|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1151
|
||||
|
||||
Ei saanut Motonetistä vaijeria, ei koko Suomesta. Soitin niiden verkkokauppaankin niin sanottiin et tukkuriltakin loppu.
|
#1152
|
||||
|
||||
Vm92 samurain ruisku kyseessä.
Johtosarjassa on tämmöinen kikkare: Mikä on puolan vieressä, mikäköhän mahtaa olla ?
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#1153
|
||||
|
||||
"radio noise supressior"??
|
#1154
|
||||
|
||||
Onko 410 ja 413 / samurai sivupeilien kiinnityksessä mitään eroo..paukahti tosta omasta 413:sesta sivupeili päreiks ja nyt tarvis sellanen metsästää
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#1155
|
||||
|
||||
Eipäs ole koskaan sillä silmällä tullut oikein katsottua kiinnityksiä, mutta vaikka peilit onkin erilaiset, niin olen kyllä melko varma siitä että ne kiinnitysruuvit on samoissa kohdissa, joten eiköhän ne käy ristiin.
__________________
-Pauli- |
#1156
|
||||
|
||||
Lehtijousista,Kumminkos päin se menee jos siirtää riipun kiinnitystä runkossa että pehmenee tai kovenee?
esim.suzukin takalehti,Niin jos moottoriin päin tai takapuskurin suuntaan... |
#1157
|
||||
|
||||
Missä suunnassa se roskis on ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#1158
|
||||
|
||||
Lainaus:
41X peilit taitaa olla ihan samat, Samurain peilit on muovikuoriset pystyasennossa ja jenkkisamurain peilit muuten samat, mut vaaka-asennossa. Viimeksi muokannut J0hannes : 30.09.2013 06:14 |
#1159
|
||||
|
||||
Riippuu ihan siitä että mistä suunnasta sitä kattoo nyt jos katon ni 2 metriä eteen ja vasemmalle
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#1160
|
||||
|
||||
Lainaus:
Roskis olikin jo täynnä vanhoja vääntyneitä coilovereita jotka oli pissinyt öljyt hidastetöyssyihin,Joten sinne ei mahtunut yhtäkään tollasta herculesmaisen vahvaa suzukin lehtijousta |
#1161
|
||||
|
||||
Eikö tuossa korvan siirtämisessä ole riski että lehtijousi ei pääse elämään tarvittavaa liikerataa ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#1162
|
|||
|
|||
http://www.nettiauto.com/suzuki/sj413/5903190
Sellainen tuli tuossa muutama viikko takaperin haettu ensimmäiseksi OMAKSI suikiksi. Perheestä löytyy jo entuudestaan 2vuotta projektina ollut lowrooffi. Tunnistaako kukaan tätä tai tietääkö historiasta mitään? Ilmeisemmin kaaret tehty joskus uusiksi, sillä kitti irtoilee hieman sieltä täältä. Ajattelin kumminkin talven tykitellä tuossa kuosissa ja ensi keväänä ruosteen kukkiessa korjata epäkohdat ja tempaista mustaksi alaosat uudestaan, myös palkkihelmaa samalla. 31" 10,5 wrangelereita soviteltiin alle ja tulokseen tultiin ettei vaan mahdu. Etupuskuriin ottaa kiinni sekä jalkatiloihin. Nyt onkin tässä pyöritelty mielessä mitä rengastusta tähän laittaisi. Halkaisiaa ei välttämättä tarviis kasvattaa mut muhkeemmat pitäisi silti saada. 205/70-15 nyt alla ja kattelin karkeempia 265/70. Mahtuukohan ne kääntymään tälläisessä? vakio pellit "käännettynä". Valoja tuossa näpräsin vähän, nyt keulalla 2kpl ajovaloissa 50W xenon, katolla 2kpl 35W xenonia ja 2kpl ledityövaloina 18W. Taakse tuikkasin kans 2kpl 18W ledityövaloja pakkivaloiksi. Samalla eksy keulalle tollane mönkkäri vinssi, joka siirtynee taakse kuhan tässä rikastuu ja saa puskurit tehtyy jytkymmäksi. Kaikkee ois tehtävä.. |
#1163
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 01.10.2013 05:20 Perustelu: kirjoitusvirheitä |
#1164
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tosin itsellä inssi ei sanonu pärinästä mitään. |
#1165
|
|||
|
|||
itse oon sen verran noilla laittomilla autoilla ajellut etten jaksa välittää onko rengaskoko välttämättä otteessa. Ei täällä päin suomea juuri poliisia kiinnosta, kuha laitteet toimii ja näyttää hyvältä on tärkein. Kaaria ei tekis mieli silppoo, sen verta hyväs kunnos viel ja ajattelin pitää hitaat vaihteet hitaina. Projekti suikissa huomas miten helkkaristi 31" nostattaa vauhtia.
Eli olettaisin et noilla 265/70 tulis ongelmoo myös lehtiin ottamisessa..? |
#1166
|
||||
|
||||
Omassa ei ottanut jousiin kiinni, tosin aika liki kyllä oli. Ja vakiovanteet oli oikein päin. Renkaina Insa Sahara Turbot. Tiedä sitten oliko joku rajannut kääntöä aikaisemmin.
__________________
Tumpula Racing Team |
#1167
|
|||
|
|||
Nonnii, varmaan jostakin löytyy tähän aiheeseen vastausta mutta ku en oo söörtsin hevi juuseri ni ei ossaa. Olis semmonen SJ413 johonka ite laitoin lock righ ( Richmond mallinen) taakse. Pauketta ja vetelyä oli heti alussa ja siihen löysinki juttua että välttämättä ei kannata painaa paniikki nappulaa.
Mitenkäs nyt kun rutisee/ paukkuu ihan kunnolla. Tiheää pauketta esiintyy semmosessa tilanteessa kun auto on vähä pohjapanssarin varassa niinkö takarenkaat keventyneenä ja renkaita suditellaan ykkösellä puolikaasulla tahi siitä ylöspäin. Sitten kun osuu isompi kivi eteen ja siitä yritän hiljakseen yli ni lukko pelaakin taas normaalisti. Yksi paukahdus voipi tulla sitten kun hiipiminen on ohi. Pitääkö nyt ottaa jo vehkeet levälleen? Ja mitäs sitten kun kaikki on esillä? Minulla menee helposti kädetkin levälleen että mitäs nyt sitten. Onko jotakin tehtävä / tehtävissä? Lukko on n. 6kk nuori
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen |
#1168
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#1169
|
|||
|
|||
Jep jep mitenkäs sitä banjoa tarkistellaan? Pittääkö purkaa atomeiks eka vai saako mittelöityä auton alla?
__________________
Menkää te eellä mä jään tähän katteleen |
#1170
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jousen kiinnityspisteet on vähän haperot takana ja Samalla niitä nyt siirtäis sen muutaman sentin,Kun tekee uusiksi ja toi perähän tossa suzukissa just on hitusen kovan puoleinen ainakin "tyhjänä" Tollahan kiinnityspisteellä pystyis periaatteessa himpun rajoittamaan sisäänjoustoa ja lisäämään ulosjoustoa tai just toisinpäin... |
#1171
|
|||
|
|||
Oisko kellään iskareita jotka? Ei rajottas joustoja soan kaa tai mistä järki hintaan
|
#1172
|
||||
|
||||
Mikähän mahtaa olla SJ 410 etuiskareiden yläpään iskarikorvakoiden reiän halkaisija alunperin. Itsellä se on 16 mm, mutta en usko että siinä olis alunperin niin paksu tappi iskarissa. Vai kuuluuko siihen joku holkki? Ois EMUn etuiskarit paketissa, alaholkki reikä 15-16 mm joka on just sopiva, mutta ylätappi 10 mm halk. Miten tuohon yläkorvakkoon tekis holkin, hitsaisko vaan siihen ison prikan jossa sisäreikä 10 mm. Joustot ois tod. hyvät. Pituus minimissään 29 cm ja max 50 cm. Auto ilman iskareita korvakoiden väli n. 40 cm. Mikä lie väli vakiossa korottamattomassa?
|
#1173
|
||||
|
||||
Suikan gummitLainaus:
|
#1174
|
|||
|
|||
karjarauta/-puskuri ja katsastus
Koitin etsiä haulla mutten löytänyt oikein selkeää vastausta. Koitin myös googletella ja löysin monia eriäviä vastauksia ja paljon trafin ja aken asiakirjoja, mutta kun ei niistä ota selkoa mikä on voimassa ja mikä ei - joten..
1) Saako -84 vuoden suskaan virallisesti asentaa karjaraudan/-puskurin? 2) Miten erotellaan itsetehty puskuri ja karjapuskuri ? Onko tähän olemassa jotain säädöstä ? Itselle jäi hyvin epäselvä tietous tästä. Luin, että uudempii autoihin, autoihin joissa on airbagit, autot jotka on yli 3500kg painoisia ei saa asentaa kuin eu direktiivit täyttäviä rautoja. Luin myös että ns karjaraudat on kiellettyjä ja nykyään pitäisi käyttää valorautoja, jossa siis asennettu toimivat lisävalot. Haluaisin nyt yksiselitteisen vastauksen tähän, täältä varmasti löytyy tietoa. Tiedän, että on rakennettu itse, asennettu ja jopa katsastettukin niiden kanssa, mutta mikä on virallinen kanta tähän ? Vai onko näin vanhan auton kohdalla tuo sallittua kuhan kiinnitys on asian mukainen, mitään vaarallisia/teräviä ulokkeita ei noissa raudoissa ole JA akselipaino ei ylitä sitä jotain maagista rajaa (oliko se 430kg?) ? Kiitos |
#1175
|
||||
|
||||
Virallinen kanta: Ei saa asentaa.
Epävirallinen kanta: Kukaan ei osaa sanoa kuinka monta kymmentä vuotta on puskuri ollut jo nokalla, ja vanhankin saa kunnostaa uuden näköiseksi...
__________________
-Pauli- |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |