Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 09.02.2014, 13:59
sähköarska sähköarska ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 326
Smile

puhallus


Alkaa vaikuttaa siltä että kenno tosiaan vastustaa liikaa ilmavirtausta. Sen verran vielä puhaltimesta onko se vaihdettu jossain vaiheessa. Kyseessähän on sylinteri puhallin, jos kyseisen puhaltimen siiven väli on väärä puhallin koteloon häipyy sen puhallusteho. Tätä on hiukan vaikea todeta pitää mitata puhaltimen rungosta siiven päähän, ja sitten puhaltimen kotelon asennus pinnasta kotelon pohjalle. Väli pitäisi olla sama. Jos kotelon pohjalle mitattu välimatka on selkeesti pidempi votaa puhallus ohi ja teho häipyy. Höö tajusko kukaan??
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 09.02.2014, 16:14
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Messätissari Näytä viesti
Raitisilmaläpän säädin panelin vasemmassa alakulmassa se, missä on auton kuva. Vipu äärimmäisessä asennossa oikealle pitäisi läpän olla kokonaan auki ulkoilmaan.

Raitisilmaläppä auki ja hana kokonaan kiinni, niin pitäisi minun käsitykseni mukaan ulkoilman päästä kennon ohi suulakkeille. Korjatkaa jos olen väärässä.

Jos ulkoilma pääsee ajossa kunnolla puhaltamaan hyttiin, hormituksen voi päätellä olevan auki ja kunnossa. Vaikea päältäpäin tietää...
Ei helvatti. Eikös sillä ohjata sisäkiertoa. Eli jos haluaa varmistaa että ikkunat varmasti huurtuu nii pidetään se vasemmassa reunassa. Oikeassa reunassa niin silloin otetaan ulkoilmaa kennon läpi hyttiin. Jos näin ei ole niin silloin Hiluxissa on kaikkiin muihin autoihin nähden erilainen systeemi !
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 09.02.2014, 20:05
make1978 make1978 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.11
Sijainti: tampere
Viestit: 122
Perusasetus

tässä asiassa on kyllä pakko kompata tota SÄHKÖARSKAn kommettia..useiden puhallus vaivojen (asikkaiden) syyksi paljastunut jonkun vaihtaman tarvike mallin siipien lyhyys(ei istu koteloon oikein).

JA on tullut muutama tarvikemalli vastaan semmoisiakin missä on pitänyt pistokkeen karvat vaihtaa toisinpäin kun on pyörinyt väärin päin

oikea suuntahan on siis niin että sylinteri imee sisäpuoleltaan ja poistaa ulospäin.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 09.02.2014, 20:22
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make1978 Näytä viesti
tässä asiassa on kyllä pakko kompata tota SÄHKÖARSKAn kommettia..useiden puhallus vaivojen (asikkaiden) syyksi paljastunut jonkun vaihtaman tarvike mallin siipien lyhyys(ei istu koteloon oikein).

JA on tullut muutama tarvikemalli vastaan semmoisiakin missä on pitänyt pistokkeen karvat vaihtaa toisinpäin kun on pyörinyt väärin päin

oikea suuntahan on siis niin että sylinteri imee sisäpuoleltaan ja poistaa ulospäin.
Minä ymmärrän vaikka luulen että minua ei ymmärretä. Noiden puhaltimien toimintaperiaatteisiin tuli tutustuttua työelämässä ilmastointikojeiden asennushommissa muutaman vuoden aikana. Ne, kuten myös iv-kojeiden patteriveden pumput pyörivät usein väärään suuntaan toimintakokeissa. Huomenna työnnetään viemärikamera sivu ja keskisuuttimista, tarkoitus nähdä kennoon saakka mikä siellä luuraa. Eiköhän se siitä
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 09.02.2014, 20:28
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jupasierra Näytä viesti
Minä ymmärrän vaikka luulen että minua ei ymmärretä. Noiden puhaltimien toimintaperiaatteisiin tuli tutustuttua työelämässä ilmastointikojeiden asennushommissa muutaman vuoden aikana. Ne, kuten myös iv-kojeiden patteriveden pumput pyörivät usein väärään suuntaan toimintakokeissa. Huomenna työnnetään viemärikamera sivu ja keskisuuttimista, tarkoitus nähdä kennoon saakka mikä siellä luuraa. Eiköhän se siitä
Nyt löyty kunnon vehkeet Jos ei tuolla vika selviä niin ei varmaan sitten millään Raporttia odotellessa
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 10.02.2014, 12:46
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Nyt löyty kunnon vehkeet Jos ei tuolla vika selviä niin ei varmaan sitten millään Raporttia odotellessa
Ja tässä sitä raporttia tulee. Täytyy ihan ensimmäiseksi kiittää foorumilaisia tiedoista, nimittäin se puhallin pyöri sittenkin vika suuntaan. Kun teki abikovirityksen jolla sai virrat toisinpäin niin muuttui ääni. Siltikään ei ilmaa tule kovin kehuttavasti, eli se lippahattu pysyy päässä kyllä.
Kun niitä puhaltimen siipiä katsoi ja mietti muutamaan kertaan, niin selvisi että siipien asento ei ole paras mahdollinen tuottamaan ilmaa tarpeeksi hyvin. Alkuperäisessä on varmasti siipien asento erilainen ja ilman tuotto parempi. Muutosta tuli toki, nyt puhaltaa kakkosnopeudella saman mitä aiemmin täysillä mutta parempikin saisi olla. Jos siivet olisivat vähän eri kulmassa eli ottavammat, niin imu olisi parempi keskeltä. Mutta nyt mennään näillä, eli kiitoksia !
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 10.02.2014, 14:05
make1978 make1978 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.11
Sijainti: tampere
Viestit: 122
Perusasetus

ne on noi tarvike osat monesti täyttä kuraa mutta pakko vaan köyhän koittaa säästä ja taas meni vikaan

mutta hyvä että selvis. ja katoithan sen sylinterin myös nimen omaan sopivaksi pituus suunnassa yleensä ne tarvikemallin sylinterit/siis siivet) on puoli sentiä lyhyet koteloon eikä asetu tiiviisti kotelon reunaan ja se riittää siihen että puhallusteho heikkenee radikaalisti.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 10.02.2014, 18:31
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make1978 Näytä viesti
ne on noi tarvike osat monesti täyttä kuraa mutta pakko vaan köyhän koittaa säästä ja taas meni vikaan

mutta hyvä että selvis. ja katoithan sen sylinterin myös nimen omaan sopivaksi pituus suunnassa yleensä ne tarvikemallin sylinterit/siis siivet) on puoli sentiä lyhyet koteloon eikä asetu tiiviisti kotelon reunaan ja se riittää siihen että puhallusteho heikkenee radikaalisti.
En tehnyt muuta kun muutin napaisuuden, enkä tee koska nyt toimii. Ehkä joskus orkkis puhallin ?!
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 10.02.2014, 22:02
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Vielä tarkentava tyhmä kysymys eli pyörikö se vika suuntaan a. Siihen koteloon nähden vai b. Siihen ropeliin nähden vai, c. Molempiin nähden?

Itellä kun yhessä äksidentissä silppuuntui sekä Bertasta lämppärin ropeli ja omat nakit, sormet onneksi vähemmin, ja siihen piti äkkiä ettiä uusi ropeli, ja ainut mikä siihen hätään löytyi oli väärän kätinen,niin se ei myöskään puhkunu juuri mitenkään...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 11.02.2014, 08:28
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Vielä tarkentava tyhmä kysymys eli pyörikö se vika suuntaan a. Siihen koteloon nähden vai b. Siihen ropeliin nähden vai, c. Molempiin nähden?

Itellä kun yhessä äksidentissä silppuuntui sekä Bertasta lämppärin ropeli ja omat nakit, sormet onneksi vähemmin, ja siihen piti äkkiä ettiä uusi ropeli, ja ainut mikä siihen hätään löytyi oli väärän kätinen,niin se ei myöskään puhkunu juuri mitenkään...
Nyt tuli liian korkeaa matikkaa mulle. Vastaan että mielestäni ropeli on suunniteltu pyörimään kuten se pyöri, siipien asennosta päätelleen. Nyt kun se pyörii siihen koteloon nähden oikeinpäin, ei ilmaa tule kovin hyvin koska siipien asento ei ole paras mahdollinen tuottamaan tarpeeksi tehoa. Hyötysuhde ei siis paras mahdollinen. Puhallinta voisi kutsua vaikka siipiratasmalliseksi imukammiopuhaltimeksi. Kyhäilin tuossa huonon piirroksen mistä selviää puhaltimen vanha ja uusi pyörimissuunta, ja siipien asento sekä mielipide toimivammasta siipien asennosta nykyisellään. Tuossa toisessa kuvassa malli jollainen pitäisi mielestäni olla tuottaakseen maksimi määrän ilmaa.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Pyöri  ennen kopio.jpg‎
Views:	213
Size:	611,6 Kt
ID:	45936   Click image for larger version

Name:	Puhallin oikea.jpg‎
Views:	267
Size:	41,6 Kt
ID:	45937  

Viimeksi muokannut jupasierra : 11.02.2014 09:40
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 11.02.2014, 10:48
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Totta munassa tämä androidin pska ei tuota piirrosta aukaissu mutta tuon kuvassa olevan puhaltimen ropeli pitää pyöriä tuossa kuvan asennossa vastapäivään että hönkii kunnolla...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 11.02.2014, 19:33
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Valokuvassa olevan puhaltimen pitää pyöriä vastapäivää ja piirroskuvassa myötäpäivään.
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 11.02.2014, 19:36
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Epäilen että sulla on vaan vääränkätinen puhallinen. "pyöri ennen" suunta on puhaltimen kannalta oikea suunta, mutta kammioon nähden se saattaa olla väärä. Eli puhaltimessa siivet vääränkätiset.
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 11.02.2014, 23:13
jupasierra jupasierra ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja saaman Näytä viesti
Epäilen että sulla on vaan vääränkätinen puhallinen. "pyöri ennen" suunta on puhaltimen kannalta oikea suunta, mutta kammioon nähden se saattaa olla väärä. Eli puhaltimessa siivet vääränkätiset.
Niinhän minä tuossa yritin selittää
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 07.03.2014, 10:25
saaman saaman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.08.13
Sijainti: Liminka
Viestit: 168
Perusasetus

Noita puhaltimia vaan ei saa toimimaan tuolla piirtämälläsi tavalla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
6.5 turbo diesel ei lämpene Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 3 24.06.2010 20:23
HJ EI LÄMPENE SUHARI Tekniikka & Jutustelu 14 26.12.2009 12:08
Hellan uuni ei lämpene,liedet toimivat? Chit-Chat 2 18.08.2007 18:30
Hilux D4D ei käy Rekkules Tekniikka & Jutustelu 7 28.01.2007 21:12
Kodinkonekorjaajat: hellan levyt ei lämpene! apua sippis Chit-Chat 16 20.04.2006 18:30


Sivu luotu: 11:55 (GMT +2).