Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.03.2014, 16:59
HannuN HannuN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.09.05
Sijainti: N/A
Viestit: 519
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jakaraik Näytä viesti

Sähköjä sain kans hieman perattua. Maadotusvikaa suurimmalta osin sekä hapettuneita liittimiä. Nelivedon katkasija ja sen johdot on piilossa. Katkasijaa ei ole ja johdotkin on josain, toi kytkentäkaavio nyt hiukan avittaa vielä kun olis noi johdinnumerot... Kummakkos tuos on nuo nelivedon jarrupaineen tunnistimet, ohjaamon vai syylärin tunnelin anturit?? Valot ja vilkut löytyi sentään, eli periaattees vois lähtee koittaan maantielle koekilpien kera
Nelivedonkatkaisija, nelivedon jarrupaineen tunnistimet ???
Löytyykö C202:sta jottain noin nykyaikasen kuulosta...kyllä mun valpin neliveto menee päällä ku repii lyhyemmän vaihdekepin oikeaan kohtaan. Jottain eroja siis tekniikan puolella C202 vs L3314. Päällisin puolin kumpanenki yhtä rumia !

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.03.2014, 17:32
Valp Valp ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.12.08
Sijainti: HKI
Viestit: 28
Perusasetus

Mun C202:ssa meni neliveto nopealla puolella katkaisijasta kojetaulussa. Se ohjaa alipainekelloa, alipaine pitää nelivedon pois päältä. Pikkupuolen ku laittaa kepistä, niin neliveto menee samalla päälle. jarrupolkimen yhteydessä painetunnistin, tarpeeks kovaa ku polkaisee niin menee neliveto päälle. Jos autossa on vapaanavat kannatta piuhat kytkee sitten ettei tee tätä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.03.2014, 18:39
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HannuN Näytä viesti
Nelivedonkatkaisija, nelivedon jarrupaineen tunnistimet ???
Löytyykö C202:sta jottain noin nykyaikasen kuulosta...kyllä mun valpin neliveto menee päällä ku repii lyhyemmän vaihdekepin oikeaan kohtaan. Jottain eroja siis tekniikan puolella C202 vs L3314. Päällisin puolin kumpanenki yhtä rumia !
Omaan silmään toi c202 taitaa olla jopa pykälää rumempi jarrusysteemit ja toi nelivedon kytkentä on ihan erilailla toteutettu noiden kahden välillä.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Valp Näytä viesti
Mun C202:ssa meni neliveto nopealla puolella katkaisijasta kojetaulussa. Se ohjaa alipainekelloa, alipaine pitää nelivedon pois päältä. Pikkupuolen ku laittaa kepistä, niin neliveto menee samalla päälle. jarrupolkimen yhteydessä painetunnistin, tarpeeks kovaa ku polkaisee niin menee neliveto päälle. Jos autossa on vapaanavat kannatta piuhat kytkee sitten ettei tee tätä.
näin tuosta sähkökuvasta olin ymmärtävinäni, ainakin toi nelivedon mekaaninen kytkentä toimii kun sitä alipainepumpulla testailin. tuossa on vaan ennen noita alipainetehostimia paineanturit jarrulinjoissa ja sitten tehostimien jälkeen toiset paineanturit. Luulis noiden tehostimien jälkeisten olevan nelivedon kytkentään liittyviä mölttejä?? Täytys tuota hitaan ja nopean puolen vipua säätää kun ei toi kytkin jakolootan päässä toimi kuin valintavipu aivan pohjaan väkisin painaen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.03.2014, 20:28
Valp Valp ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 01.12.08
Sijainti: HKI
Viestit: 28
Perusasetus

