|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
BV-206 kone?Böö. Elikkä ostin tuommosen tekan ilman konetta ja laatikkoa tervolasta. Olisko jollain kokemusta mikä mersun motti sinne kannattais upottaa 250td, 300td vai joku muu. Onko suuria muutoksia edessä ko ei oo valmiiks diisselöity vehje ja kuvia vois laittaa jos löytyy mersubankuista.
|
#2
|
||||
|
||||
Onko tuo ollut ennen fordin bensa V6 koneella?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
|||
|
|||
On minun tietääkseni. Norjasta tuotuja ja bensa haisi tankissa.
|
#4
|
|||
|
|||
300 turbo (kait 603) niissä on, kanta muuteltu normaalista lämpöonkelmien takia.
|
#5
|
|||
|
|||
Mersun OM603 turbo ja 722.3 automaatti sinne kannattaa laittaa.
+Tehokas nestevälijäähytys niin kansikin kestää kohtuudella. Se bv-206:sen orkkisloota on mersun mutta heikohko 722.1 |
#6
|
||||
|
||||
Jos kerran 603 niin miksi ei samalla vauhdilla 606? Ole erillainen ja laita OM 605.96 ja sen perään se 722.3.
|
#7
|
|||
|
|||
Siis mihin käyttöön tuo on tulossa?
Siis esim. w-124 mersun 2 litran Bensakin vois olla järkevin vaihtoehto! (siis jos rek. kuorma-autoksi, ja vähän ajoja, ja ei tarvitse räjähtävää voimaa)
Jos pelkästään "metsälelu", ja ei tarvitse paljoa voimaa, niin noista dieseleistä vois löytyä apu ilman turboa; tuo turbo on aikalailla "kuuma" kapine konehuoneessa, missä ajoviima ei jäähdytä. (veneissä käytetään/käytettiin vesijäähdytteisiä pakopesia, sillä se oranssin värinen pakopesä polttaa/lämmittää aika lailla) Ja jos turbodieseliä halajaa, niin ilman muuta välijäähdyttimellä, ja kannattaa muutenkin kiinnittää huomiota tuohon jäähdytykseen. Nuo mersun koneet on aika hyvä valinta, sillä niihin löytyy hyvin automaatteja, ja myös noita "lujia", ja niiden korjaaminen/vahvistus/modaaminen siedettävän hintaista. ja nuo w-124 "taksimersun" koneet myös lujia, ja järkevän hintaisia rempata/huoltaa. Mutta alkuperäiseen kysymykseen; mihin käyttöön ja paljonko voimaa tarvitset? |
#8
|
|||
|
|||
Kyllä siinä melkein pitäis turbo olla ko saattaa tulla jotaki raahattua ja kuskattua tuolla vehkeellä ja viranomaiset ei pysyis niin hyvin perässä
"Mersun OM603 turbo ja 722.3 automaatti" Mistä vehkeestä tuo paketti löytyy? Mitäkhään ne tornin pojat on tehny niille turbodiisseleille ko ne kuulemma kestää ja ei kuumene älyttömästi? |
#9
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ja tuohon jäähdytykseen pätee vanha tuttu konsti, isot kennot, joista kuskataan paljon ilmaa läpi, ja huolehditaan että öljyt ja vedet kiertää myös. Varsinkin turbodieseleissä kannattaa kiinnittää huomiota tuohon öljyn jäähdytykseen, mersun virittäjät varmaan osaa kertoa täsmätietoa. (tuossahan moottoritilasta puuttuu ajoviimajäähdytys, siis sitä kautta öljy ei jäähdy koneessa eikä laatikossa samalla tapaan, kuin autossa. Mulla on omassa OM603:ssa etupyöräkoteloissa noin 20x30x4 cm kennot sekä laatikolle että moottoriöljylle. |
#10
|
||||
|
||||
Vuosimallit on noin 86-95
|
#11
|
|||
|
|||
Enpä muista tarkalleen mitä niihin kansiin tehtiin mutta koneistuksessa kävivät. Oiskohan vesikanavia kairattu tai jotain.
|
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
606 perässä olis parempi laatikkokin mutta tarvii matolaatikon ohjaukseen... Eli ääni om603:selle |
#13
|
|||
|
|||
606 turbokone on myös ~1000€ kalliimpi ostaa kuin kapeakantinen 603 turbo.
Paremman alaväännön saisi OM603 3.5l koneesta. Löytyy mm. W140 S korimallista. Viimeksi muokannut Mika_T : 21.09.2013 19:30 |
#14
|
|||
|
|||
Lainaus:
Ja tuosta 3,5 L 603 pysyisin erossa, aikanaan itselle sellaista katselin, ja paljon löyty rikkinäisiä, jäi käsitys että huomattavasti löyhempi kuin 3-Litrainen |
#15
|
|||
|
|||
Lainaus:
3.5 on ihan hyvä kone kun metsästää -94 tai uudemman, nuo on järeämmillä kangilla. Muutenhan siinä on ihan samat vaivat kuin 3.0 603:ssa Eli kannentiiviste alkaa vuotaa. Muuta erityistä vikaa noissa ei ole. Kestää paljon paremmin kilometrejäkin kuin 606. Ite ajelin vajaa 100tkm viritetyllä 350:llä (290hv 550nm) ilman minkäänlaisia vikoja. |
#16
|
|||
|
|||
tosiaan turbon aiheuttamasta kuumuudesta voi olla haittoja tässä kapistuksessa.selvittelin tuossa että 603´een täytyy kansi laitattaa että kestää.itellä seisoo pihassa kolari 124 jossa 24v 3.0d pyörittäsköhän tuo mosa teloja jos pumpun rukkais siitä???tarviiko tuo vesi cooleri muutes ilmaa jäähtyäkseen.`??kun ei hirveästi ole ylimääräistä tilaa coolerille.
|
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
Gee. |
#18
|
||||
|
||||
Itse asiassa 04/86-02/96 löytyy turbo koneiset 603 lohkot. Jos ihan pilkkua n********.
|
#19
|
|||
|
|||
sähkönen kiertovesi pumppu näissä onkin jo vakiona.
|
#20
|
|||
|
|||
Janu pitäis vissiin alkaan mettästään tommosta 300 turbodiiseliä jos sais sen tämän vuosituhannen puolella liikkeelle. Kuvia jos löytyis konehuoneesta joltain niin olisin very kiitollinen.
offtopicci Mistä löytää gaz 66 osia ko tuli huudettua semmonenki? (on muuten aika mahtava laitos) |
#21
|
||||
|
||||
nyt ois potilaat hallissa, Hägglund ja om603. Tulee mielenkiintoista tuon pituuden suhteen. Jos jollai tietoa bv-206 om603 moottorilla niin raatailla voisin. Oli muuten tuon yksilön tankeissa punaista valmiiksi??? Eikö puolustusvoimat hankkinut Norjasta nimenomaan diesel koneisia vai miten se meni?
purkuosia tarvis bankkuun jos löytyy |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan bankun telat bv 206 | henteri | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 18.09.2013 21:03 |
BV 206 kovilla kopeilla, mistä? | Chit-Chat | 0 | 19.03.2008 20:35 | |
M: BV-206 | PIRSSI | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 29.12.2006 00:05 |
BV 206 | Chit-Chat | 9 | 07.09.2006 15:08 | |
hagglund bv 206 carrier | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 26.07.2005 08:50 |