Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 18.11.2013, 23:21
turhapuro u turhapuro u ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.13
Sijainti: kuusankoski
Viestit: 44
Perusasetus

Siin oli vauhtii mittarin mukaa vain 170.enkä tie miks se ei jaksais kulkee jos siin on 5000 rpm vääntöö viel 382 nm ei ole toi filmin auto .on tääl näköjään kaiken alan tietäjiä kun kun tiijetään kuika talviset tiet täälläkin on .
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 19.11.2013, 00:42
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

ihan mielenkiinosta turbodiesel mitsuun, ja sen ....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turhapuro u Näytä viesti
Siin oli vauhtii mittarin mukaa vain 170.enkä tie miks se ei jaksais kulkee jos siin on 5000 rpm vääntöö viel 382 nm ei ole toi filmin auto .on tääl näköjään kaiken alan tietäjiä kun kun tiijetään kuika talviset tiet täälläkin on .
ihan mielenkiinosta turbodiesel mitsuun, ja sen ....virittämisen: taannoin (n.20v sitten) mulla oli Galant 2,3 td jota tuli kiusattua säätöruuvien pyörittelyllä, toki ostin myös coolerin..., mutta vakioahtimella sai k.o auton etenemään paljon paremmin kuin vakiona.... siis vakiona 82 hv, ja uskon/muistelen että olisi persetuntumalla lähes 1,5x...

Mutta tuo 5000 rpm ja "vielä" 382 Nm tarkoittaa käsittääkseni reippaasti yli tuon ilmoitetun maksimitehon..... vai päättelinkö väärin?, kaava "hukassa"

Ja taannoin yritin hakea kierroksille voimaa, niin tuo vm. 1981 ei oikein jaksanut hengittää (siis pelkästään ruuvaamalla)

Ja tuo mitsu on esikammio diesel. siis esim. tuo 5000 rpm kuulostaa aika rajulta....

Mutta tuossa 20 vuodessa on tapahtunut paljon.... esim. tuo minun "vanha" VaraRengas, mb 4 matic 300 turbo diesel vm. -89 farkku 2+3 paku (ostettavissa) pudottaa automaatista 4:lta 2:selle kun 89 km/h vauhdista lähtee rekasta ohi...
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 19.11.2013, 01:47
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Sotketaan vielä omaa lusikkaa soppaan


Mitatkaahan joku leimarenkailla kierrokset ja mittari nopeus vitosella navi nopeudessa 80Kmh 100Kmh ja 120Kmh niistä saa jo laskettua kierrokset/max nopeus

Oman H-A;n teoreettinen nopeus tais jäädä alle 180Kmh jos olisi voimaa sinne asti kulkea
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 19.11.2013, 08:17
Samsonite:n Avatar
Samsonite Samsonite ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.07.06
Sijainti: torttunotko
Viestit: 2.758
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
No ei se tuokaan yksilö vitosella ota 5500 r/min, vauhtia olis jo n. 200 km/h. Ja diiselissä kun ne tehot ja väännöt ei oo enää kummosia noilla kierroksilla (paitsi st-mersuissa).
Saattaapi vaikuttaa tiiselikonneen muut ominaisuudet enemmän kuin pelkkä merkki tuohon kierrosalueeseen....esihistoriakammiokoneet kiertääää....


Paljon Pajerossa pitäs olla tehoa että jaksaa kulkea 200 km/h, osaako joku laskea?
__________________
"- Perusarvot kunnossa. Sanotaanko niin, että kun viimeksi tankkasin auton, niin laitoin polttoainetta tankkiin enkä pakoputkeen." T.Hakkarainen.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 19.11.2013, 08:35
Jarva Jarva ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.05.11
Sijainti: Valkeakoski
Viestit: 204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turhapuro u Näytä viesti
Siin oli vauhtii mittarin mukaa vain 170.enkä tie miks se ei jaksais kulkee jos siin on 5000 rpm vääntöö viel 382 nm ei ole toi filmin auto .on tääl näköjään kaiken alan tietäjiä kun kun tiijetään kuika talviset tiet täälläkin on .
Pakko sen verran sanoo, et 5000 rpm ja 382 Nm tekee tehona aika tarkkaan 200 kW, eli joku 260 hp. Mut kovan luokan pajero kyl, varsinki jos pysy nipussa niinkin hyvin!
__________________
Ihminen voi lähteä Koskista, mutta Koski ei lähde ihmisestä
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 19.11.2013, 09:37
SUPI4x4:n Avatar
SUPI4x4 SUPI4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.05
Sijainti: Turenki
Viestit: 262
Perusasetus

