Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1401  
Vanha 10.12.2013, 08:07
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.173
Perusasetus

Olikos ne carryn rattaita mitä sinne laitetaan?
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #1402  
Vanha 10.12.2013, 10:05
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Niin, siis pätee vain litrasen koneen neliloviseen askiin, eli carryn ykkösen rattaat on vähän tiheämmät kuin 410:n.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #1403  
Vanha 10.12.2013, 11:16
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Vitonen sais olla vähän lyhyempi, sitä en tiedä miten helposti toi onnistuis
sj 413 vitosen välitys 0.795
Samurai 0.864

Muiden vaihteiden välitykset samat.
eli jos sj:n loota paikallaan niin vaihtaapi samurain sellaiseen.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #1404  
Vanha 10.12.2013, 17:20
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
sj 413 vitosen välitys 0.795
Samurai 0.864

Muiden vaihteiden välitykset samat.
eli jos sj:n loota paikallaan niin vaihtaapi samurain sellaiseen.
Itellä samurai, mutta jodenki sivujen mukaan SJ413 välitys on 0.864 ja Samurain 0.795.
DuckDuckGottaessa huomasin samalla, että SJ413 perävälitys on hieman tiheämpi kuin samurain. Sellaset vois joskus vaihtaa tilalle.
Vastaa lainaten
  #1405  
Vanha 10.12.2013, 17:23
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Nyt olis aikaa vahvistella Samurain akseleita. Mitä kannattaa tehdä?
Riittääkö poikittain joku pyöreä tai neliskanttinen ~40x2-3mm putki ja murikalle panssari? Käyttö ei ole kisailua tai muutenkaan rankkaa, mutta joskus saattaa kolahtaa kiveen kunnolla.
Vastaa lainaten
  #1406  
Vanha 10.12.2013, 17:26
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Jimnyssä on muistaakseni vitonen 1.000, ja nuo laatikothan käy myös samuraihin, jos on peräisin alkupään G-koneisesta jimnystä, eli käytännössä 98-01(saattaa olla vielä 02 jotain yksilöitä).
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #1407  
Vanha 10.12.2013, 17:30
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Nyt olis aikaa vahvistella Samurain akseleita. Mitä kannattaa tehdä?
Riittääkö poikittain joku pyöreä tai neliskanttinen ~40x2-3mm putki ja murikalle panssari? Käyttö ei ole kisailua tai muutenkaan rankkaa, mutta joskus saattaa kolahtaa kiveen kunnolla.
riittää hyvin 40x3 leikkaa viistoks ni samasta saa kumpaanki päähä ja kevyeen safarointiin lehti alustalla ei tarvii vahvistaa mun käsittääkseen,
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #1408  
Vanha 10.12.2013, 19:44
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

kävin katsomassa samulaista niitä lämppärin ilmaputkia, ni saman mittaiset menee kummallekki puolelle ja puhallin on kennon jälkeen, eli sekoittaa ilman tasaisesti kummalleki puolelle, eli ei pitäis johtua siitä, että eri lämpöistä puhaltaa
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #1409  
Vanha 10.12.2013, 20:14
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
kävin katsomassa samulaista niitä lämppärin ilmaputkia, ni saman mittaiset menee kummallekki puolelle ja puhallin on kennon jälkeen, eli sekoittaa ilman tasaisesti kummalleki puolelle, eli ei pitäis johtua siitä, että eri lämpöistä puhaltaa
Mulla on ensin puhallin ja sen jälkeen kenno. Lämmin ilma tulee kennon alta ja menee suoraan putkilla ylös ikkunalle ja/tai jaloille, joka valittiin läpällä.
Kylmälle ilmalle on keskellä ja sivuilla suuttime ja se ei kierrä kennon kautta.
Vastaa lainaten
  #1410  
Vanha 10.12.2013, 20:29
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Mulla on ensin puhallin ja sen jälkeen kenno. Lämmin ilma tulee kennon alta ja menee suoraan putkilla ylös ikkunalle ja/tai jaloille, joka valittiin läpällä.
Kylmälle ilmalle on keskellä ja sivuilla suuttime ja se ei kierrä kennon kautta.
Jep, ja näin se menee kaikissa suzukeissa, oli kyseessä sitten SJ410, 413 tai Samurai.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #1411  
Vanha 11.12.2013, 13:37
GrapL GrapL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.09.11
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 245
Perusasetus

Mikä, mistä, millä hintaa bensapumppu neljäyksnollaan?

Isäukolla ollu sähkönen aikasemmi, olivat korjaamolla tutkiskelleet ettei tuotto enää riitä 3000rpm kohdilla ja sen jälkeen. Sen vuoksi nyhtää ja ryypyllä joutuu jo avustaa.

Alkuperäinen mekaaninen paikka on laipalla tulpattu, oisko paras hommata siihen täytettä eli alkuperäinen mekaaninen vai jatkaa tällä sähköpumppu meiningillä?
Vastaa lainaten
  #1412  
Vanha 11.12.2013, 13:53
iikkoo:n Avatar
iikkoo iikkoo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 02.11.09
Sijainti: Laihia
Viestit: 279
Perusasetus

Onkos suzukien startit samanlaisia? Tarttis päivittää uuteen vanhan väsähdettyä. Swiftin 1.3i moottori ja joku 5 vaihteinen vaihdelaatikko ja itte kori ja runko on 410
Vastaa lainaten
  #1413  
Vanha 11.12.2013, 18:49
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GrapL Näytä viesti
Mikä, mistä, millä hintaa bensapumppu neljäyksnollaan?

Isäukolla ollu sähkönen aikasemmi, olivat korjaamolla tutkiskelleet ettei tuotto enää riitä 3000rpm kohdilla ja sen jälkeen. Sen vuoksi nyhtää ja ryypyllä joutuu jo avustaa.

Alkuperäinen mekaaninen paikka on laipalla tulpattu, oisko paras hommata siihen täytettä eli alkuperäinen mekaaninen vai jatkaa tällä sähköpumppu meiningillä?

Mulla oli vanhassa 410:ssa motonetistä ostettu 70e Hugon pumppu, mun aikana ainakin toimi hyvin.

Lepa voi kertoo mikäli pumppu on lauennut ?
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #1414  
Vanha 11.12.2013, 19:39
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.173
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GrapL Näytä viesti
Mikä, mistä, millä hintaa bensapumppu neljäyksnollaan?

Isäukolla ollu sähkönen aikasemmi, olivat korjaamolla tutkiskelleet ettei tuotto enää riitä 3000rpm kohdilla ja sen jälkeen. Sen vuoksi nyhtää ja ryypyllä joutuu jo avustaa.
Yhtäkkiä ajattelisi että ryyppy pahentaisi tilannetta jos ei kaasariin tule tarpeeksi bensaa.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #1415  
Vanha 11.12.2013, 19:40
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.173
Perusasetus

Kuuluuko tuon siirtäjän hampaiden ottaa kokoajan tuohon toiseen rattaaseen? Tuskinpa kun järjellä ajattelee mutta kysyn silti. Millähän sen voi saada niin ettei se ota siihen kiinni?

Laatikko on suzuki sj:n valoton jakis.

__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #1416  
Vanha 11.12.2013, 20:23
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.111
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Mulla oli vanhassa 410:ssa motonetistä ostettu 70e Hugon pumppu, mun aikana ainakin toimi hyvin.

Lepa voi kertoo mikäli pumppu on lauennut ?
Voin kertoa Lepan puolesta, että vielä rokkaa pumppu
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #1417  
Vanha 11.12.2013, 20:56
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli Näytä viesti
Kuuluuko tuon siirtäjän hampaiden ottaa kokoajan tuohon toiseen rattaaseen? Tuskinpa kun järjellä ajattelee mutta kysyn silti. Millähän sen voi saada niin ettei se ota siihen kiinni?
Jos nyt ei muisti ihan petä, niin mun mielestä tuo etuvedon kytkentärengas on takavedolla ajaessa koko ajan tuon etuvedon lähdön siirtohampaissa kiinni, ja nelivedon kun kytkee, niin sitten se siirtyy vasta tuohon asentoon kuin kuvassa(tai ei siis tietysti noin alas kuitenkaan että menee jo ohi etuvedon hampaista). Eli ei siis pyöri siellä koko ajan mukana, jos tätä ajoit takaa?
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #1418  
Vanha 11.12.2013, 20:57
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pastirolli Näytä viesti
Kuuluuko tuon siirtäjän hampaiden ottaa kokoajan tuohon toiseen rattaaseen? Tuskinpa kun järjellä ajattelee mutta kysyn silti. Millähän sen voi saada niin ettei se ota siihen kiinni?

Laatikko on suzuki sj:n valoton jakis.
Holkki on koko ajan sen "pääakselin" hammastuksen päällä ja nelivetoa kytkettäessä liukuu kuvassa vapaana olevien hampaiden päälle. Eli kuvassa asiat ihan oikein.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #1419  
Vanha 11.12.2013, 20:59
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Holkki on koko ajan sen "pääakselin" hammastuksen päällä ja nelivetoa kytkettäessä liukuu kuvassa vapaana olevien hampaiden päälle. Eli kuvassa asiat ihan oikein.
Ai niinkös päin se olikin. Muistin sitten väärin.
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #1420  
Vanha 11.12.2013, 21:37
GrapL GrapL ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 16.09.11
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 245
Perusasetus

Mikä bensiinipumppu tai lähinnä mistä autosta tää oli?

En ainakaa haulla motonetin sivuilta löytäny mitään
Vastaa lainaten
  #1421  
Vanha 11.12.2013, 21:45
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.173
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rak Näytä viesti
Holkki on koko ajan sen "pääakselin" hammastuksen päällä ja nelivetoa kytkettäessä liukuu kuvassa vapaana olevien hampaiden päälle. Eli kuvassa asiat ihan oikein.
Eli silloin tuossa on joku vika koska nuo vapaana olevat hampaat ottavat aavistuksen kiinni holkin hampaisiin. Mieleen tuli jotta kun tuo etuvedon akseliin laitetaan laippa niin vetääkö se akselia sen kriittisen puoli milliä ettei hampaat enää ota holkkiin kiinni?
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #1422  
Vanha 12.12.2013, 11:28
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GrapL Näytä viesti
Mikä bensiinipumppu tai lähinnä mistä autosta tää oli?

En ainakaa haulla motonetin sivuilta löytäny mitään
jostainsyystä sitä ei tosiaan löydy motonetin sivuilta mitä ite kerkesin kattoon, mutta soitappa sinne ja kysäse että mahtaako teillä olla vielä hugon sähköistä polttoainepumppua kaasari autoon..Niin ja täähän on ilmeisesti ihan yleismalli


aikasempi keskustelu :

http://forums.offipalsta.com/archive...p/t-98256.html
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #1423  
Vanha 12.12.2013, 19:47
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.071
Perusasetus

Mitenhän tän aloittas että saan kaikki sekaisin... Eli huolena on Vitaran kuskin puolen etupään kolahdus aina liikkeelle lähdössä, yritin tutkia asiaa ja syyllinen löyty murroksen ja napalukon välistä,eli purin napa lukon(kunnossa) sen alta löyty se murroksen akselin pää(tuon purkaneet varmaan tietää mistä puhun) niin se oli aika väljä,eli onko siellä joku laakeri tai jotkut pronssiliuskat vai miten siitä saa sen välyksen pois? ja jos jotkut liuskat tai laakeri niin mikä lie oikeelta nimeltä että tietäs kaupasta hakee?
Vastaa lainaten
  #1424  
Vanha 12.12.2013, 19:49
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

ei sielä muistaakseni mitään holkkeja ole, ja aika hölppä se on ainaki mulla ollu kummassaki
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #1425  
Vanha 12.12.2013, 19:57
kellukka kellukka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.01.13
Sijainti: joensuu(Uimaharju)
Viestit: 1.071
Perusasetus

Click image for larger version

Name:	välys.jpg
Views:	203
Size:	28,3 Kt
ID:	43923Mitenhän tän aloittas että saan kaikki sekaisin... Eli huolena on Vitaran kuskin puolen etupään kolahdus aina liikkeelle lähdössä, yritin tutkia asiaa ja syyllinen löyty murroksen ja napalukon välistä,eli purin napa lukon(kunnossa) sen alta löyty se murroksen akselin pää(tuon purkaneet varmaan tietää mistä puhun) niin se oli aika väljä,eli onko siellä joku laakeri tai jotkut pronssiliuskat vai miten siitä saa sen välyksen pois? ja jos jotkut liuskat tai laakeri niin mikä lie oikeelta nimeltä että tietäs kaupasta hakee?eli tuossa vielä kuvaa..
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 01:09 (GMT +2).