Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.03.2014, 17:39
teme01 teme01 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.12.11
Sijainti: salo, finland
Viestit: 35
Perusasetus

ford f350 2000 modif.


Onkos kukaan vastaavaa autoa tehnyt maastokelposemmaksi??
eniten häiritsee jo tie ajossa kova etupää.
jääköhän leima saamatta jos etupään muuttaa kierrejousille, ja tee itse
putkitukivarret jotain jakarin suuntaista...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.03.2014, 08:55
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.521
Perusasetus

Voi olla vaikea löytää siihen akselimassaan sopivia tukivarsia, ainakaan jakareita. Ison kuorma-auton tai perävaunun tukivarsilla olisi varmaan helpoin tehdä, tosin niiden jäykät helat rajoittaa liikettä ja väsyttää kiinnikekorvia helposti. Toinen vaihtoehto on Scania tai Volvo tyyliset "puolikkaat lehtijouset", tuossa kuvassa 2 ylimmäistä oikealta.

http://images.gasgoo.com/MiMgIzA3MjY...nufacturer.jpg

Lehden päähän ilmapussi taikka kierrejousi. Panhardtankohan autossa jo on valmiina. Tuollaiset jousiteräs tukivarret varmaan saisi teetettyä kotimaisissakin jousipajoissa halutun laisiksi, jonka jälkeen joku insinööri vaan laskisi niiden lujuuden riittäväksi.

Tuollaisia puolilehtisarjoja saa usasta valmiinakin, ainakin takapäähän ilmajousitus sarjojen mukana.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.03.2014, 09:07
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

Kyllähän lehtijouset saa pehmeiks ja joustaviks, ei sitä jousitustyyppiä tarvii ekana ruveta vaihtaa. Lateja pois muutama jos on kivireki. Tietty kans riippuu kuin korkee auto on, eli jos auto on korkea ja jouset on todella kaarevat, ei siitä oikein pehmeetä saa. Mut ei tommosen tarvii niin korkea olla. Isot renkaat (jotain 38 ja ylöspäin), kaarien avarrus, lukot molempiin päihin ja vaihteistojen panssarointi niin etenee jo kummasti. Tietty iso vinssi ja kunnon hinauspisteet ja tunkkauspaikat hi-liftiä varten.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.03.2014, 20:49
teme01 teme01 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.12.11
Sijainti: salo, finland
Viestit: 35
Perusasetus

2 lehteä on tuossa vaan edessä. Eikait niistä oikeen tohdi vähentää. Pitäis kait ettii sitte joku kapeempi monilehtinen pakka. Onko ehdotuksia..
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.03.2014, 16:53
Juippa:n Avatar
Juippa Juippa ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 07.12.06
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

www.vallilantakomo.fi
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.03.2014, 23:14
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.777
Perusasetus

Onhan noissa uudemmissa fordeissa ja dodgeissa kierteet ni eiköhän niistä saa tukivarsii mutta ite hommaisin jonkun long arm kitin. Tuskin katsastus mies puuttuu jos on hyvin tehty eikä virka mitään ja jos heti katsastuksen jälkeen tekee muutoksen niin ens kerraks kerkee ruostuu sen verran ja sanot että se on vakio

Viimeksi muokannut tdi : 23.03.2014 00:51
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.03.2014, 08:43
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja teme01 Näytä viesti
2 lehteä on tuossa vaan edessä. Eikait niistä oikeen tohdi vähentää. Pitäis kait ettii sitte joku kapeempi monilehtinen pakka. Onko ehdotuksia..
Onko tietoo missä kunnossa iskarit on? jos ne jumii koko systeemiä? tai sit noi jouset vaan on ihan sika jäykät.

Jousien mitat jos on tiedossa niin voi vertailla mitä sinne vois sovitella tilalle. Eli pituus, keskinaulan paikka ja leveys tietty kans. Sit jos on valmis siirtelemään josen korvakkeita, niin jousivalikoimaa ainakin piisaa.

Mut esim chevyissä on laiteltu etupäähän 52" pitkiä pickuppien ja blazerien takajousia. Vakio jousi tais olla 47" pitkä. Pidemmällä jousella pehmeemmät joustot ja korkeutta ja jäykkyyttä voi pelata lehtien määrällä.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.03.2014, 11:06
teme01 teme01 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.12.11
Sijainti: salo, finland
Viestit: 35
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
Onhan noissa uudemmissa fordeissa ja dodgeissa kierteet ni eiköhän niistä saa tukivarsii mutta ite hommaisin jonkun long arm kitin. Tuskin katsastus mies puuttuu jos on hyvin tehty eikä virka mitään ja jos heti katsastuksen jälkeen tekee muutoksen niin ens kerraks kerkee ruostuu sen verran ja sanot että se on vakio
onko sun peli alunperin lehtijousilla? pehmenikö kyyti kierrejousilla
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.03.2014, 11:35
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.695
Perusasetus

kierre jouset on tuossa vakiona. ramiin tuli kierre jouset etuakselille 94
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ford F350 vm84 esco_73 Tekniikka & Jutustelu 11 02.01.2014 19:27
Myydään Ford f350 -84 6,9 turbo big j O/M/V Ajoneuvot 5 12.10.2013 16:19
Myydään M: Ford F350 4x4 Dualie Powerstroke -99 samiharju O/M/V Ajoneuvot 6 27.09.2012 23:38
Ostetaan 1984 ford f350 takalehdet big j O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.09.2012 20:57
ford f350 dana80 blazeriin toyman2005 Tekniikka & Jutustelu 7 02.07.2009 19:31


Sivu luotu: 03:52 (GMT +2).