Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1526  
Vanha 04.02.2014, 18:36
okeman82:n Avatar
okeman82 okeman82 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.04.06
Sijainti: Suomen Lappi, Finland.
Viestit: 34
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Suutin 0,8-1,8 ohm
engine coolant ect 290-350 ohmia kun kone normilämmössä 80.c
Tps "tyhjäkäynnillä n.0,5v ja kaasu pohjassa lähempänä 4,5v ja pitää kivuta siististi lukemaylöspäin kun kääntää hiljalleen kaasuvivusta(yleensä kuluu siitä kohtaa millä ajetaan tiellä paljon tasakaasua)
Yleensä se tps on merkattu maalitäplällä,Mistä näkee jos sitä on ronkittu
Olisko kellään tarkkoja mittaus ohjeita.Tota tps anturin mittausta varten?
yritin mittailla, mut eimitään järkevää tulosta saatu aikaan voltit nousi 1v 4.2v. Eli molemmista päistä vajaat
Pitäiskö säätää kaasu pohjassa tohon 4.5v....
Vastaa lainaten
  #1527  
Vanha 04.02.2014, 19:11
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Olihan auto normaalilämmin kun mittasit?(tiedä miten tossa vitarassa on toteutettu ryyppy?)jossain japseissa se on vedenlämpö tilanmukaan mikä vaikuttaa suoraan kaasuakseliin...

JA eiks sieltä oo tullut jo lukemaa kerta n.1v-4,2v?
Riippuu vähän mittaristakin mitä näyttää
Jos haluaa koittaa säädellä,Niin käännä ennemmin niin päin että luku pienenee tyhjäkäynnillä jos tarkoitus on saada vähemmän bensaa!
Kannattaa merkata kuitenkin se kohta mistä alkaa kääntämään.
mitä se anturin syöttöjännite sille on(toi yläpään luku ei voi ollakkaan sitä suurempi tai edes ees sama)!
Vastaa lainaten
  #1528  
Vanha 04.02.2014, 19:30
okeman82:n Avatar
okeman82 okeman82 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.04.06
Sijainti: Suomen Lappi, Finland.
Viestit: 34
Perusasetus

Kylmä kone oli. Joo ei oikeen tuo sähkö(kään) ole mun juttu
Vastaa lainaten
  #1529  
Vanha 04.02.2014, 20:55
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Missä olosuhteissa toi 15-litraa on palanut,Nelikko päällä,Isompaa renkastako,millasta tietä/nopeutta?

Eiks tossa 8v vitarassa ollut ecuissakin jotain ongelmaa,Konkat posahteli tai joku kumminkin sieltä sisältä.
Haulla varmaan löytyy siitä lisää!

Mitä jos nyppää lambdan piuhan irti ja käy heittää lenkin toimiiko paremmin?
Vastaa lainaten
  #1530  
Vanha 05.02.2014, 00:41
okeman82:n Avatar
okeman82 okeman82 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.04.06
Sijainti: Suomen Lappi, Finland.
Viestit: 34
Perusasetus

235/75/15.. kovilla pakkasilla meni tässä taajama ajossa 17litraa
Äiteellä lainassa pari päivää ,pitemmällä ajolla 15l
Pääsin alkutalvesta(hommasin auton) jopa 14l /100km.. Tiellä aina vajaa veto päällä.. eikä yli 80 uskalla ajaa.
Ja konehan tosin ravistaa tyhjä käynnillä rasittavasti..

Tuota lampdaa mietitty kans...pittää kokeilla käyttää irti.

