|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
Kyllä kai se menee, siihen lootaan kii heittämällä, kun on sama "g" lohko, yläkerta kansineen tekee siitä erinäkösen vaan. Wikipeediakin, tuon suzuki forumin kanssa tukee samaa ajatusta ; ". It uses the same G series block found in many other Suzuki models and so it is a popular conversion into the Suzuki Sierra/Samurai/Jimny 4WD, which uses either a G13A (85-88) or G13BA(88.5-98). This allows the engine to fit into the engine bay simply as engine and gearbox mounts are identical and both engines are mounted North-South." Mulla on omassani 8 venanen G16A kone ja se löytyy vikipetiasta tällasesta listasta : " G16A single over-head cam approx. 96 hp 16 valve SOHC EPI after 1993 and 8 valve SOHC Carb;and 8 valve SOHC EPI before 1993 Applications:
Tässä linkissä kanssa höpistään että lohko on sama, ja että alakerrassa ei olis kai(?) 8 ja 16 venasen välillä muuta eroa kuin männät. http://www.suzuki-forums.com/suzuki-...alve-head.html
|
#2
|
||||
|
||||
Hilux/lj akselit suzukiin(samuraihin) haulla vähän tutkailtu asiaa!
silti kun päänsisäinen toiminta on mitä on,niin jäi pari kyssäriä=D Kummat noista on helpompi puuhailla alle(lehtijousi-alustaan)? kumman kardaanit rakentelis? Akseleiden painoeroja/murikan kokoa/kestoa yms. lompsa ystävällisyys? Millä välityksellä noita koittis löytää(jakiksessa 4.16 ja rengaskoko tulis olemaan se 33")? Tarviiko jotain dokumentteja muutoskatsastuksen yhteyteen? Talveksi ois tarkoitus hommata osia valmiiks ja tehä tollanen swappi ja tosiaan pitää olla leimakelpoinen,eikös se ollutkin niin että tähän samuraihin ei tarvinnut alkaa akseleita kaventamaan? |
#3
|
||||
|
||||
Lainaus:
LJ:n akseleita itsekkin ettimässä. |
#4
|
|||
|
|||
Kumman kytkin tuohon sitten laittaa jos 8tappisen kytkin on eri ku 16tappisen
|
#5
|
||||
|
||||
Sen kytkin minkä vauhtipyörää meinaat käyttää
|
#6
|
||||
|
||||
LJ:n akseleissako ei tartte askarrella kiinnikkeitä?
|
#7
|
||||
|
||||
Näin olen nettiä selaamalla ymmärtäny.
Pari projektia on joku tehny hiluxin akseleilla, mutta suurin osa LJ:n. |
#8
|
||||
|
||||
Lainaus:
Hilux on lehtijousilla, ja ei taida osua jousipedit oikeille kohdille, ja LJ on taas kierrejousilla(tai onhan niitä vissiin myös lehdilläkin jotain malleja), joten jousipedit joutuu rakentamaan niihinkin samalla tyylillä, ja vielä poistamaan mahdolliset tukivarsien korvakkeet. Ja iskareille uudet kiinnitykset yms. Pinjoneihin on olemassa spacereitä ja laippoja joilla onnistuu suzukin omien kardaaneitten kiinnitys suoraan tojotalaisiin. Eli mistään bolt-on akseli swapeista on turha kyllä haaveilla!
__________________
-Pauli- |
#9
|
||||
|
||||
Lainaus:
2.hiluxin ja lj:n akseleiden painoerot(ja kenties kestävyys erot) Ja tarkoituksena olis riisua akseli ihan puhtaaksi ja rakennella kiinnikkeet kunnon tavarasta joten sen ei väliä ja toihan on hyvä tietää että on jotain sovitelaippaa olemassa(pystyy tekeen ite nekin) 3.joku sanoo vielä et täytyyköö katsastukseen olla jotain ihmeellistä vai riittääkö niille a.samurain leveys+b.hilux/lj leveys ja se et se osuu tohon +100mm skaalaan vai? |
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
Joku täällä on varmasti tehny em. swapin. |
Luokat |
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? | Sirernog | Tekniikka & Jutustelu | 188 | 20.04.2012 20:30 |
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... | regular | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.05.2007 22:13 |
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.06.2006 17:18 | |
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.02.2005 19:17 |
Tyhmiä kysymyksiä | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.09.2004 13:47 |