|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
ford f350 2000 modif.Onkos kukaan vastaavaa autoa tehnyt maastokelposemmaksi?? eniten häiritsee jo tie ajossa kova etupää. jääköhän leima saamatta jos etupään muuttaa kierrejousille, ja tee itse putkitukivarret jotain jakarin suuntaista...
|
#2
|
||||
|
||||
Voi olla vaikea löytää siihen akselimassaan sopivia tukivarsia, ainakaan jakareita. Ison kuorma-auton tai perävaunun tukivarsilla olisi varmaan helpoin tehdä, tosin niiden jäykät helat rajoittaa liikettä ja väsyttää kiinnikekorvia helposti. Toinen vaihtoehto on Scania tai Volvo tyyliset "puolikkaat lehtijouset", tuossa kuvassa 2 ylimmäistä oikealta.
http://images.gasgoo.com/MiMgIzA3MjY...nufacturer.jpg Lehden päähän ilmapussi taikka kierrejousi. Panhardtankohan autossa jo on valmiina. Tuollaiset jousiteräs tukivarret varmaan saisi teetettyä kotimaisissakin jousipajoissa halutun laisiksi, jonka jälkeen joku insinööri vaan laskisi niiden lujuuden riittäväksi. Tuollaisia puolilehtisarjoja saa usasta valmiinakin, ainakin takapäähän ilmajousitus sarjojen mukana. |
#3
|
||||
|
||||
Kyllähän lehtijouset saa pehmeiks ja joustaviks, ei sitä jousitustyyppiä tarvii ekana ruveta vaihtaa. Lateja pois muutama jos on kivireki. Tietty kans riippuu kuin korkee auto on, eli jos auto on korkea ja jouset on todella kaarevat, ei siitä oikein pehmeetä saa. Mut ei tommosen tarvii niin korkea olla. Isot renkaat (jotain 38 ja ylöspäin), kaarien avarrus, lukot molempiin päihin ja vaihteistojen panssarointi niin etenee jo kummasti. Tietty iso vinssi ja kunnon hinauspisteet ja tunkkauspaikat hi-liftiä varten.
|
#4
|
|||
|
|||
2 lehteä on tuossa vaan edessä. Eikait niistä oikeen tohdi vähentää. Pitäis kait ettii sitte joku kapeempi monilehtinen pakka. Onko ehdotuksia..
|
#5
|
||||
|
||||
|
#6
|
||||
|
||||
Onhan noissa uudemmissa fordeissa ja dodgeissa kierteet ni eiköhän niistä saa tukivarsii mutta ite hommaisin jonkun long arm kitin. Tuskin katsastus mies puuttuu jos on hyvin tehty eikä virka mitään ja jos heti katsastuksen jälkeen tekee muutoksen niin ens kerraks kerkee ruostuu sen verran ja sanot että se on vakio
Viimeksi muokannut tdi : 23.03.2014 00:51 |
#7
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jousien mitat jos on tiedossa niin voi vertailla mitä sinne vois sovitella tilalle. Eli pituus, keskinaulan paikka ja leveys tietty kans. Sit jos on valmis siirtelemään josen korvakkeita, niin jousivalikoimaa ainakin piisaa. Mut esim chevyissä on laiteltu etupäähän 52" pitkiä pickuppien ja blazerien takajousia. Vakio jousi tais olla 47" pitkä. Pidemmällä jousella pehmeemmät joustot ja korkeutta ja jäykkyyttä voi pelata lehtien määrällä. |
#8
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#9
|
||||
|
||||
kierre jouset on tuossa vakiona. ramiin tuli kierre jouset etuakselille 94
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ford F350 vm84 | esco_73 | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 02.01.2014 19:27 |
Myydään Ford f350 -84 6,9 turbo | big j | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 12.10.2013 16:19 |
Myydään M: Ford F350 4x4 Dualie Powerstroke -99 | samiharju | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 27.09.2012 23:38 |
Ostetaan 1984 ford f350 takalehdet | big j | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.09.2012 20:57 |
ford f350 dana80 blazeriin | toyman2005 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 02.07.2009 19:31 |