|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#176
|
|||
|
|||
Älä nyt noin pieneen takerru. Iso skuuppi vaan ni hyvä tulee. Uskalla olla erilainen.
|
#177
|
|||
|
|||
Jos omaa konetta et laita, niin sitten 6bt tai 4bt Cumminssi. 4bt kevyt ja kestävä myös virittää, ei tartte tehoo niinpaljona kun kevyt kone kyseeessä. Mutta sitten toi perus 6bt kone niin täyttä asiaa, mutta pirun ahas konehuonehan siinä on ja etupainoisemmaksi menee vielä kuin alkuperäisenä. Jotenkin omaan mieleen tuo 4bt ois hyvä, jos varsinkin tekee sen takapään lyhennyksen. ois kerrankin kevyt hodari.
Kaverin hodaria jo kerran talvella tsuumailtiin mistä leikattais niin takaoveine takaa lasin myötäisesti vyötärölle ja siitä takaluukun korkeutta taakse, 'Tulis kuten avalanche yms pikkunen picuppi lava, se ois retee.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#178
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tuo öljypohjan mahtava möykky tekee sen korkeuden ja tietty vähän hankalassa kohtaa. Mitäköhän alta paljastuis jos/kun joutuis tekee uuden/matalemman takapuolelle? Ei kai siellä muuta ku putki ja suti päässä? Viimeksi muokannut -MaTTi- : 05.08.2013 18:46 |
#179
|
||||
|
||||
Juu kyllähän tosta nipistää helposti paljonkin pois. Perkule ku ulkomaan eläjät ei vastaa maileihin. About kymmeneen paikkaan laittanut viestiä noista Ategoista, ja yks vastannut Ja sainpa tarjouksen tosta vanhastakin koneesta, olis mukava lisä rakentelukassaan, jos kaupaksi menee. Ajattelin ensin että pidän sen ja pikkuhiljaa laittelen. Mutta parempi olla rehellinen itselleen, ei sitä tule koskaan laitettua kuntoon, jos ei nyt tee. Joten myyntiin vaan. Seuraavaks hankintalistalla on se uusi kone. Sitä odotellessa vois korin pätkästä, ennenkun sen nostaa pois. Ens viikonloppuna ei kuitenkaan hodarille tapahdu mitään, ku pitää käyttikseen vaihtaa öljyt, käydä jarrut läpi ja löytää takavalojen vika ym. pikku sipistelyä.
__________________
HJ61 MMC |
#180
|
||||
|
||||
Severi, vein tänään vähä omia toyota-konsernin tuotteita sinne sun hallille
Varmaan yhtä hias rojekti, tuohon ku ei saa osia mistään kytkimen käyttöjärjestelmäki tuli väkästeltyä pakettimersun ja MF puimurin osista Nyt joku keksii "Marmoritiskin osat kestää 1000vuotta" mutta ÄHÄKUTTI, marmorilta ei saa mitään. MITÄÄN Kävin tänään kysymäs jarrupaloja, ei valmisteta, tiivisteitä, ei valmisteta, perkule, olisin kerranki hakenu jotai marmorilta nii sielei oo. Tuulilasin karmiin tarvis sen yhen kromilistan, arvaa oliko sitä? ärrrhh purrrh!! No eikö siitä saa 20 autoa yhdistelemällä hienon pelin Jokatapauksessa kiitokset severille kun antaa hallia lainaksi!
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#181
|
||||
|
||||
Häänrikin nopeiden, ja hyvin epävarmojen mittausten perusteella, Ategon koneen saa sovitettua hodariin kauhealla työllä ja lukemattomilla kaljoilla. Ja kaiken lisäksi, löysin Suomesta kilpailukykyisellä hinnalla varustetun paketin (moottori, ECU, laatikko ja johtosarja).
__________________
HJ61 MMC |
#183
|
||||
|
||||
Toyota HDJ80 + MB OM904 = Jeep Wagoneer + Valmet 411?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#184
|
||||
|
||||
korjaus hdj80+om601
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! |
#185
|
||||
|
||||
Kiitti tsemppauksesta Ihan muille vittuillakseen, tarkoitus on saada se kone sovitettua. Saa sitten kaikkitietävät paskanjauhajat kaivaa nenäänsä. Enkä tarkoita ketään palstalaista
__________________
HJ61 MMC |
#186
|
||||
|
||||
__________________
HJ61 MMC |
#187
|
||||
|
||||
Oikein. Eipähän ole mikään loppuunsa viilattu OM606-kierroskone vaan oikee OM904-norsuvääntömoottori. Esmes Saukkoselta saa vielä lisää jerkkua koneeseen: http://digituningsaukkonen.com/?Ajon...:MERCEDES-BENZ
Jos tuo kelpaa tämän päivän 8.5-tonniseen Unimoggiinki niin miksei HoDarin pellin alle? http://www.mercedes-benz.fi/content/...data.0001.html Viimeksi muokannut -MaTTi- : 08.08.2013 22:50 |
#188
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mutta ei se mikään herrasmiehen valinta ole. Nätisti käyvä hodarin kone on eri planeetalta kuin OM 904. Oikeastaan tuo muutostyö kunnioittaisi perinteitä. Esim edellä mainittu jeep-valmet, ja range-fiat/iveco. Molempia tehtiin kekkoslovakiassa oikein urakalla. Siinä lyötiin herrasmiehelle traktorin moottori nokalle. http://www.youtube.com/watch?v=ulPVyJPjCZI Ihan tuo päksyttää kuin nelos valmetti.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#189
|
||||
|
||||
om904la
Noita MTU om904 löytyy Ponssen pikku kuormatraktoreista ja harvestereista.
|
#190
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis) Hj 61 (-89 2. auto) |
#191
|
|||
|
|||
Kestää ja kestää...Lainaus:
-> siis maasturissa tuota huipputehoa "ei voi" käyttää kun hetken kerrallaan, mutta jossain koppikuorkissa saa ajaa aika pitkiä pätkiä lappu lattiassa. Ja käytöllä on myös suuri rooli kestossa: Katsoin kerran Tupoksen ABC:n rekkatankilla, kun siihen tuli koppirekka, samalla kun sai käsijarrun päälle, pyöräytti koneen sammuksiin Ja varmaan oli kuorma päällä, sen verran renkaat höyrysi.... meinasin soittaa k.o firmaan, ja kysyä/kertoa tapahtuneesta; että oliko viimmeistä keikkaa heittämässä? En viitsinyt... Sama tilanne kaikessa virittämisessä: moottorin ja voimansiirron kestoikä lyhenee; se että lyheneekö se kuinka paljon-;ja mistä, on juttu sinänsä, joka vaihtelee sitten huomattavasti auto kohtaisesti. Ja Mitä tarkoittaa ""molemmat meni romuksi aika pian --> alakerta hajos"" siis kestikö ajaa vain muutaman 100 tkm? |
#192
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Dodge ram 5.9 (-95 käyttis) Hj 61 (-89 2. auto) Viimeksi muokannut Profi : 09.08.2013 17:50 |
#193
|
||||
|
||||
Severi, kävin varustamassa työkaluvaunusi erikoistyökalulla, joka tarjoaa helpotusta
A. katkenneisiin/kiinniruostuneisiin pultteihin B. Osiin, jotka eivät suostu menemään paikoilleen C. Ikäviin yllätyksiin, esim rikkonainen laakeri, ruostepesäke D. asennusjuomien loppumiseen E. Yleensäkkin kaikkeen hetkellistä masennusta aiheuttaviin tilanteisiin Liitteenä kuva jos et löydä sitä Äläkä lue niitä mustia tekstejä, ne on nössöille. Ainiin, mittailin vähän sitä mersun koneen sopivuutta. Mukana ei sattunu olemaan rullamittaa niin käytin standardiverrokkia mittauskohteena. Hyvin näyttäis sopivan! : Mittaustulos saattaa heittää 0-3% koska verrokki eri värinen
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#194
|
||||
|
||||
Toi on kyllä totta, varsinki 24-V Hodarin kone tikkaa ku ompelukone, en tiijä yhtään nätimpiäänistä diiseliä. Mut maastopelissä ei pieni diisselin kalina haitanne.
|
#195
|
||||
|
||||
Lainaus:
Töissä katselin ennen lomaa, kun joku saksalainen toi tavaraa neljäpyttysellä Ategolla. Ja perässä vasikka..!!! (keskiakseli peräkärry) En tiedä paljonko oli kok paino, mutta 13-15 tonnia luulisin. Moottorin äänestä ei voinut erehtyä, kun se sompaili yhdistelmää laituriin. Vieressä turkkilaiset nauroivat partaansa, istuen kukin omissa V8 actroseissaan. Vain saksalainen insinööri voi tehdä pulla-autosta yhdistelmän. Edit: Tämän tyylinen "rekka".
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 09.08.2013 21:59 |
#196
|
|||
|
|||
Tuo 904:sen käynti ei ole aivan pientä kalinaa.
|
#197
|
||||
|
||||
Lainaus:
Keskieuroopassa nuo pullanuppi ja kärry yhdistelmät on aika tuttuja. Täällä Sveitsissä noilla pullanupeilla saa ajella ilman rajoittimia, niin on aika hurjaa äkkiseltään kun tyypit painaa motarilla menemään 120kmh.
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee. |
#198
|
|||
|
|||
Eikö kukaan ehdottanut 12H-T:tä, eikä kukaan millään keinoin koittanut sen oivallisuutta kumotakkaan?
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. Viimeksi muokannut A-P : 12.08.2013 08:34 |
#199
|
|||
|
|||
Näyttäs olevan tuolla vaurioajoneuvossa VM 2000 Mersu 815 myynnissä
2800€ saiskohan siitä tarvittavat tykötarpeet. Löytyy Muut/raskaskalusto |
#200
|
||||
|
||||
Halpa kyl on, menee varmaan heti. Mullahan ny ei heti löydy löysää tuota summaa, minkä se Ategon tekniikka maksaa. Pari-kolme kuukautta joudun säästämään että saa sen ostettua.
__________________
HJ61 MMC |
|
Luokat |
hdj, korin lyhennys, om904 |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
runkolaakereiden uudelleen pinnoitus | toyota4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 09.05.2011 22:41 |
ja näin syntyy HoTTenToTTi (HDJ-80) | pee | Maasturiprojektit | 109 | 27.11.2009 21:41 |
uudelleen rekisteriin ottaminen? | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.09.2008 21:32 |