Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 24.10.2013, 17:48
triiit triiit ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.12
Sijainti: heinola,finland
Viestit: 50
Perusasetus

no nyhä alko kauhea vääntö,tarkkaa tilavuutta vaikea sanoa avaamatta,mutta hyvin lähellä 2,4l.ja miksi vaihtaa uudet lohkot,kun on just tehty kone?täytyyhän se ekana saada rikottua,mitäs järkeä sitä muuten olis vaihtaa?
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 24.10.2013, 17:52
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Persekeles intetään lisää kunnes jompi kumpi osapuoli joko te muut tai minä olen tyytyväinen


Elikkäs vaikka karikoidusti männän päälle jää yläkuolokohdassa 1L tilaa ja iskun pituus on 78mm X 78 mm halkaisijaisella männällä

koneen litratilavuus on vain 372.71 cm3. ja sitä litrasta palotilaa ei lasketa sylinterin tilavuuteen?
Eikö kannattais vähän perehtyä moottoritekniikkaan ennenkuin alkaa kauheasti pätemään. Kirjastosta löytynee ihan hyviä teoksia aiheesta.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 24.10.2013, 17:58
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.271
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Eikö kannattais vähän perehtyä moottoritekniikkaan ennenkuin alkaa kauheasti pätemään. Kirjastosta löytynee ihan hyviä teoksia aiheesta.
Näin atomi-aikana sen virkaa toimittaa wikipedia :

http://fi.wikipedia.org/wiki/Iskutilavuus
http://fi.wikipedia.org/wiki/Puristussuhde
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 24.10.2013, 19:01
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Noh puolet sentäs olin oikeassa eli puristusta voidaan madaltaa mäntiä muutamalla/vaihtamalla
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 24.10.2013, 19:36
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja triiit Näytä viesti
no nyhä alko kauhea vääntö,tarkkaa tilavuutta vaikea sanoa avaamatta,mutta hyvin lähellä 2,4l.ja miksi vaihtaa uudet lohkot,kun on just tehty kone?täytyyhän se ekana saada rikottua,mitäs järkeä sitä muuten olis vaihtaa?
Siis en kehoittanut vaihtaan, oli vain vihjeenä, että noita lohkoja voi olla työläs löytää, sitten jos alkaa mennä vedet ja öljyt sekaisin.

siis tuo noin 8mm lisää porausta on k.o lohkolle minusta aika paljon, väittäsin että ei onnistu. (siis sylinterin seinämät menee niin ohueksi, että eivät kestä rasitusta, itseasiassa voi paistaa valo läpi jostain kohtaan)
Jos sinulla on vanha kannentiiviste, niin kuvittele 2 sylinterin väli 8mm pienemmäksi, ja sylinterin/kannen pulttien väli 4 mm pienemmäksi....

Jos sinua kiinnostaa tarkka tilavuus, niin ota nokka-akseli pois, pyöritä esim. 1. sylinteri yläkuolokohtaan ja täytä tulpanreijästä sylinteri täyteen moottoriöljyä, ja sitten veivaan 1. alakuolokohtaan, (tai siis 2 yläkuolokohtaan), ja täytä mittalasilla sylinteri uudelleen täyteen öljyä; tuo määrä mitä meni yläkuolokohdan ja alakuolokohdan "väliin", on sen sylinterin tilavuus. siis jos on 2,4 litrainen 4 sylinterinen kone, niin silloin öljyä pitäisi mennä 600 cc (cm3)

Ja iskupituuden voi mitata esim. työntömitalla suoraan sylinterin suuntaisesti männän päästä esim. työntömitalla.

Muista poistaa oljy ennen käynnistysyritystä! (imaise enimmät pois esim. ruiskulla tms. ja loput lähtee ilman tulppaa suoritettavassa ensimmäisessä starttauksessa.

Auttaa vaan yritin, masentaminen ei ollut tarkoitus. Itse aikanaan noita juttuja joutu opettelemaan kantapään kautta, ja vieläkin muistan sen tunteen, kun homma ei mennyt oikein putkeen; meinasin epähuomiossa porauttaa 1500 ladan lohkon sapporon männille; kone oli kyllä 1600 ladan kone, mutta jo kerran porattu 1500-> 1600... -> Siis ajokuntoinen kone levällään, ja hakemaan uutta (muistakseni 2106 numerolla olevaa...)
ja tuossa ladassa tuo 200 cm3 suurennos vaati sen että jotain sylintereitä piti siirtää muistaakseni milli johonkin suuntaan.

P.S Ja onko tuo sitten varmasti 2 litrainen kone? Sapporossa oli 2,4 litrainenkin vaihtoehto.....

Mutta joka tapauksessa; onnea projektiin!
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 25.10.2013, 17:17
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Iskun pituuden määrää kampiakseli, ei mikään muu.
VÄÄRIN!!!

Kaasupolkimella on todistettavasti saatu iskunpituutta pidennettyä. Yleensä myös veivin pituus on muuttunut samalla ja mäntä on ylettänyt KUUBAAN saakka..

Kysy vaikka keneltä kisamieheltä!

ja naurukaasulla asiaa on vielä parannettu!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 25.10.2013, 17:30
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.271
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
VÄÄRIN!!!

Kaasupolkimella on todistettavasti saatu iskunpituutta pidennettyä. Yleensä myös veivin pituus on muuttunut samalla ja mäntä on ylettänyt KUUBAAN saakka..

Kysy vaikka keneltä kisamieheltä!

ja naurukaasulla asiaa on vielä parannettu!!
Älä sekoita pieniä päitä enempää.

Toinen missä iskutilavuus usein muuttuu, on esson baari. Yhellä valiant miehellä oli kuulemma yli kuuslitranen kone autossaan. Kummasti se vaan kallistetulta kuutoselta kuulosti, kun ajoi pois?
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 25.10.2013, 17:38
Kala92:n Avatar
Kala92 Kala92 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.414
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
VÄÄRIN!!!

Kaasupolkimella on todistettavasti saatu iskunpituutta pidennettyä. Yleensä myös veivin pituus on muuttunut samalla ja mäntä on ylettänyt KUUBAAN saakka..

Kysy vaikka keneltä kisamieheltä!

ja naurukaasulla asiaa on vielä parannettu!!
Niin mutta sillonhan koneessa pitää olla ilmaveivit ja niitten hintahan PRICELESS!
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 25.10.2013, 17:55
Poukko:n Avatar
Poukko Poukko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.09.13
Sijainti: Kuhmoinen, Suomi
Viestit: 113
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
VÄÄRIN!!!

Kaasupolkimella on todistettavasti saatu iskunpituutta pidennettyä. Yleensä myös veivin pituus on muuttunut samalla ja mäntä on ylettänyt KUUBAAN saakka..

Kysy vaikka keneltä kisamieheltä!

ja naurukaasulla asiaa on vielä parannettu!!
Ja tämän jälkeen iskutilavuus määräytyy käsivarsien ja lekanvarren yhdistetyn pituunen mukaan.
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 25.10.2013, 18:57
1Chevy80 1Chevy80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.08
Sijainti: Ulvila
Viestit: 256
Perusasetus

Ja jokusen galantin 2l koneen tuhonneena tiedän että siitä ei pelkästään poraamalla saa 2.4l:sta, ei yksinkertaisesti riitä sylintereissä seinämät. Ainut on laittaa 100mm iskulla oleva kampi joka siinnä 2.4 sapporon koneessakin on.
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 26.10.2013, 07:50
triiit triiit ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.12
Sijainti: heinola,finland
Viestit: 50
Perusasetus

vaikea sanoa,konetta purkamatta täytyy uskoa sitä jonka sen myi ja rakenti.en usko pätkääkään,että olis kusettanu.luotan kaveriin senverran,että en edes kyseenalaista koneen kokoa .jos muitaki palikoita on joutunu vaihtamaan,niin mitäs sitte?
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 26.10.2013, 08:11
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.356
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja triiit Näytä viesti
vaikea sanoa,konetta purkamatta täytyy uskoa sitä jonka sen myi ja rakenti.en usko pätkääkään,että olis kusettanu.luotan kaveriin senverran,että en edes kyseenalaista koneen kokoa .jos muitaki palikoita on joutunu vaihtamaan,niin mitäs sitte?
Nii, mitäs sitte? Eikai mitään.
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 26.10.2013, 08:13
1Chevy80 1Chevy80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.04.08
Sijainti: Ulvila
Viestit: 256
Perusasetus

Jeps remmifööni kiinni yhdellä sopivan kokoisella kaasarilla varustettuna.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Remmiahdin MiKo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 14 03.06.2013 20:07
Ostetaan Remmiahdin Masi6r O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 30.01.2013 10:16
Ostetaan Remmiahdin henkkal O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.11.2012 03:21
Ostetaan O:Remmiahdin -tomppa- O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 17.11.2010 10:27
Ostetaan Remmiahdin Rekisteröimätön O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 23.09.2010 21:36


Sivu luotu: 18:31 (GMT +2).