Paljonko porukalla vitura vieny mettä ajossa?
Vastaa lainaten
  #1531  
Vanha 05.02.2014, 19:09
vellihousu:n Avatar
vellihousu vellihousu ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 646
Perusasetus

Mulla vie samankokosilla renkailla ja nelikko päällä talvisin 12-15l/100km.
Vastaa lainaten
  #1532  
Vanha 06.02.2014, 14:38
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Laittakaa vaan kaikki kulutuksia näkyviin niin on hyvä vertailla

Oma laite :

Suzuki sj413 jossa 92vm samurain yksipisteruisku, 235/75r15 renkailla 11,7l/100km sekalaista kaupunki ajoo.
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #1533  
Vanha 08.02.2014, 14:19
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Anteeksi tyhmyyteni mutta mikä tossa linkissä sivulla 8 mainittu duty meter meinaa ??

http://www.acksfaq.com/90-92_supplement/part3.pdf
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #1534  
Vanha 08.02.2014, 14:28
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Anteeksi tyhmyyteni mutta mikä tossa linkissä sivulla 8 mainittu duty meter meinaa ??

http://www.acksfaq.com/90-92_supplement/part3.pdf
Kuvittelisin, että pulssin suhteen mittaava aparaatti. Jos sulla ei ole sellasta, niin voin myydä oskilloskoopin 500e
Vastaa lainaten
  #1535  
Vanha 08.02.2014, 14:43
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Kuvittelisin, että pulssin suhteen mittaava aparaatti. Jos sulla ei ole sellasta, niin voin myydä oskilloskoopin 500e

Musta tuntuu että en taida tarvita tuollaista aparaattia
Ilmeisesti toi meinaa ihan vaan kiekkamittaria ? Kö?

Tarvis toi tyhjäkäynti säätää kun tyhjäkäynti tällähetkellä 1500rpm
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #1536  
Vanha 08.02.2014, 14:48
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Musta tuntuu että en taida tarvita tuollaista aparaattia
Ilmeisesti toi meinaa ihan vaan kiekkamittaria ? Kö?

Tarvis toi tyhjäkäynti säätää kun tyhjäkäynti tällähetkellä 1500rpm
Mittaa pulssin suhdetta, http://en.wikipedia.org/wiki/Duty_cycle.
Joissaki yleismittareissaki on tuollanen ominaisuus. Varmaan sieltä päin suomea löytyy joku jolla on skooppi tai vastaava lainata
Vastaa lainaten
  #1537  
Vanha 09.02.2014, 09:37
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Eipä riittänyt ton tyhjäkäyntiruuvin säätö tohon tyhjäkäynnin laskuun 800rpm paikkeille. Se ruuvi väännetty täysin kiinni ja isc venttiili tukittu ja käy edelleen 1000rpm ---> iac venttiilissä jotain hässäkkää! pienen googlailun jälkeen löyty tollanen linkki, pitää sitä kokeilla mitä vaikutusta.

Tässä se jos siitä olis muillekkin joissakin tilanteissa apua


http://bbs.zuwharrie.com/content/top...tml#msg1045382


Edit : eli tosiaan tolla säädöllä säädetään ainoastaan kylmänä käynti rikastus kohdalleen.mulla tippui 3000rpm ---> 2000rpm käynti kylmänä. Kun lämpiää niin tyhjäkäynti edelleen 1000rpm
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410

Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 09.02.2014 12:30
Vastaa lainaten
  #1538  
Vanha 09.02.2014, 17:59
jousipakka:n Avatar
jousipakka jousipakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.01.11
Sijainti: seinäjoki
Viestit: 124
Perusasetus

Muistaako joku suzuki tietäjä onko suzuki sj 410 tehty kahdella eri taka veto akseli mitalla ?? Lukon asennuksessa vähä ongelmia?!
__________________
sj-410
Vastaa lainaten
  #1539  
Vanha 10.02.2014, 16:56
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Eipä riittänyt ton tyhjäkäyntiruuvin säätö tohon tyhjäkäynnin laskuun 800rpm paikkeille. Se ruuvi väännetty täysin kiinni ja isc venttiili tukittu ja käy edelleen 1000rpm ---> iac venttiilissä jotain hässäkkää! pienen googlailun jälkeen löyty tollanen linkki, pitää sitä kokeilla mitä vaikutusta.

