|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
Komian näköstä vaan tuppaa tulemaan
Olispa omaki jo samassa vaiheessa |
#52
|
||||
|
||||
Sehän näyttää jo hirveen kivalta,Tuliko riiput edessä miten ottavaan asentoon jos pahasti töröttää,niin kannattaa jotain tukevaa lattaa hitsata siihen taakse stoppariksi,Niinkuin cypressi tossa aikaisemmin oli maininnut!
-"jos" sattuu johonkin kannon reunaan ajamaan,niin osittain se isku menis tohon stoppari rautaan,niin saattaa jousetkin pysyä muodossaan... |
#53
|
|||
|
|||
Lainaus:
Lainaus:
|
#54
|
|||
|
|||
Pikkuhiljaa alkaa tuntua työvoitolta tämän hitsaamisen suhteen. Nyt on alareuna tuulilasille läjässä ja pienet lämpövääntymät saatu oiottua. Tig hitsauksen hallitseva kaverini kävi ystävällisesti auttamassa nk. kriittisimmän sauman kanssa ja loput vetelin itse migillä kasaan. Pelasti tuo tigin lainaan saaminen melkoiselta hiomiselta ja sipistelyltä.
Siinäpä ois enää koritinoja ja pyyhkimien reikiä vaille valmis... Ferrexi olikin loppunut ja ei päässyt sisäpuolelle maalaamaan ja heppailemaan, nooh vaimo rajoitti muutenkin talliaikaa ensimmäisen hääpäivän vieton vuoksi, joten siinä sivussa piipahdellaan kaupoilla . Sittä ku maalia saa arvelin vielä maalata nuo kuvan pellit sisäpuolelta ja ei tarviis kun pistehitsien kohdalta puhtaaksi rapsutella niin tarttuis tuo kemppiliima. Ei ainakaan ois niin hanakka ottamaan ruostetta kun on siinä tuulilasin vasteessa ne kaksi peltiä vastakkain. Toinen vaihtoehto ois ollu koritinat juottaa sinne väliin, mutta kumpi lie sittä järkevin vaihtoehto?? Sitte ois pikku viimestelyä ennen maalaamoon viemistä. Järjestyi kaverin avustuksella Suzukille traileri kyyti ja maalaustilat Tuntuu, että toivo lisääntyy varovaisesti tämän projektin kanssa...Vielä kun talliaikaa olisi enemmän ja vähemmän häiriötekijöitä... |
#55
|
|||
|
|||
Nytten ois pidetty tarpeeks taukoa, että hermot on levänny ja tehny mieli jo vähän tallille puuhastelemaan.
Suikasta lähti vanha pata pihalle (tarkotus kunnostaa vara koneeksi) ja ruiskulla varustettu kone tuli heitettyä paikoilleen. Sittä rupesin selvittelemään lopulta noita ruiskun sähköjä, tai oikeestaan tullu tavattua sähkökaavioita ja suunnitellu miten tekisi kerralla oikein ja siististi Eihän tuossa kummosesti johtoa ole, mutta hyvin pitää suunnitella, että voi juoda olutta Tänään sittä sain vielä tehtyä telineen tuolle ruiskun poksille. Kohta pääsee tekemään kylmä juotoksia Samalla tässä isäukon avustuksella raapia hieman pohjia, niin sais lopulta tän maalaukseen. Kyty ois kyllä ajelemaan, mutta pitää yrittää olla oikomatta tälleen loppu metreillä.. |
#56
|
||||
|
||||
Lainaus:
Nosta äkkiä se boksi ylemmäs, Saattaa äkkiä unohtua että se on arassa paikassa ku pyyhkäset maastoon ja tuosta ojasta ylös ja sitte se hörppäskin jo vettä se rusikun boksi... senhän sais nätisti hanskalokeron pohjaan ruuvattua?
