|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
Mikäs se tossa Dodgessa on kun melko harvoin näkee niillä mitään raskaita hommia tehtävän ja monissa keskusteluissa lukee, että automaatti hajoaa? Kummin päin on, onko Dodgen käyttäjät ajotyyliltään poikkeuksellisen rajuja vai onko se poikkeuksellisen heikko? Oma käsitys kun on, että missään kunnon autossa ei vaihteisto juuri hajoile jos sitä käytetään lähinnä tiellä vaikka kärryn vetoon vetämään niin paljon kuin jaksaa kunnolla liikkeelle lähteä ja pysyy käsissä. Jos vetäisen laskukaavan, tavallinen auto kestää järkevällä ajotyylillä kärryn vetoa vaikka 30% enemmän kuin se painaa, eli 1500 kilon sedan 1950 kiloa, 2000 kilon japsi pickup 2600 kiloa ja samalla logiikalla 3000 kilon Dodge 3900 kiloa joka on jo niin paljon, että normaalilla kuulalla ei saa vetää kuin 3500... Tällä logiikalla tuollaisen pelin ei tulisi hajota juuri ollenkaan?!
|
#2
|
|||
|
|||
Pakko nyt kysyä triviaalisena kysymyksenä, että onko noissa takaveto rameissa miten usein kitkalukollinen perä ja miten sen tunnistaa helpoiten? Letukassahan ei tarvinnu ku laskea pultit perän kotelosta.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#3
|
|||
|
|||
Lainaus:
Muutamilla tutuilla on noita ollut ja jok'ikiseen on pitäny tehdä vaihteiston täyskunnostus. Ja sama nettikirjotteluissa. Varmaan 95% ramia koskevissa vaihteisto asioista puhutaan vaijteiston korjaamisesta/vahvistamisesta. Tietotaitoa varmasti olisi tehdä kerralla kestävä toosa, mutta ei. Tehdä tuomonen susipaska "burman pojan tinasta" tehty laatikko sinne. Viimeksi muokannut Mika_T : 16.11.2013 12:47 |
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mutta kyllä se loota kestää tolkullisella käytöllä.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 16.11.2013 12:52 |
#5
|
|||
|
|||
Lainaus:
Kyllä automaatti vakiokoneen kestää, mutta meneppä virittään edes vähän niin jo alkaa tulla ongelmia keston kans. Ja nämä vehkeet kun on aika viritysystävällisiä, pienellä vaivalla saa jo aika paljon lisää paukkua irti Dodgen automaattihan perustuu 727 lootaan, kyllähän toi loota tehoa kestää ison kasin perässä, kun parhaat paukut löytyy koneesta yli 3000rpm. Alkaa silloin olla jo paineet kohalla laatikossa niin ei luistele. Cummins taas ei kierrä ilman viritystä yli 3000rpm ja vääntöä löytyy koneesta heti tyhjäkäyntikierroksilta. Julma alavääntö tahtoo sulattaa noi laatikot. Edit. ääähh hidas napputtamaan meikäläinen.
__________________
Yah! It stinks and is giving you a headache, – it's a diesel. Bensalla pestään napa... dieselillä tehdään voimaa -95 Dodge Ram SLT Cummins 4x4 *JN-traidingin turbiini, marine-suuttimet, plate vaihdettu, DSS, 2.5" leveling kit* http://s244.photobucket.com/albums/gg31/Lonely_cruiser/ |
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
Loota pitäisi olla vahvistettu ( näin myyjä kertoi ) ja on saanut sikaakin. 300 hv / 1000 nm löytyypi tällä hetkellä. |
#7
|
||||
|
||||
Ja paljon on ongelmaa ylivaihteen ja turbiinin lukon kanssa 47RH-laatikossa, eli eivät toimi tai sit toimivat pätkittäin. Mulla teki pahimmillaan sitä että 80km/h tasaisessa vauhdissa tippu ekana lukko pois, sitten loikkari, parin sekunnin päästä takas päälle jne. Kierrokset hyppi 1500-2000 väliä.
Mutta joo, yleensä vikaa on joko TPS-anturissa, jarrupoljin kytkimessä tai laatikon lämpöanturissa. OD off nappulakin reistaa joillain. Ja toki solenoidit voi vikaantua. TPS-anturin voi korjata kiinteällä potikalla joka on säädetty 2 volttiin, jarrupoljin kytkimen saa säädettyä jos ei ole ihan rikki, ja lämpöanturin voi korvata 1kOhm vastuksella. Ja sit lukolle moni laittaa pakko-ohjauksen, eli katkaisijasta lukko päälle. Ja mulla kun otti ja PCM lakkas ohjaamasta niin ylivaihdekkin on napin takana
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#8
|
||||
|
||||
Kyllä se dodgen latikko kestää vetää raskastakin kuormaa jut ollaan hakemassa cosworthman:ille uutta rojektia 350km olis matkaa.... Tosta cumminsista vaan saa niin järjettömät alaväännöt irti pienllä kutittelulla että siinä on kovilla mikä tahansa laatikko ja arvaa kuinka moni dodge on ihan vakio... Viimeksi muokannut mettäsika : 16.11.2013 16:54 |
#9
|
||||
|
||||
Just noitten laatikko-ongelmien takia mä en edes harkinnu tomaattia.
Molemmissa ollu +1200Nm vääntöä ja vedetty mm Unimoggia trailerilla yms...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#10
|
|||
|
|||
pari kuukautta ollu vm.04 automaatti 4wd.
tarkotus viedä penkkiin tammikuussa kun tahtoo todelliset lukemat ettei jää myyjän tarinaksi et olis 500 konia pellin alla. pers tuntumalla liikkuu mut se perse ei oo nii takkka ku rullat. muuten tykkään mut mielestäni liian jäykkä alusta kun on korotettu 4" mut ulkonäkö ensiks ja sitte ominaisuudet. todellinen kulutus näkyy olevan 18L/100km. tietokone näyttää 14L. laitan kuvan kunhan otan. |
#11
|
||||
|
||||
Mulla on vakio, mut luistaa toi laatikko kyllä noillakin.
__________________
--- Dodge RAM 2500 5.9 Td -01 --- --- Cadillac DeVille -67 --- Polaris Sportman 550XP |
#12
|
|||
|
|||
Minkälaisia ne kovat laatikot on olleet kestoltaan ja käyttöominaisuuksiltaan, NV4500 vai mitä tyyppejä näissä käytettiin? Ilmeisesti kestää sen mitä koneesta saa? Entä toimiiko synkrot Suomen pakkasissa?
Kuinka harvinaisia kovat laatikot on käytettynä uitetuissa?
__________________
Jukka |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Dodge Ram 4X4 | Tonza | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 13.03.2012 21:45 |
Myyty Dodge Ram | joa | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 05.07.2009 20:21 |
Dodge Ram | Swoop | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 22.08.2008 16:59 |
Dodge ram | samppa790 | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 09.01.2008 07:06 |
M: Dodge Ram | Rytari | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 27.03.2006 14:49 |