|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1201
|
|||
|
|||
Onko kellään tietoa, mistä sais käytettyä tai uutta virranjakajaa kokonaisuudessaan? Samurai 1.3 -88. Akseli sen verran väljä ja kello vuotaa, niin uusia kokonaan se. Ja onko kellään tietoa, mitenkä on mahdollista, että b-suodatin mennyt ruttuun? Korvausilmaa kyllä pitäs saaha...
|
#1202
|
|||
|
|||
Suskan jarrupääsylinterin kanssa ongelmia. Irroitin jarrupääsylinterin ja laittelin uudet kilkkeet sisään. Kädessä kun testaan tuota vekotinta niin hyvin toimii. Pumppaa ilmaa kuten pitääkin.
Sylinteri ja putket kiinni ja lopuksi nestettä säiliöön. Tämän jälkeen kun painan jarruja on poljin täysin tunnoton. Mitä teen väärin ? Aivan kun sylinteri ei pumppaisi yhtään nestettä liikkeelle. Auttakaapas aloittelijaa ylämäessä. |
#1203
|
||||
|
||||
Onhan työsylintereistä ilmattu koko jarrujärjestelmä ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#1204
|
|||
|
|||
Ei ole, mutta vaikka en olekaan ilmannut niin pitäisi kai polkimella olla jotain tuntoa edes ? Vai olenko väärässä. On tuntunut kovin turhalta alkaa ilmaamaan kun tuntuu ettei koko pääsylinteri pumppaa mitään.
|
#1205
|
||||
|
||||
Jos yksin joutuu ilmailemaan,Niin letku pulloon...
Tai jos on laiska,Niin säiliö täyteen ja jokainen ilmanippa ihan himpun raolleen yön yli ja aamulla kääntää kiinni Kyllä se aika tunnoton lätkytin on jos ilmaa linjoissa vähänkään ja varmasti on ja paljon jos pääsylkky ollut irti... |
#1206
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#1207
|
|||
|
|||
Kiitos nopeista vastauksista jälleen kerran. Tyhmä tuntee itsentä entistä tyhmemmäksi.. Ilmailut suoritettu ja hyvin toimii.
|
#1208
|
||||
|
||||
Lainaus:
Lainaus:
Ilmaukseen suosittelen sellaista paineilmakäyttöistä alipaine ilmauspulloa, kunhan muistaa poistaa linjalukon letkusta. Nyt on asiallisemmat putket etupäässä ja jos huomenna vielä sais niille hyväksynnän konttorilla niin pääsee kaveri ajeleen Raajärvelle offia.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#1209
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#1211
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#1212
|
|||
|
|||
Hieman off topic, mutta suskaan liittyen kuitenkin. Voisiko joku - joka on poistanut sj410:n takapenkin - ottaa kuvan takaosasta sisältä niin, että näen missä kohtaa takapenkin ja lantiovöiden kiinnitykset on ? Omassani on verhoiumatto laitettu tuonne taakse ja pitäis penkki saada kiinnitettyä, enkä viitsisi koko mattoa repiä irti kun on niin nätisti ja jämäkästi asennettu.
Iso kiitos |
#1214
|
|||
|
|||
Kiitos ja kumarrus.
|
#1215
|
||||
|
||||
Eiks ne ollu läpipultit niin mee auton alle ja tökkää meisseli (ruuvisellainen) pystöön.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#1216
|
|||
|
|||
En ole ihan varma, mutta minulla on sellainen kuva ettei ole reikää läpi. Pitää tarkastella tilanne huomenna. Jos on läpi reikä niin sittenhän tämä helpottuu kummasti.
|
#1217
|
||||
|
||||
Jotkut rei'istä tais olla läpi asti, mutta esim nuo etummaiset penkin kiinnitykset menevät lattian alapuolella olevan poikittaisen vahvikekourun sisälle, joten niitä ei ainakaan pääse rukarilla tökkimään.
__________________
-Pauli- |
#1218
|
||||
|
||||
Onko kellään mitään hajua mikä tollanen ylimääräinen johto on 413 kaasarin alapuolella?
Toinen tollanen johto menee kiinni tohon möykkyyn mistä lähtee alipaineletkut kaasariin mitkä säätää tyhjäkäyntiä? Ilmeisesti jtain pikku häikkää on kun: valot päällä koerrokset nousee n.2000 ja lämppäri päällä melkein 3000.kun johdon ottaa irti niin kierrokset tippuu noin 1000 paikkeille..mukava ajella tossa tiellä kun liikennevaloihin joutuu pysähtyyn niin auto huutaa 3000 ....kyllä se kympin kaasari oli vaan paljon parempi.
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 Viimeksi muokannut Kekkeruusi : 11.10.2013 06:19 |
#1219
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#1220
|
|||
|
|||
Moi vaan Suzukistit!
Hetken mielijohteesta ostin perheen kakkosautoksi(eli omaksi ykkösautoksi) Samurain. Ei ole tarkoitus mitään offipeliä rakennella vaan tykästyin tuon ulkonäköön ja mehtässämenokykyyn. Peukalo on autoasioissa vielä tukevasti keskellä kämmentä, mutta onneksi velipoika osaa rassailla. Pari viikkoa kerkesin ajella kun tuli ensimmäinen rempan tarve. Pelkääjän puolen etujarru laahasi melko reippaasti ja sitä tänään availtiin. Ilmeisesti ei enää pelkkä liukutappien rasvailu riitä vaan menee satula vaihtoon. Purkamoilta aika nihkeästi näyttäisi löytyvän Samurain/sj413:n satuloita, joten kyselisin käykö Jimnyn satula tuohon Samuraihin? Tai jos on vinkkejä mistä löytyisi suoraan Samurain osaa, uutta tai käytettyä. Kiitos ja kumarrus Suitsa-aloittelijan avustamisesta! |
#1221
|
||||
|
||||
Mikähän niissä satuloissa on olevinaan niin toivotonta että pitäisi koko satulat uusia? Ei ole kuitenkaan mitään maailman monimutkaisimpia laitteita...
Kaikki kuluvat osathan on uusittavissa, kunhan vain itse runko on satulassa ehjä.
__________________
-Pauli- |
#1222
|
|||
|
|||
Moi, ja kiitos nopsasta vastauksesta. Mäntä liikkuu erittäin tahmeasti. Veljen autoasentajakaveri epäili että olisi ottanut lämpöä niin paljon että mäntä olisi mennyt soikeaksi?? Tämä on siis se mitä itse kuulin, aloittelijana en osaa omakätisesti sanoa. Omaan silmään putsauksen jälkeen sekä mäntä että sylinteri? näyttivät siisteiltä.
|
#1223
|
||||
|
||||
Lainaus:
Saahan niitä mäntiäkin tietty uusia, mutta kyllä itse ainakin vain putsaisin niin perusteellisesti kaikki paikat kun vain mahdollista, ja uusisin tiivisteet yms, eli täydellinen remontti, niin kyllä luulis toimivan! Mutta jos välttämättä haluaa "sijoittaa" uusiin satuloihin, niin saksan ebaysta saa reilun satasen hintaan kappale, toimituskuluineen. Kaikki muutkin mahdolliset osat löytyy sieltä.
__________________
-Pauli- |
#1224
|
|||
|
|||
Jep, sitä vähän itsekin aattelin. Melko tuhti seinämävahvuus kuitenkin tuossa männässä. Ja vaikka ihan käsi autoasioissa olenkin niin melko utopistiselta kuulosti. Pitää mennä huomenna tallille putsailemaan ja testaamaan ennen kuin laittaa satulan tilaukseen. Tänks!
|
#1225
|
||||
|
||||
Juutubesta löytyy kans ihan mukavasti ohjetta hakusanalla brake caliber rebuilt, sieltä vähän vinkkiä sit jos ei jotain hoksaa.
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |