|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
||||
|
||||
HaKu ja teamwille puhuu asia, ne tietää miten homma toimii todellisuudessa, sitä sama mä olen yrittänyt tässä panostaa..
|
#127
|
||||
|
||||
Aika kauan jaksoin lukea tätä, ennen kuin teki mieli itse kommetoida
Mikä estää palaamasta vanhaan? Ensimmäinen kisa jossa olin mukana,tais olla warnin kisa letrussa tai kisakeskus oli Mönkkärit ,autot ja tais olla kuorma-autotkin samassa hyvin meni paitsi tais olla melko Viimesiä kisoja ,missä oli mönkkärit mukana kun ajoivat vähän liian kovaa ja holtittomasti Tiellä ( en minä kyllä huomannut ,enkä nähnyt kuorma-autojakaan) Lähtö oli sellainen että jokainen luokka lähti erikseen ja pienin ensin Niinkuin pitäisi olla nytkin ,eikä me jääty mihinkään kuorma-autojen uriin kiinni Stanuissa olin vinssiapinan virkaa hoitamassa. Yleensä kisoissa on useita ajoalueita mihin mahtuu trailerit mihin ei mahdu niin sinne Kielto eikä koko kilpailuun. Kilpailun järjestäjien pitäisi viedä rastit autolla eikä veneellä ja sellaisiin paikkoihin Minne ei tule syviä uria ,niin kaikki pääsevät hakemaan samoja rasteja Ja tähän asti kun on suolla ollut rasteja ,niin orkis suzukilla kiertää hakemassa kaikki Mihin meillä ei ole mitään asiaa proto luokan autolla Kyllähän joku löytää tästäkin nekatiivista ja puutteita mutta luulisin että olisi Enemmän osallistujia
__________________
maasturistit M.O.C |
#128
|
|||
|
|||
Meillä on ljssä hj akselit katsastettuna ja mersun moottoria ollaan menossa muutoskatsastamaan joten auto kyllä saadaan leimaan joten sinällään ihan sama miten kisojen järjestäminen päätetään toteuttaa, kunhan niitä nyt vaan järjestetään. Viimevuonna ajettin muut cuppi kisat paitsi ensimmäinen ja retro päälle.Kisojen järjestäminen onnistui meidän tiimin mielestä paremmin kuin ennen. Eikö viimevuotinen systeemi ollut ihan toimiva, autot katsastettuna tai trailerilla siirto, kyllä traileri miehet saa varmaan hiukan neuvoteltua etteivät mene kaikki samoille alueille (jos trailerisiirto autoja paljon kilpailun järjestäjä arpoo aloitus alueet niille?).
Jos halutaan lisää turvallisuutta eikö kilpailukatsastukseen voisi lisätä hiukan tarkkuutta ja tarkastella tarkemmin jarrut,valot ohjauslaitteet sun muut. Turvallisuudesta näissä sääntö muutoksissa varmaan kuitenkin on pääasiallisesti kyse. Proto luokan autoja ei saa missään nimessä jättää pois kisoista, itse ollaan ajettu modia puoli tosissaan jo muutama vuosi ja kyllä silti on useasti pakko jäädä katsomaan miten protot menee ajamalla paikoista joissa itse vinssattu tunti. Paljon enempi nähtävää yleisöllekkin on jos edelleen paljon rakennetut autot pääsevät ajamaan. Safari luokan idea on mielestäni mennyt pilalle koska eikös se ollut tarkoitettu uusille kilpailijoille niin sanottua halvempaa/helpompaa aloitusta varten, safarissa ajaa pääasiassa ne kellä yksi kisa lähellä ja ei aikomustakaan ajaa cuppia kokonaan. Eikö parempi olisi että olisi kausikortti jolla ilmoittautuu jokaiseen kilpailuun kaudella ja maksaa sen ennakkoon ja se olisi hiukan halvempi, siinä suosittaisiin niitä kilpailijoita jotka ajaa monta kisaa. Kilpailu aikaa ei saisi lyhentää ainakaan paljoa koska ei jaksa täältä turun vierestä lähteä juukaan/kajaanin tai muualle kauas 8h kisan takia. Tässä nyt hiukan mun mielipiteitä ja toivon vaan isosti että kisoja saadaan edelleen järjestettyä. Mielipide on kuin persreikä, jokaisella on omansa. Olli Hakala Team Mutanuijat |
#129
|
||||
|
||||
Auran mies puhuu täyttä asiaa...
