Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 04.10.2013, 19:02
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 781
Perusasetus

Ei ole pääkytkintä. Alkuperäset sähköt on. Valoja on lisätty ja vinssi ei muita sähkötöitä tehty mun aikana. Laturi, säädin, startti vaihdettu ihan hiljattain..
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 04.10.2013, 19:46
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Mulla oli kerran eskortissa jännä latausvika. Latausjännite oli reiluhko ilman kuormaa mutta ei sinne akkuun virtaa mennyt kun ei lähtenyt käyntiin ja vähänkin kuormaa niin putosi jännite.

Korjaantui vaihtamalla hiilet laturiin.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 04.10.2013, 23:21
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 781
Perusasetus

Mut ei luulis olevan laturis vika ku on 1päivänä kokeiltu vaan siittä ku ostin.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 05.10.2013, 08:45
OPA:n Avatar
OPA OPA ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.03.03
Sijainti: Kajaani city, Finland.
Viestit: 1.279
Perusasetus

kokeile laittaa kokeeksi joku toinen akku. minusta akun napajännitettä ei helpolla saa 16 volttiin jos se on kunnossa.
__________________
OPA
Patrol "Boar" pätkästy -82
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 05.10.2013, 11:27
Hailuxi Hailuxi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: viitasaari
Viestit: 26
Perusasetus

Ottiko ne akut irrallaan latauksessa normaalisti virtaa vastaan???

Kuullostas kyl vähä siltä et akku/akut ois sököt?

Kannattais kokeilla toisilla akuilla niiku OPA jo tossa sanoki.
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 06.10.2013, 09:51
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.586
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja OPA Näytä viesti
kokeile laittaa kokeeksi joku toinen akku. minusta akun napajännitettä ei helpolla saa 16 volttiin jos se on kunnossa.

Mää en nyt oikeen tajua tätä.

Miten se akun kunto vaikuttaa latausjännitteen maksimitasoon? Jos säädin on kunnossa niin ei se jännitteen kuuluisi ikinä nousta yli 15v tasolle, oli akku kunnossa tai ei.

Ja ei ole mikään ongelma saada rikkinäisellä säätimellä akun napajännitettä 16v tasolle. Muistaakseni jossain suunnistuskisassa pyykkipojan " Rusinantte" latas optiman niin täyteen että akku pullistu, napajännite tais olla 18v...

Edelleen olen sitä mieltä että toi uusi tarvikesäädin on viallinen.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 07.10.2013, 10:13
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 781
Perusasetus

Kun laittaa työvalot ja lisäpitkät päälle niin jännite kyllä tippuu eikä nouse paljon yli 14V Akut ottaa virtaa vastaan kyllä. Eikä tyhjene itsestään ainakaan.
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 07.10.2013, 11:55
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 781
Perusasetus

Nyt lukemat. Näytti. Kierroksilla15.88 Tyhjäkäynnillä 14.35 Sammuksissa 13.20 Pistin yhden maadotus johdon koneen ja rungon väliin kun oli poikki 2.50mm2 kokosta oli johto.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 07.10.2013, 17:21
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 781
Perusasetus

Mikä tota jännitteen säädintä ohjaa? nyt tutkittu enemmän niin se jää päälle asentoon ja syöttää jatkuavasti virtaa eikä katkase sitä. Eli kärjet ei palaudu pois päältä.
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 07.10.2013, 18:19
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

No tuota osaa tarkasti sanoa mutta oireet viittaa palaseen diodisiltaan.

Eli Autosähköliikkeeseen mars. Ja kaikkine autoineen päivineen niin loppuu turha osien vaihtelu.

E: Jos se työntää kaikki kulutus päällä yli 14 Volttia niin laturi saattaa olla vielä ehjä. Oliko tuo nyt paikallaan oleva säädin sen vanhan laturin perässä? Jos oli niin saattaa olla paskana uudemman kerran jos se vanha laturi on ollu viallinen.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 07.10.2013 18:29
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 07.10.2013, 19:06
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Jos se koneen maadoittus on puuttunut niin jotain siellä on silloin kärynnyt
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 07.10.2013, 19:12
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Nii tosiaan ja se maakaapeli pitäisi olla samaa kalipeeria kuin akkukaapelit muutenkin eli sormen paksuista.

Muuten se maadottelee laatikon ja etuperän ym. Kautta ja seuraukset voi olla mielenkiintoisia.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 07.10.2013, 19:23
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 781
Perusasetus

siis akun miinus navat menee koneeseen ja on sormen vahvusta. toi oli sellanen mikä lähti moottorin kannesta korin paloseinään.
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 07.10.2013, 19:34
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

No meneekö akulta runkoon tai koriin paksua maakaapelia?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 07.10.2013, 19:37
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 781
Perusasetus

En oo kyl varma ku molemmista akuista menee ainakin koneen lohkon alaosaan eri puolille molemmat. Itse en ole ainaka ottanut pois.
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 07.10.2013, 19:52
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

Tarkista ny vielä että joko akuilta tai koneesta menee paksu piuha runkoon. Jos ei mene niin siinä kohtaa kun kaikki valot on päällä tai tiukka vinssaustilanne niin kaikki kaasuvaijerit,metallipunosletkut, laatikon,perien,ym.laakerit toimii maana ja kun korin jännite laskee huonon maan takia niin säädin antaa lisää magnetointia laturille mikä taas huutaa ittensä tai sen säätimen hengiltä... Ehkå. Tämä on arvaus.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 07.10.2013, 19:54
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 781
Perusasetus

Ok tarvii huomen taas tutkailla. Eikä siittä varmaan haittaaka oo vaik laittais yhden paksun maajohdon lisää sinne. Kai??
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 07.10.2013, 20:08
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.212
Perusasetus

No ei. Vaan usein se rungon ja koneen välinen maajohto on jossain kytkinkopan pultin tms.alla ja jos laitteeeseen on tehty esim.kytkin remppaa niin se on saattanu unohtua pois.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 07.10.2013, 20:21
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

EN oo Toyotan lataus järjestelmään perehtynyt.
Ja vastaavasti jos ja kun neuvojen kysyjä ei itse oikein tiedä mitä kysyy tai mitä hänelle kerrotaan, niin sekin tekee haastetta.

Mutta äkkiseltää kannattaa ainakin maadoitus katsoa kuntoon.

Akulta moottoriin se sormen paksuinen johto.
Lisäksi joko akulta koriin tai moottorista koriin samanlainen paksu kaapeli.
Nythän päästään siihe, että kun laturin maadoitus on moottorissa, ja sitä kautta yhteydessä akkuun, niin kuin pitää.
Niin vastaavasti säätimen maadoitus on koriin, kun säädin on pultattu lokasiipeen, eli korin-moottori-akun väliset maadoitukset kuntoon.
Toki säätimen johto sarjassa saattaa olla olemassa maadoitus karva säätimelle, jota kautta myös maadoitus voi hoitua.

Yhdessä jenkki vehkeessä törmäsin sellaiseen, että tarvike säätimen litin oli käypänen orkkis liittimeen, mutta johtojen järjestyksessä oli eroa.
En muista varmaksi latasiko liikaa, vai eikö se ladannut mitään.
Eli onko uusi säädin orkkis vai tarvike, onko johdot varmasti oikein?

Ja onko uusi säädin ollut vanhassa laturissa kokeiluna paikoillaan, eli onko säädiin voinut jo särkyä vanhalla laturilla, ennen kuin asensit uuden laturin.
Tai onko uusi laturi ollut vanhalla säätimellä paikoillaan, joka olisi voinut särkeä uuden laturin.
Vai onko uusi säädin ja uusi laturi asennettu yhtäaikaa, ja niitä ei ole käytetty vanhojen osien kanssa.

Muutenkin itse melko vähän tullut irto säätimien kanssa pelattua.
Mutta periaatteessahan kaiketi säätimelle pitäisi tulla plus ja miinus sekä 2 karvaa magnetointiin, (joissakin vain yksi karva).
Plussa karva ketoo säätimelle, kuinka paljon virtaa on liikkeellä, se haettu lataus arvo olisi 14.8v
Säädin säätää magnetointi virtaa.
ELi toista karvaa pitkin virta menee laturille, hiilen kautta ankkuriin ja toisesta hiilestä takaisin sätimelle. Joissain versioissa on vain se yksi magnetointi karva ja ankkurilta aplaava menee suoraan maihin.
Laturin sisällä tasa suuntaus diodit, jotka tasaavat lataus virran, menemään tasavirtana akulle.
Joku oikeasti sähköoppinut, voi korjata asia virheet.
Niin ja toki, onkos Toyotassa lataus merkkivalo? Kun jenkki laturissa ei ollut kuin nuo mainitut karvat jotka kirjoitin, kun on ampeeri mittarilla.

Uuden malliset, sisäisellä säätimellä olevat laturit ovat jostain syystä helpompia asentaa, useinmiten piisaa plus-miinus-merkkivalo/heräte. Joten yksi hyvä vaihtoehto on myös uusia koko järjestelmä, ja heivata ulkoisella säätimellä varustetut muuhun käyttöön.

Joten ennen, ennen kuin, särjet uuden kalliin laturin ja säätimen, jos et ole jo särkenyt:
-kannattaa hommata paikalle sellainen ihminen, joka tietää mitä mitataan ja mistä ja tietää/selvittää johdotukset, jne.
TAI
-vie suosiolla autosähkö liikkeeseen, jossa tekevät tutkimuksia.
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 08.10.2013, 07:17
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Helppo konsti miten mitata onko maadoituksessa koneeseen tai runkoon vikaa on laittaa apukaapeli miinus napaan ja sillä tökkiä pitkin autoa ei pitäisi räpsiä missään kohdassa.
Plus napoihin ei ole suositeltavaa tökkiä



Niin ja kuka on vaihtanut sen irtosäätimen?
Niitä kun ei kaikkia saa rungostaan maadoittaa ollenkaan.
Entäs onko vahvistinta lisätty audio laitteisiin?


Tulee vaan mieleen, et asentajana on joku assijan tunttija joka tietää kaiken kun kerran on ladan ohjekirja nähnyt


Helpointa olisi jos tosiaan joku joka tietää kävisi katsomassa ja antamassa tuomionsa asiasta.
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 12.10.2013, 09:32
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 781
Perusasetus

Voiko sillain ajaa esim korjaamolle että ottaa laturin johdot pois laurista ettei se hajoisi jos ei ole jo hajonnut. Vai tarviiko ottaa jännitteen säädinki pois pelistä nyt tarvittas nopeeta tietoo.
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 12.10.2013, 10:24
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.586
Perusasetus

Riittää että ottaa laturista kaikki piuhat irti, ei pääse hajoamaan.
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 12.10.2013, 10:32
Muumi Muumi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.04.08
Sijainti: Lahti
Viestit: 203
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VW Taro Näytä viesti
Voiko sillain ajaa esim korjaamolle että ottaa laturin johdot pois laurista ettei se hajoisi jos ei ole jo hajonnut. Vai tarviiko ottaa jännitteen säädinki pois pelistä nyt tarvittas nopeeta tietoo.
Voi mun mielestä. Kaikki muut johdot irti ja akulle menevän kytket maihin, niin ei pääse laturi iteksiin heräämään. Varmistakoon nyt joku muukin tuon.
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 12.10.2013, 10:33
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.586
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Muumi Näytä viesti
Voi mun mielestä. Kaikki muut johdot irti ja akulle menevän kytket maihin, niin ei pääse laturi iteksiin heräämään. Varmistakoon nyt joku muukin tuon.

Tossa on ulkopuolinen säädin, ei ala ittekseen heräämään.
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 12.10.2013, 11:26
VW Taro:n Avatar
VW Taro VW Taro ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 29.09.09
Sijainti: Sastamala "Äetsä"
Viestit: 781
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Riittää että ottaa laturista kaikki piuhat irti, ei pääse hajoamaan.
ok teen niin. Sais senkin sit kuntoon. Ehkä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj 60 ulkoinen jännitteensäätimen muuttaminen 61 sisäiselle.. hojo85 Tekniikka & Jutustelu 11 13.12.2011 21:39
puolan mittaus puananen Tekniikka & Jutustelu 0 02.10.2010 11:31
pakolämmön mittaus Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 05.06.2009 17:11
Pakopaineen mittaus tapsa4x4 Tekniikka & Jutustelu 14 28.12.2008 13:07
Ahtopaineen mittaus Tekniikka & Jutustelu 9 25.12.2005 10:07


Sivu luotu: 05:55 (GMT +2).