Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 16.11.2013, 05:23
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Mulla oli omassa vekottimessa lämpöongelmia moottorin ja ohjauksen öljyn lämpöjen kanssa.
Tein tuollaisen ritilän moottorin päälle. Se on sijoitettu niin, että sen toinen puoli on pakosarjan päällä. Lämpö pääsee siitä nousemaan suoraan ylöspäin.
Tämä auttoi pitämään lämmöt kurissa jopa kesällä. Kuvassa oleva tuuletin puhaltaa ohjauksen lauhduttimen läpi moottorin päälle. Läpi tuleva ilma on kaikesta huolimatta melko viileää. Sitä en osaa sanoa, kuinka iso rooli tällä on moottorin jäähdytykseen...

__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 16.11.2013, 09:14
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.403
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeepp Näytä viesti
Kytkin sen on/off napin taakse pelkästään.
Laita siihen vielä lämötila-anturi ja laitat flektin kytkeytymään automaattisesti. Pääsee ajamisessa paljon helpommalla kun ei tarvitse ajatella koko asiaa vaan homma toimii itsestään.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Ite taas muistelisin metallimiesisäni tarinoineen, että metallikappaleita jäähdytettiin öljyssä juurikin karkaistumisen estämiseksi... Ei jaksa nyt kuuklettaa...
Öljyähän nimenomaan käytetään karkaisussa. Kappaleen jäähtymisnopeus määrittää karkenemisen laadun. Öljyt kestävät korkeampia lämpötiloja kuin vesi niin se kiehuu vähemmän, joten karkenemisesta tulee tasaisempaa kun kiehumiskuplat ovat vähäisempiä. Jos joku tietää oikeasti aiheesta jotain muuta niin saa korjata.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi Näytä viesti
Raskastavettä käytetään ydinvoimaloissa ensiöjäähdytyskierrossa sen korkeamman kiehumispisteen vuoksi.
Menee offtopiciksi, mutta piti googlettaa kun alkoi kiinnostamaan. Raskaan veden kiehumispiste on 101.4 °C, joten tuo ei ole se syy miksi sitä käytetään/käytettiin. Wikipedia kertoo:
Lainaus:
These heavy water reactors have the advantage of being able to run on natural uranium without the use of graphite moderators which can pose radiological[4] and dust explosion[5] hazards in the decommissioning phase. Most modern reactors use enriched uranium with normal "light water" (H2O) as the moderator.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: jäähytys ropelleita (flekti) Jii-Jii O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 03.10.2009 23:30
ERITTÄIN hyödyllisiä niksejä kumikana This And That 3 08.02.2004 13:15
Niksejä työilmapiirin pilaamiseen Rudolf This And That 0 13.05.2002 22:02


Sivu luotu: 03:23 (GMT +2).