Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.01.2014, 22:02
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

tuumakierteet


Mitäs eroa on kierteillä:

5/8x24 UNEF

5/8x24 UNE

5/8x24 NEF

Tarkoitetaanko jotain ylläolevista jos merkintä on vain 5/8x24, ja onko olemassa vielä joitain muita kierteitä tuolla numerosarjalla?


__________________
KYM

Viimeksi muokannut AtteL : 05.01.2014 22:06
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.01.2014, 22:08
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 741
Perusasetus

http://www.ruuvilinja.fi/tuotteet/kierretaulukko/
autaako toi ymmärtämään
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.01.2014, 22:13
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.172
Perusasetus

UNEF
__________________
Offi videoita: klik
Videot myös utreonissa
TurataanHuttua: klik
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.01.2014, 22:13
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

5/8" - 24 UNEF, = Unified Extra Fine Thread. Kierre on tiheämpi kuin 5/8" - 18 UNF, = Unified National Fine Thread.

Mielestäni mikään muu tuuma kierre ei ole niin tiuha kuin UNEF.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.01.2014, 22:27
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

OK. Eli erittäin todennäköisesti kyseessä on tuo UNEF- koska numerosarjalla

5/8x24 ei taulukoista löydy muuta kun tuo UNEF.

Kiitos!
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.01.2014, 22:52
p0hamala p0hamala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.11
Sijainti: Nurmijärvi
Viestit: 145
Perusasetus

UNE speksiä en tunne mutta UNEF on NEF speksin päivitys vuodelta 1949 (ja vastaavat NF/UNF ja NC/UNC). Noi on pareina yhteensopivia mutta halkaisijassa on muutaman kymmenestuhannesosatuuman ero. Koko harjoitus tehtiin jotta US/Brittish/Canadin speksit saatiin yhteensopiviksi.
Whithworth on Brittien vanha speksi joka siis -49 korvautui myös näillä UTS spekseilä. Ja sitten putkikierteet on meillä BSP (British Standard Pipe) paitsi että jenkit tekevät vielä omiaan NPT (National Pipe Thread) skesillä.
Ja lopuksi, M-sarjan ISO speksi perustuu UTS speksiin, mitä nyt halkaisijat ja nousut vaihdettiin millisiksi.
Vanhoja germaani ja batong kierteitä ei ole tarvinnut vielä opiskella ...

T/P
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.01.2014, 01:36
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Eikös noissa tuumasissa toi 5/8 ole kierteen koko ja perässä oleva 24 ilmoittaa kierteitten määrän tuumalle eli nousun.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.01.2014, 09:22
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Eikös noissa tuumasissa toi 5/8 ole kierteen koko ja perässä oleva 24 ilmoittaa kierteitten määrän tuumalle eli nousun.
Joo.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.01.2014, 10:23
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.395
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VOLIATTI Näytä viesti
..ja tuo kierretaulukkohan on osittain aivan päin persettä, jos tarkoitus on että millikoon vieressä oleva tuumakoko olisi tarkoitus edes läheskään vastata millikokoisen halkaisijaa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.01.2014, 17:08
VOLIATTI VOLIATTI ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.02.09
Sijainti: vantaa
Viestit: 741
Perusasetus

Juurikin näin mutta hyvää osvittaa kaverille joka ei tuumista tiedä ja ei viitiny kirjottaa suoraan kvg. Oli muistaakseni eka linkki minkä löysin googlesta kun kirjotin tuumakierteet.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.01.2014, 18:15
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.172
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Eikös noissa tuumasissa toi 5/8 ole kierteen koko ja perässä oleva 24 ilmoittaa kierteitten määrän tuumalle eli nousun.
Juu ja ei, jos kyseessä tuumanen putkikierre niin homma ei täsmää, selvyyden välttämiseksi. Puolentuuman kierteessä on 21mm harjakorkeus ja koko tuuma onkin 33mm
__________________
Offi videoita: klik
Videot myös utreonissa
TurataanHuttua: klik
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.01.2014, 20:13
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja james_III Näytä viesti
Juu ja ei, jos kyseessä tuumanen putkikierre niin homma ei täsmää, selvyyden välttämiseksi. Puolentuuman kierteessä on 21mm harjakorkeus ja koko tuuma onkin 33mm
Juu täähän olikin tiedossa, empä vaan osannu tossakohtaa ajatella.
Muutamia BSP läpiventinippoja asennettu.

E: Miten näissä on toi kierteen harjan kulma? Eli onnistuuko sorvilla samalla teräpalalla kaikki tuumaset?
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?

Viimeksi muokannut 88 : 06.01.2014 20:18
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 06.01.2014, 20:37
james_III:n Avatar
james_III james_III ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.172
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti

E: Miten näissä on toi kierteen harjan kulma? Eli onnistuuko sorvilla samalla teräpalalla kaikki tuumaset?
Onnistuu kyllä, harjassa ja pohjassa on erinäisiä säteitä, mutta harjakulma on sama. Sorvissahan tulee kierteestä muutenkin aina sopiva
__________________
Offi videoita: klik
Videot myös utreonissa
TurataanHuttua: klik
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 07.01.2014, 01:46
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja james_III Näytä viesti
Onnistuu kyllä, harjassa ja pohjassa on erinäisiä säteitä, mutta harjakulma on sama. Sorvissahan tulee kierteestä muutenkin aina sopiva
Tuo "sorvattu nimenomaan" tekee juuri sopivan, ja kestää kummin päin vaan käytännössä, mutta teoriassa MYÖS tuumasen kierteen kulmassa voi olla muutaman asteen ero.... tästä minua valistettiin taannoin kierre- topiikissa

-> siis jos nousu sama, ja halkaisija käy yhteen, niin nuo muutaman asteen harjakulman poikkeamat häviää muihin toleransseihin, varsinkin jos jotain tiivistettä välissä... (hamppua ja kittiä, taikka teflon teippiä ja/tai kierretiivistettä), taikka siitä voi ottaa ongelman.... toki nuo kartiokierteet on jo lähtökiihdytyksessä lujuuslaskennallinen ongelma, ainakin äkkinäisellä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 01:34 (GMT +2).