Tässä se jos siitä olis muillekkin joissakin tilanteissa apua


http://bbs.zuwharrie.com/content/top...tml#msg1045382


Edit : eli tosiaan tolla säädöllä säädetään ainoastaan kylmänä käynti rikastus kohdalleen.mulla tippui 3000rpm ---> 2000rpm käynti kylmänä. Kun lämpiää niin tyhjäkäynti edelleen 1000rpm


Katoitko sä jo se ruuvin,Mikä päästää ilmaa kaasuläpän ohi?Jonkun kumitulpan alla lähellä kaasuvipua...

"SJ 413 kaasarista ruiskuksi"<--tuolla vikalla sivulla olikin oikein kuvien kera!
Vastaa lainaten
  #1540  
Vanha 10.02.2014, 18:21
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Katoitko sä jo se ruuvin,Mikä päästää ilmaa kaasuläpän ohi?Jonkun kumitulpan alla lähellä kaasuvipua...

"SJ 413 kaasarista ruiskuksi"<--tuolla vikalla sivulla olikin oikein kuvien kera!
Juu se ruuvi on kokonaan kiinni eli periaatteessa ei pitäis pysyä edes käynnissä.

Edit : TPS säädetty uudelleen, oli hiukan poskellaan..saa näkee nyt tippuuko kulutus..samalla tyhjäkäynti saatu oikeaksi.


Mitäs eroo muuten on g16a (8venanen) moottorissa verrattuna tohon g13 moottoriin ? Onko litrat muutettu kampuralla ja kangilla vai poraus eri ?
Päällisinpuolin näyttää täysin samalta.
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410

Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 11.02.2014 20:16
Vastaa lainaten
  #1541  
Vanha 22.02.2014, 12:08
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Juu se ruuvi on kokonaan kiinni eli periaatteessa ei pitäis pysyä edes käynnissä.

Edit : TPS säädetty uudelleen, oli hiukan poskellaan..saa näkee nyt tippuuko kulutus..samalla tyhjäkäynti saatu oikeaksi.


Mitäs eroo muuten on g16a (8venanen) moottorissa verrattuna tohon g13 moottoriin ? Onko litrat muutettu kampuralla ja kangilla vai poraus eri ?
Päällisinpuolin näyttää täysin samalta.
http://www.teamswift.net/viewtopic.php?t=27523 en jaksanut koko litaniaa lukea,Mutta eiköhän se tieto tosta löydy
Vastaa lainaten
  #1542  
Vanha 22.02.2014, 12:10
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Paljonko 1,3 oljypaine pitää olla tyhjäkäynnillä lämpimällä koneella??1bar?

autodatasta löytyikin.

samurai 1,3 vm.85-93 --> 3,0-4,2bar 3000rpm

swift g13a vm.85-89-->4,1-4,9bar 3000rpm

swift g13b vm.89-04-->3,0-4,2bar 3000rpm

Viimeksi muokannut Pajares : 23.02.2014 12:04
Vastaa lainaten
  #1543  
Vanha 26.02.2014, 19:25
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Onkos kellään samanlaista vaivaa että metsäajossa menee välillä jarrupoljin melkein pohjaan?

Kerran pari kun painaa niin sit on ihan normaali, asfalttitiellä tai muuten normaalissa ajossa ei oo ongelmia...voisko olla vaan ilmaa ?
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #1544  
Vanha 26.02.2014, 19:31
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Jos ei nestettä häviä niin eiköhän se ilmaa ole. Välillä pitää lorottaa litratolkulla nestettä systeemin läpi jotta kaikki ilma poistuu. Mulla oli se takajarrujen säätöyksikkö välillä riesa ilmauksen kanssa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #1545  
Vanha 28.02.2014, 20:47
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Tässä on suzukimiesten märkä päiväuni, vaikka ei nyt ihan suzukin moottori olekkaan

http://www.youtube.com/watch?v=Nv1hWjzjgMc
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #1546  
Vanha 01.03.2014, 19:56
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.071
Perusasetus