C202:ssa on sellainen "turvaominaisuus", et ku ajaa nopeella puolella takavedolla ja polkaisee tarpeeksi kovaa jarrua, niin se heittää nelivedon päälle vakauttaakseen menoa. Mun muistaakseni paineanturi/it oli jossain jarrupolkimen yläpuolella jarrulinjoissa. Taka-akselin ja kopan välissä oli muistaakseni "kuormantunnistimet", siis ihan ketju joka jousituksen painuessa kiristy/löysty ja se veti venttiliä joka sääti jarrupainetta taakse.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.03.2014, 07:24
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Valp Näytä viesti
C202:ssa on sellainen "turvaominaisuus", et ku ajaa nopeella puolella takavedolla ja polkaisee tarpeeksi kovaa jarrua, niin se heittää nelivedon päälle vakauttaakseen menoa. Mun muistaakseni paineanturi/it oli jossain jarrupolkimen yläpuolella jarrulinjoissa. Taka-akselin ja kopan välissä oli muistaakseni "kuormantunnistimet", siis ihan ketju joka jousituksen painuessa kiristy/löysty ja se veti venttiliä joka sääti jarrupainetta taakse.
Juu tuttu ominaisuus (myös traktoreista), ainoastaan nuo jarrulinjojen anturit ihmetyttää kun niitä on 2x2. Toiset juurikin pääsylkyn vieressä polkimen päällä toiset jarrujen alipainetehostimen jälkeen jäähdytin tunnelin seinässä. Kummat näistä on nelivedon kytkennän sähköpiiriin kuuluvat ja kummat sitte taas jarrujen häiriövalon(?) tms., ne voi tietenkin mittailemalla tunnistaa, jos olis jollain varma tieto niin vois mittailun jättää väliin. Takana ei ole mitään ALB venttiilejä, suorat linjat vaan molemmille pyörille, sen takia tuo neliveto kytkentä jarrutuksessa tuossa varmaan onkin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.03.2014, 08:41
Esajas Esajas ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 20.04.09
Sijainti: Kello
Viestit: 15
Perusasetus

Se siellä tuulitunnelissa oleva messinkinen jakobloki on jarrupiirien paine-eron tunnistin, se kytkee toisen piirin pois pelistä letkurikon tms. sattuessa ja sytyttää sen jarruvikavalon kojelautaan. Nelivedon kytkevä tunnistin on kojetaulun alla, pääsylkyn yhteydessä.
On se nelivedon kytkevä automatiikka niitten kuormantuntevien venttillienkin kanssa.

Esa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.03.2014, 09:05
jakaraik:n Avatar
jakaraik jakaraik ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.12.12
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 112
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Esajas Näytä viesti
Se siellä tuulitunnelissa oleva messinkinen jakobloki on jarrupiirien paine-eron tunnistin, se kytkee toisen piirin pois pelistä letkurikon tms. sattuessa ja sytyttää sen jarruvikavalon kojelautaan. Nelivedon kytkevä tunnistin on kojetaulun alla, pääsylkyn yhteydessä.
On se nelivedon kytkevä automatiikka niitten kuormantuntevien venttillienkin kanssa.

Esa
Asia selvä, kiitoksia! Kuinkahan tuossa ei sitä kuormantuntevaa venttiiliä ole ollenkaan, letkut ja putket näyttää ihan alkuperäsiltä että tuskin sitä venttiiliäkään on pois heitetty. Ei sillä että sitä kaipaisin, ompa yksi vikakohde jarruissa vähemmän. Milläs toi sen toisen piirin sulkee pois käytöstä, aattelin vaan että voi vaikeuttaa ilmausta perinteisellä tyylillä...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.03.2014, 16:47
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Valp Näytä viesti
C202:ssa on sellainen "turvaominaisuus", et ku ajaa nopeella puolella takavedolla ja polkaisee tarpeeksi kovaa jarrua, niin se heittää nelivedon päälle vakauttaakseen menoa.
C303:ssa on sama systeemi?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään volvo c202 SAMROCK O/M/V Ajoneuvot 19 10.09.2012 13:16
Annetaan volvo c202 jeepisti O/M/V Muut 0 22.08.2009 19:10
volvo c202 tjl Tekniikka & Jutustelu 3 07.10.2007 17:48
Volvo C202 ? Tekniikka & Jutustelu 2 20.03.2006 17:19
M:VOLVO C202 O/M/V Muut 0 11.10.2005 19:42


Sivu luotu: 18:37 (GMT +2).