Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.08.2013, 06:38
Konttaaja Konttaaja ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.12
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 36
Perusasetus

Kyllä kai se menee, siihen lootaan kii heittämällä, kun on sama "g" lohko, yläkerta kansineen tekee siitä erinäkösen vaan.

Wikipeediakin, tuon suzuki forumin kanssa tukee samaa ajatusta ;

". It uses the same G series block found in many other Suzuki models and so it is a popular conversion into the Suzuki Sierra/Samurai/Jimny 4WD, which uses either a G13A (85-88) or G13BA(88.5-98). This allows the engine to fit into the engine bay simply as engine and gearbox mounts are identical and both engines are mounted North-South."

Mulla on omassani 8 venanen G16A kone ja se löytyy vikipetiasta tällasesta listasta :

"

G16A

single over-head cam approx. 96 hp 16 valve SOHC EPI after 1993 and 8 valve SOHC Carb;and 8 valve SOHC EPI before 1993
Applications:
  • 1990– Suzuki Escudo TAO1R-3 TAO1-2 TDOW-2
  • 1990– Suzuki Cultus ST413
  • Suzuki X-90 Automatic 4WD
  • Suzuki APV (outside Indonesian market)
  • 1996-1998 Suzuki Sidekick (Canadian)
  • 1996-1998 Geo Tracker (Canadian)
  • 1989-2001 Vitara 8V (First gen.)
  • 1992-1994 Vitara 16V
  • 2005–Present APV (Philippines and Australia)
Ja G16B on kanssa G lohkonen 16 venttiilinen ja sitä on pedian mukaan kans ollut Vitaroissa.


Tässä linkissä kanssa höpistään että lohko on sama, ja että alakerrassa ei olis kai(?) 8 ja 16 venasen välillä muuta eroa kuin männät.


http://www.suzuki-forums.com/suzuki-...alve-head.html

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.08.2013, 11:25
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Hilux/lj akselit suzukiin(samuraihin) haulla vähän tutkailtu asiaa!
silti kun päänsisäinen toiminta on mitä on,niin jäi pari kyssäriä=D
Kummat noista on helpompi puuhailla alle(lehtijousi-alustaan)?
kumman kardaanit rakentelis?
Akseleiden painoeroja/murikan kokoa/kestoa yms.
lompsa ystävällisyys?
Millä välityksellä noita koittis löytää(jakiksessa 4.16 ja rengaskoko tulis olemaan se 33")?
Tarviiko jotain dokumentteja muutoskatsastuksen yhteyteen?
Talveksi ois tarkoitus hommata osia valmiiks ja tehä tollanen swappi ja tosiaan pitää olla leimakelpoinen,eikös se ollutkin niin että tähän samuraihin ei tarvinnut alkaa akseleita kaventamaan?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.08.2013, 14:15
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pajares Näytä viesti
Hilux/lj akselit suzukiin(samuraihin) haulla vähän tutkailtu asiaa!
silti kun päänsisäinen toiminta on mitä on,niin jäi pari kyssäriä=D
Kummat noista on helpompi puuhailla alle(lehtijousi-alustaan)?
kumman kardaanit rakentelis?
Akseleiden painoeroja/murikan kokoa/kestoa yms.
lompsa ystävällisyys?
Millä välityksellä noita koittis löytää(jakiksessa 4.16 ja rengaskoko tulis olemaan se 33")?
Tarviiko jotain dokumentteja muutoskatsastuksen yhteyteen?
Talveksi ois tarkoitus hommata osia valmiiks ja tehä tollanen swappi ja tosiaan pitää olla leimakelpoinen,eikös se ollutkin niin että tähän samuraihin ei tarvinnut alkaa akseleita kaventamaan?
LJ:n akselit. Hiluxissa joutuu askartelemaan kiinnikkeitä. LJ:n taitaa mennä suoraan vaihtamalla laipan ja siinä tais olla vielä high pinion, niin saa kardaanikulmat kohdille paremmin.

LJ:n akseleita itsekkin ettimässä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.08.2013, 15:19
Rampo3 Rampo3 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 31.03.13
Sijainti: Temmes
Viestit: 16
Perusasetus

Kumman kytkin tuohon sitten laittaa jos 8tappisen kytkin on eri ku 16tappisen
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.08.2013, 15:51
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rampo3 Näytä viesti
Kumman kytkin tuohon sitten laittaa jos 8tappisen kytkin on eri ku 16tappisen
Sen kytkin minkä vauhtipyörää meinaat käyttää
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.08.2013, 16:57
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
LJ:n akselit. Hiluxissa joutuu askartelemaan kiinnikkeitä. LJ:n taitaa mennä suoraan vaihtamalla laipan ja siinä tais olla vielä high pinion, niin saa kardaanikulmat kohdille paremmin.

LJ:n akseleita itsekkin ettimässä.
LJ:n akseleissako ei tartte askarrella kiinnikkeitä?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.08.2013, 18:23
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
LJ:n akseleissako ei tartte askarrella kiinnikkeitä?
Näin olen nettiä selaamalla ymmärtäny.
Pari projektia on joku tehny hiluxin akseleilla, mutta suurin osa LJ:n.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.08.2013, 18:30
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock Näytä viesti
Näin olen nettiä selaamalla ymmärtäny.
Pari projektia on joku tehny hiluxin akseleilla, mutta suurin osa LJ:n.
No ihan varmasti täytyy samalla tavalla duunailla kiinnikkeitä, oli mitkä akselit hyvänsä!

Hilux on lehtijousilla, ja ei taida osua jousipedit oikeille kohdille, ja LJ on taas kierrejousilla(tai onhan niitä vissiin myös lehdilläkin jotain malleja), joten jousipedit joutuu rakentamaan niihinkin samalla tyylillä, ja vielä poistamaan mahdolliset tukivarsien korvakkeet. Ja iskareille uudet kiinnitykset yms. Pinjoneihin on olemassa spacereitä ja laippoja joilla onnistuu suzukin omien kardaaneitten kiinnitys suoraan tojotalaisiin.

Eli mistään bolt-on akseli swapeista on turha kyllä haaveilla!
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.08.2013, 19:59
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
No ihan varmasti täytyy samalla tavalla duunailla kiinnikkeitä, oli mitkä akselit hyvänsä!

Hilux on lehtijousilla, ja ei taida osua jousipedit oikeille kohdille, ja LJ on taas kierrejousilla(tai onhan niitä vissiin myös lehdilläkin jotain malleja), joten jousipedit joutuu rakentamaan niihinkin samalla tyylillä, ja vielä poistamaan mahdolliset tukivarsien korvakkeet. Ja iskareille uudet kiinnitykset yms. Pinjoneihin on olemassa spacereitä ja laippoja joilla onnistuu suzukin omien kardaaneitten kiinnitys suoraan tojotalaisiin.

Eli mistään bolt-on akseli swapeista on turha kyllä haaveilla!
Lähinnä mietitytti1.kardaaninkulmat,hiluxin akselissa vissiin keskellä murikka ja lj:n ei olis keskellä(eli parempi suzukin kantilta)
2.hiluxin ja lj:n akseleiden painoerot(ja kenties kestävyys erot)
Ja tarkoituksena olis riisua akseli ihan puhtaaksi ja rakennella kiinnikkeet kunnon tavarasta joten sen ei väliä
ja toihan on hyvä tietää että on jotain sovitelaippaa olemassa(pystyy tekeen ite nekin)
3.joku sanoo vielä et täytyyköö katsastukseen olla jotain ihmeellistä vai riittääkö niille a.samurain leveys+b.hilux/lj leveys ja se et se osuu tohon +100mm skaalaan vai?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.08.2013, 06:14
GaryRock:n Avatar
GaryRock GaryRock ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 03.05.12
Sijainti: Jyväskylä, Suomi
Viestit: 621
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Palex Näytä viesti
No ihan varmasti täytyy samalla tavalla duunailla kiinnikkeitä, oli mitkä akselit hyvänsä!

Hilux on lehtijousilla, ja ei taida osua jousipedit oikeille kohdille, ja LJ on taas kierrejousilla(tai onhan niitä vissiin myös lehdilläkin jotain malleja), joten jousipedit joutuu rakentamaan niihinkin samalla tyylillä, ja vielä poistamaan mahdolliset tukivarsien korvakkeet. Ja iskareille uudet kiinnitykset yms. Pinjoneihin on olemassa spacereitä ja laippoja joilla onnistuu suzukin omien kardaaneitten kiinnitys suoraan tojotalaisiin.

Eli mistään bolt-on akseli swapeista on turha kyllä haaveilla!
Varmasti jotain pientä pitää tehdä, mutta muistaakseni LJ/LR lehtijousimalleissa jousipedit on samalla leveydellä kuin suzukin. + se high pinion on suuri etu.

Joku täällä on varmasti tehny em. swapin.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
samurai, sj410, sj413, suzuki, yleistä


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi Disco1 tai Defe ei soveltuisi offikäyttöön? Sirernog Tekniikka & Jutustelu 188 20.04.2012 20:30
Kassillinen tyhmiä kysymyksiä,... regular Tekniikka & Jutustelu 5 13.05.2007 22:13
Bj-40 murros ja sarja tyhmiä kysymyksiä Tekniikka & Jutustelu 2 25.06.2006 17:18
Bj-75 , kysymyksiä ??( tyhmiä ) Palde Tekniikka & Jutustelu 6 02.02.2005 19:17
Tyhmiä kysymyksiä Kupla Tekniikka & Jutustelu 11 13.09.2004 13:47


Sivu luotu: 20:06 (GMT +2).