Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.02.2014, 19:15
jousipakka:n Avatar
jousipakka jousipakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.01.11
Sijainti: seinäjoki
Viestit: 124
Perusasetus

Kysymys lock right asiantuntijoille


Eli sj 410 hin laitoin rich diamontin lukon .. Pitää helvetin hyvin mutta ei vapauta käännöksissä ollenkaan.... Pöydällä koikeilin vetareilla ja toimi niinkuin ajatus. Nyt kun laitoin kiinni
ei yhtää anna myöten .kun pyörittää pyärää toiseen suunta... Asvaltillakin vaan kuopii sisäpyörä eli 100 prosentisesti lukossa koko ajan , mikä meni pieleen

__________________
sj-410

Viimeksi muokannut jousipakka : 08.02.2014 07:01
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.02.2014, 07:04
jousipakka:n Avatar
jousipakka jousipakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.01.11
Sijainti: seinäjoki
Viestit: 124
Perusasetus

pyödällä kokeiltiin vetareilla lukkoa pyöritellä murikassa niin toiminiinkuin pitikin ja kun laitoin kiinni ei vapauta ollenkaa .....
__________________
sj-410
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.02.2014, 07:40
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.470
Perusasetus

Olisko akseliputki vääntynyt, jolloin vetarit tulee hieman vinossa lukon "poskirattaisiin" ja pakottaa niitä vinoon jolloin hampaat eivät mahdu toisensa ohi enää?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.02.2014, 10:34
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Olisko tästä apuja: http://www.kenbeach.com/sammy_lock_right_install.htm
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.02.2014, 16:59
jousipakka:n Avatar
jousipakka jousipakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.01.11
Sijainti: seinäjoki
Viestit: 124
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Olisko akseliputki vääntynyt, jolloin vetarit tulee hieman vinossa lukon "poskirattaisiin" ja pakottaa niitä vinoon jolloin hampaat eivät mahdu toisensa ohi enää?
Voi se tuostakin johtua.... ajattelis vaan jotta olis oirinu muutenki jotenki
__________________
sj-410
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.02.2014, 17:12
jousipakka:n Avatar
jousipakka jousipakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.01.11
Sijainti: seinäjoki
Viestit: 124
Perusasetus

Asia on tietysi muuten varmaan normaali. Mutta se lukko on oikiasti 22pooriselle suzukin vetoaksilalle ja tuos on takana26 vaihdettiin omat poskirattaat muuten sama. Mutta kun se pöydällä toimi. !!!;(enkäsitä mikä siinä voi olla.?pitää pistää palooksi ja katoa perkeles. Joku tälläänen täytyy olla jotta vetari esim olis normaalia pidempi tai jotakien tierä...
__________________
sj-410
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.02.2014, 21:09
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Eihän sulla ollut neliveto päällä? taikka paikallaan kokeillessa vaihde/kardaanikäsijarru päällä.

Ja jos on tuon linkin mukainen lukko, niin siinähän ei ole tasauspyörästöä ollenkaan, vaan räikkämekanismi, joka päästää hampaat hyppimään yli, silloin kun jompikumpi vetoakseli pyörii nopeammin kuin tasuspyörästön kuoret.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.02.2014, 21:23
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.518
Perusasetus

lyhyesti.. lockright "lukittuu" kun saa voimaa. eli kun pinjonilta tulee liikettä keskitapille, keskitappi siirtää lukon hampaat kiinni. kaartaessa ilman vetoa pitäisi hampaiden olla irti toisistaan. pienestä välyksestä sivuhampaiden välilä johtuen pienikin voima pinjonilta keskitapille pitää lukon kiinni.
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.02.2014, 21:50
jousipakka:n Avatar
jousipakka jousipakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.01.11
Sijainti: seinäjoki
Viestit: 124
Perusasetus

joo kyllä tämän lukon toiminta periaate on tuttu, mutta kun se ei toimi oikeen kun laiton perän kiinni, eli kaarteessa ilman vetoa hampaat ei irtoa.vaikka se toimi täydellisesti eli irrotti kun kokeiltiin murikka viilapenkis ja pyörittelin vetareita toinen vetopäällä ja jne jne... joku rupiaa ahdistamaan kun sen laittoi kiinni akseliin ja vetarit paikoilleen.. onkohan sj:tä aikanaan tehty eri pituisilla vetareilla??
__________________
sj-410
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.02.2014, 02:57
Down:n Avatar
Down Down ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.10.13
Sijainti: Lohja
Viestit: 118
Perusasetus

Kokeile ottaa shimmit pois välistä kokonaan. Epäillään edelleen oman lockrightini toimimattomuuteen juuri noita shimmejä. Ei pääse tarpeeksi pakoon hampaat, ja sitä myötä lukossa 100% ja ihan aina. Jumalattoman paukkeen saattelemana oma Vitara meni mutkat, vaikkakin vasta 4000km sisäänajon jälkeen! Faijan kanssa levitettiin lukkomurikka pöydälle, eikä sisältä löytynyt yhtään kulunutta/vaurioitunutta osaa. Nämä vaan on liian simppeleitä.
Jos kokeilet, kerro miten vaikutti/vaikuttiko. Itse en ehtinyt asentaa lukkoa uudestaan, joten ajelen nyt vakioperällä. Toivottavasti tästä oli edes jotain apua.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.02.2014, 08:29
jousipakka:n Avatar
jousipakka jousipakka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.01.11
Sijainti: seinäjoki
Viestit: 124
Perusasetus

Joo kyllä itsekkn tälläistä ajattelin.... Pirukun mulla on sellaanen muisti kuva että joku täälä on joskus väitti että tämän auton jossain eri vuosimalleiSsa olisi ollut eti mittaisia vetareita.ja simmi levy epäilys
oli itelläkin mieles. Otettiin vaan jo yhdet pois.. Edelleen tuntuu vaan niin kummalliselta kun sse toimi pöydällä. Mutta ei paikallaan ollessan jotenkin ne vetafrit sitä on pakko ahdistaa... Mutta kerron kyllä ku joskus kerkiää sen avata
__________________
sj-410
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.02.2014, 17:52
khager khager ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.07.13
Sijainti: Lohja
Viestit: 208
Perusasetus

Luullakseni vetarin pituudella ei ole merkitystä ellei boorit lopu kesken.Vetari makaa maksimissaan ristikkotappeja vastaan. Tosiaan päätettiin kokeilla keväällä ilman shimmejä. Tuossa Down:in tapauksessa jumitti vain oikealle käännyttäessä. Mitään näkyvää vikaa/kulumaa ei havaittu. Itsellä Grand Cherokeessa vastaava ja toimii erittäin hyvin.

Viimeksi muokannut khager : 12.02.2014 20:15
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.02.2014, 22:43
epäonnensoturi epäonnensoturi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.10
Sijainti: E-Häme
Viestit: 55
Perusasetus

Lock Right


Joulupyhinä laitin omaan Suitsaan (410) Ricmondin Lock Rightin. Ainoa ongelma oli pulikka, johon tulee ristikkotapit. Toiseltapuolelta pulikkaa joutui hiomaan tavaraa jonkunverran pois, että sai tarpeeksi välystä. Toisella puolella välys oli ok.
Kun välystä ei ollut tarpeeksi niin oli kokoajan 100% lukko... Mutta sen kyllä huomasi,kun kokeili murikan toimintaa pöydällä.

Hegulin linkissä on selkeät ohjeet asennukseen. Liitteenä kuva siitä pulikasta.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSCN1265.JPG‎
Views:	124
Size:	84,8 Kt
ID:	46080  

Viimeksi muokannut epäonnensoturi : 13.02.2014 20:13 Perustelu: kuva lisätty
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 12.02.2014, 19:57
khager khager ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.07.13
Sijainti: Lohja
Viestit: 208
Perusasetus



Pyörittelin palikkaa käsissä ja näyttää että tämän tyypin lukossa saa välystä ainoastaan poistamalla poskien shimmit.
Kuvassa näkyy kohdan mistä joutui hiomaan pois jotta sai tapit paikoilleen.

Viimeksi muokannut khager : 14.02.2014 14:18
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kiina air locker ei vapauta 88sj Tekniikka & Jutustelu 6 08.10.2013 20:31
Suzuki Jimny Quick Lock / Lock right 1510 poskiratas ongelma Smäkä Tekniikka & Jutustelu 0 29.09.2011 23:17
patrolliin mekaaninen lämpömittari mutta on vain yksi ongelma: etsku Tekniikka & Jutustelu 0 20.08.2011 18:49
Ei Offia, mutta HEY!!!!!!!!!!!! Jare Linkit 32 20.03.2011 19:07
Ei offia, ei edes kuvaa, mutta ääni sentään kuuluu Olppa Linkit 9 14.10.2004 11:40


Sivu luotu: 23:11 (GMT +2).