|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
D4D Hukkaa öljyt jonnekinTerve kaikille Nyt on sellanen ongelma että mun siskolla on avensis 2005 2,2 D4D ja öljyt katoaa koneesta jonnekin, öljynpainevalo oli syttynyt. EGR venttiili on märkä sisältä mikä varmaan johtuu öljystä ja kyseisellä venttiilillä on ollut tapana mennä jumiin karstan takia, mutta ei ole ennen ollut öljyssä kumminkaan. Hehkut näyttää olevan kunnossa, ei öljyä, eikä pakokaasussa näy merkkejä öljystä ja jäähdytinneste näyttää puhtaalta. Moottorilla ei pitäisi olla paljoa ajettu, missäköhän voi olla vika, mistä öljy häippäsee? Onko kenelläkään hyviä vinkkejä?
|
#2
|
|||
|
|||
Minkälaisia määriä häviää ölppää ja missä ajassa/matkassa?
|
#3
|
|||
|
|||
Öljyä oli häippässyt varmaan muutaman litran, öljytikku ei kastunut.
Olikohan pari kuukautta sitten vaihettu öljyt ja kilometrejä vois olla sen jälkeen 3000, en muista nyt tarkkaa, kilometrejä tulee paljon kokoaika. |
#4
|
||||
|
||||
Vähä epätojotamaisen ongelmallinen kone tuo 05 lopulta eteenpäin 2.2 D4-D, paljon kansi-/kannentiivistemurheita. Vanhempi 2.0 D4-D paljon kestävämpi.
Suoli24-juorupalstalta lisää: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9347144 |
#5
|
||||
|
||||
Suosittelen öljyn kerääjä säiliöö huohotin letkuun, varsinki näissä missä on egr ja muita saaste laitteita. Vähenee se imusarjan tukkeetuminen kun se ei pääse sellaseks tahnaks. Tuli mieleen myös jos ei oo "sopivaa" öljyö kyseiseen moottoriin ni saattaa huohottaa aika tavalla. Toivottavasti ei ois tuota kansi ongelmaa
|
#6
|
|||
|
|||
Näköjään on joo ollu ongelmia.
Ite suosittelin siskolle aikanaan 2002 corollaa 2,0 D4D koneella. Aika kauan on kyllä toiminut toi avensis, yleensä kyseisellä henkilöllä kaikki autot hajoaa aika nopee. |
#7
|
|||
|
|||
Täytyy joo tutkia vielä paremmin. EGR venttiili oli joo sellasen mustan tahnan tukkima kun pari viikkoo sitte sen puhdistin kun ei enää venttiili mennyt kiinni asti ja oli aika ikävä ajella kun ei kone vääntänyt.
Nyt kun vilasin sitä EGR:ää niin näytti aivan märältä. |
#8
|
|||
|
|||
Kyseinen avensis ostettiin toyota liikkeestä noin 3 vuotta sitten, 200 000 km ajettu ja juuri vaihdettu uusi moottori. Eikä kertoneet miksi vaihdettu.
|
#9
|
||||
|
||||
kannentiiviste vikoja noissa 2,2 on ollut paljon, syöpyy kansi tai lohko. ylensä kansi vaihtoon. ja noissa on jatkettu moottoritakuu, 7vuotta/200tkm, mut ei taida tässä tapauksessa enää auttaa...
|
#10
|
|||
|
|||
Kannattaa kysyä asiasta myyjäliikkeestä, jos -10 on laitettu uusi moottori niin kyllä siihen pitäisi jonkinlainen kannanotto merkkiliikkeestä saada...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#11
|
|||
|
|||
Kannattaa kattoo ettei ole turbon kautta laskenut öljyjä koneen imupuolelle. Ja noita koneitahan on noihin tosiaan vaihdettu sen kannen tiivisteen takia kun pakokaasut pääsee sinne jäähdytysnesteen sekaan ja ilmenee ekana ettei tule lämmintä sisälle kun imaisee ilmat tonne lämppärin kennoon ekana. Ja tuo egr on noissa aika murheen ryyni nykyään kaikissa dieseleissä. Ite putsailen joka toisessa öljynvaihdossa tuon polttoöljyllä niin ei kerkee alkaa jumimaan...
|
#12
|
|||
|
|||
Olen tuota D4D myllyä sen verta tutkinut että voi olla että öljy menee venttiilikopan huohotus letkusta tuonne ahtimen imuputkeen ja sieltä sitten imuilman mukana imusarjaan ja sieltä EGR venttiilille.
Öljyn paine on aika kova, öljyntäyttökorkin kun ottaa koneen käydessä pois niin öljyä ryöppyää pihalle oikein kunnolla. Onko jossakin muualla huohotusputkia kun venttiilikopassa mitkä voi olla tukossa? |
#13
|
||||
|
||||
siellähän on nokka akseli suoraan öljykorkin alla et kai se ainakin viskoo sitä öljyä pihalle aika paljon? huohottaako siitä huohotin putkesta öljyä/ilmaa paljon jos sitä irrottelee käydessä?
|
#14
|
|||
|
|||
Ei ole muissa autoissa noin paljoa heittänyt öljyä kun tossa.
Ei tule tosin tyhjäkäynnillä huohotinputkesta öljyä. Taidan tehä sen patentin että laitan huohotusputkeen astian ja sittehän sen varmistaa että öljy tulee sieltä. Toyotalla ovat sitä mieltä että auton kuuluukin viedä öljyä eikä ole mitään vikaa. Ja toyotalla halutaan vaihtaa se EGR venttiili vaikka en usko että siinä mitään vikaa on, tuskin se venttiilin vika on jos menee jumiin öljyn ja karstan mössöstä. |
#15
|
|||
|
|||
Kömpelö kysymys,mutta varmistitko itse omin silmin öljyn määrän mittatikusta huollon jälkeen?
Jos vaikka vaihtaja ottaapi itelleen joka asiakkaalta 0,5-1 litra.. Ja kun tikku ei kastu ja palaa siitä niin anteeks kovin,ei ollut lisätty suodattimeen menevää määrää.. Ei ois eka kerta. Just toi em.kuvio + hiukan kovempi kulutus niin oisko siinä? |
#16
|
|||
|
|||
En tiedä onko tuo öljyn syönti ihan normaalia, mutta paikallisella vartiointiliikkeellä on sopimus merkkiliikkeen kanssa että saa käydä lisäyttämässä öljyä.
noin 3tkm. välein joutuvat lisäämään. Sain sen käsityksen että tämän takia toyotat ovat vaihtumassa toiseen merkkiin. |
#17
|
|||
|
|||
itse olen joskus samassa öljynvaihdossa käyttänyt niin uuden öljyn lisäämisen jälkeen autoa on käytetty muutama sekunti ja tarkistettu öljyn määrä.
Mutta en tiedä tehdäänkö niin joka kerta |
#18
|
||||
|
||||
Kyllä mun 340tkm ajetulla saa ajaa öljyn vaihtovälin(15tkm) lisäämättä öljyä. Öljynä 5w30.
|
#19
|
|||
|
|||
Onko tietoa yleisesti d4d moottorista. Velipojan avensis -02 vedot hukassa ja kulutus 10l/100km. Itse epäilen turpoa näkemättä, mutta olisko muita veikkauksia.
|
#20
|
||||
|
||||
SCV-venttiili jumittelee?
__________________
JuKu Land Rover 110 Special Vehicles RangeRover -72 Mitsubishi Pajero -90 -> Ajettu afrikkaan http://teamdiesel2015.blogspot.fi/ |
#21
|
||||
|
||||
Lainaus:
Kurkkaa onko EGR juminu auki, onnistuu purkaa/putsata ihan simppelisti. Vaikuttaa kyllä kulkuunkin oleellisesti. |
#22
|
||||
|
||||
reilu 6l menee mun toitsulla/ 15 000km.
Ajettu 165tkm |
#23
|
|||
|
|||
Itsellä bensa ave 12000km ni ei vie mut sen jälkeen maistuu.
|
#24
|
|||
|
|||
|
#25
|
||||
|
||||
tais olla siellä korkeepaine pumpussa. ytubesta löytyy vaihto ohje, ja fintoyssilta paljon juttua scv venttiileistä.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
KDJ D4D moottorilämmitin | RoJu | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.09.2009 12:26 |
M: d4d hilux | puskajussi | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 25.07.2007 17:32 |
m: mazda 626 -97 (hukkaa nestettä) | kala | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 09.04.2007 09:08 |
LJ70:n hukkaa nesteitä | Kumikameli | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 28.01.2007 23:06 |