|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
no nyhä alko kauhea vääntö,tarkkaa tilavuutta vaikea sanoa avaamatta,mutta hyvin lähellä 2,4l.ja miksi vaihtaa uudet lohkot,kun on just tehty kone?täytyyhän se ekana saada rikottua,mitäs järkeä sitä muuten olis vaihtaa?
|
#27
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#28
|
||||
|
||||
Lainaus:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Iskutilavuus http://fi.wikipedia.org/wiki/Puristussuhde
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#29
|
|||
|
|||
Noh puolet sentäs olin oikeassa eli puristusta voidaan madaltaa mäntiä muutamalla/vaihtamalla
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#30
|
|||
|
|||
Lainaus:
siis tuo noin 8mm lisää porausta on k.o lohkolle minusta aika paljon, väittäsin että ei onnistu. (siis sylinterin seinämät menee niin ohueksi, että eivät kestä rasitusta, itseasiassa voi paistaa valo läpi jostain kohtaan) Jos sinulla on vanha kannentiiviste, niin kuvittele 2 sylinterin väli 8mm pienemmäksi, ja sylinterin/kannen pulttien väli 4 mm pienemmäksi.... Jos sinua kiinnostaa tarkka tilavuus, niin ota nokka-akseli pois, pyöritä esim. 1. sylinteri yläkuolokohtaan ja täytä tulpanreijästä sylinteri täyteen moottoriöljyä, ja sitten veivaan 1. alakuolokohtaan, (tai siis 2 yläkuolokohtaan), ja täytä mittalasilla sylinteri uudelleen täyteen öljyä; tuo määrä mitä meni yläkuolokohdan ja alakuolokohdan "väliin", on sen sylinterin tilavuus. siis jos on 2,4 litrainen 4 sylinterinen kone, niin silloin öljyä pitäisi mennä 600 cc (cm3) Ja iskupituuden voi mitata esim. työntömitalla suoraan sylinterin suuntaisesti männän päästä esim. työntömitalla. Muista poistaa oljy ennen käynnistysyritystä! (imaise enimmät pois esim. ruiskulla tms. ja loput lähtee ilman tulppaa suoritettavassa ensimmäisessä starttauksessa. Auttaa vaan yritin, masentaminen ei ollut tarkoitus. Itse aikanaan noita juttuja joutu opettelemaan kantapään kautta, ja vieläkin muistan sen tunteen, kun homma ei mennyt oikein putkeen; meinasin epähuomiossa porauttaa 1500 ladan lohkon sapporon männille; kone oli kyllä 1600 ladan kone, mutta jo kerran porattu 1500-> 1600... -> Siis ajokuntoinen kone levällään, ja hakemaan uutta (muistakseni 2106 numerolla olevaa...) ja tuossa ladassa tuo 200 cm3 suurennos vaati sen että jotain sylintereitä piti siirtää muistaakseni milli johonkin suuntaan. P.S Ja onko tuo sitten varmasti 2 litrainen kone? Sapporossa oli 2,4 litrainenkin vaihtoehto..... Mutta joka tapauksessa; onnea projektiin! |
#31
|
||||
|
||||
VÄÄRIN!!!
Kaasupolkimella on todistettavasti saatu iskunpituutta pidennettyä. Yleensä myös veivin pituus on muuttunut samalla ja mäntä on ylettänyt KUUBAAN saakka.. Kysy vaikka keneltä kisamieheltä! ja naurukaasulla asiaa on vielä parannettu!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#32
|
||||
|
||||
Lainaus:
Toinen missä iskutilavuus usein muuttuu, on esson baari. Yhellä valiant miehellä oli kuulemma yli kuuslitranen kone autossaan. Kummasti se vaan kallistetulta kuutoselta kuulosti, kun ajoi pois?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#33
|
||||
|
||||
Niin mutta sillonhan koneessa pitää olla ilmaveivit ja niitten hintahan PRICELESS!
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#34
|
||||
|
||||
Ja tämän jälkeen iskutilavuus määräytyy käsivarsien ja lekanvarren yhdistetyn pituunen mukaan.
|
#35
|
|||
|
|||
Ja jokusen galantin 2l koneen tuhonneena tiedän että siitä ei pelkästään poraamalla saa 2.4l:sta, ei yksinkertaisesti riitä sylintereissä seinämät. Ainut on laittaa 100mm iskulla oleva kampi joka siinnä 2.4 sapporon koneessakin on.
|
#36
|
|||
|
|||
vaikea sanoa,konetta purkamatta täytyy uskoa sitä jonka sen myi ja rakenti.en usko pätkääkään,että olis kusettanu.luotan kaveriin senverran,että en edes kyseenalaista koneen kokoa .jos muitaki palikoita on joutunu vaihtamaan,niin mitäs sitte?
|
#37
|
||||
|
||||
Nii, mitäs sitte? Eikai mitään.
|
#38
|
|||
|
|||
Jeps remmifööni kiinni yhdellä sopivan kokoisella kaasarilla varustettuna.
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Remmiahdin | MiKo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 14 | 03.06.2013 20:07 |
Ostetaan Remmiahdin | Masi6r | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.01.2013 10:16 |
Ostetaan Remmiahdin | henkkal | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.11.2012 03:21 |
Ostetaan O:Remmiahdin | -tomppa- | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 17.11.2010 10:27 |
Ostetaan Remmiahdin | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 23.09.2010 21:36 |