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#57
|
|||
|
|||
Juu tätäkin tuli mietittyä. Kattoo miten innostuu jatkossa extreme paikoissa menemään tän kanssa niin sille varalle jätän johtosarjaan siirtovaran
|
#58
|
|||
|
|||
Taas on hieman yritetty tuusata suitsukia. Haettu paikkaa bensan välisäiliölle, bensansuodattimelle ja -pumpulle. Johtosarja on pätkitty ja piuhoja alustavasti jo istutettu paikoilleen.
Pää- ja Bensapumpunrele sekä sulakkeille tehty teline. Mittariston pistokkeeseen lisätty ´check engine´ ja nopeuden tunnistimen piuhat. Uusi mittaristo johon on tarvittavat jompit tehty ´check enginelle´ sekä nopeuden tunnistimen ohitus. Jos saisin kikkailtua tuon "halvallahyvänsain" skannerin toimimaan niin voisi tähän liittää nuo sähkökuvatkin, jos jollekkin niistä ois apuva, mutta ei tähän hätään niitä vielä saa... Vaan tuossa kun pengoin johtonippuja ratin takaa niin huomio kiinnittyi varashälyttimen piuhoihin. Perkele, sieltähän löytyi osittain sulanutta ja piuhaa, sekä hapettuneita liitoksia... Taitaa joutua vielä ottamaan hälyttimen piuhat irti, mutta oispahan yksi vikakohde vähemmän. Täytynee jostain yrittää etsiä samurain sähkökaavio niin ymmärtää senkin osalta mitä tekee, kun repii piuhat irti. |
#59
|
||||
|
||||
Saakos samurain mittaristosta tuon nopeustunnistuksen moottorin ohjainlaitteelle? Jossainvaiheessa alkaa pian itelläkin toi ruiskumuutos.
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#60
|
|||
|
|||
En tiiä käsitinkö nyt oikein vaan arvelitko sie siihen mittaristoon lisätä sen tunnistimen? Tässä mittaristossa ilmeisesti on paikka em. tunnistimelle(?), mutta se on jompattu eli ohitettu. Näkyy tuossa kuvassa se lyhyempi musta johto, joka on tinattu mittaristoon.
|
#61
|
|||
|
|||
Kyrpäjyrä (HJ60) tuli taloon
Jeps.
Piuha kerrallaan on menty nyt eteenpäin tämänkin vekottimen kanssa. Kylmäjuotokset tuli taputeltua tänään kasaan ja viikonlopun aikana ois varovaisia toiveita kokeilla akkua paikoilleen ja kokeilla karkaako savuja mistään . Tuosta pakosarjasta olin katsovinaan, että siinä ois uloke ihan lambdaa varten. Eiku koe porausta kehiin ja seinämä paksuus oli sopiva swiftin lambdalle niin istutin sen sittä siihen. Sitten alkoi vituttaa tää autojen lainailu vaimolta ja isä ukolta niin otin riskin ja väliaikaiseksi kotteroksi ostin tuommoisen kyrpäjyrä hoojiin. Liekkö jonkun palstalaisen perintöä kun vaikuttaa, että on totutettu jo mettässä rymyämiseen Ei noilla rimpula renkailla hirveen pitkään menty kun piti jo saada lääkkeitä etenemiseen . Oli muuten allekirjoittaneella asentajalla varoventtiili tiukilla kun punnerti renkaita paikoilleen...Ekaa kertaa tuli liikutettua hieman isompaa rengasta (285/75r16) niin yllätti täysin Viimeksi muokannut vturpeinen : 05.12.2013 21:49 |
#62
|
|||
|
|||
Koekäyttöä
Harmittavan pienestä jäi koneen mahdollinen käynnistyminen vaille...Joku asentaja unohti, että tarviis varmaan polttoaine letkuakin ostaa.
Vaan akun laitoin jo kiinni ja pyöräyttelin startilla konetta ja kovasti polttoaine pumppu halusi pyöriä ja puola työntää kipinää. Eikä savukaan karannut toistaiseksi mistään välistä ..Eli toivo ei ole kadonnut kokonaan... Jospa sitä ens viikolla saisi koneen hörisemään, kunhan motonetistä pääsee ostamaan tarvittavaa letkua ja loppuviikosta mahdollisesti pohjia maalailemaan Sitten tuumailin tämmöstä asiaa kun nyt romut on vielä levällään, että onkohan tuolla ilmastoinnin kytkennällä ruiskun poksiin muuta vaikutusta kuin nostaa kierroksia hieman? Jos sen ottaisi käyttöön kytkimen perään niin saisi edes hieman kierroksia, jos vinssaa ja rymyää metässä niin ei varmaan pahentaiskaan? Helppo ois tässä vaiheessa toteuttaa jos sen on tarkoitus toimia em tavalla? |
#63
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#64
|
|||
|
|||
Tuokin tuli mieleen nytkun on tuolla kyrppiksellä ajellu ja siinä moinen "hienous" löytyy vakiona
|
#65
|
||||
|
||||
Mullakin oli tossa kaasarikoneessa tyhjäkäyntiruuvvi niin että sai sormilla pyöritettyä äkkiä ennen mettäänmenoa yleensä pidin 1500-2000rpm,Niin ei ollut pelkoa että kone sammuis pahaan paikkaan!
Kannattaa se hyodyntää ja käyttää vaikka ryyppynä talvella,Niin lämpiää nopeammin |
#66
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#67
|
|||
|
|||
Ei riemulla rajaa,
kun Suzukilla JOSKUS ajaa...!!! Eikös se jotenki näin menny?
Tänään aamusta syyhkäisin motonettiin bensaletkuja ostamaan. Sittä tallilla tuli kitosteltua väliaikaista polttoaineen syöttöä ja hieman meni turpa näkkärille, kun Suitsuki hörähtikin ekalla tulille Ei ollu vielä syyläriä paikoillaan, että ois sen pidempään käyttänyt. Pääasia oli, että yksi etappi saavutettuna. Tietty ainut pettymys oli kun painoin kaasua lattiaa kohti, niin ei tapahtunut mitään Nopeesti kyllä selvisi, että asentaja oli humalatilan vuoksi, joskus unohtanut kiinnittää kaasuvaijerin. Videota en älynny kuvata, mutta että työ kuitenkaan minua usko Seuraavaksi ennen maalausta olisikin varmaan helpoin edetä jakopään huollolla ja vesipumpun vaihdolla. Laitella jäähdytys kuntoon ja viimeistellä johtosarja ja lukea se "diagnostiikka" onko kaikki anturit vielä pelissä mukana |
#68
|
|||
|
|||
Alkoi isommat gummit käydä vanhan runnakon päälle. Hoojiin etukardaanin tuplanivelestä se keskipallo sai orgasmin ja uusi piti pistää tilaukseen rockautolta, tämä rockauton tieto onneksi löytyi tältä voorumilta niin "säästää" taas vähäsen Sittä vasemmalta edestä sisempi jarrupala päätti lähteä kävelemään...
Öljynvaihtokin meni niin ku piti. Uudet öljyt(delvacit) rupes tursuumaan jostai syystä pohjan tiivisteen välistä ja proppukin rupesi tihuuttamaan vaikka oli uusi tiiviste prikka välissä....Homma uusiksi ja kirrasin hieman öljypohjan pultteja, jotka osa pyöri käsin ja propun kierteisiin öljyä sietävää tiiviste/lukite tahnaa. Toistaiseksi merkkailu loppui siihen. Sittä unohdin pysähtyy tankille, kun olin matkalla tallilta kämpille niin eikös se löpö loppunutkin kotioven liepeille. Piti vielä siirtää auto startilla sivumpaan, ettei jää väylän tukkeeksi tämä miun citymaasturi, niin siinä hörähdellessään mahtoi vielä hyvin repiä ilmoja linjoihin. Siinä sitten opeteltiin pakkasessa yömyöhällä ilmaamaankin vanhaa dieseliä. Sittä ku pelin sai jollai tapaa muutamalla pytyllä rytkyttämään niin menin vielä konehuoneeseen ilmausruuvia raottelemaan nokian valossa ja lumia tippui kyrpäjyrän tuulettimeen ja koki sittä totaalisen loppunsa Niin ja tulihan sitä perjantaina töihe jälkeen pidettyä kiirettä, että oisin ukon isuzulla käynyt hakemassa rautavarastolta 4mm "peltiä" suitsan pohjapanssareihin, kunnes kytkin vaijeri tuli kannakkeineen tulipellistä sisätiloihin ja eiku u-käännös pukille Nooh, huomenna mennään nöyremmin vanhan herran puikkoihin ja uusi yritys kohti joensuuta...En minä valita, mutta tämmöstä motorsporttia tällä kertaa |
#69
|
||||
|
||||
No ei se oo näköjään muillakaan aina helppoa.