Jos mies ajaa yleisillä teillä pajerolla 160 km/h:ssa 2,5 bar:n ahdoilla ja huudattaa dieseliä tollasilla kierroksilla, niin moottorin vauriot johtuu käyttäjästä, ei suinkaan huonosta tekniikasta.
Sitä saa mitä tilaa.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 19.11.2013, 16:02
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turhapuro u Näytä viesti
Siin oli vauhtii mittarin mukaa vain 170.enkä tie miks se ei jaksais kulkee jos siin on 5000 rpm vääntöö viel 382 nm ei ole toi filmin auto .on tääl näköjään kaiken alan tietäjiä kun kun tiijetään kuika talviset tiet täälläkin on .

Älä ny piä hulluja jännitykses vaa laita se käyrä näkösälle??

Moottorin kokoonpano kiinnostaa myös, vaik se pasaks menikin ja en mitsuihin muutenkaan perusta
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 19.11.2013, 17:20
turhapuro u turhapuro u ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.13
Sijainti: kuusankoski
Viestit: 44
Perusasetus

tekniikka onkin tosi eksoottist. hx 35 ahdin pumpus isompi nestepää. Pikkusen rajottajan jousta tiukattu ,pikkusen isompi cooleri ja isompi putki.kannnesta ei edes valupurseita poistettu.millähän siit tynolapust sais siedettävän kuvan tänne.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 19.11.2013, 17:25
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

"Attach files" löytyy postausta kirjottaessa alempaa, lataat vaikka siihen.
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 19.11.2013, 18:40
Tomppaa_ Tomppaa_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 992
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Sotketaan vielä omaa lusikkaa soppaan


Mitatkaahan joku leimarenkailla kierrokset ja mittari nopeus vitosella navi nopeudessa 80Kmh 100Kmh ja 120Kmh niistä saa jo laskettua kierrokset/max nopeus

Oman H-A;n teoreettinen nopeus tais jäädä alle 180Kmh jos olisi voimaa sinne asti kulkea
235/75-15 sirkkelinterillä 125km/h noin 4000rpm
85km/h noin 2500rpm

Ulkomuistista kun noin 80tkm tolla omalla mitsulla oon tahkonnu ja aika paljon navinkin kanssa. Mitsun mittari kusee ihan helvetisti ainaki noilla 235 leveillä sirkkelinterillä, motarilla kun ajoi sakkorajalla niin nopeusmittari näytti noin 140.
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi
Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi!
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 20.11.2013, 20:15
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Kausala, Finland.
Viestit: 2.268
Perusasetus

Taitaapi olla Vallasvuon vanha laite? Jos on niin VOIN TODISTAA ETTÄ TEHOLUKEMAT PITÄVÄT PAIKKANSA!

600tkm taisi olla alakerralle liikaa

EDITTIÄ ja luinkin ettei ole sama laite... näitä sitten enemmänkin tällä kylällä...

Viimeksi muokannut karvanoppa : 20.11.2013 20:18
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 21.11.2013, 19:29
turhapuro u turhapuro u ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.13
Sijainti: kuusankoski
Viestit: 44
Perusasetus

juu ei ole sakun entinen ja tää ei kestänny kun 520000.
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 21.11.2013, 19:44
Jaba:n Avatar
Jaba Jaba ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Iitti
Viestit: 550
Perusasetus

