Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1726  
Vanha 11.09.2013, 21:45
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Ostin tuomosen -87 kinkapin johon laitettu 2.8 laurelin pannu.

Hihna joka tulee alimmalta kampiakselin pyörältä laturille ja sinne ihan ylös josta veto jatkuu taas ohjaustehostimelle. Vanha hinha oli aivan kulunu ja laitoin uuen 13x914 hihnan vähä aika pelas ja taas vinkuu kun kääntelee rattia. Pitääkö tossa olla leveempi hihna, kokeilin laittaa hinaa löysälle tai tiukalle ja ei mitään
vaikutusta.

Enkä löydä mistään mikä siihen oikiasti kuuluu.
Vastaa lainaten
  #1727  
Vanha 18.09.2013, 21:35
vesa1100 vesa1100 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.09.13
Sijainti: suomi pihtipudas
Viestit: 12
Perusasetus

d22


kuinka paljon nissan d22 vm 1999 etunivelet kestää murrosta? kärsiikö esim ulos jouston rajoitin pukkeja madaltaa 2cm
Vastaa lainaten
  #1728  
Vanha 19.09.2013, 07:40
JEO:n Avatar
JEO JEO ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 203
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vesa1100 Näytä viesti
kuinka paljon nissan d22 vm 1999 etunivelet kestää murrosta? kärsiikö esim ulos jouston rajoitin pukkeja madaltaa 2cm
Aikansa kestää, riippuen rasituksesta ja siitä onko napalukkoja vai ei.

Mulla on etuperään vaihdettu laskupuslat, joilla kulmia helpotettu.
Kestänyt korotusta ja lukkoa jo kohta 40tkm, ilman napalukkoja
__________________
Toyota Hilux 2,4D-4D -17
M-B 280GE -87 (Yhteishyvä)
(Nissan KC 2.5TDi -05)
(Nissan Terrano2 2,4i -96)
(Mitsubishi L-200 2.5TD -96)
Vastaa lainaten
  #1729  
Vanha 19.09.2013, 08:37
vesa1100 vesa1100 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.09.13
Sijainti: suomi pihtipudas
Viestit: 12
Perusasetus

napalukot on ovat mekaniset. Ja idea olisi Se ettei etu perää laskettaisi. Noh eikai muuta ku rälläkkä kouraan
Vastaa lainaten
  #1730  
Vanha 20.09.2013, 07:15
pahamaja pahamaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.12.10
Sijainti: Kesselilä, Finland
Viestit: 48
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jugga Näytä viesti
Löytyykös keltään paperia millä isompaa kummia alle?
Alkuperäinen rengaskokohan (205R16C) ei oikeen salli kummoisia renkuloita, mutta haku tuotti osumaa, että jopa 33 pitäis saada muutoskatsastettua riittävillä prosyyreilla.
Isännälle tuupattiin 265/75R16 kummit ja varmistettiin sopivuus oldmanemun pakoilla ja kääntöjousilla. Hyvin sopii pyörimään, eikä edes näytä vielä isolta.
Ei kai se nyt isolta näytä kun omassa D22 on vakiorengaskokoina 205R16C ja 255/70R16. Eli miltei vakiokoinenhan tuo 265/75 R16 on eli korotusjousillahan se jää miltei alimittaiseksi.
Vastaa lainaten
  #1731  
Vanha 20.09.2013, 10:34
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

No niin no


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pahamaja Näytä viesti
Ei kai se nyt isolta näytä kun omassa D22 on vakiorengaskokoina 205R16C ja 255/70R16. Eli miltei vakiokoinenhan tuo 265/75 R16 on eli korotusjousillahan se jää miltei alimittaiseksi.
En mää kyllä sitä alimittaiseksi sanoisi noilla kevyillä korotuksillakaan. Vakioalustalla ei sopinu raapimatta pyörimään ja korotuksillakaan ei tarvi vielä haaveilla orkkis etukuraläppien paikalleen asennusta. 255/70R15 on 739mm korkea ja 265/75R16 on 804mm korkea (stro norm.)
Vertailuksi vaikka se perinteinen 31/10.50R15 on sen 775 korkea.

Sanotaanko että, lain sallimissa korotusrajoissa ei juuri tuon isompia kummeja voi laittaa. Tietysti vielä pelaamalla vanteiden et:n kanssa nuokin saisi varmaan hiukka paremmin mahtumaan.
Vastaa lainaten
  #1732  
Vanha 20.09.2013, 11:36
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 782
Perusasetus

Mutta eikös d22 saa otteeseen 33"? Koska eikös näihin saanut uutena tehtaan korotus satsia? Voin olla väärässäkin tietysti.
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
  #1733  
Vanha 20.09.2013, 13:03
Jugga Jugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.05
Sijainti: Vesilahti (Rämsöö), Finland.
Viestit: 321
Perusasetus

Tuossa topicissa http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=114262 rengas asia käsitelty.
Vastaa lainaten
  #1734  
Vanha 20.09.2013, 19:56
pahamaja pahamaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.12.10
Sijainti: Kesselilä, Finland
Viestit: 48
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jugga Näytä viesti
En mää kyllä sitä alimittaiseksi sanoisi noilla kevyillä korotuksillakaan. Vakioalustalla ei sopinu raapimatta pyörimään ja korotuksillakaan ei tarvi vielä haaveilla orkkis etukuraläppien paikalleen asennusta. 255/70R15 on 739mm korkea ja 265/75R16 on 804mm korkea (stro norm.)
Vertailuksi vaikka se perinteinen 31/10.50R15 on sen 775 korkea.

Sanotaanko että, lain sallimissa korotusrajoissa ei juuri tuon isompia kummeja voi laittaa. Tietysti vielä pelaamalla vanteiden et:n kanssa nuokin saisi varmaan hiukka paremmin mahtumaan.
Mutta 255/70R15 ja 255/70R16 on hiukan erikokoisia renkaita.
Vastaa lainaten
  #1735  
Vanha 22.09.2013, 17:07
Jeepp Jeepp ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.10
Sijainti: Suomi
Viestit: 506
Perusasetus

Millä tavoin sais tuohon -87 laviskaan takapäähän joustoa.. Lehtipakat on vähä läsähtäny, melkein suorassa.. paikallaan jotkut keltaset iskarit kulunu malli pois muttei mitkään vanhat.

Möykkysellä tiellä ei voi aja ettei auto hyppis ilmassa. keulaanki vähän tarttis saada pehmyyttä.

Taka pää on sillon hyvä kun lavalla on joku satakilua painua.

Auttasko yhen lehden poisto välistä? Onnistuukohan, vai laittasko jonkun auton kierrejousen pakkojen päälle?
Vastaa lainaten
  #1736  
Vanha 22.09.2013, 19:16
Guffaw:n Avatar
Guffaw Guffaw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Rovaniemi, Suomi
Viestit: 126
Perusasetus

Kingin lehtijousi.


Eikös tuossa takajousipakassa ole tarkoitus että ne kaksi ylintä lehteä joustaa kun on ilman kuormaa.
Ja kun painoa tulee lavalle niin jousi painuu suoraan ja ne kaksi lyhempää toimii mukana.
Mulla oli aivan suorassa jo lava tyhjänäkin ja tosi jäykkä oli joustoissa.
Vaihdoi toiset jouset ja nyt siinä on muutama sentti varaa joustaa niillä kahdelle ylimmällä. Hyvin toimii normaali ajolla.
Mutta kyllä tuollainen suojatiekorotus laittaa tavarat uuteen järjestykseen lavalla vaikka on uudet iskaritkin...

Oletteko kokeillut lisätä tuohon uutta lehteä?
Ainakin Vallilan takomo kauppaa lisä lehteä.
Ja kauppaa se koko pakkaakin ja hieman halvemmalla kuin Old Man Emu...
OME:llä on vissiin se 30mm korotus mukana jousissa, vai mitä se +30mm tarkoittaa...
__________________
Nissan King Cab 2wd SD23 -85.
Nissan King Cab 4x4 SD25 -87.
Nissan King Cab 4x4 TD25 -86 (Turbo)
Vastaa lainaten
  #1737  
Vanha 22.09.2013, 21:29
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.190
Perusasetus

Pikku vinkkinä


Kc:n etupään ohjaus alko kestämään tollasen osan tekemisellä
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #1738  
Vanha 25.09.2013, 22:18
Danlig Danlig ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.12
Sijainti: Kemi, Lappi
Viestit: 459
Perusasetus

Sunnuntaihin mennessä pitäs auto saaha tallista svittuu ku tuli äkkihäätö ja käpistä on vääntösauva poikki rungonpäästä ja keskeltä tankoa.
Onko mitää pikaratkasua jolla saaha keula ylös et voi ajaa auton ulos tallista ja trailerille ja toivottavasti poiskin siltä?
Vastaa lainaten
  #1739  
Vanha 25.09.2013, 22:35
Ponssekuski:n Avatar
Ponssekuski Ponssekuski ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 06.01.11
Sijainti: Siilinjärvi
Viestit: 720
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Danlig Näytä viesti
Sunnuntaihin mennessä pitäs auto saaha tallista svittuu ku tuli äkkihäätö ja käpistä on vääntösauva poikki rungonpäästä ja keskeltä tankoa.
Onko mitää pikaratkasua jolla saaha keula ylös et voi ajaa auton ulos tallista ja trailerille ja toivottavasti poiskin siltä?

Eikös tuo onnistu, jos tunkilla nostaa retkahtaneen puolen renkaan ilmaan ja laittaa jonkin palikan (vahvan) alatukivarren ja "pohjaanlyönti korvakkeen" väliin. Siis siihen alatukivarren kumipuslan päälle.
Vastaa lainaten
  #1740  
Vanha 27.09.2013, 12:29
Danlig Danlig ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.12
Sijainti: Kemi, Lappi
Viestit: 459
Perusasetus

Hajooko mikää tai mitää jos lyö auton tulille ilman laturia? Pitääkö tukkia jotai? Ku ois pakko siirtää auto pois ja ois helpompi ajamalla siirtää. Ei tod. näk. Kerkee laturia saaha kasaa ku en tiä onko osat tullu korjaajalle. Meinaan vaa ku sunnuntaihin mennessä pitäs auto olla hevon skuikassa
Vastaa lainaten
  #1741  
Vanha 27.09.2013, 12:49
Lerssinen:n Avatar
Lerssinen Lerssinen ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.11
Sijainti: Oulainen
Viestit: 1.882
Perusasetus

No laturin alipainepumpun öljylähtö pitää letkuttaa umpeen..
Vastaa lainaten
  #1742  
Vanha 30.09.2013, 19:44
vesa1100 vesa1100 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.09.13
Sijainti: suomi pihtipudas
Viestit: 12
Perusasetus

meni jarrurummut iha täytee mitää ja jarrut ei luonnollisesti toiminu. Onko muilla vastaavia ongelmia
__________________
nissan kinky kaappi
Vastaa lainaten
  #1743  
Vanha 02.10.2013, 16:05
REBELL REBELL ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Porvoo
Viestit: 26
Perusasetus

King cabin valot sekoilee


Jheplivä!
Ajovalot alkoi sekoilemaan välillä on päällä toisen puolen lamppu ja väliin on päällä molemmat ja välillä polttaa sulakkeen etenkin kun laittaa pitkät päälle.

Monitoimivalo katkaisimen otin irti ja putsasin, putsatessa huomasin että katkaisimen pohjassa oli jokin muovisuoja irronnut tai siis se oli teipattu kiinni, alla meni kuparinvärisiä ns siltoja jotka osuu alla oleviin nastoihin. Putsasin ja voitelin osan huolellisesti ja teippasin uudelleen sen pohjalevyn. Hoplaa valot toimi.....hetken ja kuvaan astui uusi vika eli toinen valoista jäi päälle vaikka katkaisin oli nolla asennossa ja virrat pois päältä :-(
Tänään sain vinkin että valojen temppuilu voi johtua myös laturilla olevan säätimen toimimattomuudesta?
Onko mahdollista??
Laturilla on konkan näköinen härpäke josta piuha poikki mikä on sen tarkoitus????
Missä mahtaa olla valorele moisessa kikottimessa??
Vastaa lainaten
  #1744  
Vanha 02.10.2013, 16:06
REBELL REBELL ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Porvoo
Viestit: 26
Perusasetus

Ai niin siis kyse vm89 ja bensa vekotin
Vastaa lainaten
  #1745  
Vanha 07.10.2013, 20:36
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.772
Perusasetus

Latur sippas ja laitoin sd22 laturin paikoilleen ja rupesin johtoja katteleen. Tulee enempi johtoja mitä entisestä latuista. Neljä jontoa tulee liittimelle mitenkäs ne pitäis kytkeä ? Eipä löytyny netistä mitään apuja...
Vastaa lainaten
  #1746  
Vanha 11.10.2013, 10:04
vesa1100 vesa1100 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.09.13
Sijainti: suomi pihtipudas
Viestit: 12
Perusasetus

mistä d22 kosen nopeusmittari saa tietonsa ku välillä ei näytä ku nollaa välillä lähtee mukaan ja välillä toimii ihan oikein
__________________
nissan kinky kaappi
Vastaa lainaten
  #1747  
Vanha 11.10.2013, 13:00
Danlig Danlig ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 18.08.12
Sijainti: Kemi, Lappi
Viestit: 459
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joker Näytä viesti
Latur sippas ja laitoin sd22 laturin paikoilleen ja rupesin johtoja katteleen. Tulee enempi johtoja mitä entisestä latuista. Neljä jontoa tulee liittimelle mitenkäs ne pitäis kytkeä ? Eipä löytyny netistä mitään apuja...
Voisko olla kierrosmittarille?


Edittiä: mitä välityksiä mahtanaa 85 käpistä löytyä??

Viimeksi muokannut Danlig : 11.10.2013 14:41
Vastaa lainaten
  #1748  
Vanha 13.10.2013, 10:18
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Huittinen
Viestit: 2.020
Perusasetus

Kertokaas saattaisko tuollaisen tuplavalo KC:n loksun levikkeet sopia seuraavaan korimalliin vai onko täysin erilainen kaarenmalli??
__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
  #1749  
Vanha 15.10.2013, 13:56
vesa1100 vesa1100 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 18.09.13
Sijainti: suomi pihtipudas
Viestit: 12
Perusasetus

paljonkoha tuommone d22 kestää ahtoja nyt on 1.25
__________________
nissan kinky kaappi
Vastaa lainaten
  #1750  
Vanha 15.10.2013, 17:47
Kettu_:n Avatar
Kettu_ Kettu_ ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 11.07.10
Sijainti: Vantaa Off City
Viestit: 782
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörö Näytä viesti
Kertokaas saattaisko tuollaisen tuplavalo KC:n loksun levikkeet sopia seuraavaan korimalliin vai onko täysin erilainen kaarenmalli??

tarkotatko tuplavalolla 720? luulisi ainakin ettei mene jos kyseessä siis on tuo 720 dasse
__________________
Datsuki sj410 a15+jatco 3n71b
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Nissan King KING CAP 4x4 WD kona Tekniikka & Jutustelu 26 03.09.2018 12:08
Nissan king cap tomppaa Tekniikka & Jutustelu 1 28.08.2011 10:04
Myydään / Vaihdetaan M/V 4x4 nissan king cab Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 3 29.01.2011 10:42
M:Nissan king cap O/M/V Ajoneuvot 0 21.04.2007 11:31
M. Nissan King Cap -91 Heze.R O/M/V Ajoneuvot 0 03.04.2007 23:22


Sivu luotu: 22:19 (GMT +2).