Onkos kukaan vaihtanu tuollaiseen Vitaraan risukeulan tilalle jäykkää akselia? Ja jos niin liekköhän millainen homma ja käviskö esim sj suikasta tai josta muusta.
Vastaa lainaten
  #1547  
Vanha 01.03.2014, 20:27
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kellukka Näytä viesti
Onkos kukaan vaihtanu tuollaiseen Vitaraan risukeulan tilalle jäykkää akselia? Ja jos niin liekköhän millainen homma ja käviskö esim sj suikasta tai josta muusta.
Hommaahan siinä riittää riippuen asennustaidoista, miksei samalla joku järeämpi akseli ettei varmana hajoa?
Akselimassoista ei tarvi huolehtia koska ei tuollaista muutosta katsastettua saa?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #1548  
Vanha 01.03.2014, 20:34
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kellukka Näytä viesti
Onkos kukaan vaihtanu tuollaiseen Vitaraan risukeulan tilalle jäykkää akselia? Ja jos niin liekköhän millainen homma ja käviskö esim sj suikasta tai josta muusta.
Vitaran tekniikkaan en ole kovin paljon perehtynyt, mutta olisko ollut niin, että Vitaran etumurikka käy Samurain banjoon, joten se varmaan olisi helpoin swappi. Vitarassa taitaa olla raideleveys snadisti enemmän kuin Samuraissa? Mutta ei varmaan niin paljon kuitenkaan etteikö pystyisi vaikka spacereilla pelaamaan kohdalleen.

Samurain akseli kunnon vetareilla ja murroksilla kestää kyllä ihan kivasti rääkkiä.

Sitten vaan jostain tukivarret ja panhard, niin melko helppo operaatio sinänsä. Ainoa paska puoli on juurikin tuo ettei enään leimaa saa, mutta kyllä jäykkäakselinen Vitara olis aika asiallinen lelu!
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #1549  
Vanha 01.03.2014, 20:43
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Vitaran tekniikkaan en ole kovin paljon perehtynyt, mutta olisko ollut niin, että Vitaran etumurikka käy Samurain banjoon, joten se varmaan olisi helpoin swappi. Vitarassa taitaa olla raideleveys snadisti enemmän kuin Samuraissa? Mutta ei varmaan niin paljon kuitenkaan etteikö pystyisi vaikka spacereilla pelaamaan kohdalleen.

Samurain akseli kunnon vetareilla ja murroksilla kestää kyllä ihan kivasti rääkkiä.

Sitten vaan jostain tukivarret ja panhard, niin melko helppo operaatio sinänsä. Ainoa paska puoli on juurikin tuo ettei enään leimaa saa, mutta kyllä jäykkäakselinen Vitara olis aika asiallinen lelu!
Näin minäkin muistelisin, että etumurikka menee heittämällä. Suomessa yleisimmät välityksetkin taitaa olla jotain yli 5. Jollain Ruotsalaisella tiimillä oli jäykkä etuakseli Turaoffissa joku vuosi sitten. Harmi ettei niitä saa leimaan suomessa.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #1550  
Vanha 01.03.2014, 20:44
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.071
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
Vitaran tekniikkaan en ole kovin paljon perehtynyt, mutta olisko ollut niin, että Vitaran etumurikka käy Samurain banjoon, joten se varmaan olisi helpoin swappi. Vitarassa taitaa olla raideleveys snadisti enemmän kuin Samuraissa? Mutta ei varmaan niin paljon kuitenkaan etteikö pystyisi vaikka spacereilla pelaamaan kohdalleen.

Samurain akseli kunnon vetareilla ja murroksilla kestää kyllä ihan kivasti rääkkiä.

Sitten vaan jostain tukivarret ja panhard, niin melko helppo operaatio sinänsä. Ainoa paska puoli on juurikin tuo ettei enään leimaa saa, mutta kyllä jäykkäakselinen Vitara olis aika asiallinen lelu!
Joo,ei oo tarkoitus enää leimalle kun rajoittaa niin paljon rakentamista.. mites nuo ohjaus vivut yms.? Mullaki vasta alkutekiöissään tuo idea mut olis vaan niin paljon parempi systeemi offi käyttöön että aloitin tän projektin kysymällä ensin täältä jos jollain jo kokemusta ettei tartte ihan (sokkona) alkaa rakentaa.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 01:33 (GMT +2).