Tässä ois Turhapuron "Evo" Pajeron dyno käyrät...
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	WP_000904.jpg‎
Views:	512
Size:	69,6 Kt
ID:	43306  
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 21.11.2013, 21:32
miksi miksi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.10.13
Sijainti: Nastola
Viestit: 78
Perusasetus

vuotava suutin polttaa polttopillin lailla diisselin männän puhki, siinä lähtee sitten myös kaikki lukkoliimat palamaan. Silloin sieltä voi mutterit varista muualtakin irti.

voihan diisselin kierroksia nostaa ylös ei se ole ongelma, ongelmana tulee nopeammin suuret liekkilämmöt sylintereissä mitätön jäähdytystila sylinterissä ja kannessa, eli pistekiehumista. Ylhäällä ei vakio nokalla ole tehoa, kun ei ole paloprosessissa riittävää kaasunvaihtoa. Mäntien jäähdytys ja voitelu on myös tiukilla. sitten on koneen värinät jotka kasvavat sitten tietyn pisteen ylittäessä se ei muistaakseni mennyt ihan suoralla käyrällä vaan se tais nousta yllättävän nopeasti progressiivisen rajusti. mutta joo, noilla paineilla saapi kaikki rikki jos ei kuskilla ole rajoitusta.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 22.11.2013, 01:11
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 10.989
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaba Näytä viesti
Tässä ois Turhapuron "Evo" Pajeron dyno käyrät...
Eipä paljoo tapahu kohtuukierroksilla, kierrättämällä 4000 päällä saa sitten tehoa ulos. Esim. 2500 r/min 58 hepoo ja 160 Nm käytettävissä. Ei olis mun makuun tollanen diisseli. Onko tuo pyöräteho vai kampiakselilta?
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 22.11.2013, 08:06
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Eipä paljoo tapahu kohtuukierroksilla, kierrättämällä 4000 päällä saa sitten tehoa ulos. Esim. 2500 r/min 58 hepoo ja 160 Nm käytettävissä. Ei olis mun makuun tollanen diisseli. Onko tuo pyöräteho vai kampiakselilta?
Joo, ei tosiaankaan mikään käyttiksen moottori. Tässä on haluttu paljon huipputehoa muista ominaisuuksista tinkien. Sinänsä melko paljon ahtamista kone kesti noin vakiomoottoriksi.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 22.11.2013, 09:12
Jaba:n Avatar
Jaba Jaba ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Iitti
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Eipä paljoo tapahu kohtuukierroksilla, kierrättämällä 4000 päällä saa sitten tehoa ulos. Esim. 2500 r/min 58 hepoo ja 160 Nm käytettävissä. Ei olis mun makuun tollanen diisseli. Onko tuo pyöräteho vai kampiakselilta?

Ei oo pyöriltä toi teholukema. Turhapurolla on jo jotain visioita mielessä, millä saisi alavääntöä paremmaksi.
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 22.11.2013, 09:14
Sami89:n Avatar
Sami89 Sami89 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.02.11
Sijainti: Kotka
Viestit: 3.342
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaba Näytä viesti
Ei oo pyöriltä toi teholukema. Turhapurolla on jo jotain visioita mielessä, millä saisi alavääntöä paremmaksi.
Remmiahdin?
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 22.11.2013, 18:08
turhapuro u turhapuro u ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.13
Sijainti: kuusankoski
Viestit: 44
Perusasetus

sellanen moottori versio on ollu kyllä mistä sitä alavääntöökin löyty mutta se vaatii kytkimeltä suhteellisen hyvää pitoo .luulen kyllä jos tässä jaksaa innostuu niin ahto painetta saattaa olla joskus jo tyhjäkäynnillä täytys vaan ettii alta puolmillii ajettu kone jostain aihioks.mut aika näyttää.ei tää pajero oo vissiin oikein ihmisten suosiossa kun on saannu suht kielteisen kannan täällä , mut tuli sit ostettuu tänään tollanen kolmelitranen pemu josko siirtäs siitä tekniikan toho pajeron ryskään
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 22.11.2013, 18:12
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Mulla ois myynnissä tekniikka ja siihen kytkin joka pitää.
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 22.11.2013, 18:31
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.695
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sami89 Näytä viesti
Remmiahdin?
vai sitten compound?

http://image.dieselpowermag.com/f/te...ound_setup.jpg
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 22.11.2013, 22:15
turhapuro u turhapuro u ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.10.13
Sijainti: kuusankoski
Viestit: 44
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Dectane Näytä viesti
Mulla ois myynnissä tekniikka ja siihen kytkin joka pitää.
onks nää osat siit kakkos kopppasesta mistä on ollu täällä pitkä topiikki ,tullu jonkun projekti juttuu täällä lueskeltuu . onko vehe tuhoutunnu vai jos ollaan samas ryskäs. Osat saattas ehkä kiinnostaa .
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 22.11.2013, 23:29
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turhapuro u Näytä viesti
sellanen moottori versio on ollu kyllä mistä sitä alavääntöökin löyty mutta se vaatii kytkimeltä suhteellisen hyvää pitoo .luulen kyllä jos tässä jaksaa innostuu niin ahto painetta saattaa olla joskus jo tyhjäkäynnillä täytys vaan ettii alta puolmillii ajettu kone jostain aihioks.mut aika näyttää.ei tää pajero oo vissiin oikein ihmisten suosiossa kun on saannu suht kielteisen kannan täällä , mut tuli sit ostettuu tänään tollanen kolmelitranen pemu josko siirtäs siitä tekniikan toho pajeron ryskään
Siis älä masennu! Siis kaikki uusi- ja erikoinen aina aiheuttaa ihmettelyä! ja kuten itse kirjoitin, niin ei helppoa tempon ainakaan mitsun 2,3td vm -81/82 tehoa kovinkaan paljon, tuo "persepenkillä" mitattu, oliko 125 hv arvaus, jo aika paljon...

Mutta onko sulla joku keskipako- painoilla oleva kytkin? siis kytkinasetelmassa ylimääräisiä painoja, jotka keskipakovoimalla kirii asetelmaa?

Ainakin galantin 2,3 td vakiokytkin käsitteli vaivatta tuon reilu 200 nm, toki ei tullut juurikaan luistatettua max väännöllä, kun tuli "kiire" niin kaasu pohjaan, ja kytkin ylös, ja isompaa silmään sekunnin murto-osa kytkin pohjassa...
2 vaihteistoa "räjähti/otti loparit" 2->3 vaihtaissa. mutta jos kaasun hölläsi, niin 10-15v uudemmat perhesportit tuppas tunkemaan rinnalle...

Siis "vakio" kytkimellä, "ja pehmeällä levyllä", kytkin pitää käytännössä yhtä hyvin 1000 rmp kuin 4000 rpm 400Nm väännöllä
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 22.11.2013, 23:40
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turhapuro u Näytä viesti
ei tää pajero oo vissiin oikein ihmisten suosiossa kun on saannu suht kielteisen kannan täällä
Itselleni tulee kielteinen kanta vanhasta maastoautosta, joka liikkuu yleisellä tiellä 160 km/h. Ei siitä maastoauton merkistä.

Pajero on ala-arvostettu auto. Osin syystä, mutta osin myös syyttä. Itse ajelin semmoisella useamman vuoden satunnaista maastoajelua. Kivaa oli niin kauan kuin loota hajosi.
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 22.11.2013, 23:50
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja turhapuro u Näytä viesti
onks nää osat siit kakkos kopppasesta mistä on ollu täällä pitkä topiikki ,tullu jonkun projekti juttuu täällä lueskeltuu . onko vehe tuhoutunnu vai jos ollaan samas ryskäs. Osat saattas ehkä kiinnostaa .
on. Kato nimimerkin takaa lisää projektista ja myytävistä osista, eikä ole halvaantunut
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu sd33 mäntä. tiku83 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 08.04.2013 11:39
Annetaan SD33 mäntä FunJam O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 18.07.2012 15:10
Ostetaan 2lt mäntä Juho L O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 07.01.2012 08:24
Ostettu Nivan 1.6 Mäntä Punanenä O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 28.06.2010 20:13
O: Jojodan mäntä PikkuF O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.09.2007 22:09


Sivu luotu: 03:29 (GMT +2).