Viimeksi muokannut sampolaattori : 10.12.2013 14:35 |
#130
|
||||
|
||||
Yritän ainakin osallistua mahdollisimman moneen kilpailuun. Ähtäri kilpailu saattaa jäädä väliin.
__________________
-MMC- -Team metsäkeijut- |
#131
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#132
|
||||
|
||||
Lainaus:
Vai onko tässä kyse siitä että halua säänntöjen muutoksilla saada pois ne "isot pahat" proto autot? |
#133
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ei tartte vaihtaa porttaaliboksiinkaan rattaita kesken kisan ku 42" antautuvat?. |
#134
|
||||
|
||||
Sanoppa yksikin kisa ,jonka jokaiselle ajoalueelle olisi mahtunnut vaikka kolme treileria samaan aikaan?
|
#135
|
|||
|
|||
Tässä ei ollutkaan kyse traileriluokista Vaan hieman tarkemmasta kisakatsastuksesta.
|
#136
|
||||
|
||||
Esim. stonehill
|
#137
|
||||
|
||||
Lainaus:
Juuka, TML |
#138
|
||||
|
||||
hep
No. Nyt voi kaikki jotka pitää kaikkea niin helppona niin ruvetkaa järjestään kilpailuja.. Perhana sanoista ja turhasta suunsoitosta tekoihin... Kun kaikki on niin heleppua.. Mutta kun ambulanssi hakee kilpailijan pois kilpailu alueelta niin järjestäjä syke nousee... Kokemusta siitäkin on.. Mutta siinä ei kilvetkään auta mutta einiistä haittaakaanolisi.. Kilpailu suljetulla alueella tietenkin eriasia.. Mutta nämä vain minun mielipiteitä mutta kilpailujen järjestäjän näkökulmasta kilvet ja katastettu menopeli on kyllä kivajuttu.. Kiitos ja anteeksi.. Prototkin on mahdollista leimata :-)
__________________
Keltalan Kahlaajat Ry |
#139
|
||||
|
||||
Olen siis ilmeisesti vain huono traileri kuski.
Oma mieleni oli viälä äsken ,ettei kinttutien varteen mahdu eden yhtä traileria, kun ei sitä saa ympäri. Ehkä ajattelen liian monimutkaisesti. Eihän traikulla tarvitse päästä kuin pikitieltä alkavalle kinttutielle.. ? |
#140
|
||||
|
||||
Sori nyt vaan Pekka. Ei ne kilvet tee protostakaan turvallista ajaa yleisillä teillä. Ihan yhtä haavoittuvaisia ja vaarallisia ne ovat ku muunkin luokan autot, ehkä vaarallisempia johtuen painosta.. Enkä ymmärrä trailerisiirtoa vastustavien ajatusmaailmaa siitä, että mikä niistä kilvellisistä tekee oikeesti laillisia, jos saa kumminki olla "suuret renkaat". Eiks se polliisi tai mukana oleva katsuri nyppää kilpiä pois, tai nuhtele laittomasta autosta??? Tänä vuonna kolme kisaa käyneenä, ei missään ole "traileriparkit" olleet ongelma.. Miks ne ois tulevaisuudessakaan?? Mukavampi siirtymälle on lähteä itsekkin pelkäämättä ja sotkematta sitä yleistä tietä.... Ja, yleisellä tiellä trailerin päällä oleva auto ei ainakaan ole kilpailujen järjestäjien vastuulla.. Vetoauton kuski saa miettiä siitä tekosiaan ja sitomisiaan virkavallan puhuttaessa.. Ainut hyvä mieli siinä tilanteessa saattais tulla siitä, et meitin auton liinalla parsittu tukivarsi tai ropeliksi vääntyny ohjausvarsi ei kuulu niitten toimivaltaan..
Nää on mun mielipiteitä, ja niistä ei kaikki tuu pitämään.. Mutku, milläs pirulla ton Torninkaa katsastat?? Silti haluais harrastaa ku rahansa on siihe laittanu... Omaa hulluuttaan..!! Myönnetään....
__________________
Mikkelin Offroad Club ry MOC Maasturistit ry Keltalan Kahlaajat ry Montenegro Offroad Club ry |
#141
|
||||
|
||||
Eihän tosiaan taida kenenkään kannalta helppoa olla.... Mutta positiivisesti on ajateltava... ?
Esim Tähän Virtasalmelle ympäristössä oleva alue 75 hehtaaria oleva ajoalue / ajatella 7h suunnistus kilpailun järjestämistä? Tilanne täysin avoin... järjestäjän suhteen klo 11-18 mahdollinen kilpailu aika ajoaikojen puitteissa... Ajoaluetta halkoo kantatie 459 joten 2 ajoaluetta ja eihän onnistu ilman kilpiä.... Mutta Traileri siirto kantatien yli on mahdollinen ja alueen molemmilla puolilla yleiset yksityiset tiet jatkuvat eli ongelmallinen? Jos kaikilla kilvet ei ongelma mut eihän kilvellisyys voi olla kilpailun kriteeri?. Musta pitäs ain ajatella yhteishenkisesti Toiset haluaa rakennella Outlaw kilpureita = (lain suojaton) ja toiset ajella street tyyppisiä kilpureita vaikka on konttorilla leimattuja offroad autoja ? Todellisuudessa harrastajia kumminkin niin rajallisesti että yhteis tuumin ehdottomasti... Tosin tässäkin miettimistä riittää? Oliskohan kilpailun järjestäjää esim M.O.C tai ETSAMA POPPOO koska heillä kilpailujen järjestämis hommat hallinnassa? En ole ollut heihin yhteydessä... Paikka kumminkin olisi ...? Viimeksi muokannut hunter hdj : 13.12.2013 22:16 |
#142
|
||||
|
||||
Tuo kilpi höpinä alkaa jo vähän ihmetyttämään, miksi kaikki pitäisi olla kilvissä? Vakuutukset toimivat samalla tavalla vaikkei kilpiä olisikaan ja eikös nämä kilpailut ajeta maastossa jossa kilvillä ei ole merkitystä?
Vai onko kyse nyt siitä että halutaan kilvet kun on saatu oma auto jollain kepulikonstilla leimaan ja ajatellaan että on samassa luokassa vähemmän vastusta kun vaaditaan muiltakin kilvet. Ja eihän tuo katsastuskaan kovin autuaaksi tee, katsastuksen jälkeenhän voi tehdä vaikka mitä muutoksia ja silti on leima voimassa. Ja tuo että saa prototkin leimaan koskee vain muutamaa automallia, ei edes puolia nykyisistä protoista. Ja jos ne kerran pitää saada leimaan niin silloin kyllä ehdottomasti on oltava kaikki otteessa, myös renkaat!! Ja tällä jonnin joutavalla höpinällähän saadaan taas tästäkin harrastuksesta ainakin pirun paljon kalliimpaa. Ja minkä vuoksi???? |
#143
|
||||
|
||||
Lainaus:
mikä ei kuulemma haitannu tahtia. |
#144
|
||||
|
||||
jopas
Jouni onko joku väittäny että olisi turvallista? Ja timoahan ei suomenpikku kisat kiinnosta kun se ajelee ulkomailla vai mitenkä semeni? Mutta totisesti turvallistahan tämä ei tuleikään olemaan.. Ja kun jonki sortin kuppia järjestetään pitäis aina yrittää tehä pitkälle aikavälille suunnitelmia mitkä virkavallan silmisä näyttäis etes himpun verran laillisemmilta. Kun tätä lajia olisi kivaa harrastaa myös tulevaisuudessa ja jos trailerilla kaikki tulisi koskaseon niin turvallista ja joka mummukin osaa peruuttaa niin haluaisin nähdä sen 20 trailerin parkin tuosa heinolanperän tienvarresa ;-) mutta minunkaltaset väärin ja tyhymästi ajattelevat pilaavatkin kokolajin.. Ne järjestää jotka osaa ja pystyy.. Jokatapauksesa 2014 voi osallistua hyväntekeväisyys tapahtumaan ainaki 10 traikku autoakin kun osallistuja määrät on näin matalia.. Että tervetuloa... :-)
__________________
Keltalan Kahlaajat Ry |
#145
|
||||
|
||||
Lainaus:
Olet ajanut kilpailua kesto 24h esim.8h suo/savi osuudella ja jarrut ovat hukassa seuraavassa rinteesssä, ilman puhdistamista niitä ei ole, edes ennen traileria VAIKKA KATSASTETTU AUTO(oma auto(si)). Olisiko parempi tehdä yksi klpailu, johon kaikki osallistuisivat? PS. Terkut Hornetille ja Pääskyniemellle TAVATAAN kun nähdään!!!!! tervetuloa raisioon traileri parkki löytyy ja dösälle Team Rottanaama Raisio!!! Kiitos ja Anteeksi kommentista. TOIVOTTAVASTI KILPAILUJA JÄRJESTETÄÄÄN TULEVAISUUDESSAKIN!!!!! |
#146
|
||||
|
||||
Ainaskii yks traikkupaikka varattu keltalaan!!! Mulle!!! Eiköhän meistä offareista jokainen sen verran osaa pakittaa, ettei tartte mummua mukaan ottaa... Musta pitkän aikavälin suunnitelma kuulostaa siltä, et traikut pitäis sallia... Punakilpiä en kannata, mihinkään luokkaan... Ja kilvellisethän on virkavallan silmissä "laillisia".. Väärin et ajattele asioista, ja oot pystyvä kisajärjestäjä, yhdistettynä teidän alueen valtaviin ajoalueisiin, luulen että Heinolanperän kaltaisiin paikkoihin ei edes tarvitse mennä..traikuilla.. Tyhmiähän tässä ollaan kaikki, ku asioista nostetaan hirvee haloo, ja perustetaan vaan uusia ja uusia cuppeja sääntöjä muokkaamalla tietylle ryhmälle sopiviksi. Muuten, eihän Stonehill ja TML ainaskaan vielä ole ilmoittautuneet minkään cupin alle, (tän vuoden sääntöjä noudattaen) ja mun puolesta ei tarttekkaan, vaan vois olla ihan yksittäiskisoja joista joku vois aina joskus voittaakin jotai... Ei kai se cupin 1,2,3 tai 5 sija autuaaks tee saati palauta koko sarjaan käytettyä rahasummaa.. Ajetaan ens vuonna mitä on, ja mihin ottavat mukaan...
__________________
Mikkelin Offroad Club ry MOC Maasturistit ry Keltalan Kahlaajat ry Montenegro Offroad Club ry |
#147
|
|||
|
|||
Olisiko mitenkään mahdollista yritää selvittää kuinka monta traileri siirtymä tiimiä on tulossa? Jos tässä nyt arvotaan sitä saadaanko trailerit mahtumaan mihinkään olisi hyvä tietää onko niitä autoja 5 vai 20. Olisiko mahdollista saada liikenteen ohjaajien avulla järjestettyä niin että kilvettömät autot saisi ajaa jotain hiekka teitä kilsan tai kaks, jolloin traileri parkin ei tarvitsisi olla ihan kilpailualueen vieressä? Saadaanhan ralliakin ajaa yleisillä teillä kun ne on suljettu. Jos jotain teitä saisi suljettua hetkeksi liikenteen ohjaajien avulla? Ymmärrän kyllä ettei likikään kaikkialla mahdollista.
Punakilvet voisi unohtaa kokonaan siihen asti kun ne ei ole lain puitteissa sallitut ja ei niiden käytöllä ainakaan turvallisuutta saada lisättyä. Jos kilpailukatsastus olisi tarkempi olisi se kaikille silti reilu, kaikkiin autoihin ei ole mahdollista saada kilpiä ja leimaa, mutta kaikkien olisi mahdollista rakentaa auto kilpailukatsastuksen puitteissa. Varmasti tästä saadaan monta mielipidettä ja onhan siitä järjestäjälle vaivaa ja ihan lapsellista tälläine autojen tarkastelu on ja miksei muka ohjaus vehkeitä saa tehdä itse vanhoista rattikelkan osista ja ja ja ja.... Mutta se olisi silti kaikille tasapuolinen oli kilvet tai ei. Meillä auto kilvissä ja leimassa muttei se silti ole turvallinen ajaa siirtymällä vääntyneillä ohjausvarsilla, mutaa täynnä olevilla jarruilla ja rikkinäisillä valoilla, mutta ennen siirtymää tehdään sen verran huoltoa että omasta mielestä voidaan siirtymälle lähteä. Täytyisi kaikkien kilpailijoiden ymmärtää se asia että näitä kisoja on kuitenkin suhteellisen "helppo" järjestää siihen asti kunnes joku auto aiheuttaa sirtymällä jotain suurta vahinkoa. Ennen siirtymää oman auton tarkastelu ja pikku korjailu on kuitenkin melko pieni vaiva ja tuskin vaikuttaa isosti sijoitukseen. Olli Hakala Team Mutanuijat |
#148
|
|||
|
|||
Lainaus:
Jos ei auto mene sääntöihin niin miksi siitä sitten itketään täällä? Tuolla toisaalla on halukkaita kisanjärjestäjiä mihin kelpaa vaikka mimmoiset reuhkat eli eiku nimiä listaan. Tähän astikin on kisaajat ihan itse valinneet että mihin osallistuu ja mihin ei. Siihen ei auta vaikka kuin kirjoteltas maha pystyssä että meijän kisa on ohhroutia ja ollaan oikeessa ja muut on perseestä. Kuluneen vuoden osallistujamäärät kertoo porukan innosta moiseen touhuun ja mielipiteisiin. Ei se oo kisaajien vika jos jotku kisat vaan kiinnostaa enemmän kuin toiset. Jos täällä joku ottaa erilaisen asenteen kisajärjestelyihin ja siihen että millaisella kalustolla voi osallistua kisaan, siitä hyvästä jos aloitetaan hirvee itkeminen niin jossain meni ja pahasti pieleen. Ainakin muualla vehkeet rakennetaan sääntöjen mukaan ei sääntöjä vehkeitten mukaan. Siis oikeessa elämässä. Ja Näpälle et eiköhä myö törmätä jossain niin tuo sie kahvit niin mie tuo pullat.. |
#149
|
||||
|
||||
Ihme piipittämistä aikuisilta miehiltä!!!!
Itse lähden ajamaan tätä cuppia pikkuluokkaan tolla puuman metsästys pajerolla... Ja ihan siksi koska ajaminen on kivaa.. Mietin myös sitä tätä lukiessa että taitaa kaikilla olla trailerikuljetukset esim, perus ajopäiville ja pois, ei vissiin kukaan mene käyttiksen kanssa viikonloppuna metsän puolelle ja sitten samalla autolla maanantaina töihin??? No enivei kisoihin mennään trailerilla ja kilpailu ajetaan katsastetulla autolla vaikkakin alla on pykälää suuremmat renkaat kuin otteessa (tätäkään kukaan ei vissiin noissa käyttiksissä harrasta eli renkaat alla on just ne jotka katsastuksessa on merkitty???). Mahdolliset kisoissa tapahtuvat tiesiirtymät ajetaan ja nopeudet on sen mukaisia joihin auton/kuskin kunto antaa myöden..... Ei tuolla maantiellä tartte sataa ajaa!! Taino joidenkin täytyy kun siinä säästää ihan vitusti kilpailuaikaa kun 10km:n siirtymän syöttää 50kmh:n sijaan 80kmh......
__________________
PERKELE! Pääsponsori---> Joki-Pub
Lahjattomat lukottaa |
#150
|
||||
|
||||
Eikö muka
__________________
"ja taas kartaani pa***na!!!" POWER TEAM team PÖRÖ POWER |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
suunnistus cup???! | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 6 | 19.01.2011 23:59 |
Suunnistus CUP 2008?? | Tapahtumat | 24 | 30.11.2007 11:52 | |
Suunnistus Cup 2007 | Killman | Tapahtumat | 16 | 06.10.2007 19:52 |
Suunnistus-CUP ilmoittautumiset | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 15.05.2007 07:03 |
Off-Road Suunnistus-CUP | Paavo | Tapahtumat | 193 | 06.09.2006 08:01 |