|
#70
|
|||
|
|||
Nytten on saatu kohtuulliselle mallille tuo polttoainetankin pohjapanssari mallia "itse tein, paljon säästin". Aikaahan siihen on tuhraantunut ja jälki on kuin sähkömiehen tekemää, kun ei osannu hahmottaa miten sen tekisi ja loppupeliin päädyinkin tekemään alkuperäistä lähentelevän
Pikaisesti tehdyt sapluunat alkuperäsen suojan mukaan ja tuota putkeakin löysin metallijätteistä ja otin heti hyötykäyttöön, kun oli lähes neitseellistä tavaraa ja ihania valmiita kurveja Noihin pitäs ruveta metallia liimaamaan Kiinnityskorvakoiden rakentelua. Levy halki nurkasta nurkkaan ja keski kohta koholle. Tuo 4mm levy ois semmosenaankaan säikähtänyt kolhuja, mutta ainaki yritetään ja senkin ajan sai olla pois kotoa, kun näitä väkerteli Saumat umpeen ja heppailua ja mallailua paikoilleen. Uraa jotta saa tavaran taivutettua.. Etulaitaa taivutettu ja sivulle jatkettu "kehikkoa" Kylkeen muotoja... Sittä maalit niskaan ja a'vot...Eli ei tän kummemmin oo edenny tämäkään. Vaan tulipahan kuvia otettua...Seuraavaksi varmaan suunnitella nuo loput panssaroinnit ja puskurit tuli käytyy joensuun rautavarastolta. 120*65*5mm, varmaan riittää suitsalle ja ehkä joutuu vielä tuninki/kevennys reikiäkin työstämään Alunperinhän tuli tuossa hätäiltyä, että pitäs saada tää rakkine maalaukseen vaan äkkinäisenä ei oo osannu organisoida hommia tärkeysjärjestykseen . Eli duunaillaan näitä kipinä yms hommia ensin ennenku suihkitaan maalia pintaan |
#71
|
||||
|
||||
Kyllä noissa panssareissa hyvä on vähän reikiä olla, jos ei muuten ni tuleehan paska paremmin pois
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi. |
#72
|
|||
|
|||
Juu tuohonkin pakko jyräyttää vielä jokunen reikä, kunhan saa aukkoporan käsiinsä.
|
#73
|
|||
|
|||
Puskureitten väsäilyä
Laittelin tuossa CNC-rälläkän laulamaan ja rupesin jyystämään vinssipuskurille korvakoita. Täytyy muuten hieman mainostaa rapoflexin laikkaa, kesti nimittäin aina yksi laikka leikellä kyllästymiseen asti ja aika hyvälle mutkalle sai painattaa.
Siinä hieman raaka mallausta Tuleva vinssipeti. Joutuu melko naftin kokoisen vinssin etsimään ainakin syvyys suunnassa, toki voi joutuu vielä paloittelemaankin sieltäsun täältä. jos jollain on tiiossa kompaktin kokoinen vinssimalli jo tiiossa niin saa vihjata Puskuriin tehty aukkoa vinssipetiä varten. Palkkiin ajettu kohtuullinen ura, että saisi taivutettua tuon keskiosan vinssipedin kanssa kohdakkain. Siinä ois vinssipetin kanssa hepissään. Kunhan varoissaan ja hankkii vinssin tähän rytöläjään niin pääsee tekemään jatkojalostusta mm vinssin vapautuksen, liukukidan paikka(vaimikäseoli) ja tuninki reijät Takapuskurin mallailua. Miten lie porukka mieltä (jos joku näin pitkälle ees lukee), välttäsköhän jos 48mm putkesta vääntelis ysikymppi kulmat ja upottais noihin päätyihin aina kaksin kappalein/puoli suojaamaan takakulmia ainakin näennäisesti . Sittä tulosvastuullisena mietin oiskohan tuohon leikelly paikat ihan noille vakiovaloille, jos ne vielä jostain löytyy Nyt on vaan talli täynnä tuota rautahilettä, kun on tullut pilkottua järeempää metallia niin joutuu siivoilemaan melko perusteellisesti. Samaan syssyyn voi pitää inventaarion, kun on tallin nurkissa vaikka mitä ylimääräistä. Sen jälkeen voisi yrittää viimeistellä puskimet. Arvelin pitäskö pientä "taivutusta" tehdä tuohon etupuskimen päähän niin oishan se ees vähän seksikkäämpi? Mutta kyrppis sai näistä pakkasista orgasmin. Akut jäässä... Pitää akut ostaa sitä silmällä pitäen, että niistä vois toisen/molemmat hyödyntää suitsukiin, saa heittää vinkkiä tähänkin ongelmaan . Ja etukardaaniin tuli ameriikan maalta se etupallo ja innoissaan siihen sitä asentamaan, kun oli uudet ristiniveletkin jo nurkissa odottelemassa. No ei varmasti olleet lähelläkään entisiä ja soittelua sinne sun tänne ja eioota myydään Nooh rockautolta riskillä tilasin vitutuspäissään ja pirkkaoluen rohkaisemana Toyota Pickupin nivelet, kun vastaavan värkin keskipallo uppos tuohon hojottimen kardaaniin niin toivotaan, että tämäkin ostos menee putkeen |
#74
|
|||
|
|||
Nyt on kyrpäjyrä taas nelikkona. Oli käypäiset ne rockauton kautta tilatut ristiniveletkin
Testailtua tuli ja vaikutti ihan ok olevan. Ja muisti jopa kaivaa kameraakin, että saa todistusaineistoa. Varovaista testiä... ja Vinssiäkin sai testata ekaa kertaa eläissään kun "puolivahingossa" sain pudotettua jokeen tuon jyrän Suzuki tuli siivottua ja pintamaalia laitettu kehiin. Samalla tuli laitettua takakontin pohjaan ruostesuojausta & maalia, ennenkuin tankin laittaa paikoilleen. Tankki panssareineen tuli puserrettua paikoilleen. Nooh eihän sitä voinut olla testaamatta vieläkö lähtee käyntiin ja eikä sitten malttanut olla ajamattakaan pientä koeajo lenkkiä tontilla Siitäkin otin videota, mutta pari amatööri mokaa tuli tehtyä nyppylän ylityksessä niin ne ei kelvannu jatkojalostukseen... Kalusto rinnakkain Tällä hetkellä on helmapalkkien viistäminen käynnissä, sekä viimeisten panssarien rakentaminen, jotta voi ruoste suojaukset viimeistellä... Sittä miettinyt oiskohan miten hölmö idea tulevaisuudessa väkertää tähän ulkopuoliset kaaret, jotka kelpais tuonne offailu tapahtumiin, kun vaikuttaa tämä homma lähteneen lapasista kokonaan Vaan niitä sittä mietitään myöhemmin... |
#75
|
||||
|
||||
komeeta on kalusto
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
suzuki samurai | susuki | Maasturiprojektit | 23 | 01.05.2014 21:35 |
Myyty Suzuki Samurai | ailu-petteri | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 17.07.2011 21:39 |
suzuki samurai | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 13.09.2010 05:39 |
Ostetaan suzuki samurai | Rekisteröimätön | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 13.08.2010 16:10 |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |