Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.02.2014, 14:54
Dirty69 Dirty69 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.02.14
Sijainti: Pälkäne
Viestit: 8
Perusasetus

2011 Hilux uuden omistajan ihmetyksiä.?


Tuli eilen haettua tuollainen Extra Cap SR ja "uutuuden innossa" malttamattomana olis heti äkkiseltään muutama kysymys kokeneemmilta Hiluksin omistajilta.

1. Tuli katseltua ebay:stä korotussarjoja. Onko tuollainen 3" etutolppien päähän ja 2" takapään "jatkolinkut" ihan ok sarja laittaa? Ja eihän tuo tuuman ero (etupää saisi nousta vähän enemmän) käy vielä paikkojen päälle. Olen ymmärtänyt, että korin korotus olisi se järkevin tapa suorittaa homma, mutta kun nyt ajatus on tuollain suht maltillisesti nostaa, niin tämän sarjan asennushelppous ja hinta houkuttelisi.

2. Takapäässä on hard top kovakate. Onko tuon pois nosto helppo homma, vaiko onko enemmänkin ns. kiinteä asenteista mallia? (joskus voisi pesaista tuon katteen ja ohjaamokopin välikköä ja vaikka ajella ihan lavallisena.

3. Oletteko kukaan laittaneet mitään tehoboksia näihin. Ohjelmoijat ei pääse näihin 4d4 koneitten bokseihin käsiksi. Mitään tykkiä en kaipaile, mutta tiedossa on, että tuossa on mukava teho/vääntö-lisä saatavissa ihan pikku muutoksilla, jotka ei vielä oikein nimeksikään rasita voimansiirtoa/moottoria. Noi viriboksit nyt vaan on huijausbokseja ja täten hieman arpapeliä, paljonko huijailevat, joten riskinsä siinäkin tietenkin laittaa tuollainen. Hinnaltaan noita on 100-600 euroa, mitta näissähän ei tuo hinta kerro mitään, joten satasella voinee saada ihan toimivan ja noin 180hv/400nm antavan, joka ei sinänsä ainakaan lisäyksen puolesta ole vielä mitenkään mekaniikkaa rasittava.
Eli onko jollain ja minkä valmistajan ja mitä mieltä vaikutuksesta verrattuna vakioon?

3. Omassani on lohkolämppärin lisäksi myös webasto. Onko näihin asennetut (Kaha) webat väylästä irrallisia, eli eivät käynnysty tarpeentullen itsekseen auttamaan autoa lämmityksessä?

4. Osaatteko suositellla nättiä ja sopivan hintaista karjarautaa tuohon nokalle. Olisi tarkoitus noin 7" 100w xenonit pistää valoa tuomaan...

5. Autolla on nyt ajettu 55tkm. Onko tuohon nyt tulossa jotain isompaa huoltoa ja onko näillä kilsoilla odotettavissa jotain tyyppivikaa (vaikka näissähän ei tuollaisia ole )

Kiitokset jos joku viitsii vastailla...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.02.2014, 17:52
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.105
Perusasetus

Onnea uudelle Hilun omistajalle!!

3" on aika raju korotus erillistuettuun etupäähän. Etuvetarien kulmat menee aika hurjiks. Lisäks muu jousitus/ohjausgeometria menee aika ketuilleen. Ei voi suositella.
Korinkorotuksella saa helposti tilaa jos isompia renkaita mielit ja ajo-ominaisuudet säilyy entisellään.

Viribokseja löytyy periaatteessa kahta versiota. Railipainetta nostava tai suuttimien johtojen väliin tuleva,aukioloaikoja pidentävä malli.
Kumpikin toimii. Itellä ollu tuo painetietoa huijaava malli,toisesta ei kokemusta.

60tkm Iso huolto. mm. kaikki öljyt+suodattimet yms. Huoltokirjasta löytyy lista huoltokohteista. Ei oo paha tehä itekkään,suurin osa kaikenlaisia tarkistuksia yms. kiristelyä.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
5 x 4x4: LJ + SJ + BJ + OUTLANDER + HILUX
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.02.2014, 22:34
Dirty69 Dirty69 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 12.02.14
Sijainti: Pälkäne
Viestit: 8
Perusasetus

Kiitokset vastauksista!

Onko tuo oikeastaan edes hankala homma tehdä korotus koria nostamalla? Mistä tuohon löytäisi tarvittavat palikat (ebay?)? Vai olisiko foorumilla joku tai tiedossa joku jolla tuon korotuksen voisi teetättää? (Pirkanmaa)

Oletko huomannut selvän eron ajossa vakioon tuon boksin kanssa? Entä kulutuksessa eroa vakio/viri? Mistä ostit pulikan ja kauanko olet ajellut tuon kanssa?
Onko näissä muuten DPF-suodatinta?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.02.2014, 23:44
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

3. Dte:n boksi mulla.
http://www.chiptuning.com/eng.html

Tämä boksi on suutinten aukioloaikaa pidentävää mallia. Kertoman mukaan suutinystävällisempi, kuin tuo painetta nostava...
Boksi on Moonlight motorsportilta ja siellä myös penkitetty.

Mun vääntyneillä turbon siivillä auton vakioteho oli 103,4hp/293nm. Boksilla 128hp ja vääntö 329nm.

Kyseessä kuitenkin 120hp Hiluksi.

Nyt uusi turbo paikalla ja boksin käyriä hiukan muuteltu.
Penkittäjä on vaan Brasiliassa tällä hetkellä..

Paperillahan noille bokseille ja ohjelmille voidaan lupailla mitä vaan.

Jos kaikki kunnossa niin tosta Hiluksista vois odottaa jotain 140-150hp. Vääntöä en uskalla arvata
Eroa ajossa ei hirvittävästi ole, mutta hiukan alempana saa vaihdetta vaihtaa, mitä ilman boksia.
Kulutus on aika sama vakiona ja boksilla.

Sullahan vakiona jo räjähtävät +144hp
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com

Viimeksi muokannut Marcus78 : 01.03.2014 13:32
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan O:Uuden mallin hilux spacerit etupäähän Allterraini O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 19.11.2013 21:31
Uuden tai melkein uuden Toyotan maahantuonti Mikki Tekniikka & Jutustelu 13 23.07.2013 16:56
toyota hilux 2011 at 37 järvenpäässä nettihuutona Jarski lj 70 Chit-Chat 2 28.10.2012 14:15
Offivarusteen OFFICROSSI 2011 / Heinolassa JYRÄÄ!! 26.11.2011 KooPee Tapahtumat 247 16.04.2012 20:03
Ostetaan valorauta Hilux 4x4 2011 malliin. mersuana O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 11.04.2011 07:48


Sivu luotu: 18:20 (GMT +2).