Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 28.02.2012, 08:30
H&K:n Avatar
H&K H&K ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.586
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mersuana Näytä viesti
Onkos kukaan liittänyt sellaista LEXUS-moottoria 4.0 V8 (1UZ-FE) BJ:n laatikkoon tai saanut sellaista toimimaan jossain jälkiasennuksena? Taitaa olla liikaa sähköa ja teknik juttuja. Sain päissäni sellaisen ajatuksen et vois olla ihan toimiva paketti tuohon omaan berttaan. Teholappu taitaa olla ainoa haaste tuon leimaamisen kanssa?
Jossain tuli joskus vastaan bj jossa oli lexsuksen kasi keulilla mutta en muista että mikä laatikko siinä oli kiinni. Tais olla jopa leimapeli, tai ainakaan mitään estettä leimaamiselle ei pitäny olla. Koitan kaivaa josko jostain löytyis autosta faktoja.

EDIT: Ihan minutin hakemisella löyty auton myynti-ilmo: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66816
Eli tossa oli ihan lexuksen oma tomaatti naitettuna lj:n jakikseen

Viimeksi muokannut H&K : 28.02.2012 08:32
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 28.02.2012, 15:54
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.403
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Jossain tuli joskus vastaan bj jossa oli lexsuksen kasi keulilla mutta en muista että mikä laatikko siinä oli kiinni. Tais olla jopa leimapeli, tai ainakaan mitään estettä leimaamiselle ei pitäny olla. Koitan kaivaa josko jostain löytyis autosta faktoja.

EDIT: Ihan minutin hakemisella löyty auton myynti-ilmo: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66816
Eli tossa oli ihan lexuksen oma tomaatti naitettuna lj:n jakikseen
Tuo tekniikka on lähtöisin minun LexJ-projektivainaasta, linkki yllä.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 28.02.2012, 17:20
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Jossain tuli joskus vastaan bj jossa oli lexsuksen kasi keulilla mutta en muista että mikä laatikko siinä oli kiinni. Tais olla jopa leimapeli, tai ainakaan mitään estettä leimaamiselle ei pitäny olla. Koitan kaivaa josko jostain löytyis autosta faktoja.

EDIT: Ihan minutin hakemisella löyty auton myynti-ilmo: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66816
Eli tossa oli ihan lexuksen oma tomaatti naitettuna lj:n jakikseen
Viimeks auto oli Riihelän Ripalla, kun sen näin yhdessä tallissa ja on varmaan vieläkin samassa omistuksessa.
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 28.02.2012, 21:51
kersantti:n Avatar
kersantti kersantti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.04.11
Sijainti: janakkala,suomi
Viestit: 46
Perusasetus

hinnoista


kun en ole asiaan syventynyt yhtään niin missä hinnoissa esim. tuollainen 305 liikkuvat? kun olen bensa kasia miettinyt omaan bj:seen mutta en ole vielä ollut asian kanssa kauhean tosissani.

täydellisestä paketista puhutaan siis. (apulaitteineen ja käyntikuntoisena)
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 01.03.2012, 06:43
hakoteilla hakoteilla ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.03.04
Sijainti: Vaasa
Viestit: 221
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kersantti Näytä viesti
kun en ole asiaan syventynyt yhtään niin missä hinnoissa esim. tuollainen 305 liikkuvat? kun olen bensa kasia miettinyt omaan bj:seen mutta en ole vielä ollut asian kanssa kauhean tosissani.

täydellisestä paketista puhutaan siis. (apulaitteineen ja käyntikuntoisena)

Kunnosta ja uusien osien määrästä riippuen 100 - 1000 € +/- jotain. Nämä 305:t ei ole mitään suosittuja kunnostus- tai virityskohteita, joten niihin ei ole yleensä paljoa osia vaihdeltu. "Käyntikuntoisen" irtokoneen ostaminen verrattavissa lottoamiseen. Kansien irroittaminen ei paljoa vie aikaa tai vaivaa, uudet kansipahvit joutuu ostamaan, mutta irroittaminen kannattaa, näkee hyvin missä kunnossa kone on. Jako ei mene sekaisin, koska 305 on työntötankokone. Samaan tyyliin voisi irroittaa öljypohjan ja tarkastaa kampiakselin laakerit. Uudet maksaa kaljakeissin verran. Ja nyt kun kone onkin jo pukissa, niin samalla...

Tosiasiassa helpoimmalla ja loppujen lopuksi halvimmalla pääset kun ostat ajo- ja käyntikuntoisen Chevy Capricen oikeaa vuosimallia, siitä saat sitten kaikki tarvittavan ja pystyy samalla osoittamaan, mistä autosta vaihto-osat ovat peräisin. Näiden hinnat pyörii jossain tonnissa tai alle, kai..

Vaihdelaatikko on noissa Capriceissa usein TH200, sellaista ei kannata maasturiin laitaa, vaan ostaa tehdaskunnostetun lootan tai kunnostaa käytetyn ammattilaisella, jos omaa kokemusta ei ole. Tämäkin on kaikkiaan tonnin projekti. Loota sais olla vähintään TH350, nelivedosta niin lyhyellä hännällä.

Adapteri esim. TH350:n ja Toyotan jakiksen väliin pidentää pakettia. Hyvä ratkaisu voisi olla aikaisemminkin mainittu Dana18 jakis tai vastaava.

Koneen myötä vaihtuu BJ:n sähköt 12 volttiin ja jos ei jätä tuplasähköjä (12 V +24 V), joutuu vaihtelemaan puhaltimen ja tuulilasin pyyhkijän moottorit, mittarit, tms. pikkujuttuja...
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 01.03.2012, 18:44
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hakoteilla Näytä viesti
Koneen myötä vaihtuu BJ:n sähköt 12 volttiin ja jos ei jätä tuplasähköjä (12 V +24 V), joutuu vaihtelemaan puhaltimen ja tuulilasin pyyhkijän moottorit, mittarit, tms. pikkujuttuja...
Piisaako 24V auton sähköjohdot 12V jännitteellä? Siinä kun virta kaksinkertaistuu jännitteen puoliutuessa. Olettaen että laitteiden teho pysyy samana.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 01.03.2012, 19:09
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Piisaako 24V auton sähköjohdot 12V jännitteellä? Siinä kun virta kaksinkertaistuu jännitteen puoliutuessa. Olettaen että laitteiden teho pysyy samana.
Hyvin toimii molemmilla jännitteillä, samoilla johdoilla ne on alunperinkin, oli kyseessä fj (12v) tai bj (24v).
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 01.03.2012, 20:17
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.270
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Hyvin toimii molemmilla jännitteillä, samoilla johdoilla ne on alunperinkin, oli kyseessä fj (12v) tai bj (24v).
Ok. Korjasin joskus mitsu canterin piuhoja. Oli niin jumalattoman ohutta johtoa, ettei meinannut saada punaista abikoa kiinni... tais olla 0.75 mm3. Siihen kun tälläisi 12V kiinni, ja hyvin lämpiäisi.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 01.03.2012, 22:10
hakoteilla hakoteilla ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.03.04
Sijainti: Vaasa
Viestit: 221
Perusasetus

Mä vaihdoin kaikki sähköt, johdot mukaanlukien. Siinäkin on sellaista ylimääräistä näpräämistä, mitä ei vältämättä tule ajatelleeksi, kun koneenvaihtoa suunnittelee. Eikä sähköt ollut ainoa juttu, mistä tuli ylimääräistä hommaa...
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 02.03.2012, 17:35
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

TBI ruiskuun näyttää saavan valmiita johtosarjoja jos ei johtopäätökset kiinnosta.
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 02.03.2012, 18:12
hakoteilla hakoteilla ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.03.04
Sijainti: Vaasa
Viestit: 221
Perusasetus

Saahan niitä ns. rodiboxejakin, jossa on yksinkertaiset sähköt koko autoon. Pointti oli vaan siinä, että (varmaankin) kaikkien bensaveekasien sähköt on 12 V ja BJ:ssä on 24 V. Siinä joutuu joka tapauksessa uusimaan jotain, tekee miten päin tahansa.
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 28.08.2013, 21:52
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

Tänään tuli hommailtua tarpeita pitkään kyteneen haaveen toteuttamiseksi, eli BJ42, chevyn 305 moottori+chevyn alumiininen kytkinkoppa samanlainen kun "kivisen" projektikuvissa näkyy. laatikkohan tuossa on 5 vaihteinen. kelläs oli kokemusta toyotan manuaalin ja chevyn koneen keskenään naittamisesta? miten toi kannattas toteuttaa?
Chevyn vauhtipyörä ja kytkin olis hakusessa jos jollain on nurkissa ylimääräsenä.
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 28.08.2013, 22:25
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Oikein, kasi lätisemään.

Mielestäni kannattaa laittaa heti ruisku (tbi) kun tuohon myllyyn sen saa helpolla kiinni jos ei ole jo ruisku.

Sitten mielestäni kannattaa laittaa moniurahihna myllyyn mikäli v-hihnalla.
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 29.08.2013, 07:01
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.700
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make-lj Näytä viesti
kelläs oli kokemusta toyotan manuaalin ja chevyn koneen keskenään naittamisesta? miten toi kannattas toteuttaa?
Chevyn vauhtipyörä ja kytkin olis hakusessa jos jollain on nurkissa ylimääräsenä.
Mitä tuosta pitäis tietää?

Kattoo sopivan silmälaakerin ja rojut kasaan?

Kertaakaan ei ole harmittanut, että hankin Centerforcen kytkinrojut, eipä ole tarvinnut niiden kanssa taistella tuollasessa kevyessä käytössä.
__________________
www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 29.08.2013, 07:40
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Mitä tuosta pitäis tietää?

Kattoo sopivan silmälaakerin ja rojut kasaan?

Kertaakaan ei ole harmittanut, että hankin Centerforcen kytkinrojut, eipä ole tarvinnut niiden kanssa taistella tuollasessa kevyessä käytössä.
ite jouduin sorvauttaa silmälaakerin ku tein tojotan vaihteistolla, ei löytyny mistää sopivaa vaikka 2 päivää googlailin ja piinasin laakerikauppiaita. no se makso muistaakseni 20€ ja laakeripronssista tuli.

sitte kytkin puolelle laitettii letukan vauhtipyörä johon taas koneistaja sovitti HJ-61:sen kytkimen.

2 kertaa on tallin pihalla testattu, poltettu allterrainia asfalttii ja 60km/h ajettu maantiellä, viel ainaki rojut pysyny paikoillaa, eikä luistamista havaittu.
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com

Viimeksi muokannut burton : 29.08.2013 07:42
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 29.08.2013, 22:54
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Minä tein k.o ristisiitoksen bj-40:een: bj:n kopan ja lohkon väliin adabteri välilevy, bj:n vauhtipyörä adapterikalikaalla automaatin vetolevyn jatkeeksi.

Ja tuostakin vanhasta 3-käpäläisestä asetalmasta saa aika pitävän, kun vaihtaa jouset jäykempiin/lisää niitä.

Mutta jos löytyy isompi kytkin, mikä sopii koppaan, niin ei liene hätävarjelun liioittelua.

ja ilman muuta ruiskulle.
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 30.08.2013, 20:39
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Tuossa on vielä tietopläjäys konversioista:

http://www.advanceadapters.com/pdf/tlc_ebook.pdf
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 30.08.2013, 21:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samppas Näytä viesti
Tuossa on vielä tietopläjäys konversioista:

http://www.advanceadapters.com/pdf/tlc_ebook.pdf
Ainakin fj-40 vaihteiston välityksen on jotain muuta, mitä suomessa.

muistaakseni tuossa vm 74-80 on 1:nen himppu vajaa viisi..... pienoinen ero tuohon 3,5:een
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 30.08.2013, 21:47
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Thumbs up

TBI johtopäätökset


Ja tuolta vielä johtokaaviot Tbi ruiskuun. Tuo ruiskuboxi + johtosarja+ läppärunko löytyy esim Astroista halvalla n50e.

http://www.gearhead-efi.com/Fuel-Inj...Information-42
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 30.08.2013, 22:10
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.053
Perusasetus

Jos ruiskua....


Niin offivehkeessä helpoin tehdä "välitankilla", siis orkkis mekaaninen pumppu pumppaa tankista bensaa/pirtua noin 5 litran välitankkiin, minkä pohjalta sitten ruiskun pumppu pumppaa koneeseen.

Miten on, noiden tarvikerusiskujen, hinta/kestävyys?

Joskus offikapineessa(kin) vois olla hyötyä parista parametrimuutoksesta....

Tuo megaruuta on varmaan hyvä, jos/kun toimii. (iso, kapseloimaton) ja toiminta aika paljon riippuva kaljasta; jos on juotu ja juotettu yhtäaikaa, niin tahtoo pätkiä

Ja ulkona topiikista:

-> siis kun noita "marjoja", siis tupakkiaskiin mahtuvia tietokoneita, joissa laskentatehoa "todella järkyttävästi enemmän, kuin joissain ruiskubokseissa"

Ja pikaisesti huonolla englannilla luettuna löytyy analogista sisääntuloa ja pulssitettavaa ulostuloa; varsinkin n. 10-20e lisäkortilla jo aika rajuillekkin singaaleille. Pitäskö alkaa vääntään softaa? siinäkin pieni kieliongelma, kun tuo basic tuli juuri -80 luvulla opiskeltua... (diesel jakajapumpulle näyttäisi olevan helpompi)
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 30.08.2013, 22:41
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 246
Perusasetus

rangen kasi


eikös rangen kasi ois kaikkine mukava paketti, ku kerran sähkökki ois omaa tuotantoa eikä luucas laatua
__________________
Terveisiä Perseestä
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 13.09.2013, 18:40
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Mitä tuosta pitäis tietää?

Kattoo sopivan silmälaakerin ja rojut kasaan?

Kertaakaan ei ole harmittanut, että hankin Centerforcen kytkinrojut, eipä ole tarvinnut niiden kanssa taistella tuollasessa kevyessä käytössä.
käykös se chevyn kytkinlevy nyt sitten suoraan tohon bj,n 5 vaihteisen lootan akseliin?
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 13.09.2013, 19:44
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.950
Perusasetus

Mulla kun on ollut 5,7 bensa Caprice, on pikkasen vaikea ymmärtää miksi joku haluaa sellaisen HJ:n mosan tilalle varsinkin jos siinä on turbo?!

Itse mietin silloin kun Capricen omistin, kuinka sen voisi dieselöidä...
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 13.09.2013, 20:15
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Paino ja voima


Siinä vaikka pari syytä
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 13.09.2013, 21:07
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.314
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja make-lj Näytä viesti
käykös se chevyn kytkinlevy nyt sitten suoraan tohon bj,n 5 vaihteisen lootan akseliin?
pitäs olla hj:n harvapoorinen kytkin akseli, sit kävis. tai näin mä olen sen käsittäny.
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mikä toyota?? Kratz Tekniikka & Jutustelu 9 02.02.2011 21:26
tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? Hiprakka Tekniikka & Jutustelu 12 03.12.2005 18:30
mikä mikä auto.äänestys. Tekniikka & Jutustelu 19 09.08.2004 23:07
mikä yleensä rikkoutuu jakolaatikosta toyota jjtp Tekniikka & Jutustelu 12 27.04.2004 10:20
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa mika Hardware 0 26.12.2001 14:04


Sivu luotu: 01:17 (GMT +2).