|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1476
|
|||
|
|||
Lainaus:
Nooh tänään purin sit tuon ohjeen mukaisesti ja putsailin kaikki kosketin pinnat. Eikä silti toimi.. Ei kuulu mitään naksahdusta tms. Mikähä viddula tota vaivaa? Oudointa on et pois-tihku-hidas-nopea niin näistä kaks viimeisintä toimii normaalisti. Eikös nääki mene sen saman releen kautta? Purin taas metri tolkulla ihme piuhoja pois Oikee naurattaa ku löytää rosvotun piuhan ja lähtee vetää nii toisessa päässä ei ookkaa mitään Alkuperäisiä nää ei oo ku värit on tyylillä, punanen, sininen ja musta. Liekkö ollu jotain "lisävarusteita".. palovakuutus tuli jo mieleen. |
#1477
|
||||
|
||||
Itse ongelmanratkaisuun ei aavistustakaan mut eikö tuo -pois- asentokaan toimi
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#1478
|
|||
|
|||
Lainaus:
Korjaamokirjan ohje releen testaamiseksi: http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146774 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146775 http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=146776 koko manuaalin löytää esim tuolta: http://www.4x4.in.th/manual_sj413/ |
#1479
|
||||
|
||||
Susukiin menossa 7vuotta uudempi ruiskupata ja siinä on puolan kyljessä kiinni radion häiriönpoistaja jossa kolme napanen liitin. Yks napa puolalle, yks maihin, meneekö se viimeinen sit mihin ?
http://www.acksfaq.com/samurai_90-92...iagram_USA.JPG Tossa kuvassa se menee mittaristolle ?? Mutta kun ei oo ton samurain mittaristoo niin mihin se pitäis kytkee....
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 17.01.2014 23:45 |
#1480
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#1481
|
||||
|
||||
Ei olis ihan heti tullut mieleen
Kiitos tästä
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#1482
|
||||
|
||||
Lainaus:
Se vaati näköjään enemmän pakkasta, että jaksoin tehdä asialle jotain. |
#1483
|
||||
|
||||
Tarkotitko sitä vesiventtiiliä siinä tulipellissä konehuoneen puolella ?
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#1484
|
||||
|
||||
joo. Näytti olevan auki, mutta aukes voimalla lisää.
|
#1485
|
||||
|
||||
Nyt kun kerroit vastauksen,Niin muistan että käänsin kanssa viime talvena ton hanan kädellä kokonaan auki(sisältä käännettynä jäi vajaaksi) ja rupes tulla lämpimämpää sisälle
Oishan sen voinut aikaisemminkin muistaa...Mutta hyvä että tuli kuntoon ja muistit sen vielä tännekkin kirjoitella |
#1486
|
||||
|
||||
jep
kävin kans väätelemäs hanaa ja aivan toisellalailla tuloo lämmintä!se vaijjeri jumittaa mulla muutenki!!
__________________
sj-410 |
#1487
|
||||
|
||||
Miten checkout engine valon pitäis toimi vm92 samuraissa?
http://www.acksfaq.com/90-92_supplement/part1.pdf Tuolta linkistä sivu 41 ja numero 31 kuvasta on toi valo. Eli kytkin ton valon toisenpuolen tonne virtalukkoon ja toinen sit ohjainlaitteelle ja 5w lasikantalamppu väliin--> virtoja kääntämällä päälle valo ei syty. Eikö ton pitäis kuitenki syttyä kun virrat kääntää päälle ?? Hjelp Edittiä : Selkis, jäänyt yks johto kytkemättä Huomenna kokeileen lähtiskö käymään Ja sit toinen asia vielä, kun tosta sj413 ei tota nopeustietoa saa boxille niin toimisiko tämmönen : http://www.storm-motor.fi/mp-tarvikk...55cm-johdolla/ Tai sit joku vastaavanlainen systeemi.?
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 19.01.2014 22:11 |
#1488
|
||||
|
||||
Vastasin jo sinun YV viestiin. Kopioi sieltä oleellinen juttu tähän topikkiin.
|
#1489
|
||||
|
||||
Tässä säätäjä sedän lähettämä viesti :
mittarin sisällä on pelkkä kytkin. Antaa pulssin / nopeusmittarin vaijerin kierros. Suxukin mittarissa skaalaus näyttää olevan 637 kierrosta / km. Tässä linkki miten modis tehtiin Juuson Suzukiin. Suoraan käypäset osat löytyi purku Swiftin mittarista. http://www.johannesniinikoski.com/SJ...ion/index.html Tollasia reed kytkinputkia löytyy myös erillisinä osina jos Swiftin osia ei löydy. Reed kytkin on lasiputkessa tyhjössä oleva kytkin mikä reagoi magneettikenttään. Aikanaan duunasin Rangen mittariin tällasen optisen anturin. Siitä tulee kaksi pulssia / kierros. http://www.kolumbus.fi/juha.niinikoski/Rover/vss1.jpg http://www.kolumbus.fi/juha.niinikoski/Rover/vss2.jpg Maastoajossa koko VSS signaalista ei ole mitään hyötyä. En tarkkaan tiedä mitä Denson softa vss signaalilla tekee. Signaalin käyttö yleensä liittyy tyhjäkäynnin ylläpitoon ja ruiskutuksen katkaisuun moottorijarrutuksissa. Kaasu päästettäessä ruiskutus katkaistaan vaan jos ajoneuvon nopeus on riittävä. Joissain toteutuksissa moottorin sammumisen esto tilanteessa missä kytkin painetaan vauhdissa auki vaatii vss signaalin. Kannattaa varmaan kokeilla ajettavuutta ensin ilman VSS anturia ja lisätä se vasta jos yllämainittu ongelma haittaa ajoa.
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#1490
|
|||
|
|||
Saako 410 jarrusatuloita jostakin sopivasti tai käykö esin swiftin satulat. Tietty kaikkea voi asennella mutta jos löytyis tommoset bolt on versiot kun omat rupee olee kunnostus kelvottomat .
|
#1491
|
|||
|
|||
www.topautoosat.fi mää tilasin ainakin tuolta jarrurummut ja ebaystä oon tilannu työsylinterit isolohkosempaan versioon
|
#1492
|
||||
|
||||
Mikä tekee satuloista kunnostuskelvottomat?
__________________
-Pauli- |
#1493
|
|||
|
|||
Ei löytynyt korjausarjaa , missä olis kaikki kumit. En kyllä vielä kysellyt merkkiliikkeestä , kun täältä monesti löytyy hyvät vinkit.
|
#1494
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ja lowrangeoffroad kyllä myy sitten ihan mitä vaan, ja löytyy vaikka uusia liukutappejakin, jos vanhat alkaa olla liian ruosteessa. Kaikki muukin tarvittava suzukiosa löytyy sieltä edullisesti, ja useimmiten alkuperäisiä tai muuten laadukkaita osia.
__________________
-Pauli- |
#1495
|
||||
|
||||
Olisko kellään mitään hajua tämmöseen vaivaan.
Vm92 1,3l ykspisteruisku samurain kone Kaasuun vastaavuus heikko eli nopeesti painamalla kaasun pohjaan booaa ja jopa sammuu välillä, kun taas hiljalleen painamalla nostaa kierrokset hyvin. Bensanpaineet tyhjäkäynnillä n.1,5bar Kierroksilla n.2,1bar Bensapaineensäätimeltä lähtevän paluuputken kun puristaa lyttyyn niin paine nousee melkein 4bar Lamdan vaihtelu tyhjäkäynnillä 0,2v-0,5v Mitäs seuraavaks ? Edit : tänään työmatka töihin n.14km Toimi kunnolla noin 2km jonka jälkeen taas booasi eikä kestä kaasua, sammuttamalla toimi taas komeasti muutaman kilsan mutta taas sama vaiva. Työpaikan pihassa käyttelin paikallaan ja iski putken päästä liekkiä
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 29.01.2014 07:15 |
#1496
|
||||
|
||||
fuel pump delivery pressure 2,7bar
injector 0,8-1,8 ohm lambda sensor 11,7-14,3ohm MItä tulee voltteja mapille ja sille kaasunasento möykylle kun on virrat käännetty päälle?? Kaikki maadoitukset ok? |
#1497
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mappi tarkistettu pattereiden ja alipainepumpun avulla ja se tuntuis olevan kunnossa. Jännite Mapille ja kaasun asentotunnarille pitää kans tarkistaa huomenna sekä toi suuttimen vastusarvo Edit: lisää tutkimista Suuttimen vastus 1,7 ohm Bensan paine ei nouse kun 0,5bar ekalla bensapumpun käytöllä, toisella kertaa jaksaa nousta baariin saakka ja lähtee käyntiin. Heti käyntiin lähdön jälkeen bensan paine hetken aikaa 2bar, mutta laskee 1,5bar ja hieman alle ja prötää. Jossainvaiheessa kun tukki paluuletkun niin paine nousi yli 2bar ja kävi kunnolla--> vaihdoin säädettävän painesäätimen. Painesäätimen vaihdon jälkeen toimi hetken ja taas alko prötään, prkl !! Huomenna lisää ihmettelyä, olisko kellään ideoita?? Edit: lisää tutkimista sekä vian syy Eli polttoaineen tulo letku tukkoon -> paine ei noussut eli pumpussa vika..kö? Sen jälkeen annoin suoraa virtaa toisesta akusta suoraan pumpun sähköpistokkeeseen, pumppu ei pyörinyt.. Virta johto kiinni liittimeen ja maa johto runkoon --> pumppu alkoi pyörimään eli maa vikaa. Tankki irroitettu ja pumppu irroitettu, oli miinus kaapelin läpivienti niin pahassa kunnossa ettei pumppu saanut kunnon maata--> maa johto ja läpivienti korjattu ja nyt TOIMII jeee! Pikkasen on välillä meinannut usko loppua.
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 31.01.2014 19:07 |
#1498
|
|||
|
|||
Mulla vitarassa oli samanlaisia oireita. Virranjakajan kannen vaihto auttoi.
|
#1499
|
||||
|
||||
Lainaus:
Se on hyvä että alkoi rokkaamaan Mihkä sä ruuvailit paineet/oliko sillä omalla regulaattorilla paljon?Tietää tota omaakin vähän seurailla kun saa tohon vaiheeseen asti.. |
#1500
|
||||
|
||||
Susukin oma paineensäätäjä nosti vähä päälle 2 baariin.
Nyt tosta säädettävästä säädin 2,5baariin ja kun moottori ei käy ja käyttää pumppua niin 3bar Btw, hieman vastustelee tää harrastaminen. Tänään ajelin lumisateessa kotiin ja yht äkkiä lopetti lataamisen, remmit ja kaikki liittimet kiinni jne... Taas haisis ilmeisesti pieni sähkövika, prkl
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |