|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#476
|
|||
|
|||
Kovasti näyttää tuo sarja samalta, mitä tuolla foorumilla myydään
http://www.tolkkifoorumi.com/phpBB3/...hp?f=11&t=1091 |
#477
|
|||
|
|||
Ihan paska setti tuommoinen! Ennen yhdenkään sarjan myyntiä on ajettu yli 60tkm testi tie kilometriä ja usempi tuhat KM välillä erittäin haastavaa maastoajoa ja yhtään hajonnutta osaa ei tullut. Nämä ajot on suoritettu siis 3 eri autolla ja tällä hetkellä noita on aika monessa autossa ja yhtään osaa ei ole edelleenkään hajonnut. Jos joku jännittää yläpallon spaseria niin mulle voi laittaa YV:tä niin kerron kyllä mielelläni miksi siitä ei tarvise huolestua
Viimeksi muokannut Eicca_ : 09.11.2013 09:59 |
#478
|
|||
|
|||
No hieno homma, sittenhän tämä on paljon parempi setti kuin tuo toinen painavampi sarja. Ei muuta kun wagenhausiin ostoksille.
Kenenkäs valmistamia nää on, täytyy varmaan ottaa myyntiin. |
#479
|
||||
|
||||
Soita Wagenhausiin ja kysy itse
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#480
|
|||
|
|||
Vaikee on tarkkaan sanoa noiden paremmuudesta, varmaan ajaa asiansa suurimmalta osin nuo sinun kauppaamatkin, tiedän vaan mikä näissä em. on hyvää, toimivaa, parempaa ja myös huonot puolet on tiedossa ja siksipä näistä onkin evo2 tulossa. Huonoista puolista sen verran että niillä ei oikeasti ole käytön kannalta merkitystä vaan ne on lähinnä tuotannollisia ja omia aivotuksia että aina voi kaikkea parantaa niin myös näihin mietitty mahdollisia parannuksia.
Nuo on valmistanut Uudellamaalla sijaitseva koneistamo. |
#481
|
||||
|
||||
Lainaus:
Komioita pirssejä teillä, intissä tuli ajettua tapiksella missä oli just noi 16" rinkulat ja lukot, eteni tosi hyvin gee-vaihteella, mutta pakki oli pitkä.
__________________
If idiots could fly, internet would be an airport. |
#482
|
||||
|
||||
Hyvin riiputettua "kierrätyslihaa"
R.I.P. Seat Toledo 1.9 TDI (1Z) -96 RGO-329, 376718 Km kesti sinun maallinen vaelluksesi... Taas askeleen lähempänä maasturia, ruiskutuspumpuksi tulossa Land Rover 300 TDI:n pumppu Ahdin tulee todennäköisesti MB:stä...
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#483
|
|||
|
|||
Lainaus:
Minnes toledon nahat meni? Osille olisi tarvetta
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#484
|
||||
|
||||
Toledon nahat ja paperit jäi myyjälle, laittaa ne ilm paaliin, jos kukaan ei osta.
http://www.nettiauto.com/seat/toledo/5757816 Purettiin rikkomatta, joten paljon jäi käyttökelpoista osaa paalattavaksi Lainaus:
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#485
|
|||
|
|||
Lainaus:
Häjykampe ja parikolometuntia menny hujahtaen. |
#486
|
||||
|
||||
Jokunen sata tuntia mennyt varmasti, mutta hauskaahan se on kun saa yleensä rakentaa ehjää autoa tai huoltaa (=vaihtaa rikkoutuneita osia)
Toisaalla oli puhetta näiden jakohihnan vaihtoväleistä, todettiin että yleensä vaihtuu moottori ennen kuin hihnan vaihtoväli täyttyy TDI-kone siivottu liasta, karsittu turhat 1990-luvun hienoudet ruuttapumppua lukuun ottamatta pois, tilalle tulee taattua 70-luvun tekniikkaa elinluovuttaja- /varaosa-autosta.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#487
|
||||
|
||||
Muutaman tunnin puuhastelun jälkeen alkaa Toledon moottori näyttää Tölkin moottorilta.
Lantikan pumppu istui VW:n AAZ moottorin raudalla ja AAZ:n takakannakkeella, hihnapyörä on jostain uudemmasta VW TDI:stä, koska Lantikan keskiössä reiät porattu miten sattuu ja VW:n hihnapyörä ei sopinut siihen kuin kahden pultin osalta. Koneen omat suutinputket sopivat, kunhan niiden lähtönipat vaihtoi lyhyemmiksi, sopivat löytyi 1.6TD JX:n pumpusta (Tölkin orggis kone) Moottorin etupeltiin piti jyrsiä pumpulle suurempi reikä, mutta se oli helppo tehdä paikallaan porakoneella, kun pumpun rauta oli mallina. Jossain olisi saattanut olla AAZ:n peltikin, kun olisi vaan jaksanut etsiä. Seuraavaksi jakohihna paikalleen ja vielä vähän kaasuvivun ja vaijerin kiinnityksen ihmettelyä. Välijäähdyttimeksi joko Tölkkiin tarkoitettu Oettigerin vesi-ilma jäähdytin tai joku ilmakenno jonnekkin konehuoneeseen, tilaa ei vaan ole hirveästi jaossa.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#488
|
|||
|
|||
Kannattaa varmistaa että kaikissa hihnapyörissä on sama hammasprofiili ettei tuu hihnan keston kans ongelmia.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#489
|
||||
|
||||
Luulisi olevan, kun kaikki hihnapyörät on VW 1.9 TDI:stä, tosin en usko että taaskaan jakohihnan kestävyys on suurin huolen aihe...
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#490
|
|||
|
|||
Peruna 0,4mpx! Helvetti ostan sulle kameran, saat sen kun tulet seuraavan kerran käymään
|
#491
|
||||
|
||||
Ollilan aikuinen nokialainen ei tykkää kuvaamisesta huonossa valossa ja kamerat unohtui kotiin
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#492
|
||||
|
||||
TDI swappia odotellessa (vapaata tallipaikkaa koneen vaihtamiseen) tuli eilen harjoituksen vuoksi vaihdettua nykyiseen AAZ:iin JX:n ruiskutuspumppu ja suuttimet. TDI:stä yli jäänyt pumpun jalka sopi tähän käyttöön (kiitos "jäynämiehelle" ideasta).
Tänään sain JX:n suutinputket sovitettua ja ajoituksen ihmeteltyä paikalleen, meni säkällä kohdalleen (0,85mm). Suutinputket mahtuivat juuri ja juuri, koska LDA:n kelloa piti nostaa M8 mutterin ja yhden prikan verran ylöspäin, ettei ota kiinni kannen vesilähtöön. 1.9 lohko on pikkasen korkeampi kuin 1.6, joten aiheuttaa pieniä mittaongelmia osia keskenään sovitellessa. Toivottavasti polttoaineen kulutus pikkasen putoisi, kun nyt pitäisi olla ehjät suuttimet ja tiivistetty pumppu. Ahtopaineet ei nouse kuin 0,5 bar, savua ei tule putkesta, vaikka lisäsin syöttöä 1/4 kierroksen siitä mitä oli edelliseesä 1.6 TD Tölkissä ollut. Ilm "isolohko" tarvitsee enemmän ruokaa? On selkeästi laiskempi kuin edellisellä pumpulla, joka oli muuten kaiketi vakio, mutta syöttöä ruuvattu lisää. Aluksi ei kierrokset meinannut laskea eikä ottanut kaasupoljin lattiassa kuin 4000 r/min, mutta syy löytyi löysästä kaasuvaijerista, jonka kiinnitys muuttui pumpun päässä. Samalla tuli sitten vaijerikin vaihdettua, vanha alkoi olla jo loppu, useampi säie poikki pumpun takakiinnikkeen kohdalta. Nyt alkoi sopivasti sataa lunta...
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. Viimeksi muokannut T3Syncro : 15.01.2014 23:44 |
#493
|
|||
|
|||
Ei sulla sen nahkotun seat;in laatikooa nurkissa pyörisi????
Jos katoppas oisko siinä torsen
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#494
|
||||
|
||||
Tästä haettiin vain kone, laatikko jäi myyjälle. Minulta löytyy kyllä pari vuotta uudemman TDI Cordoban laatikko irrallaan, jos tarvitset. Mutta ei missään Seatissa, tai muussakaan poikittaiskoneisessa vag-autossa, ole torsenia. Paitsi jälkiasenteisena lukkoperänä korkeintaan.
Viimeksi muokannut TT| : 10.03.2014 20:47 Perustelu: kirovire paholainen, laatikko on, kone menee jo |
#495
|
||||
|
||||
Saattoi löytyä tuolle TDI:lle toinen sijoituskohde. Tölkit kun ovat laumasieluja, tuli pelastettua kaksi Syncroa ja toinen niistä huutaa TDI konetta.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#496
|
||||
|
||||
Pakkohan nämä oli pelastaa, ettei joudu vääriin käsiin.
VW T3 Syncro Multivan 1.6 TDic Oettinger "latolöytö" Lopelta 3+3 paikkainen 1.6 TD tupla lukoilla löytyi Kajaanista Jälkimmäinen tarkoitus saada ensimmäisenä ajoon mTDI + Oettinger LLK-satsilla
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#497
|
||||
|
||||
Asiallisen näköiset "pelastukset" oot löytäny.
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! http://www.roverfriends.fi/ 3 Amigos-never travel alone |
#498
|
||||
|
||||
Ei sunkaan nää vaan lopelle keräänny vai onko niin tiukkaan pysäköity että lisääntyy sitäkautta, kuten armeijan valokuitu. Pannu merkille kun yhdellä laanilla niitä on siinä varmaan 20 tai enemmänkin
|
#499
|
||||
|
||||
Turha pelko, nämä eivät mene Lopelle
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
#500
|
||||
|
||||
Tänään tuli taas "pelastettua" yksi varaosiksi.
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Syncro Caravelle | koppis | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 12.09.2011 16:05 |
T3 syncro | Heegi | Linkit | 6 | 11.09.2011 11:55 |
Myydään vw passat 4x4 syncro tdi -98 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 19.03.2010 21:46 |
Myydään G60 Golf Syncro | MBG | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 26.02.2009 10:22 |
O: Vw Transporter syncro 16" | 2d4wd | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 22.03.2007 16:06 |