51
RoJu:n Avatar
RoJu RoJu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.07
Sijainti: Puskankylä
Viestit: 59
Perusasetus

Wrangler -90 tehostajan remmin kiristys


Tulipa ongelma yksinkertaisessa asiassa. Rupesin vaihtamaan tehostajan remmiä Wrangleriin enkä ole keksinyt, miten remmiä saa löysättyä. Sain kyllä vanhan väkivalloin pois mutta nyt pitäisi saada uusi asennettua. Kaikki pultit tehostimen kiinnitykseen liittyen on löysätty ja palikka heiluu mutta missään pultissa ei ole pitkää reikää, että se pääsisi kääntymään löysälle.

Pitääkö se irrottaa kokonaan ja laittaa remmin kanssa takaisin ? Kyllä tässä varmaan joku niksi on, mutta en keksi. Haynesissa on hyvät ohjeet remmin löysäämisestä mutta tässä autossa on eri palikat. Haynesissa esiteltyä kiristysruuvia tällinkeineen ei ole.

Minkä numeroinen remmi tuohon kuuluu, ei löydy sitäkään haynesista?

Kone on 2.5 l nelkku.

Vain amerikkalainen voi tehdä yksinkertaisesta hommasta näin hankalan!

t. make

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Img_1095.jpg‎
Views:	157
Size:	110,5 Kt
ID:	47586  

Viimeksi muokannut RoJu : 24.03.2014 15:07
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.03.2014, 14:39
D_Bar:n Avatar
D_Bar D_Bar ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 22.04.11
Sijainti: Sodankylä, Suomi
Viestit: 558
Blog Entries: 2
Perusasetus



Tuon näköinen systeemi on kutoskoneessa ja pikaisella Googlettamisella samantapainen näyttäisi löytyvän nelosestakin
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep"
- Grand Cherokee 5.9 Limited -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.03.2014, 15:11
RoJu:n Avatar
RoJu RoJu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.07
Sijainti: Puskankylä
Viestit: 59
Perusasetus

Joo, tuommoisen kuvan Hayneskin näytti eikä tuossa olisi mitään epäselvää mutta... totuus on toisen näköinen. Lisäsin kuvan aloitusviestiin.

Varmaan tässä on jotain, mitä en hoksaa.

t. make
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.03.2014, 17:48
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.037
Perusasetus

Olet ilmeisesti löysännyt sen hihnapyörän alla olevan ruuvin?? Ja takaa kaikki?? Ainakin tuo säädön kiristyspultti on tuossa kuvassa keskellä sitä kolmikulmaista peltia avattuna, sen pellin alla on se säätö ja saranapiste on se hihnapyörän takana oleva, sen kolmikulmaisen edestä katsottuna oikeanpuoleinen pultti ja sitten siellä on takana yksi mutteri tai ruuvi, joka on aika kettumaisessa paikassa, se pitää kanssa löysätä... Hitsi kun ei enää muista, on noita hihnoja tullut aikoinaan vaihdeltua/kiristeltyä, mutta kun ei muista enää... Mitään varsinaista säätöruuvia siellä ei ole...
__________________
Killing time is not murder
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.03.2014, 22:27
RoJu:n Avatar
RoJu RoJu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.12.07
Sijainti: Puskankylä
Viestit: 59
Perusasetus

Kiitos Jamantille seikkaperäisestä vastauksesta ! Mulla oli kaikki tarpeelliset ruuvit auki ja muutama ylimääräinenkin mutta kun ei oikein tiennyt, mistä kohtaa se niveltää ja mihin päin, niin en osannut vääntää oikeaan suuntaan. Nyt on remmi paikallaan ja kiriällä.

t. make
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Troopperin remmin merkkivalo Terde Tekniikka & Jutustelu 1 13.12.2010 20:25
Suzukin sj410 kannenpultin kiristys momentti ja kiristys järjestys. karvanoppa Tekniikka & Jutustelu 2 05.09.2010 22:21
M: Jeep Wrangler 2.5 -90 O/M/V Ajoneuvot 0 05.04.2006 13:47
M: Jeep Wrangler 2.5 -90 O/M/V Ajoneuvot 0 23.01.2006 18:43
Tehostimen remmin merkinnät? & Snorkkeliin pääty mikjus Tekniikka & Jutustelu 14 17.04.2004 21:58


Sivu luotu: 13:58 (GMT +2).